Werk & Studie alle pijlers

Opleiding nieuwe jaar???

09-03-2018 10:09 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haii ik ben Soraya,

Ik moet voor mij voor 1 mei inschrijven voor een studie. Ik weet nog niet welke kant ik precies op wil. Ik heb al meerdere open dagen en proefstudeer dagen achter de rug, alleen heb ik nog niet het wow factor gehad bij een van de opleidingen. Ik ben al naar de volgende opleidingen geweest: Human Resource, Communicatie, Facility Management, Vastgoed en Makelaardij. Mij is er dan verteld een brede opleiding te kiezen maar wat is dan echt een brede opleiding. Ik heb al een beetje op het internet gezocht, maar ik kan echt niks vinden.

Wat ik echt wil in een opleiding: een leuke en brede opleiding. Ik houd wel van theorie maar vindt leuke projecten ook leuk om te doen.
Ik wil later echt iets met organiseren en plannen doen, en waar is natuurlijk echt vraag naar in de markt?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met misschien ideeën of ervaringen.

Dankjewel
Ga naar een studiebegeleider of een loopbaanadviseur en ga eens echt kijken wat je wil. Praat met mensen die die opleidingen hebben gedaan en sla dit jaar over als je het echt nog niet weet.
Heb je geen mogelijkheid gehad om deel te nemen aan een meeloopdag in plaats van alleen een open dag?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Organiseren en plannen kun je eigenlijk na bijna iedere hbo-opleiding wel gaan doen, in iedere sector. Heb je enig idee in welke sector je überhaupt wilt werken? Je kijkt nu naar studies in een vergelijkbare hoek, is dat sowieso de sector die je het meeste aanspreekt, of heb je nog niet verder gekeken? Sowieso belangrijk om met een studie-adviseur te gaan praten. En ga niet 'maar wat doen' als het je niet aanspreekt. Dan maak je het uiteindelijk toch niet af.
Ik heb al wel meerder proefstudeerdagen gedaan. En ik wil wel iets in de richting gaan doen. Ik weet zoiezo dat ik niet in de zorg of ziekenhuizen wil werken, techniek en bouwkunde is ook niks voor mij. Economie vind ik wel leuk, maar niet alleen maar.

Omdat ik nog niet weet wat ik later als baan wil doen en je gedachte natuurlijk altijd kunnen veranderen, wil ik een brede opleiding kiezen dat ik toch iets in die sector kan doen.

Ik doe nu een MBO opleiding Mediamanagement. Vond het een leuke opleiding, alleen wil nu doorstromen naar het HBO
Ik heb al wel meerder proefstudeerdagen gedaan. En ik wil wel iets in de richting gaan doen. Ik weet zoiezo dat ik niet in de zorg of ziekenhuizen wil werken, techniek en bouwkunde is ook niks voor mij. Economie vind ik wel leuk, maar niet alleen maar.

Omdat ik nog niet weet wat ik later als baan wil doen en je gedachte natuurlijk altijd kunnen veranderen, wil ik een brede opleiding kiezen dat ik toch iets in die sector kan doen.

Ik doe nu een MBO opleiding Mediamanagement. Vond het een leuke opleiding, alleen wil nu doorstromen naar het HBO
violetskies schreef:
09-03-2018 10:26
Heb je geen mogelijkheid gehad om deel te nemen aan een meeloopdag in plaats van alleen een open dag?
Ik heb van al die opleidingen al een proefstudeerdag gevolgd
Koffiehagedis schreef:
09-03-2018 10:34
Organiseren en plannen kun je eigenlijk na bijna iedere hbo-opleiding wel gaan doen, in iedere sector. Heb je enig idee in welke sector je überhaupt wilt werken? Je kijkt nu naar studies in een vergelijkbare hoek, is dat sowieso de sector die je het meeste aanspreekt, of heb je nog niet verder gekeken? Sowieso belangrijk om met een studie-adviseur te gaan praten. En ga niet 'maar wat doen' als het je niet aanspreekt. Dan maak je het uiteindelijk toch niet af.

Heb je al een studiekeuzetest gedaan?
Er zijn zovele studies die kunnen aansluiten: CMD, Commerciele economie (kan ook gericht op creative marketing en sales, bedrijfskunde (MER), ondernemen etc.
sorayasoraya schreef:
09-03-2018 11:02

je kunt na de MBO ook HAVO (VAVO) gaan doen, lekker breed en nog even de tijd om uit te vinden wat je wil
sprietgras schreef:
09-03-2018 11:32
Heb je al een studiekeuzetest gedaan?
Er zijn zovele studies die kunnen aansluiten: CMD, Commerciele economie (kan ook gericht op creative marketing en sales, bedrijfskunde (MER), ondernemen etc.
Ja ik heb al wel een studiekeuzetest gedaan en commerciële economie komt er ook vaak uit, alleen ik vind at heel erg op sales gericht. wat voor opleidingen hebben jullie gevolgd dan en wat zijn jullie ervaringen?
lilalinda schreef:
09-03-2018 11:33
je kunt na de MBO ook HAVO (VAVO) gaan doen, lekker breed en nog even de tijd om uit te vinden wat je wil
Ik kom eigenlijk al van de HAVO, alleen door privé omstandigheden ben ik verder gekomen dan het 4de jaar. Toen heb ik er voor gekozen om een MBO studie te volgen (is een omweg, maar je komt er toch uiteindelijk).
lilalinda schreef:
09-03-2018 11:33
Ik bedoelde niet verder dan natuurlijk
Is evenementen organisatie niks voor jou? Kan je ook in de toekomst combineren met de media kennis die je hebt vanuit je mbo opleiding.
Zoek eens naar hbo-opleidingen met 'management' erin. Je zult er vele vinden in verschillende richtingen. Misschien zit 'de' opleiding er wel bij?
Je kunt ook een tussenjaar nemen. Ik ga zelf misschien een tussenjaar doen op een hogeschool waarin je in een half jaar tijd jezelf leert kennen en je gaat oriënteren op studies. Ook ga je een project doen met je klas. Maar een tussenjaar kan misschien helpen.
Iets met toerisme?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven