Als het lijntje vaag blijft...

28-02-2018 23:40 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier!

Ik deel graag mijn ervaring hier, omdat ik tot nu toe veel heb gehad aan het 'meegluren' op dit forum!

Ik ben 37 en probeer sinds december zwanger te worden.

Ik zou graag jullie ervaringen willen horen wat betreft het fenomeen 'vaag lijntje'. Want ik vraag mij af of een vaag lijntje een slecht voorteken is. Mijn gynaecoloog zei van wel, maar ik lees er in de bijsluiters, en ook op informatiesites van artsen nergens iets over.

Hier mijn verhaal!

Op 2 januari bleef mijn menstruatie uit. Ik kocht natuurlijk meteen een test: super negatief.

Maar na een week was ik nog steeds niet ongesteld dus wij werden behoorlijk hoopvol.

Toen ik op 10 januari weer een test deed (8 dagen overtijd) verscheen er inderdaad een lijntje (KV). Maar die was héél vaag, ik kon 'm niet eens fotograferen.

Ik ben blijven testen, maar de lijn blééf maar vaag, zelfs na 2 weken overtijd was 'ie, hoewel iets duidelijker, nog steeds lichtroze.

Maar na 6 positieve tests moesten we toch echt concluderen dat ik zwanger was.

Bij mijn bezoek aan de huisarts vertelde ik over het vage lijntje, en of dat raar was, waarop ze antwoordde: 'Niet per se. Je bent gewoon zwanger, gefeliciteerd'

Op 20 januari, 18 dagen overtijd, kreeg ik plotseling een bloeding: donker, dik bloed. Ik wist meteen dat het mis was. De bloeding hield een dag of 4 aan, en toen die voorbij was deed ik een test die weer helemaal super negatief was. Miskraam.

Inmiddels ben ik voor werk een paar maanden in het buitenland, en ik loop hier nu bij een gynaecoloog. Ik vertelde haar over de (aanhoudende) vage lijn en ze zei meteen heel stellig: 'Ja, dat is nooit een goed teken'.

Ik ben er verder niet op doorgegaan, want gedane zaken nemen geen keer, maar wat zijn jullie ervaringen? Ik wil niemand onnodig ongerust maken, maar is een aanhoudende vage lijn inderdaad foute boel?

Veel liefs,

Katinka
anoniem_365399 wijzigde dit bericht op 01-03-2018 22:39
2.33% gewijzigd
Bij mij was een aanhoudende vage lijn inderdaad altijd foute boel. Hij hoort fel van kleur te zijn, of anders binnen enkele dagen fel van kleur te worden.
Ik lees het nu inderdaad ook in andere topics. Raar toch, dat dit niet b.v. in bijsluiters staat? Zoiets van: blijf bij een vage lijn doortesten?
Ja hier ook inderdaad. Lijntje werd pas na enkele weken duidelijker. Veel onzekere weken en meerdere echo’s later bleek dat het niet goed was. Uiteindelijk is het opgewekt omdat het niet vanzelf kwam.
Bij mij was een blijvend vaag lijntje een miskraam.

Ik had er al geen goed gevoel over, en bleek ook een missed abortion te zijn.

Vervelend voor jullie :(
Ik had wel een redelijk duidelijke lijn maar die werd niet echt donkerder. Daarnaast had ik ook totaal geen symptomen. Bij mij is het dus ook een vroege miskraam geworden met 6 weken.

Toch denk ik niet dat er altijd een duidelijke conclusie getrokken kan worden met betrekking tot de dikte van de lijnen. Uiteindelijk moet toch een bloedtest, echo (of een hevige bloeding helaas) duidelijkheid geven. Wellicht zal het veel stress en onduidelijkheid geven als ze zoiets in de bijsluiter zetten; dat je door moet blijven testen. Wat voor de een een vage lijn is, is voor de ander misschien een duidelijke lijn. Uiteindelijk is het toch afwachten en hopen dat het goed gaat.

Hoop dat het snel weer raak is voor je en goed zal gaan!
Ja, een blijvend vage lijn is doorgaans niet goed. Er zijn wel uitzonderingen: als je pas vanaf week 6 test is je hcg zo hoog dat de lijn niet meer donker wordt. Met een meerling kan dat al eerder het geval zijn. Maar lange tijd zo vaag dat hij moeilijk te zien is, is zelfs dan niet het geval: dat is nooit goed. Een lijn die maar heel langzaam donkerder wordt is ook niet goed, dat kan wijzen op een bbz.
.
anoniem_365399 wijzigde dit bericht op 01-03-2018 18:35
Reden: dubbel gepost
99.72% gewijzigd
Dank jullie wel voor de berichtjes!
Ik wou echt dat ik dit van te voren geweten had, het is niet echt bekend! Ik verbaas me er ook over dat mijn huisarts, toen ik haar vertelde over de aanhoudende vage lijn, het wegwuifde en niet even zei wat het zóu kunnen betekenen...Dan had ik er toch wat meer rekening mee gehouden door bijvoorbeeld altijd een maandverband op zak te hebben (de miskraam gebeurde buiten de deur). Ook had ik mijn partner kunnen voorbereiden op de teleurstelling (nu was het voor hem een hele klap. Ik ging er wat beter mee om).

Maar goed, voor de volgende keer weet ik het!

Dank ook Frox, voor de aanvullende informatie over die meerlingen, ik wist dat nog niet.

Liefs aan allen,
K.
Bij mij waren niet goed oplopende testen inderdaad steeds een miskraam.
Twee x te maken gehad met geen knalstrepen en liepen niet op en werden vroege miskramen. Bij mijn dochter en deze zwangerschap (18 weken) gelijk hele duidelijke strepen en 2 a 3 dagen na NOD knalstrepen.
Hier nooit een knaltest gehad en mijn vage lijntje is inmiddels 1,5...
Hmmm dit wist ik ook niet. Ik vroeg me ook altijd af waarom mensen meerdere testen doen. Mijn vorige zwangerschap liep al vroeg mis, dat had ik misschien al eerder geweten als ik meerdere testen had gedaan. Nu net 6wk zwanger en is het dus te laat om een knalstreep te krijgen.
Twee keer een VMK gehad en zowel de lijntjes als de CB display met zwanger 1-2 veranderde niet/liepen niet op...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven