Lijf & Lijn alle pijlers

Stoppen met DE pil? ervaringen :)

04-03-2018 10:44 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Op dit moment heb ik geen partner en hier ook even geen behoefte aan.
Ook niet 'zomaar' sex of ONS.

Dus wil pas weer aan de pil als ik iemand ontmoet waarbij het echt goed zit en serieus is...

En tot die tijd wil ik stoppen met de pil.
Heb dit 1 keer eerder gedaan voor n aantal weken om te testen en zo wat een verschil!

Kreeg heel veel hoofdpijn en werd behoorlijk emotioneel!

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik ben na 15 jaar gebruiken gestopt met de pil omdat ik moest vanwege een longembolie.

Ik heb zoveel minder migraine nu. Verder geen verschil gemerkt.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik ben na 20 jaar gestopt. Nergens last van, maar heb wel kinderen gekregen. Misschien dat dat je lijf ook wel verandert. Misschien moet je even een langere tijd stoppen om te kijken of het verbetert.
Find people who will make you better (M. Obama)
Ik ben veel korter ongesteld 3 á 4 dagen ipv van ruim een week, veel minder klachten zoals buikkramp, rugpijn en hoofdpijn. Dus ik vind het een hele verbetering.
Ik vond mezelf een veel leuker mens. Minder duf, meer relativeringsvermogen en minder negatief.
Minder prikkelig, minder emotioneel
Ik ben helaas zonder pil langer ongesteld en heb er ook meer last van. Maar verder merk ik weinig verschil.
mick87 schreef:
04-03-2018 11:42
Ik ben helaas zonder pil langer ongesteld en heb er ook meer last van. Maar verder merk ik weinig verschil.
Precies dit. Al ben ik met pil nauwelijks ongesteld dus ook zonder pil is het nog goed te doen, 4-5 dagen ipv 2-3 met pil.
Ik ben vorig jaar gestopt met de pil en alles loopt eigenlijk gewoon normaal. Ik heb inmiddels een app waarin ik menstruatie en klachten/opvallendheden registreer en dat vind ik wel fijn, zo leer ik mijn lichaam beter kennen en ook het effect van hormonen op mij. Dat vind ik zelf wel prettig. Maar ik heb geen last van enorme menstruatieklachten, kan me voorstellen dat als je dat wel hebt je liever toch aan de pil blijft.

Een vriendin van mij is ook gestopt en kreeg eerst veel meer klachten, maar in de loop van de maanden lijkt dit stabieler te zijn geworden.
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 04-03-2018 12:01
14.26% gewijzigd
Ik ben gestopt sinds een half jaar en ik heb nog geen moment spijt gehad. Ik voel me mentaal veel beter, minder somber (ik heb veel te maken met depressies helaas).

Verder is mijn libido ook wel echt beter, maar geen extreem verschil.

Mijn borsten zijn ietsje kleiner maar echt minimaal. Sowieso heb ik op dat gebied al niks te klachten ;)

Ik lijk wel juist meer last te hebben van mijn menstruatie, maar dit dat is ook een kwestie van kijken hoe dat zich ontwikkeld, ik ben nog niet zo lang gestopt.

Voor mij is in ieder geval een feit dat ik nooit meer aan hormonen begin, in welke vorm dan ook! Zelfs in een relatie vind ik dat eigenlijk prima.
Ohja en een aantal weken stoppen met de pil heeft echt geen zin... Je lichaam moet helemaal weer opnieuw wennen. Dat heeft echt een aantal maanden tot een half jaar nodig. Veel vrouwen voelen zich juist minder stabiel in het begin. Ik lees vaker de term 'ontpillen'
Klopt, wil er nu ook voor langere tijd mee stoppen.

Weet niet wanneer ik iemand tegen ga komen dus tot die tijd geen pil. 😂

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven