Date doet ineens kortaf
vrijdag 2 maart 2018 om 10:08
Hallo,
Ik ben nu ongeveer een week of 8 aan het daten met een ontzettend leuke jongen. Omdat we niet bij elkaar in de buurt wonen zien we elkaar alleen in het weekend. Eerst gewoon een paar uurtjes, uiteindelijk werden dit weekendjes samen bij hem of bij mij. Alles liep op rolletjes, we hebben het hartstikke leuk samen. Delen dezelfde interesses, hebben dezelfde humor, kunnen goed met elkaar praten en de seks is goed. Wat is het probleem dan? Nou hij doet sinds ons vorige weekendje samen ineens erg kortaf. Er is niks bijzonders gebeurd, het was gewoon een fijn weekend. Ik snap het niet helemaal. Hij appt niet meer uit zichzelf en reageert kortaf op mijn appjes. Ik durf niet te vragen wat er aan de hand is want wil niet als een zeur ofzo overkomen maar merk dat dit mij erg onzeker maakt. Ik heb het al eens vaker met mannen meegemaakt dat ze niet meer geinteresseerd waren en gewoon niks meer lieten horen.. ik ben bang dat hij dit spelletje nu ook gaat spelen, maar heb voor hem wel al echt gevoelens en zou het heel erg vinden als dit nu ook zo loopt.
Wat moet ik doen? Het eerstvolgende real life contact afwachten of hem confronteren?
Ik ben nu ongeveer een week of 8 aan het daten met een ontzettend leuke jongen. Omdat we niet bij elkaar in de buurt wonen zien we elkaar alleen in het weekend. Eerst gewoon een paar uurtjes, uiteindelijk werden dit weekendjes samen bij hem of bij mij. Alles liep op rolletjes, we hebben het hartstikke leuk samen. Delen dezelfde interesses, hebben dezelfde humor, kunnen goed met elkaar praten en de seks is goed. Wat is het probleem dan? Nou hij doet sinds ons vorige weekendje samen ineens erg kortaf. Er is niks bijzonders gebeurd, het was gewoon een fijn weekend. Ik snap het niet helemaal. Hij appt niet meer uit zichzelf en reageert kortaf op mijn appjes. Ik durf niet te vragen wat er aan de hand is want wil niet als een zeur ofzo overkomen maar merk dat dit mij erg onzeker maakt. Ik heb het al eens vaker met mannen meegemaakt dat ze niet meer geinteresseerd waren en gewoon niks meer lieten horen.. ik ben bang dat hij dit spelletje nu ook gaat spelen, maar heb voor hem wel al echt gevoelens en zou het heel erg vinden als dit nu ook zo loopt.
Wat moet ik doen? Het eerstvolgende real life contact afwachten of hem confronteren?
vrijdag 2 maart 2018 om 10:10
vrijdag 2 maart 2018 om 10:14
JollyRider schreef: ↑02-03-2018 10:10ja, vragen aan een leuke jongen of er iets aan de hand is, dat moet je niet willen! Beter aan anonieme onbekenden vragen wat er aan de hand is!
vrijdag 2 maart 2018 om 10:14
vrijdag 2 maart 2018 om 10:29
Hij kan niet bij zijn gevoel of het ligt aan hem en niet aan jou.
Maar hij weet nog niet hoe hij je dit zal gaan vertellen.
En dus houdt hij zijn klep.
En dan ga jij 'zeurende' vragen stellen en is dat voor hem een mooie gelegenheid om het gesprek aan te gaan.
Ik zou er niet eens om vragen als ik jou was TO.
Ik zou het gewoon eens aankijken en afwachten wat hij doet.
Kan ook zo maar eens zijn dat er iets anders speelt. Maar als dat al zo zou zijn, en je moet daarna raden, dan weet je eigenlijk al genoeg...
Maar hij weet nog niet hoe hij je dit zal gaan vertellen.
En dus houdt hij zijn klep.
En dan ga jij 'zeurende' vragen stellen en is dat voor hem een mooie gelegenheid om het gesprek aan te gaan.
Ik zou er niet eens om vragen als ik jou was TO.
Ik zou het gewoon eens aankijken en afwachten wat hij doet.
Kan ook zo maar eens zijn dat er iets anders speelt. Maar als dat al zo zou zijn, en je moet daarna raden, dan weet je eigenlijk al genoeg...
Veni, vidi, vagina.
Hij kwam en zag dat het kut was
Hij kwam en zag dat het kut was
vrijdag 2 maart 2018 om 10:49
Help mij eerst eens in de wereld van het daten;
Je date met elkaar en dat betekent dat je nog geen relatie hebt?
Er zijn gevoelens, er is seks, jullie hebben het leuk.....hebben jullie het al gehad over een relatie?
Dat hele date-gebeuren lijkt mij best verwarrend. betekent dat eigenlijk gewoon scharrelen? Help mij want ik ben daarin erg onervaren.
Bij mij gaat het eigenlijk altijd zo; je ontmoet elkaar, leert elkaar kennen, hebt het leuk, spreekt steeds af, er is veel spanning, dat mondt uit in seks, daarna spreek je nog een aantal keer af en dan zijn er gevoelens of niet. Zo nee; we stoppen hiermee. Zo ja: we gaan en relatie aan.
Ouderwets he:-)
Want, als je een relatie hebt dan kun je hem toch gewoon vragen wat er is?
En als je aan het daten bent toch ook?
Er zijn gevoelens, er is seks, jullie hebben het leuk.....hebben jullie het al gehad over een relatie?
Dat hele date-gebeuren lijkt mij best verwarrend. betekent dat eigenlijk gewoon scharrelen? Help mij want ik ben daarin erg onervaren.
Bij mij gaat het eigenlijk altijd zo; je ontmoet elkaar, leert elkaar kennen, hebt het leuk, spreekt steeds af, er is veel spanning, dat mondt uit in seks, daarna spreek je nog een aantal keer af en dan zijn er gevoelens of niet. Zo nee; we stoppen hiermee. Zo ja: we gaan en relatie aan.
vrijdag 2 maart 2018 om 10:56
Liep het altijd maar zo! Maar tegenwoordig werkt het anders vaak. Mensen leggen zich niet vast, het gras is altijd groener aan de overkant alles is korte termijn en los, lijkt wel.Suy schreef: ↑02-03-2018 10:49Help mij eerst eens in de wereld van het daten;
Ik heb er even aan meegedaan, maar besloten om er niet meer aan mee te willen doen. Ben wat kritischer geworden over wat ik wel en niet wil, toont iemand dit soort gedrag dan houdt het gewoon op. Weet iemand het niet na 2 a 3 maanden, dan houdt het op. Geeft iemand me niet genoeg aandacht, dan houdt het op. etc... is wel een heel stuk makkelijker en fijner eigenlijk.
Gewoon vragen, je krijgt misschien een antwoord dat je niet wil horen, maar dan ben je er wel sneller vanaf en kan je door.
vrijdag 2 maart 2018 om 10:57
Dit stuk ontbreekt tegenwoordig. Er is nu een hippe trend en dat heet 'ghosting' waarbij je gewoon ineens niets meer hoort, geen reactie meer krijgt op berichten en een open eind. Geen idee wat er is gebeurt of waarom het niet klikt. Dus dat is even kut, baalt flink, sommige dames zijn misschien verdrietig en na een aantal dagen gaat dat gevoel weg. Op naar de volgende date of scharrel waarbij precies hetzelfde gebeurt. Welkom in de dating wereld anno 2018
Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am
vrijdag 2 maart 2018 om 11:01
Ja! Daarom vind ik dat we moeten leiden met het goede voorbeeld. Dus laten wij proberen als we iemand niet leuk vinden gewoon netjes wat weten, hopelijk doet de andere partij het dan ook bij de volgende. Of is dit te naief gedacht van me?Harvey_Specter schreef: ↑02-03-2018 10:57![]()
Dit stuk ontbreekt tegenwoordig. Er is nu een hippe trend en dat heet 'ghosting' waarbij je gewoon ineens niets meer hoort, geen reactie meer krijgt op berichten en een open eind. Geen idee wat er is gebeurt of waarom het niet klikt. Dus dat is even kut, baalt flink, sommige dames zijn misschien verdrietig en na een aantal dagen gaat dat gevoel weg. Op naar de volgende date of scharrel waarbij precies hetzelfde gebeurt. Welkom in de dating wereld anno 2018![]()
![]()
![]()
vrijdag 2 maart 2018 om 11:06
Zeker niet Winkje. Ik vind het dan ook geen probleem om netjes te zeggen dat ik geen klik voel of hij mijn type niet is. Ik word zelf furieus van ghosting en ben dan ook opgevoed met "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet".
Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am
vrijdag 2 maart 2018 om 11:07
Ik zou niet meteen de conclusie trekken dat het aan jou ligt. Mocht dat wel zo zijn, dan kom je daar vast snel genoeg achter.
Wie weet heeft ie een drukke stressvolle week? Wat is er mis met informeren of alles ok is?
"Alles ok met je? Je komt wat afstandelijk over deze week"
Of idd zoals MarindaH het formuleert: Het lijkt alsof je wat afstand neemt.
In mijn wereld zijn er 100 verklaringen mogelijk waarom iemand even niet zoveel appt.
Wie weet heeft ie een drukke stressvolle week? Wat is er mis met informeren of alles ok is?
"Alles ok met je? Je komt wat afstandelijk over deze week"
Of idd zoals MarindaH het formuleert: Het lijkt alsof je wat afstand neemt.
In mijn wereld zijn er 100 verklaringen mogelijk waarom iemand even niet zoveel appt.
vrijdag 2 maart 2018 om 11:10
Laatst hoorde ik op de radio iemand vertellen over degene waarmee ze vier maanden aan het daten was en een vakantie aan het plannen. Nee, geen relatie, zover waren ze nog niet.Suy schreef: ↑02-03-2018 10:49Help mij eerst eens in de wereld van het daten;
In mijn relatieverleden gingen we een paar keer uit, en wat zoenen en zo, en pas voordat alle kleding uit ging werd de relationele status besproken. Heeft dit toekomst, dan gaan de kleren uit, en anders was het leuk geweest.
vrijdag 2 maart 2018 om 11:11
Nou Winkje ik doe met je mee! Ik ben net gescheiden en dus weer "fijn" op de markt
Dat vage gedoe is zo niets voor mij.
Maar goed in mijn leeftijdscategorie (38) daten mensen denk ik doorgaans wat serieuzer? Ik waag me ook niet aan Tinder enzo.....
Tot nu toe kom ik ze nog gewoon overal tegen en praat ik met ze ipv appen en swipen.
Maar goed we zullen zien, wellicht over een maand van mij hier ook zo'n topic;-)
Dat vage gedoe is zo niets voor mij.
Maar goed in mijn leeftijdscategorie (38) daten mensen denk ik doorgaans wat serieuzer? Ik waag me ook niet aan Tinder enzo.....
Tot nu toe kom ik ze nog gewoon overal tegen en praat ik met ze ipv appen en swipen.
Maar goed we zullen zien, wellicht over een maand van mij hier ook zo'n topic;-)
vrijdag 2 maart 2018 om 11:14
Dit! Man o man, wat een ingewikkeld gedoe. Een paar topics over een date die ineens anders reageert en niemand durft wat te vragen? Dat is toch idioot!?Mabellineee schreef: ↑02-03-2018 10:13Misschien jezelf afvragen of dit de manier is waarop je behandeld wilt worden? En zeg hem gewoon eens (het liefst in real life): 'ik vind je de laatste dagen nogal kortaf, heeft dat een reden?'
Hopelijk levert dat meer duidelijkheid op.