Aangehouden maar onschuldig
donderdag 8 maart 2018 om 14:32
Hoi,
Laatst is mijn vriendin opgepakt omdat zij werd verdacht van fraude. Ze heeft 2 dagen vastgezeten maar het is gebleken dat zij er niks mee te maken heeft. Daarnaast is zij direct ontslagen.
Mijn vraag is: Nu zij onschuldig blijkt te zijn, waar heeft zij recht op? Ze heeft geen baan meer en ze heeft onnodig vastgezeten.
Dankjewel
Laatst is mijn vriendin opgepakt omdat zij werd verdacht van fraude. Ze heeft 2 dagen vastgezeten maar het is gebleken dat zij er niks mee te maken heeft. Daarnaast is zij direct ontslagen.
Mijn vraag is: Nu zij onschuldig blijkt te zijn, waar heeft zij recht op? Ze heeft geen baan meer en ze heeft onnodig vastgezeten.
Dankjewel
donderdag 8 maart 2018 om 14:35
dat kan haar advocaat precies uitleggen. Ik neem aan dat er een piketadvocaat bij is geweest? Er zijn richtlijnen hoeveel ze per dag kan krijgen, dat ligt ergens rond de €100. Daar wordt niet vanaf geweken.
Het moet trouwens wel onherroepelijk zijn dat ze er niets mee te maken heeft.
Het moet trouwens wel onherroepelijk zijn dat ze er niets mee te maken heeft.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
donderdag 8 maart 2018 om 14:42
Een ontslag op staande voet mag niet omdat iemand vast zit. Er kunnen natuurlijk wel andere redenen aan het ontslag ten grondslag liggen, die je hier nu niet hebt vermeld?
Als zij echt alleen ontslagen is omdat zij aangehouden was, dan mag de werkgever dat niet doen, en adviseer ik haar om DIRECT een arbeidsrechtadvocaat in te schakelen. Wacht daar echt niet mee, want dit soort zaken kun je alleen oplossen (hetzij door baan terug, hetzij door een riante ontslagvergoeding) als je heel snel actie onderneemt.
Voor wat betreft de vergoeding voor onterecht vastgehouden worden, kan ze contact opnemen met de advocaat.
Als zij echt alleen ontslagen is omdat zij aangehouden was, dan mag de werkgever dat niet doen, en adviseer ik haar om DIRECT een arbeidsrechtadvocaat in te schakelen. Wacht daar echt niet mee, want dit soort zaken kun je alleen oplossen (hetzij door baan terug, hetzij door een riante ontslagvergoeding) als je heel snel actie onderneemt.
Voor wat betreft de vergoeding voor onterecht vastgehouden worden, kan ze contact opnemen met de advocaat.
donderdag 8 maart 2018 om 14:44
Hier even wat uitleg over het ontslag: http://www.advocatenkantoorgijsen.nl/nl ... n-ontslag/