Wat moet ik doen
zondag 4 maart 2018 om 23:36
Ongeveer 8 maanden geleden is mijn relatie na 5 jaar uitgegaan. Ik ben zelf 24.
Nu ben ik zeker over mijn ex heen en ik gun hem en zijn nieuwe vriendin veel geluk samen.
Maar nu komt het:
Ik appte zo nu en dan heel af en toe nog met mijn ex. Dit ging voornamelijk over zijn moeder, ze heeft kanker of over iets praktisch (geld/verkopen van spullen). Laten we zeggen 1x in de 5 weken. Voor de rest spreek ik hem eigenlijk helemaal niet meer over de app o.i.d. maar omdat goed uit elkaar zijn gegaan, geen hekel aan elkaar hebben en we in dezelfde vriendengroep zitten gingen we nog goed met elkaar om, en mocht er iets erg zijn weten we dat we altijd nog bij elkaar terecht kunnen.
Nu is het wel zo dat ik van mijn ex nog geld krijg (700 euro). Nu kon hij dit eerst niet zomaar betalen, prima, dus ik zei leg elke maand maar iets opzij dan zie ik het wel. In januari heb ik gevraagd of hij het al bijna bij elkaar heeft. Toen had hij het bijna.
Nu heb ik hem afgelopen week gevraagd hoe het met zijn moeder ging (hij had daar nog niet op geantwoord en het ook niet gelezen). Een paar uur later vervolgens belde ik hem om te vragen of hij een enquête voor mij zou willen invullen voor mijn studie (omdat hij een bepaalde opleiding heeft gedaan, dit deed ik voornamelijk in een opwelling omdat ik mij bedacht dat hij daarvoor een van de geschikte kandidaten zou zijn) en ik dacht dan kan ik hem dan meteen geld terug vragen is misschien wel zo netjes om daarover te bellen. Hij nam vervolgens niet op dus ik stuurde er een appje achteraan, waarin ik express had gezet van het kan via de mail of telefoon (ik dacht mocht zijn nieuwe vriendin het lezen weet ze dat ik er niks mee bedoel). Toen ik een dag later nog geen reactie had vond ik het een beetje vreemd en heb ik hem nog een keer gebeld. Hij nam weer niet op, maar ik dacht oke prima, die zal het wel druk hebben.
Vervolgens keek ik na een dag weer eens op whatsapp want ik irriteerde mij een beetje omdat ik ook graag het geld terug wil. Wat blijkt, hij heeft mij geblokeerd op whatsapp en vervolgens kwam ik erachter dat hij mij ook op Facebook heeft verwijderd (nou ja eigenlijk denk ik dat het zijn vriendin is geweest).
Nu is het zo dat het mij in principe niet uitmaakt, ik bedoel als hij/hun het zo wil, prima. Maar ergens heeft het mij toch wel heel erg gekwetst omdat we wel in dezelfde vriendengroep zitten en we elkaar altijd zullen blijven zien en we totaal geen ruzie hebben. Nu heb ik zijn nieuwe vriendin nog nooit ontmoet, maar ik vind dat dit het allemaal zo ongemakkelijk maakt. Vooral omdat er totaal geen aanleiding voor deze actie is geweest, als ik nou een ex was geweest die hem elke week belde en appte dat ik hem zo miste, wat ik dus alles behalve heb gedaan, dan snapte ik dat nog. Maar het lijkt mij dat als ik mijn ex 6 keer in 5 maanden tijd heb gesproken, waarvan de redenen meestal praktische zaken , dit wel heel extreem is. Maar nu zit ik er mee dat ik dat geld nog terug moet nemen. Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken? en ook met het feit dat ik hun hoe dan ook onder ogen ga komen op een feestje over 2 weken.
Nu ben ik zeker over mijn ex heen en ik gun hem en zijn nieuwe vriendin veel geluk samen.
Maar nu komt het:
Ik appte zo nu en dan heel af en toe nog met mijn ex. Dit ging voornamelijk over zijn moeder, ze heeft kanker of over iets praktisch (geld/verkopen van spullen). Laten we zeggen 1x in de 5 weken. Voor de rest spreek ik hem eigenlijk helemaal niet meer over de app o.i.d. maar omdat goed uit elkaar zijn gegaan, geen hekel aan elkaar hebben en we in dezelfde vriendengroep zitten gingen we nog goed met elkaar om, en mocht er iets erg zijn weten we dat we altijd nog bij elkaar terecht kunnen.
Nu is het wel zo dat ik van mijn ex nog geld krijg (700 euro). Nu kon hij dit eerst niet zomaar betalen, prima, dus ik zei leg elke maand maar iets opzij dan zie ik het wel. In januari heb ik gevraagd of hij het al bijna bij elkaar heeft. Toen had hij het bijna.
Nu heb ik hem afgelopen week gevraagd hoe het met zijn moeder ging (hij had daar nog niet op geantwoord en het ook niet gelezen). Een paar uur later vervolgens belde ik hem om te vragen of hij een enquête voor mij zou willen invullen voor mijn studie (omdat hij een bepaalde opleiding heeft gedaan, dit deed ik voornamelijk in een opwelling omdat ik mij bedacht dat hij daarvoor een van de geschikte kandidaten zou zijn) en ik dacht dan kan ik hem dan meteen geld terug vragen is misschien wel zo netjes om daarover te bellen. Hij nam vervolgens niet op dus ik stuurde er een appje achteraan, waarin ik express had gezet van het kan via de mail of telefoon (ik dacht mocht zijn nieuwe vriendin het lezen weet ze dat ik er niks mee bedoel). Toen ik een dag later nog geen reactie had vond ik het een beetje vreemd en heb ik hem nog een keer gebeld. Hij nam weer niet op, maar ik dacht oke prima, die zal het wel druk hebben.
Vervolgens keek ik na een dag weer eens op whatsapp want ik irriteerde mij een beetje omdat ik ook graag het geld terug wil. Wat blijkt, hij heeft mij geblokeerd op whatsapp en vervolgens kwam ik erachter dat hij mij ook op Facebook heeft verwijderd (nou ja eigenlijk denk ik dat het zijn vriendin is geweest).
Nu is het zo dat het mij in principe niet uitmaakt, ik bedoel als hij/hun het zo wil, prima. Maar ergens heeft het mij toch wel heel erg gekwetst omdat we wel in dezelfde vriendengroep zitten en we elkaar altijd zullen blijven zien en we totaal geen ruzie hebben. Nu heb ik zijn nieuwe vriendin nog nooit ontmoet, maar ik vind dat dit het allemaal zo ongemakkelijk maakt. Vooral omdat er totaal geen aanleiding voor deze actie is geweest, als ik nou een ex was geweest die hem elke week belde en appte dat ik hem zo miste, wat ik dus alles behalve heb gedaan, dan snapte ik dat nog. Maar het lijkt mij dat als ik mijn ex 6 keer in 5 maanden tijd heb gesproken, waarvan de redenen meestal praktische zaken , dit wel heel extreem is. Maar nu zit ik er mee dat ik dat geld nog terug moet nemen. Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken? en ook met het feit dat ik hun hoe dan ook onder ogen ga komen op een feestje over 2 weken.
zondag 4 maart 2018 om 23:48
Ik zou de eer lekker aan mezelf houden & het allemaal maar laten gaan. Hoeveel heeft hij af en toe voor jou wel niet betaald de afgelopen 5 jaar? Je blijft bellen & appen, hij wil blijkbaar gewoon verder met zijn leven. Ik raad je aan hetzelfde te doen.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
zondag 4 maart 2018 om 23:54
700 euro vind ik veel geld. Focus je daar op. Je wilt immers niks anders van hem dan 700 euro. Who cares wat zijn nieuwe vriendin in haar hoofd fantaseert... Jij wil hem niet, je wil je 700 euro. Jij wil daarnaast ook vrienden blijven, maar zijn nieuwe vriendin maakt dit moeilijk en dat mag zij en jouw ex samen oplossen. Jij wilt gewoon minstens 700 euro.. en als respectvol en als mens behandelt worden.. dat zit er kennelijk (tijdelijk) niet in... maar dat is wél leuker met jouw 700 euro.
maandag 5 maart 2018 om 00:02
Dat is niet waar. Ik bel hem nooit, tot afgelopen week. En dat 6x appen in 5 maanden werd meestal door hem begonnen, op de keren na dat ik vroeg hoe het met zijn moeder ging. Plus ik ben een student dus 700 euro is veek geld voor mij en dat geld wat ik van hem krijg is voor de wasmachiene en koelkast die ik heb betaald en daar nog staan.
maandag 5 maart 2018 om 00:04
“Nu heb ik hem afgelopen week gevraagd hoe het met zijn moeder ging (hij had daar nog niet op geantwoord en het ook niet gelezen). Een paar uur later vervolgens belde ik hem om te vragen of hij een enquête voor mij zou willen invullen voor mijn studie (omdat hij een bepaalde opleiding heeft gedaan, dit deed ik voornamelijk in een opwelling omdat ik mij bedacht dat hij daarvoor een van de geschikte kandidaten zou zijn) en ik dacht dan kan ik hem dan meteen geld terug vragen is misschien wel zo netjes om daarover te bellen. Hij nam vervolgens niet op dus ik stuurde er een appje achteraan, waarin ik express had gezet van het kan via de mail of telefoon (ik dacht mocht zijn nieuwe vriendin het lezen weet ze dat ik er niks mee bedoel). Toen ik een dag later nog geen reactie had vond ik het een beetje vreemd en heb ik hem nog een keer gebeld. ”lovinglife1993 schreef: ↑05-03-2018 00:02Dat is niet waar. Ik bel hem nooit, tot afgelopen week. En dat 6x appen in 5 maanden werd meestal door hem begonnen, op de keren na dat ik vroeg hoe het met zijn moeder ging. Plus ik ben een student dus 700 euro is veek geld voor mij en dat geld wat ik van hem krijg is voor de wasmachiene en koelkast die ik heb betaald en daar nog staan.
Je hebt contact gezocht over zijn moeder, vlak daarna over je studie, toen weer gebeld en geappt en daarna weer gebeld. Dat is best vaak in zo’n korte tijd, toch?
maandag 5 maart 2018 om 00:06
Dit, maar ik zou hem nog wel laten weten (en daarna hem op alle manieren blokkeren....) dat dat niet zo netjes is....
maandag 5 maart 2018 om 00:10
Ik heb hem geappt over zijn moeder. Toen even later gebeld maar omdat hij niet opnam in een appje gestuurd waarom ik belde. Toen daarna niks gedaan en een dag later nog een keer gebeld. En ja dat was misschien in korte tijd veel maar omdat wij normaal met elkaar omgingen en ik hem normaal nooit bel zag ik daar het probleem niet van in en vond ik het alleen maar gek vanaf zijn kant.Restera schreef: ↑05-03-2018 00:04“Nu heb ik hem afgelopen week gevraagd hoe het met zijn moeder ging (hij had daar nog niet op geantwoord en het ook niet gelezen). Een paar uur later vervolgens belde ik hem om te vragen of hij een enquête voor mij zou willen invullen voor mijn studie (omdat hij een bepaalde opleiding heeft gedaan, dit deed ik voornamelijk in een opwelling omdat ik mij bedacht dat hij daarvoor een van de geschikte kandidaten zou zijn) en ik dacht dan kan ik hem dan meteen geld terug vragen is misschien wel zo netjes om daarover te bellen. Hij nam vervolgens niet op dus ik stuurde er een appje achteraan, waarin ik express had gezet van het kan via de mail of telefoon (ik dacht mocht zijn nieuwe vriendin het lezen weet ze dat ik er niks mee bedoel). Toen ik een dag later nog geen reactie had vond ik het een beetje vreemd en heb ik hem nog een keer gebeld. ”
Je hebt contact gezocht over zijn moeder, vlak daarna over je studie, toen weer gebeld en geappt en daarna weer gebeld. Dat is best vaak in zo’n korte tijd, toch?
Als voorbeeld (hoe stom dit ook gaat klinken haha) met oud en nieuw was hij degene die mij een gelukkig nieuwjaar wenste en ik had dat in eerste instantie niet gedaan want ik dacht straks vind zijn nieuwe vriendin het niet leuk o.i.d.
Daarom, juist omdat ik er rekening mee hield, heeft mij dit toch gekwetst en is het zo raar.
maandag 5 maart 2018 om 00:14
Hij weet niet waarom je ineens zoveel contact zoekt misschien? Heb je het al vaker over dat geld gehad? Hoe reageerde hij toen?
Als mijn ex mij in zo’n korte tijd ineens zo vaak lastig valt zonder dat ik weet waarom, zou ik hem ook blokken. Ik hoef namelijk niet te weten waarom, want het interesseert mij niet (heb een nieuwe lieve vriend waar ik geen gedonder mee wil). Misschien bij hem ook zo?
Als mijn ex mij in zo’n korte tijd ineens zo vaak lastig valt zonder dat ik weet waarom, zou ik hem ook blokken. Ik hoef namelijk niet te weten waarom, want het interesseert mij niet (heb een nieuwe lieve vriend waar ik geen gedonder mee wil). Misschien bij hem ook zo?
maandag 5 maart 2018 om 00:15
Ik snap heel goed dat jij je geld terug wilt! Voor nu kun je denk ik beter even niks doen, maar op dat feestje kun je hem face to face spreken. Kort en bondig, dat geen contact prima is, en er geen contact meer hoeft te zijn zodra hij die 700 Euro heeft betaald.
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
maandag 5 maart 2018 om 00:17
En dan dit inderdaad.caretta_01 schreef: ↑05-03-2018 00:15Ik snap heel goed dat jij je geld terug wilt! Voor nu kun je denk ik beter even niks doen, maar op dat feestje kun je hem face to face spreken. Kort en bondig, dat geen contact prima is, en er geen contact meer hoeft te zijn zodra hij die 700 Euro heeft betaald.
maandag 5 maart 2018 om 00:20
Jazeker, heb het hem al een keer eerder gevraagd en hij had het toen bijna bij elkaar.Restera schreef: ↑05-03-2018 00:14Hij weet niet waarom je ineens zoveel contact zoekt misschien? Heb je het al vaker over dat geld gehad? Hoe reageerde hij toen?
En ja dat andere zou kunnen maar het past gewoon niet bij hem op de manier mer hoe wij nog met elkaar omgingen. Hij weet ook heel goed dat ik verder niks meer van hem wil. Maar wat ik zei we zullen elkaar altijd blijven zien en ook vrienden uit dezelfde vriendengroep vinden het heel erg raar. En ook, zijn nieuwe vriendin lijkt (leek haha) mij oprecht een heel leuk meisje dat heb ik hem nog laten weten ook. Maar goed, ik moet mij er niet meer druk om maken. Maar wil mijn geld wel.
maandag 5 maart 2018 om 01:14
700 euro.
Wil je die of niet.
Ik weet niet hoe rijk jouw vriendengroep is en waar je bang voor bent.. maar in mijn vriendengroep is 700 euro geen 'paar euro voorgeschoten voor bier en betaal ik je later terug'. En ze snappen geheel dat jij het recht hebt om je 700 euro terug te vragen.
Dus voor wie ben je bang?
Vriendengroep, ex, nieuwe vriendin van ex.. daar bang voor zijn geeft je geen 700 euro terug waarvan je nuttige en leuke dingen kan doen? Je ex en zijn vriendin vinden je sowieso al stom... (hoe onterecht ook), je vriendengroep is dat ook als ze niet begrijpen dat je gewoon je 700 euro terug wilt.. je kan enkel winnen =/
Wil je die of niet.
Ik weet niet hoe rijk jouw vriendengroep is en waar je bang voor bent.. maar in mijn vriendengroep is 700 euro geen 'paar euro voorgeschoten voor bier en betaal ik je later terug'. En ze snappen geheel dat jij het recht hebt om je 700 euro terug te vragen.
Dus voor wie ben je bang?
Vriendengroep, ex, nieuwe vriendin van ex.. daar bang voor zijn geeft je geen 700 euro terug waarvan je nuttige en leuke dingen kan doen? Je ex en zijn vriendin vinden je sowieso al stom... (hoe onterecht ook), je vriendengroep is dat ook als ze niet begrijpen dat je gewoon je 700 euro terug wilt.. je kan enkel winnen =/
maandag 5 maart 2018 om 08:55
De kans dat je je geld terug krijgt is 0. Ik moet de eerste ex nog tegen komen die netjes een lening terug betaald. Accepteer dat mannen hun eigen broek moeten leren ophouden en leen nooit meer geld uit aan een date of een vriendje.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 5 maart 2018 om 09:17
5 Jaar een relatie vind ik wat anders dan een 'date' of een 'vriendje', logisch dat je elkaar gedurende zo'n lange periode weleens wat leent als dat nodig is.viva-amber schreef: ↑05-03-2018 08:55De kans dat je je geld terug krijgt is 0. Ik moet de eerste ex nog tegen komen die netjes een lening terug betaald. Accepteer dat mannen hun eigen broek moeten leren ophouden en leen nooit meer geld uit aan een date of een vriendje.
700 euro is veel geld, ik zou er toch werk van maken. Of hij gaat beginnen met afbetalen, of je haalt je apparatuur op (of zijn vriendin dat nu leuk vind of niet
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
maandag 5 maart 2018 om 10:51
Dat.Madeliefjees schreef: ↑05-03-2018 00:17En anders even met je vader langsgaan om die wasmachine en koelkast op te halen.