Schuldgevoel en apathisch

05-03-2018 22:08 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik weet het allemaal niet meer. Ik ben bipolair en schiet nu van een manie in een depressie. En het is al zo lang slecht met mij. Ook word mijn hulpverlening voor een groot deel wegbezuinigd. Ik loop hier tien jaar en ben er echt aan gewend.

Sinds kort voel ik mij weer zwaar somber. Normaal ga ik hier mee om door veel naar de afdeling te gaan, dit kan dus niet meer. Dit geld ook voor een nachtje in de kliniek.
Heel slecht van mij maar doordat ik het niet weet met deze nieuwe situatie wil ik het opgeven. De hele dag in bed liggen. Ik slaap ook weinig meer en zorg niet meer voor mezelf.
Ik voel me erg schuldig. Ik ga zelfs bedenken dat als ik een kind had ik dit nu zou verwaarlozen en voel mij daar dan heel schuldig over. Zeker als ik mij bedenk dat ik weleens losbandig ben geweest in een manie.
Morgen heb ik een gesprek met de hulpverlening. En ergens hoop ik dat ze mij helpen maar in weet ook dat dit niet kan als ik niets meer wil. Kortom ik weet het niet meer.
Misschien weet iemand hier nog iets.
Mijn vorige hulpverlening hielp enorm met praktisch. Zij zei dat hoewel ik qua intelligent over kwam of ik dat zou kunnen ik hier hulp in nodig had. Zij was praktisch heel sterk en ik mis haar. Zij zag mij ook veel als het slechter ging.
eengebruikersnaam schreef:
05-03-2018 23:09
@ca. De laatste nachten slaap ik nauwelijks terwijl ik op tijd naar bed ga. Wil nu even wachten tot ik moe word dan hoop ik ook echt te slapen.
Morgen moet in direct naar mijn hulpverlener. Eerlijk gezegd overzie ik alles niet meer dus ik hoop sowieso dat zij even mee kijkt met het maken van een planning. Dat wil ze wel denk ik.

Beschermd wonen is niet aan de orde. Maar iemand over de vloer die helpt met plannen is fijn. Ook qua huishouden.
Dan is inderdaad opblijven en achter een beeldscherm hangen een verstandige keuze.

Verder heb ik van alles gevraagd, maar schijnbaar wil je alleen wat klagen. Dat mag, maar dan is het wel zo fijn als je dat ook in je OP zet.
Morgen overdag niet slapen, slaap je ‘s avonds makkelijker..
@moiren. Ik gaf toch ook antwoord? Volgens mij heb je zin om mij een klager te vinden, gelukkig geef ik dat nu door je geen controle te geven over mijn bedtijd. Alsjeblieft...
De regels voor een bipolair:
1. Slik altijd je medicatie
2. Op een vaste tijd naar bed en vaste tijd weer op. Elke dag hetzelfde.
3. Niet overdag liggen of slapen.
4. Dagplanning met een regelmatig ritme
5. Elke dag naar buiten.
6. Sociale contacten, iig 1xper week.

Als je stabiel wil zijn, of zo stabiel mogelijk.
Best hard werken, maar het levert veel op.
Ik ga elke dag om twaalf uur naar bed. Maar het slapen gaat dus niet uurtje ofzo. Ik geef het nu dus even op. Omdat het dus anders een frustratie word. Mijn moviel staat op een blauwlicht filter. En ik voel me zo alleen de hele nacht naar het plafond staren en werken doet het niet.

Verder slecht bezig, maar hou me wel aan je wetten.

En ik ben ook boos op mezelf. Doe het zeker niet perfect.
Owja dagplanning gaat wisselend.
05-03-2018 23:44
Ik ga elke dag om twaalf uur naar bed. Maar het slapen gaat dus niet uurtje ofzo. Ik geef het nu dus even op. Omdat het dus anders een frustratie word. Mijn moviel staat op een blauwlicht filter. En ik voel me zo alleen de hele nacht naar het plafond staren en werken doet het niet.

En ik ben ook boos op mezelf. Doe het zeker niet perfect.
Is op bed gaan liggen met een luisterboek een optie?

Hoe gaat het vandaag?
@ca. Het slapen ging beter. Ben ook gaan puzzelen.
Gesprek ging goed. Raakte overstuur en dat doorbrak het apathische. Raakte wel onzeker over wat mijn (nieuwe) hulpverlener daarbij dacht. Verder niet veel tot oplossingen gekomen. Maar lukt me nu zelf wat beter. En ze wilde me vrijdag weer zien.
Alleen al even met de bus enzo was wel goed. Ik ben nog behoorlijk somber maar minder. Zondag was dit ook zo en kwam het ineens volledig terug. Duimen dus!
Duidelijk in de nieuwe situatie gaat tijd kosten. Erg eng.
05-03-2018 23:44

Het zijn niet mijn wetten hoor. Wel hetgene waar zo’n beetje de hele psycho-educatie en begeleiding om draait.
@moiren. Je word steeds boeiender.. vertel mij meer...je verveelt vast nooit
08-03-2018 00:00
@moiren. Je word steeds boeiender.. vertel mij meer...je verveelt vast nooit
Lekker blijven doen wat je al doet, dat heeft succes :)
Och och nog op na twaalven moiré, you little dare devil..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven