Is dit een gekke combinatie?
dinsdag 6 maart 2018 om 16:26
dinsdag 6 maart 2018 om 16:26
dinsdag 6 maart 2018 om 16:36
Als jij het leuk of mooi vindt: doen!
Persoonlijk vind ik een inrichting het leukst wanneer het allemaal items zijn die de persoon gewoon mooi vindt in plaats van wanneer een bepaalde stijl aangehangen wordt.
Als ik naar mijn eigen inrichting kijk: het is een allegaartje. Of heel eclectisch.
Zo hebben wij een antieke haard, een moderne hoekbank, een design eettafel, een (lelijke) wandkast, moderne lampen, art deco lampen en antieke prenten aan de muur. Oh ja, en een hele grote foto van de Kennedy's, omdat ik er zo blij van werd.
En toch is het gezellig bij mij thuis!
Persoonlijk vind ik een inrichting het leukst wanneer het allemaal items zijn die de persoon gewoon mooi vindt in plaats van wanneer een bepaalde stijl aangehangen wordt.
Als ik naar mijn eigen inrichting kijk: het is een allegaartje. Of heel eclectisch.
En toch is het gezellig bij mij thuis!
dinsdag 6 maart 2018 om 17:00
Leuk juist! Het geeft vaak wat meer warmte aan het huis, vind ik dan. Persoonlijk vind ik de gemiddelde moderne inrichting wat kil.
Nu zal de stoel aanvoelen als een vreemde eend in de bijt, maar als je straks meer retro/vintage gaat aanbrengen in je interieur kan dat juist met modern een heel mooi geheel vormen.
Wij hebben een verbouwde jaren 60' woning met daarin nu moderne elementen (aluminium pui en deuren, lichttunnel, strak gestucte muren) maar met een leuke mengeling van oud (koloniaal en vintage) en nieuw. En het ziet er zeker niet vreemd uit. Krijg altijd veel complimenten hoe huiselijk en warm het bij ons is. Niet te veel troepjes maar wel veel persoonlijke uitstraling.
Nu zal de stoel aanvoelen als een vreemde eend in de bijt, maar als je straks meer retro/vintage gaat aanbrengen in je interieur kan dat juist met modern een heel mooi geheel vormen.
Wij hebben een verbouwde jaren 60' woning met daarin nu moderne elementen (aluminium pui en deuren, lichttunnel, strak gestucte muren) maar met een leuke mengeling van oud (koloniaal en vintage) en nieuw. En het ziet er zeker niet vreemd uit. Krijg altijd veel complimenten hoe huiselijk en warm het bij ons is. Niet te veel troepjes maar wel veel persoonlijke uitstraling.
dinsdag 6 maart 2018 om 17:03
Natuurlijk! Als jij het maar mooi vind toch?
Mijn inrichting lijkt vast op die van MejuffrouwMuis: een allegaartje: een zelfgebouwde boekenkast, een lelijke eettafel (ben nog op zoek naar het perfecte exemplaar), antieke eetkamerstoelen, Ikeabanken en stoelen (ook hier op zoek naar andere, mooiere exemplaren) antieke kastjes en een joekel van een antiek bureau, vintage tafeltjes en kastjes, hypermoderne design lampen. Het enige waar ik op gelet heb is dat de houtkleuren van mijn meubels niet té veel van elkaar afwijken, dan lijkt het me te studentikoos of zo...
Mijn inrichting lijkt vast op die van MejuffrouwMuis: een allegaartje: een zelfgebouwde boekenkast, een lelijke eettafel (ben nog op zoek naar het perfecte exemplaar), antieke eetkamerstoelen, Ikeabanken en stoelen (ook hier op zoek naar andere, mooiere exemplaren) antieke kastjes en een joekel van een antiek bureau, vintage tafeltjes en kastjes, hypermoderne design lampen. Het enige waar ik op gelet heb is dat de houtkleuren van mijn meubels niet té veel van elkaar afwijken, dan lijkt het me te studentikoos of zo...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
dinsdag 6 maart 2018 om 18:44
Dank je wel! Ja, ik vind het inderdaad gezellig...Mejuffrouwmuis schreef: ↑06-03-2018 17:23Hasse, wat klinkt jouw inrichting leuk! Het lijkt me zo sfeervol bij jou thuis!
Ik heb trouwens ook een antiek bureau. Hij staat (helaas) niet in de huiskamer, maar in een andere kamer naast onze (zwarte) vleugel.![]()
Een vleugel hebben wij niet: geen ruimte voor, en wij zijn beiden zéér a-muzikaal....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
woensdag 7 maart 2018 om 16:05
Tegenstellingen prikkelen juist. En alles hetzelfde is saai. Ik zou zeggen doen!
Ik heb wel eens in strakke interieurs een mooie antieke kast gezien. En dat is ook heel mooi.
woensdag 7 maart 2018 om 16:09
hoe is het eigenlijk met je lelijke kast? Al vorderingen in het opknappen?Mejuffrouwmuis schreef: ↑06-03-2018 16:36Als jij het leuk of mooi vindt: doen!
Als ik naar mijn eigen inrichting kijk: het is een allegaartje. Of heel eclectisch.Zo hebben wij een antieke haard, een moderne hoekbank, een design eettafel, een (lelijke) wandkast, moderne lampen, art deco lampen en antieke prenten aan de muur. Oh ja, en een hele grote foto van de Kennedy's, omdat ik er zo blij van werd.
En toch is het gezellig bij mij thuis!![]()
On topic: Ik vind interieurs die er uitzien als de showroom van een woonwinkel (alles uit dezelfde winkel, alles even nieuw, zelfde serie, matchy-matchy) het lelijkst, kan best dat de specifieke stoel niet bij jouw interieur past, maar het idee lijkt me uitstekend.
woensdag 7 maart 2018 om 16:31
Ik vind tijdloze spulletjes ook design, hoeft niet per se gispen te heten.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
woensdag 7 maart 2018 om 16:36
Je maakt het zo wel nodeloos ingewikkeld:inkepinkje schreef: ↑07-03-2018 16:31Ik vind tijdloze spulletjes ook design, hoeft niet per se gispen te heten.
Design is ook design als het geen design is.
En bij elkaar passen is het zelfde als bij elkaar horen.
Ik ben heus geen interieursnob, maar dingen die leuk bij elkaar staan is niet hetzelfde als dingen uit dezelfde serie. En je doet wat mij betreft een hoop getalenteerde ontwerpers tekort door dingen die neutraal zijn op dezelfde hoop als design te gooien. Verwarrend ook.
woensdag 7 maart 2018 om 16:44
Daar komen die designers heus wel overheen, ze zullen wel denken dat ik er de ballen verstand van heb, wat ook zo is. Ik hou van tijdloos, dat noem ik design. Veel kunstwerken, ook prerafaëlitisch, hebben voor mij iets tijdloos, en zouden ook in een futuristisch interieur niet misstaan. Maar goed, dat ben ik, een nitwit die van mooie, tijdloze spullen houdt. Het liefst zoveel mogelijk stijlen door elkaar.RegretteRien schreef: ↑07-03-2018 16:36Je maakt het zo wel nodeloos ingewikkeld:
Design is ook design als het geen design is.
En bij elkaar passen is het zelfde als bij elkaar horen.
![]()
Ik ben heus geen interieursnob, maar dingen die leuk bij elkaar staan is niet hetzelfde als dingen uit dezelfde serie. En je doet wat mij betreft een hoop getalenteerde ontwerpers tekort door dingen die neutraal zijn op dezelfde hoop als design te gooien. Verwarrend ook.
Bij neutraal denk ik trouwens aan minimalisme.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell