Werk & Studie alle pijlers

Werken bij Aldi

26-02-2018 10:13 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier op het forum mensen die werken bij de Aldi? Ik zie veel vacatures staan, als verkoopmedewerker etc. Ben benieuwd hoe het is om daar te werken.
Het staat niet bekend om de goede arbeidsomstandigheden, dat kan je zo vinden met een rondje google. Misschien gaat het nu beter?
Aldi staat over het algemeen niet bekend als een leuke werkgever.

Ik zou eerder naar de LIDL of AH gaan als ik zo'n baantje zocht.
Op Google kan ik weinig vinden.
Waren idd vaak in het nieuws geweest.
Als een bedrijf altijd veel vacatures heeft, is dat zelden een goed teken. Zeker als het ook nog eens om ongeschoold personeel gaat.
Lidl is wel een goede werkgever.

Heeft Aldi inmiddels al een scansysteem? Of moet je nog steeds alle produkten uit je hoofd leren?
ik geef mn bek ook maar een douw
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/opn ... neel-aldi/
http://www.distrifood.nl/branche-bedrij ... -101110130
https://www.supermacht.nl/2017/10/19/en ... -werkdruk/
https://fd.nl/ondernemen/1211407/weer-m ... oneel-aldi
Aldipersoneel vertelt:
https://www.indeed.nl/cmp/Aldi
Even op Reviews klikken.

December 2017 bericht het FD dat klachten over de arbeidsomstandigheden bij Aldi weer waren toegenomen.
KyloRen schreef:
26-02-2018 10:24
Dit moet ook nog bij sommige AH's, wist niet wat ik zag, haha.

Ik ben afgewezen bij Aldi omdat ik 'niet in het profiel pas', ik was gewoon te oud ;-D
In de tijd dat ik daar werkte als cassiere kwam net de weegschaal in de kassa. De codes van fruit en groenten moesten toen "geleerd" worden.
Net als four of sixpacks cola en kratten bier.
Madeliefjees schreef:
26-02-2018 10:22
Als een bedrijf altijd veel vacatures heeft, is dat zelden een goed teken. Zeker als het ook nog eens om ongeschoold personeel gaat.
Lidl is wel een goede werkgever.

Heeft Aldi inmiddels al een scansysteem? Of moet je nog steeds alle produkten uit je hoofd leren?
Hier scannen ze gewoon, dat doen ze al zolang als ik hier woon (dus ongeveer 5 jaar).
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Azarole schreef:
26-02-2018 10:30
In de tijd dat ik daar werkte als cassiere kwam net de weegschaal in de kassa. De codes van fruit en groenten moesten toen "geleerd" worden.
Net als four of sixpacks cola en kratten bier.
Ja dat zie ik hier ook, ze hebben wel een boek bij zich met alle codes erin maar het gaat natuurlijk een pak sneller als je ze vanbuiten kent.

Uit ervaring weet ik dat je dat trouwens wel heel snel leert, toch zeker voor de meest gangbare producten.

Bij Aldi: voor het scansysteem er kwam moesten mensen die langdurig ziek waren elke week terug komen naar het kantoor om te kijken of ze hun codes nog wel kenden.
Dit speelt wel een jaar of 20 geleden, maar ik denk dat ze nog steeds niet de leukste werkgever ever zijn.
KyloRen schreef:
26-02-2018 10:24
Dit moet ook nog bij sommige AH's, wist niet wat ik zag, haha.

Ik ben afgewezen bij Aldi omdat ik 'niet in het profiel pas', ik was gewoon te oud ;-D
Ik ken geen enkele super die dat niet doet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als werkgever zo flexibel als beton, terwijl van werknemers verwacht wordt dat ze zich in allerlei bochten wringen om met zo weinig mogelijk personeelsleden zoveel mogelijk werk verzetten.
Je moet er veel 'eigen tijd' in stoppen die je niet betaald krijgt (eerder aanwezig zijn en veel later naar huis zonder dat daar financiele compensatie tegenoverstaat).
Je kan toch proberen en weigeren buiten de werkuren extra te werken?

Misschien nemen ze je tegen jouw voorwaarden aan als het waar is dat ze zoveel open vacatures hebben. Dan zullen ze toch wat eisen moeten laten vallen anders krijgen ze niemand.
KyloRen schreef:
26-02-2018 10:32
Hier moest ik ze ook nog leren, ondanks het scherm met alle producten. Code intoetsen gaat sneller dan zoeken naar een product :)
Ik had ook een blaadje met alle codes. Maar na een paar weken kende je alle codes wel uit je hoofd. Althans, de meestgebruikte.
retrostar schreef:
26-02-2018 10:47
Je kan toch proberen en weigeren buiten de werkuren extra te werken?

Misschien nemen ze je tegen jouw voorwaarden aan als het waar is dat ze zoveel open vacatures hebben. Dan zullen ze toch wat eisen moeten laten vallen anders krijgen ze niemand.
Vaak staat er in die contracten dat ze je kunnen verplichten een x aantal weken per maand zo'n 60 uur per week te werken en dan ook nog in filialen met een bepaalde km afstand van het jouwe.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
subon schreef:
26-02-2018 10:51
Vaak staat er in die contracten dat ze je kunnen verplichten een x aantal weken per maand zo'n 60 uur per week te werken en dan ook nog in filialen met een bepaalde km afstand van het jouwe.
Betaald neem ik aan? Nou ja, als ze dan geen personeel kunnen krijgen doen ze dat zichzelf aan.
Je kan natuurlijk best je adres achterlaten voor het geval ze je toch willen op jouw voorwaarden.
Bedankt voor jullie reacties. Hoor wel van mensen dat het uurloon hoger is.
XChinChillaX schreef:
26-02-2018 11:40
Bedankt voor jullie reacties. Hoor wel van mensen dat het uurloon hoger is.
Afhankelijk van wat je leeftijd is, verdien je naar verhouding iets meer dan bijvoorbeeld in de AH.
Je krijgt vast uurloon en daar overheen een percentage van de winst die die maand gedraaid is. Rondom pasen en in de decembermaand kan dat behoorlijk oplopen.
Maar je draait zoals ik al schreef ook veel extra tijd (sowieso kwartier eerder aanwezig zijn (in sommige filialen nog meer) altijd kwartier tot half uur later weg) die je niet mag opschrijven en dus ook niet betaald krijgt.

Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen! Als het je niet bevalt kun je altijd nog ontslag nemen.
Is nu wel makkelijker om gewoon te proberen (met de scan kassa's) dan in mijn tijd toen ik eerst zo'n 700 codes uit mijn hoofd moest leren, voordat ik uberhaupt daar aan het werk kon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven