Toekomst
donderdag 8 maart 2018 om 23:59
Zelfs al trouw je in gvg, dan nog heb je geen garanties. Stel het huis wordt 50% van jou, je gaat minder werken, krijgt een kind, of meerderen en dan ga je uit elkaar. Verdien je dan genoeg om de hypotheek alleen te betalen? Want een van jullie zal toch een nieuwe stek moeten zoeken, ongeacht of dat huis van hem is of ook op jouw naam staat. Nu snap ik dat het fijn voelt om zekerheid te hebben dat jij in het huis kan blijven, maar die zekerheid heb je alleen als dat huis van jou is. Ik snap je vriend wel dat hij liever het huis op zijn naam houdt, mocht het misgaan tussen jullie, is het een stuk makkelijker als dat al geregeld is.
En over de opmerking dat alles naar zijn ouders gaat is heel makkelijk nu al op te vangen door het hebben van testament.
En over de opmerking dat alles naar zijn ouders gaat is heel makkelijk nu al op te vangen door het hebben van testament.
vrijdag 9 maart 2018 om 12:23
lookforrainbows schreef: ↑08-03-2018 18:23Nee klopt geen onkosten en dat inderdaad gespaard, maar als ik bij mijn ouders was blijven wonen had ik zeker meer gespaard daarom hebben wij het erover gehad op het begin al toen ik daar ging wonen. Dat wij eerst zouden kijken hoe het samenwonen zal bevallen. Daarna zou ik graag willen meebetalen aan het huis en voor onze toekomst gaan.
Ik wil het daarom nu regelen mochten er kinderen in het spel komen en je bent het er dan niet over eens dan heb je wel een groter probleem.
Oh dus, wanneer je bij je ouders officieel was blijven wonen had je daar gratis kost en inwoning gehad, en wanneer je bij je vriend bent en slaapt dan betaal natuurlijk niet mee, of minimaal, want je woont er niet.
Klopt, jij had meer kunnen sparen, maar je ouders en vriend hadden dan meer kosten gehad. Of moest je geen kostgeld betalen toen je thuis woonde?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
vrijdag 9 maart 2018 om 12:28
Ik begrijp wel dat ze teleurgesteld is in onze antwoorden. Ben bang dat ze zo vast zit in haar denkbeeld over wat zou moeten, dat ze niet begrijpt waarom een aantal van ons, waaronder ik, het anders zien, en waarom wij daar dan zo over doordrammen. Erg jammer inderdaad.
vrijdag 9 maart 2018 om 12:52
@ Marana: Misschien was het meer een gevoelskwestie dan een zakelijke overeenkomst.lookforrainbows schreef: ↑08-03-2018 18:15Bedankt voor jouw reactie. Mijn enige oplossing is inderdaad naar de notaris gaan zodat hij het van alle kanten kan bekijken. Het is een lastige situatie dat hij deze koopwoning net heeft gekocht. Dat wil niet zeggen dat ik er geen tijd en moeite in heb gestopt ik kan wel daarnaast leuk gaan sparen maar ik zal nooit het gevoel hebben dat het huis ook daadwerkelijk van mij is. Als hij het risico wil nemen om kinderen met mij te nemen dan lijkt het mij dat hij dat ook goed wil regelen mocht het fout gaan.
Ik wil niet in een situatie zitten dat ik straks met kinderen op straat kom. En een dak heb ik want ik kan gewoon bij mijn ouders wonen en daar meer sparen.
@To: als je er nog bent. Als jij het gevoel hebt dat je in ZIJN woonst woont en niet in die van jullie, dan zit je met een relationeel probleem dat je niet met een zakelijke overeenkomst oplost.