Vreemde auto's voor de flat 's nachts.

07-03-2018 04:50 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net om 04;00 hoorde ik ineens auto's.

Iemand stopte met een wit busje voor de flat en pakte iets uit zijn bus.

Even later stapte iemand uit en stapte in een dikke zwarte BMW.

Dat wit busje reed snel weg en die BMW ging er achteraan.

Daarvoor reed er nog een scooter met volle vaard weg.

Onze slaapkamer grenst precies tegenover de weg en een kleine parkeerplaats.

Rijden er bij jullie ook nog zo laat auto's rond? Ik zie vanaf onze flat trouwens ook de snelweg. Daar is het in de nacht altijd vrij rustig op enkele vrachtwagens na.

Hier gebeurt er best veel in de bujrt.

Snap niet dat er mensen om 04;00 nog op straat rond rijden. (Behalve als je nachtdken hebt of in het weekend dan)

Het is een doordeweekse dag.

Vinden jullie het ook vreemd als je zulke situaties ziet en zien jullie die ook bij jullie in de wijk.?
Heb je er last van?
Bij ons voornamelijk fietsende dronken studenten rond die tijd.
Fragolisa schreef:
07-03-2018 04:53
Heb je er last van?
Bij ons voornamelijk fietsende dronken studenten rond die tijd.
Bij ons fietsen er geen studenten of dronken mensen langs. Woon 10 min van het centrum af er is hier geen kroeg in de buurt. Meestal is het vrij rustig in de nacht met fietsers.

Nee, ik heb er zelf geen last van..

alleen de laatste tijd wordt er vaak ingebroken in onze wijk of scooters gestolen en in brand gestoken. Tijdje terug stond er nog een Mercedes in brand voor onze flat de vlammen kwamen tot onze ramen.

Ook is er hier een paar keer aangebeld in de avond en dan stond er niemand voor de flat of zeiden ze zogenaamd dat ze van de politie waren.
Dat lijkt me toch wel iets te maken hebben met criminele zaken met dat busje waaruit iemand overstapt naar een dikke bmw etc... Als zoiets volgende keer weer gebeurt zou je kunnen kijken of je de nummerborden kunt lezen om door te geven aan de politie, wellicht is het net een ontbrekende schakel. En ook de andere dingen die je noemt klinken naar.
Probeer nog weer even te slapen.
Taralina schreef:
07-03-2018 05:22
Dat lijkt me toch wel iets te maken hebben met criminele zaken met dat busje waaruit iemand overstapt naar een dikke bmw etc... Als zoiets volgende keer weer gebeurt zou je kunnen kijken of je de nummerborden kunt lezen om door te geven aan de politie, wellicht is het net een ontbrekende schakel. En ook de andere dingen die je noemt klinken naar.
Probeer nog weer even te slapen.
En ze hadden een capuchon op.
Ja de wekker gaat om 08:00 sliep al op tijd dus heb al een aantal uur geslapen vandaar dat ik het zag normaal als ik slaap slaap ik vast.
Ik denk er niet zo bij na. Terwijl ik dit topic lees, hoorde ik toevallig een auto wegrijden, dus zojuist om ongeveer 5:32 uur 's nachts. Terwijl mijn straat erg rustig is. Overdag een paar auto's, maar 's nachts vrijwel niet (zojuist dus toevallig wel).
World of Warcraft: Legion
hans66 schreef:
07-03-2018 05:35
Ik denk er niet zo bij na. Terwijl ik dit topic lees, hoorde ik toevallig een auto wegrijden, dus zojuist om ongeveer 5:32 uur 's nachts. Terwijl mijn straat erg rustig is. Overdag een paar auto's, maar 's nachts vrijwel niet (zojuist dus toevallig wel).
05;32 is wel een normale tijd om aan te rijden voor je werk lijkt me. Hier rijden nu ook meerdere autos voorbij.

Ik vind alleen 02;00-04;15 een vreemde tijd om auto te rijden.
Vooral doordeweeks dan.

Of vinden jullie dat normaal dat er op dat tijdstip mensen in een afgelegen wijk komen.?
Luuknl1 schreef:
07-03-2018 05:56
05;32 is wel een normale tijd om aan te rijden voor je werk lijkt me. Hier rijden nu ook meerdere autos voorbij.

Vooral doordeweeks dan.

Of vinden jullie dat normaal dat er op dat tijdstip mensen in een afgelegen wijk komen.?
Het lijkt me toch dat je het best zelf kunt bepalen of wat je ziet verdacht is. Is dat het geval, bel je toch de politie? Sterker nog: hier vragen ze je dan 112 te bellen omdat het de pakkans vergroot.
Verder zit en zat ik zo vaak tussen 02.00 en 04.15 uur in de auto. Er zijn ook mensen die in ploegendiensten werken en nu eenmaal weekend hebben wanneer jij dat niet hebt, mensen die graag nachtbraken e.d. Dus het hoeft niet direct verdacht te zijn als je op dat tijdstip auto rijdt.
Dus: lees je OP nog eens terug en beoordeel dan zelf of je het wel/geen verdachte situatie vindt. Zo ja, dan kun je alsnog melding makem bij de politie, zodat ze vaker rondje kunnen rijden in de buurt.
Ik word niet wakker van auto's en als ik wakker ben dan hoor ik het niet en kijk ik niet,

Maar misschien wel goed als iemand dat wel doet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Snap niet dat er mensen om 04;00 nog op straat rond rijden. (Behalve als je nachtdken hebt of in het weekend dan)
Nee, ik denk dat de meesten met een baan van negen tot vijf zich niet kunnen veroorloven om op dat tijdstip niet in bed te liggen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik werk in de horeca, kom dus heel vaak ook op doordeweekse dagen midden in de nacht thuis. Meestal kom ik dan ook nog wel een paar auto’s tegen, terwijl ik niet over een snelweg ga. Ook genoeg andere bedrijfstakken waar mensen midden in de nacht thuis komen of vertrekken juist. :-)

Maar zoals jij je OP beschrijft, geeft al aan dat wat je zag je verdacht vond. Je kan dan twee dingen doen; rustig verder slapen of het melden.
anoniem_64770dbe086c0 wijzigde dit bericht op 07-03-2018 07:23
20.28% gewijzigd
Tijdstip in combinatie met situatie maken het verdacht. Veel mensen die niet van 0900-1700 werken hoor.
Bel 112 en omschrijf wat je ziet.
112 is voor spoed, dat is dit niet!
Daar ga je toch zeker niet 112 voor bellen? Noteer tijdstip en kentekenplaten en geef het door als de overlast structureel is (drugshandel of steeds dezelfde auto's). In onze wijk werd schijnbaar drugs gedistribueerd vanuit proletenbakken aan scooterboys (grensregio). Die distributie was niet echt overlast maar die rottige scootertjes die af en aan reden wel. De beveiligingsdienst is toen een week lang daar gaan staan (nachtwaker met hond) en kreeg twee keer per nacht bezoek van een patrouillewagen van de politie. Nu gaan ze handelen op het industrieterrein.
Informeer eens bij de wijkagent.
Ik ben al op allerlei tijdstippen naar mijn werk gegaan en ervandaan gekomen en er zijn altijd ook andere mensen op straat. Er is veel werk in continudienst en bij dat soort werk worden er ook nogal eens mensen opgeroepen om een storing te verhelpen oid. Dat kan dus ook heel goed om 4 uur ‘s nachts zijn. Dat betekent dus absoluut niet dat het illegale activiteiten zijn.
Maar als jij dit wel verdacht vindt kun je het melden bij de politie.
Misschien wel mensen die op vakantie gaan en vandaag een vroege vlucht moeten halen. Of moest er iemand naar het ziekenhuis.

Je moet eens zien hoeveel mensen er midden in de nacht op wat voor redenen op straat zijn.

Vertrouw je het niet, bel de wijkagent.

En anders, blijf de volgende keer gewoon lekker in bed liggen, en laat ze.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
yoshe schreef:
07-03-2018 07:30
112 is voor spoed, dat is dit niet!
En voor verdachte situaties!

Ik ben zelf altijd op dat tijdstip op de weg (krantenbezorger) in deze situatie zou ik zeker 112 bellen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Als dit 1x is gebeurt kan je er weinig mee. En het kan ook gewoon weinig spannends zijn.

Ik heb een appartement gehad waar overdag en s'nachts een buurtman met hond onder mijn balkon zijn drugs aan het verkopen was.
Hij kwam dan op de raarste tijdstippen aanlopen met hond en dan kwam er binnen no time een petje in golf aanrijden en werd en van alles uitgewisseld. Vaak gepaard met ruzie of herrie en andere rare figuren die als een lama rondtuften en onder mijn balkon aan het bleren waren.

Daar heb ik de wijkagent voor gebeld. Ga lekker bij je eigen huis drugs verkopen.
En die gast hebben ze opgepakt.
LoveDobby schreef:
07-03-2018 09:03
En voor verdachte situaties!

Ik ben zelf altijd op dat tijdstip op de weg (krantenbezorger) in deze situatie zou ik zeker 112 bellen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... 112-bellen
Mijn man rijdt snachts van 01:00 - 06:00 in een wit busje zonder logo’s, met capuchon op (tegen de kou), in woonwijken, uitgestorven plekken en buitengebieden.

Waarom? Omdat hij als ZZP’er nachtkoerier is voor TNT (NOX). Hij moet zakelijke pakketjes (klus/bouwmateriaal) op erven leggen, in caddy’s en andere auto’s/bestelbusjes die geparkeerd staan in woonwijken etc. Zo ook honderden van zijn collega’s door heel Nederland.

Hij word he-le-maal gestoord van hoe vaak hij wordt aangehouden/stopgezet door de politie. Hij werkt met tijdzendingen en moet keer op keer weer uitleggen dat hij aan het werk is.

Hou aub op met die paranoia en ga slapen.
anoniem_364541 wijzigde dit bericht op 07-03-2018 09:28
5.25% gewijzigd
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Ik zou hier geen twee tellen over nadenken. Wij wonen in de stad, het is hier dag en nacht een komen en gaan van auto's.
Als je echt in zo'n uitgestorven buurt woont dat er nooit iemand in een auto door de straat rijd, dan valt het wel op ja.
Restera schreef:
07-03-2018 09:21
Mijn man rijdt snachts van 01:00 - 06:00 in een wit busje zonder logo’s, met capuchon op (tegen de kou), in woonwijken en buitengebieden.

Waarom? Omdat hij nachtkoerier is voor TNT (NOX). Hij moet pakketjes op erven leggen, in caddy’s en andere auto’s/bestelbusjes die geparkeerd staan in woonwijken etc. Zo ook honderden van zijn collega’s door heel Nederland.

Hij word he-le-maal gestoord van hoe vaak hij wordt aangehouden/stopgezet door de politie. Hij werkt met tijdzendingen en moet keer op keer weer uitleggen dat hij aan het werk is.

Hou aub op met die paranoia en ga slapen.
Mijn idee. Ik snap niet wat er "verdacht" is aan iemand die van de ene auto ( een werkbusje bijvoorbeeld) in een andere auto ( prive wagen) stapt.
Wij hebben in onze straat, als 1 van de weinige in de stad, gratis parkeren. Het is hier een komen en gaan van werkbusjes die collega's afzetten bij hun eigen auto. Ook s'avonds.
S'nachts weet ik het niet, dan slaap ik en hang ik bij voorkeur niet uit m'n raam.
Luuknl1 schreef:
07-03-2018 05:56

Vooral doordeweeks dan.

Ik vertrek ook wel eens tussen 2 en 4 van huis. Voor mijn werk, om naar een klant te gaan. Dan spreek ik soms met een collega af, om spullen af te geven of samen te rijden. Ik heb collega’s met een BMW.

Er zijn dan altijd wel mensen op de weg. Onderweg naar huis na een doordeweeks feestje, of naar hun werk. Niet veel, maar als elke Nederlander 1x per jaar tussen 2 en 4 op straat is, zijn er elke nacht in elke gemeente ruim 100 mensen op straat.
Lucylucille schreef:
07-03-2018 09:24
Mijn idee. Ik snap niet wat er "verdacht" is aan iemand die van de ene auto ( een werkbusje bijvoorbeeld) in een andere auto ( prive wagen) stapt.
Wij hebben in onze straat, als 1 van de weinige in de stad, gratis parkeren. Het is hier een komen en gaan van werkbusjes die collega's afzetten bij hun eigen auto. Ook s'avonds.
S'nachts weet ik het niet, dan slaap ik en hang ik bij voorkeur niet uit m'n raam.

Dank u, sommige mensen snappen nog niet helemaal dat een heel groot deel van Nederland snachts gewoon werkt en overdag slaapt.

En nee, dat zijn niet allemaal criminelen, maar gewoon mensen die ervoor zorgen dat jij je Greetz bonbons in de winkel kan afhalen & dat je verse broodjes in huis hebt. Eigenlijk net zoals de mensen die diensten verlenen overdag.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven