Test lijkt lichter

24-02-2018 12:32 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet intussen dat ik zwanger ben, ik vermoed 6.3 weken. Nu had ik vanochtend ineens geen kwaaltjes meer en toen sloeg de onrust toe. Ik moest toch in de stad zijn en heb dus bij de action testen gehaald (daarmee heb ik eerder ook getest, dus goed te vergelijken). Toen de urine optrok verscheen er meteen een dik teststreepje, nog voordat de controlestreep er stond. Na 5 minuten wachten waren beide streepjes even donker. Maar ze waren beiden wel lichter dan mijn vorige test.. Kan ik dit als verontrustend beschouwen? Of niet omdat het controlestreepje ook lichter was?

*ik heb eerder een keer een miskraam gehad wat maakt dat ik nu erg ongerust en onzeker ben 😥
Zegt in principe nog helemaal niks. Het kan zijn dat je urine geconcentreerder was de vorige keer. Of dat deze testen gewoon wat lichter uitvallen. En kwaaltjes komen en gaan. Met 7 weken kunnen ze een hartje zien bij de verloskundige. Heb je al een afspraak gemaakt?
Dat is normaal, na een week of 6 is je hcg zo hoog dat de receptoren van de test overspoeld worden. Dan reageert de test direct, maar is het streepje lichter.
Ja, met 8 weken heb ik de eerste echo. Dit omdat mijn vriend er anders niet bij kan zijn ivm werk.. Dus moet nog 1,5 week wachten.. Bij mijn dochter had ik wel bij 7 weken al een echo idd
Als je zwanger bent, kleuren de streepjes aan. Licht of donker, dat maakt geen bal uit. Een streep is een streep.

Van harte gefeliciteerd.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Dank jullie wel allemaal!

Frox, bedankt voor je uitleg. Dat wist ik niet! Ik baalde bij die miskraam destijds dat ik niet nog eens een test had gedaan om het op te merken. Nu wel en maakt dat me weer onzeker 😅 Laat het maar snel 8 maart zijn!
Bad gateway
honingdropje2 wijzigde dit bericht op 24-02-2018 14:04
98.40% gewijzigd
Nog een keer bad gateway ,man man wat irritant
honingdropje2 wijzigde dit bericht op 24-02-2018 14:05
91.01% gewijzigd
EvyBlissy schreef:
24-02-2018 12:38
Als je zwanger bent, kleuren de streepjes aan. Licht of donker, dat maakt geen bal uit. Een streep is een streep.

Van harte gefeliciteerd.
Bij een naderende mk kunnen de streepjes wel degelijk lichter worden omdat het het daalt. In het geval van TO zou ik me geen zorgen maken. Er zit teveel tijd tussen om goed te vergelijken en als de controlestreep ook lichter is, heeft het mss met de test of de concentratie vd urine te maken.
Frox schreef:
24-02-2018 12:37
Dat is normaal, na een week of 6 is je hcg zo hoog dat de receptoren van de test overspoeld worden. Dan reageert de test direct, maar is het streepje lichter.
Precies dit. Google maar eens op hook effect. Ik had dit ook met exact vijf weken, schrok me wezenloos en heb toen een nieuwe test gedaan met sterk verdunde urine, ding klapte bijna uit elkaar zo donker.

Het “ een streep is een streep” is helaas niet helemaal correct. Als een streep inderdaad af neemt of niet oploopt dan is er echt iets mis met de toename van hcg. Helaas twee x ondervonden .
Mrs-Duggar, Thanks! Ik geloof inderdaad ook niet zo in “een streep is een streep”... Ik heb bij mijn miskraam niet meer extra getest, maar kon dat bij mijn dochter en deze zwangerschap niet laten. Ik heb behoefte om die controle te houden nu...echt erg. Schrok dus echt daarstraks. Inmiddels heb ik weer gevoelige borsten, dus ik verwacht dat het idd datgeen is waar je over schrijft.
Voor de mama’s die mij hier geholpen hebben.... Ik heb vandaag een prachtig hartje zien kloppen! Het was dus inderdaad dat hook effect!
Van harte!!! Stille meelezer hier is blij met de update 😁👍🏼🎉
Dank je wel Marte! Meelezer omdat je in hetzelfde schuitje zat? #dtv
Gefeliciteerd!
kaatje1988 schreef:
08-03-2018 23:48
Dank je wel Marte! Meelezer omdat je in hetzelfde schuitje zat? #dtv
Stille meelezer omdat wij ook net begonnen zijn met proberen! Ik heb voor je geduimd maar ik had geen zinnige toevoeging.

Blij dat alles goed is!! Geniet van je groeiende baby in je buik!
anoniem_64ce813e59745 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 07:24
Reden: Foutje
1.91% gewijzigd
Spannend Marte! Lief dat je voor me geduimd hebt! Ik duim nu op mijn beurt voor jullie, dat jullie snel een positieve test hebben!
kaatje1988 schreef:
09-03-2018 09:36
Spannend Marte! Lief dat je voor me geduimd hebt! Ik duim nu op mijn beurt voor jullie, dat jullie snel een positieve test hebben!
Dank je wel!! Hoewel ik het heel erg spannend vind hoor.. ik denk dat die positieve test eerst paniek gaat veroorzaken 😆 en daarna genieten en schelden en klagen en verliefd zijn enzo!

Geniet ervan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven