Gezondheid alle pijlers

Vetfit

07-03-2018 18:46 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik kan wel wat tips gebruiken. Jaar in jaar uit ben ik bezig met mijn gewicht. Het lukt me prima om af te vallen, maar ieder jaar komen de kilo's er weer opnieuw aan omdat ik het lastig vindt om met mate te eten. Ik eet of gezond en weinig, of ongezond en veel. Inmiddels ben ik 1.78 meter en weeg ik 71 kg. Nog 3 kilo eraf en dan heb ik mijn streefgewicht weer bereikt. Afvallen lukt me wel, maar op een stabiel gewicht blijven vind ik lastig. Hoe houden jullie mate? Houden jullie bijvoorbeeld een bepaalde calorie-inname bij? Of hebben jullie een vast eetpatroon?

Liefs!
Life begins at the end of your comfortzone
Ik zorg dat ik meer verbrand dan dat ik eet (beweging). Verder voldoende proteïne rijk eten. Blijf je langer een vol gevoel houden.
Soppie d'r over en hij glimt weer!
Ik denk dat het de kunst is om jezelf lekkers te gunnen en zeker NIET te weinig te eten, maar wel een stabiel eetpatroon te hebben waarin je 6 eetmomenten over de dag hebt. En het dan niet uitstellen omdat je het zonde vind om te eten als je bijvoorbeeld nog niet zoveel honger hebt, want met honger ben je eigenlijk al te laat, dan ga je snacken.

Verder is het zoeken naar een goede balans. En veel mensen vinden het lastig om iets half te doen. Bijvoorbeeld als je thuis op de bank zit en je wil wat lekkers, en je spreekt dan met jezelf om 1 koekje te nemen, dat is best moeilijk want vaak worden het er 2 of 3 of zelfs het hele pak. Je kan ook zeggen tegen jezelf, doordeweeks komt er niks ongezonds in huis en eet ik gewoon regelmatig en in het weekend mag ik naar de supermarkt en koop ik lekkere snacks of ga in uiteten. Dus dat je het niet te vaak doet maar wel regelmatig, zodat het niet voelt alsof je iets 'opgeeft', je mag namelijk gewoon nog steeds alles eten :)

Wat je ook kan doen is intermittent fasting proberen. Dan eet je pas vanaf een bepaalde tijd, ik geloof 12 of 1 uur, waardoor je in de periode dat je wel eet, meer mag eten. Dat is een beetje hetzelfde principe als wat ik net zei over dingen half doen.
Tot welk gewicht kom je aan als je zwaarder wordt?
En tot welk gewicht val je meestal af? (Of is dat de 68 die je hier schrijft?)
Niet dieten maar een levenspatroon aanhouden dat je langdurig kunt volhouden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
jazekerenof schreef:
07-03-2018 21:35
Tot welk gewicht kom je aan als je zwaarder wordt?
En tot welk gewicht val je meestal af? (Of is dat de 68 die je hier schrijft?)
Ik schommel dan tussen de 68 en 78 kg.
Life begins at the end of your comfortzone
Ik vind de tips van Zonnebloem wel heel goed. Dan hoef je niet altijd je caloriën te tellen en aan het diëten. Maar gewoon normaal eten en in het weekend wat lekkers. Dan houd je jezelf in balans.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven