Regen stedentrip Lissabon

07-03-2018 17:03 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week gaan mijn man en ik 5 daagjes naar Lissabon. In Maart kun je natuurlijk verwachten dat het weer niet altijd even stabiel is, maar de verwachtingen zijn echt vreselijk.. Het is nu al tijdje erg regenachtig en onweersbuien met heel af en toe een zonnetje.
Bij droog/zonnig weer waren we van plan de stad en omgeving te verkennen, strandjes, terrasje etc.
Maar wat doe je als het regent? Ben bang dat de stad niet zo'n mooie aanblik zal hebben :) en wat doe je de hele dag als het regent? Zouden jullie nog gaan?
:facepalm:
ik geef mn bek ook maar een douw
Musea kijken. Uitgebreid eten in restaurants. Overdekt zwembad opzoeken. Shoppen in winkelcentra. Wijnproeverij.
Waarom zou je niét gaan? Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat ze nu al weten dat het volgende week veel gaat regenen, vaak klopt het niet eens 2 dagen van te voren.
Zonde van het geld ook, niet gaan. Of dacht je dat je je geld terug zou krijgen als je zou annuleren wegens slechte weersvoorspelling?

En dat de stad er minder mooi uit ziet als het regent/heeft geregend: dan koop je ansichtkaarten Of ga je nog een keer terug in de zomer.

Musea, uitgebreid ontbijten of lunchen, seksen op de hotelkamer, volg een workshop van het een of ander, steek een paraplu op en gá.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Musea bezoeken inderdaad, genoeg keuze. Of gewoon met een dik boek naar een fijn café en mensen kijken.

Heb je een overnachting geboekt die nog te wijzigen is eventueel? Misschien kun je een trein naar de Algarve nemen, daar lijkt het weer iets beter.
Het weer is inderdaad erg slecht geweest en wordt komende week niet echt beter. Ik zit volgende week in het noorden van Portugal, heb m'n regenjas al klaargelegd :P
Musea, wijproeverij, dag trip. Doe wat ideeen op via bijv tripadvisor.
Dat is wel balen, want Lissabon is de zonnigste stad van Europa.

Wat ik nog wel als tip voor je heb: de straten in Lissabon zijn vaak van die keitjes, en die kunnen nogal glad worden, zeker omdat het best veel heuvel op en heuvel af is. Als het regent wordt het waarschijnlijk nog gladder, dus let daar op qua schoenen!
Als je het succes van een stedentrip laat afhangen van het weer, kan je beter bij voorbaat niet boeken. Weer blijft altijd onvoorspelbaar.
Natuurlijk is er genoeg te ontdekken. Ga naar boekhandel of bieb en haal wat boekjes over Lissabon.
Er is best veel te bezoeken in de stad, Belem toren en lift met uitzicht over de stad zijn zeker de moeite waard! Ik zou je er niet door laten afschrikken en er het beste van maken. Een mooi hotel en lekker restaurant kan veel goed maken.
Dankjewel voor jullie reacties en tips! Inderdaad jammer, had gehoopt op een beetje voorjaarszon.
Ik ga me wat meer verdiepen in activiteiten binnen. Overdekte markt, cafeetjes etc. Wijnproeverij lijkt me ook leuk.
mercado da ribeira bezoeken en lekker blijven hangen :)
Een baksteen is nooit alleen
Ocenario! Werkelijk prachtig en binnen
Ideaal weertje om de fado-bars in te duiken, ergens porto te proeven, om lekker veel pasteis te eten, om tram 28 te nemen, op zoek te gaan naar dat Oceanario, de wijk Belem te bezoeken (en dan vooral de Torre en het Mosteiro), en met een paraplu naar boven te trekken voor 't Castelo ...

En om niet te smelten zoals wij zowat deden eind augustus bij 35 graden.

Let inderdaad alleen wel op welke schoenen je aantrekt!
goede regenkleding, zorgen voor droge spullen als je terug in het hotel komt en gaan.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zie toch ook bij de voorspelling zonnetjes staan.
Het zal vast niet non-stop regenen.
Hatsjikideee...
Ja het is balen als het de hele dag zou regenen. Neem gewoon wat extra setjes kleding mee en een goede paraplu en maak er het beste van. Als het echt niks is kun je altijd nog eerder naar huis. Ben ook wel eens eerder naar huis gegaan toen na 2 dagen op de 3de dag ook nog voornamelijk zou stortregenen met soms stroomuitval.
En als de voorspellingen daar even goed uitkomen als hier, kan het nog alle kanten op
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Het aquarium in Lissabon is echt fantastisch. Daar kan je je binnen een hele dag vermaken. En in het noord-oosten zit een museum met een beetje eclectische verzameling spullen, maar wat ze hebben is echt heel mooi. Bij het aquarium in de buurt is ook een gigantisch winkelcentrum. Dat is al met al echt wel 2 dagen binnen activiteiten. Daarmee kom je al een heel eind.

Calouste Gulbekin heet het geloof ik.

En in Belem is een museum vol met moderne kunst, dat vonden wij ook heel mooi.
Dankjewel voor het mee denken! Stelt me gerust dat er nog genoeg te doen lijkt te zijn waarbij het ook mag regenen. Ben heel benieuwd!
Het handige aan Lissabon is ook dat zodra er een spatje regen valt overal opeens paraplu-verkopers opduiken. En bij elke stap die je van hen weg zet wordt de paraplu goedkoper.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
RégineFilange schreef:
07-03-2018 17:48
Dat is wel balen, want Lissabon is de zonnigste stad van Europa.

Wat ik nog wel als tip voor je heb: de straten in Lissabon zijn vaak van die keitjes, en die kunnen nogal glad worden, zeker omdat het best veel heuvel op en heuvel af is. Als het regent wordt het waarschijnlijk nog gladder, dus let daar op qua schoenen!
Dit is inderdaad een hele goede tip! Ik was er vorige maand, gelukkig goed weer. Één avondje wat lichte regen, maar dan worden de straat-en stoepsteentjes inderdaad erg glad!
Gaan uiteraard wel! Tenminste ik neem aan dat je alles heb geboekt en betaald. Ik zou gewoon ook lekker een dagje samen in bed blijven liggen :)
Wij gingen afgelopen oktober naar Porto en de weersverwachting was niet best, maar het viel uiteindelijk enorm mee.
Wij hadden in Lissabon in oktober gewoon 30 graden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven