Extreem koud en moe
zaterdag 3 maart 2018 om 17:05
Hoi allemaal,
Ik ben altijd wel kouwelijk geweest maar de afgelopen maanden heb ik het steeds extreem koud. Al staat de kachel op 22 en heb ik dikke kleren aan en zit onder een deken, ik zit te beven van de kou.
Ook ben ik vreselijk moe terwijl ik goed slaap. Vannacht elf uren geslapen en ik ben echt doodmoe. Mijn bloed is goed want heb een bloedonderzoek aangevraagd.
Mijn nagels zijn steeds paars en mijn handen en voeten steenkoud. Ik begin het een beetje zat te worden.
Lichamelijk verder gaat het wel, alleen wel vaak een scherpe stekende pijn linksonder in mijn buik en zij.
Iemand misschien een idee wat het kan zijn? Dokter schiet ik verder ook niet mee op want hij zegt dat mijn bloed goed is dus dat er niets aan de hand is.
Ik ben altijd wel kouwelijk geweest maar de afgelopen maanden heb ik het steeds extreem koud. Al staat de kachel op 22 en heb ik dikke kleren aan en zit onder een deken, ik zit te beven van de kou.
Ook ben ik vreselijk moe terwijl ik goed slaap. Vannacht elf uren geslapen en ik ben echt doodmoe. Mijn bloed is goed want heb een bloedonderzoek aangevraagd.
Mijn nagels zijn steeds paars en mijn handen en voeten steenkoud. Ik begin het een beetje zat te worden.
Lichamelijk verder gaat het wel, alleen wel vaak een scherpe stekende pijn linksonder in mijn buik en zij.
Iemand misschien een idee wat het kan zijn? Dokter schiet ik verder ook niet mee op want hij zegt dat mijn bloed goed is dus dat er niets aan de hand is.
zaterdag 3 maart 2018 om 17:17
Ik heb het ook gauw koud,precies hetzelfde als To,erg kouwelijk met koude voeten en handen en ook koud als ik dikke kleren aanheb maar geen paarse handen. Moe ben ik alleen als ik slecht geslapen heb en heb gelukkig geen last van mijn buik. Ik hou het uiteraard ook in de gaten en kleed me zo warm mogelijk.
Het wordt gelukkig binnenkort ook weer minder koud.
Jij sterkte To! En inderdaad naar een andere huisarts gaan!
Het wordt gelukkig binnenkort ook weer minder koud.
Jij sterkte To! En inderdaad naar een andere huisarts gaan!
zaterdag 3 maart 2018 om 17:21
Heel herkenbaar, heb ook een winter echt wintertenen gehad, vrij pijnlijk.
Wat bij mij uitmaakt; niet teveel afvallen. Ik val s ‘winters namelijk juist af. Door kou en vaker ziek zijn is mijn theorie.
Als ik twee kilo afval dan bungel ik onderaan een grens/gezond BMI en dat merk ik aan mijn warmte huishouding.
Ik heb een heel lagebloeddruk, overigens is daar weinig aan te doen.
Wat betreft vermoeidheid heb ik een giga vitamine D gebrek, dus ik slik heel het jaar door bij en in de winter verhoogde dosering.
Maar goed dat heb ik laten prikken.
Is dat bij jou nog geprikt?
Wat bij mij uitmaakt; niet teveel afvallen. Ik val s ‘winters namelijk juist af. Door kou en vaker ziek zijn is mijn theorie.
Als ik twee kilo afval dan bungel ik onderaan een grens/gezond BMI en dat merk ik aan mijn warmte huishouding.
Ik heb een heel lagebloeddruk, overigens is daar weinig aan te doen.
Wat betreft vermoeidheid heb ik een giga vitamine D gebrek, dus ik slik heel het jaar door bij en in de winter verhoogde dosering.
Maar goed dat heb ik laten prikken.
Is dat bij jou nog geprikt?
zaterdag 3 maart 2018 om 17:24
Oh ja nog een tip; kijk eens naar je dagelijkse hoeveelheid eiwitten die je per dag eet.
Ik val veel minder snel af en heb het veel minder koud als ik eiwitrijke producten eet (kwark, ei, kip, tonijn, noten enz).
Moet wel verdeeld over de dag, niet alleen s avonds bijv de eiwitten.
Dat zorgt er bij mij voor dat ik mijn energie niet helemaal verbruik, het koud krijg en afval.
Ik val veel minder snel af en heb het veel minder koud als ik eiwitrijke producten eet (kwark, ei, kip, tonijn, noten enz).
Moet wel verdeeld over de dag, niet alleen s avonds bijv de eiwitten.
Dat zorgt er bij mij voor dat ik mijn energie niet helemaal verbruik, het koud krijg en afval.
zaterdag 3 maart 2018 om 17:41
Als je het koud hebt raak je ook sneller vermoeid. En ook weer andersom. Zelf heb ik ook altijd paarse handen en nagels in de winter. De doorbloeding is dan vaak niet optimaal. Wisselbaden wil nog wel eens helpen. Daarnaast heb je misschien ook last van een winterdip?
Wat ze hierboven ook alle zeggen, als je een laag bmi hebt of je bent veel afgevallen de laatste tijd kan je daar ook last van hebben. Maar als je het echt niet vertrouwd zou ik toch echt teruggaan naar de huisarts.
Wat ze hierboven ook alle zeggen, als je een laag bmi hebt of je bent veel afgevallen de laatste tijd kan je daar ook last van hebben. Maar als je het echt niet vertrouwd zou ik toch echt teruggaan naar de huisarts.
zaterdag 3 maart 2018 om 17:52
Hier ook altijd koud! Ik heb ook Raynaud aan mijn handen, dus ze worden eerst wit en daarna paars en vervolgens kan ik er niets meer mee want gevoelloos/dood. De vermoeidheid heb ik ook, ik denk dat dat komt omdat je door de kou zo gespannen bent en je verbruikt meer. Misschien meer vetten eten? Ik zeg ook maar wat, want ik eet als een bouwvakker en het helpt niets. straalkachel staat nu ook op mij gericht met een dekentje om mij heen. Hoop snel dat het zomer word!
En als je het niet vertrouwd even naar de huisarts.
''Geen woorden maar daden''
zaterdag 3 maart 2018 om 19:51
maandag 5 maart 2018 om 14:05