Twijfel over samenwonen

27-02-2018 17:01 15 berichten
.
anoniem_64e1219a79e8a wijzigde dit bericht op 23-05-2019 19:46
Reden: Herkenbaarheid
99.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een héél half uur.... tjonge jonge.
Door de stad heen ben je al langer onderweg. Als dat een dealbreaker is dan word het niets meer.
Klinkt wel alsof dat op jezelf wonen heel erg nodig is.
Dan moet je dat vooral doen.
Welk effect dat op jullie relatie heeft zal de tijd uitwijzen.
Begrijp het dilemma! Dit moet erg moeilijk voor je zijn.
nina1966 schreef:
27-02-2018 17:08
Een héél half uur.... tjonge jonge.
Door de stad heen ben je al langer onderweg. Als dat een dealbreaker is dan word het niets meer.
Het is ook zeker geen dealbreaker hoor! Alleen hebben we het allebei erg druk en is hij bang dat we daardoor te weinig tijd voor elkaar zouden kunnen vrij maken, en dan in combinatie met de reistijd zou dat er niet makkelijker op worden. Ik reis met het openbaar vervoer ruim een uur dus dat is nog iets langer.

Begrijp me goed, het is dus geen dealbreaker maar iets waar hij gewoon tegenop ziet mochten we dit gaan doen!
Uit elkaar gaan wonen zou betekenen dat jullie in jullie relatie weer bewust moeten gaan daten. Oftewel, echt bewust tijd voor elkaar gaan maken ipv elkaars aanwezigheid als vanzelfsprekend gaan zien.

Misschien wel zo handig om dat een jaartje te proberen. Vooral wanneer je daardoor beter en bewuster gaat studeren.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
De eerste 6 alinea's had ik zelf kunnen schrijven. M'n vriend en ik zijn in relatietherapie gegaan en dat heeft ons dichter bij elkaar gebracht. We leerden beter communiceren en de gelijkwaardigheid in de relatie kwam weer terug. Er kunnen echt bepaalde patronen in een relatie slijten en het was voor ons fijn om een buitenstaander daarnaar te laten kijken en om tips te krijgen hoe we die patronen konden doorbreken. Wij waren toen ook een jaar of 3 samen en zijn ook vrij snel samen gaan wonen uit praktische overwegingen. Inmiddels is het ruim 10 jaar later en we zijn dol op elkaar.

Wat de beste optie voor jou is, weet ik niet natuurlijk, maar misschien heb je wat aan mijn ervaring.
Hadewychh schreef:
27-02-2018 17:14
Klinkt wel alsof dat op jezelf wonen heel erg nodig is.
Dan moet je dat vooral doen.
Welk effect dat op jullie relatie heeft zal de tijd uitwijzen.
Begrijp het dilemma! Dit moet erg moeilijk voor je zijn.
Klopt, zo voelt het ook! Mijn vriend zegt zelf ook dat hij me alles behalve tegen wil houden, dus ik denk ook dat hij snapt dat ik dat zo voel.
Maar het blijft inderdaad lastig, ik wil het niet ten koste van de relatie laten gaan als het misschien ook goed kan komen als ik hier blijf wonen. Ik zie alleen niet hoe dat zou kunnen lukken dus blijft het een dilemma inderdaad!
jaw schreef:
27-02-2018 17:35
Uit elkaar gaan wonen zou betekenen dat jullie in jullie relatie weer bewust moeten gaan daten. Oftewel, echt bewust tijd voor elkaar gaan maken ipv elkaars aanwezigheid als vanzelfsprekend gaan zien.

Misschien wel zo handig om dat een jaartje te proberen. Vooral wanneer je daardoor beter en bewuster gaat studeren.
En dat is precies waar ik op hoop inderdaad! Lijkt me zo fijn weer ontzettend blij te zijn als ik hem zie aankomen lopen en om weer écht momenten samen tijd door te brengen in plaats van altijd maar afzonderlijk onze eigen dingen doen.
Snowkitty schreef:
27-02-2018 17:50
De eerste 6 alinea's had ik zelf kunnen schrijven. M'n vriend en ik zijn in relatietherapie gegaan en dat heeft ons dichter bij elkaar gebracht. We leerden beter communiceren en de gelijkwaardigheid in de relatie kwam weer terug. Er kunnen echt bepaalde patronen in een relatie slijten en het was voor ons fijn om een buitenstaander daarnaar te laten kijken en om tips te krijgen hoe we die patronen konden doorbreken. Wij waren toen ook een jaar of 3 samen en zijn ook vrij snel samen gaan wonen uit praktische overwegingen. Inmiddels is het ruim 10 jaar later en we zijn dol op elkaar.

Wat de beste optie voor jou is, weet ik niet natuurlijk, maar misschien heb je wat aan mijn ervaring.
Heel fijn om de ervaring van iemand anders te lezen, dankje! Mijn vriend heeft het ook wel eens geopperd, maar ik vind dat een moeilijke stap. Ik ben namelijk niet zo'n prater en vind het moeilijk onder woorden te brengen hoe ik mij voel. Ik ben daarom altijd bang dat ik verkeerd begrepen zou worden.
Ik zal het wel serieus overwegen hoor, ik wil heus alles doen om de relatie weer op te bouwen, maar de behoefte aan een eigen plekje voelt op dit moment toch zo groot en onoverkoombaar dat ik betwijfel of ik helemaal van het idee dat ik dat nodig heb kan afstappen met/na therapie en niet met een 'wat als..' gevoel blijf zitten
Je hoeft natuurlijk niet direct te verhuizen. Je kunt ook een paar weken ergens anders gaan wonen om even tot jezelf te komen. Een maand een kamer onderhuren van iemand die op stage gaat, bijvoorbeeld. Dat heb ik ook weleens gedaan, na een zware tijd. Even afstand nemen van de negatieve gewoonten die erin geslopen zijn.

Wel een kanttekening: dat je het niet zo leuk hebt met elkaar, kan je niet in je eentje oplossen, maar alleen met elkaar. Irritatie aan afwas en rommel, weinig seks, weinig leuke dingen, dat los je niet op door in je eentje weg te gaan. Je kunt dat alleen samen met je vriend oplossen. Of je die moeite voor hem wilt doen, dat kun je alleen zelf bepalen.
Loop je ergens van weg (sexualiteit, intimiteit, binding met je vriend/het echt aangaan, je eigen problemen/serieuzer wordende relatie/je geschiedenis/vergeten/verwerken)?
Of ga je ergens naar toe (een nieuwe uitdaging/een nieuw leven/wat heb je daarvoor beeld en idee bij waar je naartoe gaat)?
En als je dan daadwerkelijk ergens naartoe gaat en je beeld je dat voor/in, speelt jouw vriend daar dan nog een rol in? Zijn er tussenoplossingen? bij op en neer reizen studie?
Ik hou het er echt op de je je eigen issues probeert uit de weg te gaan, door weg te gaan. Je neemt jezelf altijd mee als je ergens heen gaat, incluis problemen en mogelijkheden.
Het aantrekkelijk vinden/daten opnieuw klinkt leuk, maar ik denk dat communicatie, samenzijn en tijd voor elkaar echt tot een goede verdieping zal leiden, ook als het gaat over de bestekbak in de la. Ik zie het als een groeistuip, waar je overheen kunt komen en juist samen sterker wordt. Bij LAT is die kans veel kleiner.
Alleen gaan wonen is het begin van het einde.
Wij zijn ook van samenwonen naar apart wonen gegaan. We waren toen zo’n 2 jaar samen. Hij is in onze studentenstad blijven wonen en ik teruggegaan naar onze geboortestad. Beste beslissing ooit. Weer 2 jaar later terug samen gaan wonen en Inmiddels 12 jaar samen en 2 kinderen verder.
Jij hebt je vriend gewoon gebruikt toen je hem nodig had, Zoals je zelf zei, heeft hij toen altijd voor je klaargestaan en je bijzonder goed opgevangen en ondersteund. En nou je alles weer redelijk op de rails hebt, wordt hij bedankt en zoek je je heil liever ergens anders. Nou, fijn dan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Je moet even mijn topic van 2 jaar geleden of langer lezen zowel m'n beginpost als mijn update na een jaar ofzo. Het ging precies over dit onderwerp. Ik snap je honderd procent. Ik wilde na 6 jaar samenzijn en 4 jaar samenwonen ook op mezelf zijn. Om te groeien, omdat ik anders was dan de persoon 6 jaar geleden en omdat ik bepaalde doelen had die ik wilde bereiken. Ook was ik gewoon het samenwonen zat. Ik was jong gaan samenwonen (19 tot 25) en ik zag mezelf niet meer zo leven over 2 of 5 jaar. Ik denk dat je echt even mijn topic moet doorlezen. Je kan het vinden als je op mijn naam klikt denk ik. Zoveel topics ben ik niet begonnen dus je ziet het gelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven