Gezondheid alle pijlers

Hartklachten?

26-02-2018 21:37 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond,ik ben een meisje 20 jaar en heb bang voor mijn hart! Heel jong maar voel me soms ongeloofd door mijn leeftijd. Het is al 6 maanden geleden begonnen door mijn gedachten heb ik nu ook paniekaanvallen. Ben al verschillende keren naar de dokter gegaan een paar testen gehad maar alles was positief. Maar ik blijf mijn klachten behouden! De klachten die ik heb is vooral een vreemd gevoel onder mijn linker borst, pijn aan de onder kant van mijn linker arm, maag klachten, pijn aan de kaken,...
Ik zal een voorbeeld geven, vandaag in de auto ineens stelen maag of hart, voel me nog steeds niet oké! Pijn mijn linker arm soms pijn op de borst.
Ik weet niet wat ik moet doen daarmee dat ik mijn verhaal doe.
Ik hoop op reacties
Idd andere dokter als je deze niet gelooft. Een verwijzing naar een cardioloog vragen. Kom voor jezelf op, als jij het niet vertrouwt dan moet je het laten uitzoeken. Neem anders iemand mee naar je huisarts als je het moeilijk vindt om dit zelf te vragen.
Andere dokter al geprobeerd
Ze geloven mij niet omdat ze alles linken aan die angst
Meisje20jaar schreef:
26-02-2018 21:43
Andere dokter al geprobeerd
Wat voor dokter dan?
Dit klinkt wel alsof je jezelf het hebt aangepraat. Onderschat niet wat je brein met je lichaam kan doen.
Ik denk inderdaad aan de klachten te horen dat de kans groot is dat het de gedachte en angst is. Is er al eens een hartfilmpje gemaakt? Misschien kun je anders vragen of ze dat een keer willen doen gewoon voor de geruststelling. Anders zou je het een keer met een therapeut kunnen bespreken, die kan je misschien helpen.
Koffielepel schreef:
26-02-2018 21:46
Onderschat niet wat je brein met je lichaam kan doen.
inderdaad!
not all who wander are lost
Mijn man is een keer met de ambulance afgevoerd i.v.m. "verdachte pijn op de borst klachten".

Dat bleek brandend maagzuur te zijn.

Gezien de uitslagen van het onderzoek (alles normaal), het oordeel van meerdere dokters, je leeftijd en je grote bezorgdheid, lijkt zoiets me bij jou ook niet onwaarschijnlijk.

Stress en spanning kunnen veel doen met je lijf.
Zoek eens uit of je misschien iets kunt aanpassen in je voeding om eventuele maagklachten te voorkomen. En zorg dat je voldoende slaapt.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Een ecg is al gemaakt en deze was ook volledig inorde. Maar waarom blijf ik dit voelen allemaal 😔 al zolang😔
Dus omdat ik dat denk kan ik dat voelen?
Lijkt ook wel op hyperventilatie. Dat kan je uitproberen met een plastic zak als je weer last hebt.
Meisje20jaar schreef:
26-02-2018 23:06
Een ecg is al gemaakt en deze was ook volledig inorde. Maar waarom blijf ik dit voelen allemaal 😔 al zolang😔
Kan best zijn dat er iets mis is, maar dat zal dus waarschijnlijk iets onschuldigs zijn.
Alle hartonderzoeken waren in orde, dus dat is het waarschijnlijk niet.

Er zijn zoveel andere mogelijkheden:
- kramp in je ribspieren / kraakbeen
- hyperventilatie
- maagzuur
- .......

Ga proberen om de echte oorzaak te achterhalen in plaats van jezelf wijs te maken dat het toch je hart is.
- rust goed uit. En dan niét 1x op tijd naar bed, maar altijd. En na een week hard werken en studeren dus niet het hele weekend vol plannen, maar even rustig aan doen.
- probeer niet zo te stressen. Ook niet over andere dingen.
- eet gezond en gevarieerd
- probeer je maag/ slokdarm minder te prikkelen: zuinig met alcohol en koffie. Probeer desnoods even een maagzuur remmer
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Een paar jaar geleden(ook 20, hoe toevallig) had ik precies dezelfde klachten. Vaak rare pijn rondom mn borst, pijn in mn linkerarm, rugpijn, kaakpijn. Ik werd er ook super angstig van, ik wist zeker dat ik elk moment een hartaanval kon krijgen. Ook heel vaak voor naar de dokter geweest, bloeddruk checken, ECG gemaakt, zelfs naar de cardioloog doorverwezen. Maar er was niks aan de hand.

Wel heb ik in die tijd heel veel last gehad van paniekaanvallen en (chronische) hyperventilatie. En wanneer je daar last van hebt krijg je precies die klachten die je zelf noemt.

Ik raad je ook echt aan om flink wat research te gaan doen naar paniekaanvallen en hyperventilatie. Ik denk dat het heel herkenbaar zal zijn. En zoek desnoods hulp voor die angstklachten. En accepteer ook, dat als er niks uit de testen komt, je ook echt niks aan je hart hebt. Die testen liegen niet. Daarnaast is de kans op een hartaanval of hartklachten op jouw leeftijd ook enorm klein.

En wat mij ook hielp was opzoeken waarvan je allemaal pijn op je borst kunt krijgen. Zoals in de andere berichten al bleek kan dit echt zoveel oorzaken hebben. Zo zul je zien dat pijn op de borst niet betekend dat je meteen problemen met je hart hebt.
Hopelijk heb je hier wat aan! Ik zat een paar jaar terug precies in het zelfde schuitje en inmiddels is de angst weg en voel ik me weer top.
Meisje20jaar schreef:
26-02-2018 23:17
Dus omdat ik dat denk kan ik dat voelen?
Zei de dokter dat?
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven