Den Haag veilig snachts ?
maandag 26 februari 2018 om 09:44
Hallo Iedereen !
Ik heb een vraagje voor de kenners in Den haag, aangezien ik zelf ook wel heb gegoogled maar ik ten eerste niet weet of de trams ook in de nacht rijden in Den haag ?
Ten 2e ben ik volgende week zaterdag op de Thomsonlaan in Den haag en zoek ik ongeveer het goedkoopste hostel van Den haag om vanaf 3 uur nog even de nacht door te brengen.
Ik ga naar een feestje volgende week, kan helaas niet terug met het openbaar vervoer omdat alles stil ligt vanaf 3 uur. En daarbij wil ik jullie vragen of het veilig is snachts in Den haag om naar het hostel te lopen om 3 uur snachts aangezien ik toch in me eentje ben?
Dus wil ik julle vragen, heeft iemand een goede hostel tip of die weet of snachts de trams rijden ?
Dankje in iedergeval voor jullie tips !
Ik heb een vraagje voor de kenners in Den haag, aangezien ik zelf ook wel heb gegoogled maar ik ten eerste niet weet of de trams ook in de nacht rijden in Den haag ?
Ten 2e ben ik volgende week zaterdag op de Thomsonlaan in Den haag en zoek ik ongeveer het goedkoopste hostel van Den haag om vanaf 3 uur nog even de nacht door te brengen.
Ik ga naar een feestje volgende week, kan helaas niet terug met het openbaar vervoer omdat alles stil ligt vanaf 3 uur. En daarbij wil ik jullie vragen of het veilig is snachts in Den haag om naar het hostel te lopen om 3 uur snachts aangezien ik toch in me eentje ben?
Dus wil ik julle vragen, heeft iemand een goede hostel tip of die weet of snachts de trams rijden ?
Dankje in iedergeval voor jullie tips !
maandag 26 februari 2018 om 09:59
In Den haag kun je in de meeste buurten veilig snachts alleen lopen. Thomsonlaan is ook een prima buurt. Volgens mij zitten er niet echt goedkope hostels daar in de buurt en zou je daarvoor naar het centrum moeten.
Er rijdt wel een nachtbus, weet niet precies waar en die kost sowieso 5 euro. Misschien is een ov fiets handig? Of anders een uber?
En misschien zou je kunnen couchsurfen of op airbnb kunnen kijken voor iets meer in de buurt van de thomsonlaan?
Er rijdt wel een nachtbus, weet niet precies waar en die kost sowieso 5 euro. Misschien is een ov fiets handig? Of anders een uber?
En misschien zou je kunnen couchsurfen of op airbnb kunnen kijken voor iets meer in de buurt van de thomsonlaan?
maandag 26 februari 2018 om 10:02
Trams rijden niet 's nachts. Zijn wel nachtbussen. Google op nachtbuzz.
Reizen met de HTM Nachtbuzz
De nachtbussen vertrekken vanuit het centrum van Den Haag bij halte Buitenhof. Ze rijden tot 5.00 uur ‘s nachts naar onder andere Scheveningen, Leidschendam, Rijswijk, Delft en Leidschenveen en Zoetermeer. Ideaal voor na een avondje stappen.
HTM Nachtbuzzlijnen N1, N2, N3, N4, N5 en N6.
Op vrijdag- en zaterdagnacht, van 01.00 uur tot 05.00 uur.
Hostels vind je op booking.com
Reizen met de HTM Nachtbuzz
De nachtbussen vertrekken vanuit het centrum van Den Haag bij halte Buitenhof. Ze rijden tot 5.00 uur ‘s nachts naar onder andere Scheveningen, Leidschendam, Rijswijk, Delft en Leidschenveen en Zoetermeer. Ideaal voor na een avondje stappen.
HTM Nachtbuzzlijnen N1, N2, N3, N4, N5 en N6.
Op vrijdag- en zaterdagnacht, van 01.00 uur tot 05.00 uur.
Hostels vind je op booking.com
maandag 26 februari 2018 om 10:04
Dank jullie wel voor alle tips !
Ik ga even kijken hoe en wat, couchsurfing is inderdaad ook nog een optie.
Nachtbussen heb ik niet zo veel aan want kom helemaal uit Alkmaar dus daar schiet ik niet zo veel mee op.
Ben echt puur op zoek even naar een overnachting in Den Haag zodat ik de ochtend erop gewoon weer naar huis kan met de trein.
Dankj in iedergeval voor alles tips en anders neem ik inderdaad een OV fiets.
Ik ga even kijken hoe en wat, couchsurfing is inderdaad ook nog een optie.
Nachtbussen heb ik niet zo veel aan want kom helemaal uit Alkmaar dus daar schiet ik niet zo veel mee op.
Ben echt puur op zoek even naar een overnachting in Den Haag zodat ik de ochtend erop gewoon weer naar huis kan met de trein.
Dankj in iedergeval voor alles tips en anders neem ik inderdaad een OV fiets.
maandag 26 februari 2018 om 10:25
Schilderswijk is aan de hele andere kant van den haag dan de thomsonlaan
TO. De thomsonlaan is een rustige fijne buurt , ik weet niet of er hostels daar zitten maar met Google moet je vast wel ver komen toch?
Is je feestje op de thomsonlaan ?
maandag 26 februari 2018 om 10:40
Ik woonde tegen de schilderswijk aan, en moest via de schilderswijk op de fiets naar het laakkwartier om daar bij een vriendin te komen. Ik heb mij nog nooit onveilig gevoeld daar.Mejuffrouwmuis schreef: ↑26-02-2018 10:02Nou Badmeester, was het maar zo'n feest. Er zijn echt genoeg buurten waar ik in mijn uppie niet wil komen en al helemaal niet 's nachts. Ik noem een Schilderswijk, Transvaal en Moerwijk bijvoorbeeld. Ook de Spuistraat vind ik niet echt heel gezellig, terwijl ik me op mijn gemak voel op het Plein.
Gek genoeg heb ik mij op menig koninginnenach wel onveilig gevoeld.
Thomsonlaan is prima te doen, alleen in het donker.
Ik denk alleen niet dat daar veel aan hostels of hotels in de buurt zijn. Maar voor 3 uurtjes ook echt nodig? Je kan niet bij iemand even op de bank slapen?
maandag 26 februari 2018 om 10:52
Ik dacht er zelf aan zoals velen zeggen een OV fiets te huren en dat ik die dan de dag erop gewoon terugbreng.
Ik zie dat het met de fiets 15 minuutjes fietsen is naar de Bierkade (waar mijn potentiele hostel zit) en kan ik daar gewoon nog even slapen.
Denk dat dat mijn plan wordt, nee helaas niet..... heb het geprobeerd even te crashen bij iemand maar lukt helaas niet.
maandag 26 februari 2018 om 10:53
Relatief: ja. Maar 100% garantie heb je natuurlijk nooit. Kun je op die tijd trouwens nog bij een hotel binnenvallen?
maandag 26 februari 2018 om 10:59
Relatief: ja. Maar 100% garantie heb je natuurlijk nooit. Kun je op die tijd trouwens nog bij een hotel binnenvallen?
[/quote]
Meestal bij een Hostel wel als je vooraf incheckt, je hebt dan al een pasje en je kan dan zelf in en uit lopen.
Maar ga het nog even navragen... had het hostel: The Golden stork in me hoofd
[/quote]
Meestal bij een Hostel wel als je vooraf incheckt, je hebt dan al een pasje en je kan dan zelf in en uit lopen.
Maar ga het nog even navragen... had het hostel: The Golden stork in me hoofd
maandag 26 februari 2018 om 11:09
Super dankjewel DropDrop, ik denk dat ik dat dan ga doen. Ben amper geld kwijt qua hostel aangezien ik 1 van de goedkoopste heb en dan smorgens weer naar huis toe.
Dank jullie wel in iedergeval voor de tips en hulp
maandag 26 februari 2018 om 11:21
JuliaChild schreef: ↑26-02-2018 10:40Ik woonde tegen de schilderswijk aan, en moest via de schilderswijk op de fiets naar het laakkwartier om daar bij een vriendin te komen. Ik heb mij nog nooit onveilig gevoeld daar.
Gek genoeg heb ik mij op menig koninginnenach wel onveilig gevoeld.
Thomsonlaan is prima te doen, alleen in het donker.
Ik denk alleen niet dat daar veel aan hostels of hotels in de buurt zijn. Maar voor 3 uurtjes ook echt nodig? Je kan niet bij iemand even op de bank slapen?
Dit. Ik heb mij nooit onveilig gevoeld in Den Haag behalve als de poorten van de debielenopslag open worden gezet met Koninginnenach. Het lijkt dan wel als of elke mongool die normaal lekker thuis gaat zitten zuipen en snuiven denkt "Nou vanavond ga ik maar eens in het openbaar uit mijn plaat"