VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
O ja: als we idd moeten reserveren om uit eten te kunnen gaan: wie gaat er nog meer mee buiten de mensen die meteen al hebben betaald? Heeft iedereen het al verzonnen?

Vrolijk, Elyane, Drop, Athena?
Uhm, ik snap je niet lien, je hebt het toch over zondag?

Dacht dat het allang duidelijk was dat ik er dan niet bij ben...(?)
Nee, Lien heeft het over het Vrolijke Weekend.

Er was sprake van dat enkele dames die niet komen logeren, Vrolijk, Drop en Athena dus, dat die wel langskomen en eventueel dus oiok 's avonds meeëten. Van Ely weet ik het even niet meer, of ze nu wel of niet blijft slapen.

Ik ben hip (althans, hip geknipt) en blond.
Je bént ook hip en dat gaan we zondag nog eens bekijken.

En Athena, inderdaad het weekend, want als we willen gaan eten moet er nog gereserveerd worden. Voor aankomende zondag is er al gereserveerd . Een aantal wilde zich nog niet zo vastleggen, maar nu is het wellicht wel handig zo langzamerhand om te weten of er nog Vrolijkerds (een deel van het weekend) langskomen.
Over aankomende zondag, ik kan om 11.08 aankomen, of om 11.38

In tegenstelling tot Wind :-) kies ik dan denk ik 11.08 uur. Ga ervan uit dat niemand om 11.30 sharp arriveert en dan kunnen we als iedereen er is, om 11.30 met zijn allen gaan wandelen.

Mille, ik heb de trein dan om 10.22 en jij om 10.27 en ik zal naar je zwaaien!
quote:dropje schreef op 26 februari 2009 @ 23:25:

Kan iemand mij de link naar die toko van zondag mailen? Ik ben misschien toch nr 17!

Leuk Drop!
Kom later terug, advocaat belt ivm werk grr...

je kunt ook niet eens rustig forummen
Mijn kind zei net dat ik op zijn knuffel lijk (ivm nieuw haar). Zijn knuffel is een ijsbeer.
quote:Pebbles schreef op 27 februari 2009 @ 17:39:

Mijn kind zei net dat ik op zijn knuffel lijk (ivm nieuw haar). Zijn knuffel is een ijsbeer. Wel heel lief als hij jou net zo lief vindt als zijn knuffel
Lien, je moet zo inderdaad weer aan de bak! heb je er zin in?

Ga je eigenlijk 32 of 36 uur werken? Over het eten, ik zal je zo antwoord geven als ik naar kalender ben gelopen.

Nath, ik heb je mail gehad. Dank je wel! Zullen we nog ff bellen over zondag?

Ik zal zo even kijken op LP of ik het recept kan neerplempen. Drop, je veter kan ook bakkie gaan doen met Vrolijkerd he? hebben ze samen wat te doen
Dropje, wat een nare berichten van je vriendin! Hopelijk is het allemaal in orde en hoort ze dat snel.

En Ely, leuk dat je de PABO gaat doen!

Morgen naar de Westergasfabriek in Amsterdam. Fashion in Focus. Jaja... ben erg benieuwd.

Ik ga zondag toch met de auto. Geen zin in de trein en 20 minuten lopen. Ben anderhalf uur onderweg. Met de auto 40 minuten.

GW is aan het Wii'en en die kwam er net (door mij... omdat ik het even wilde voor doen) achter dat hij het balance bord altijd verkeerd had staan. Hij vond het al zo raar dat hij alles tegenovergesteld moest doen.

Lijkt me heel leuk als we met de complete groep kunnen eten op 21 maart! Ah meiden... komen jullie? En volgens mij komt Ely. Dat begreep ik van de week aan de telefoon, toch?

Vandaag met een manager op pad geweest om medewerker thuis te bezoeken. Langdurig zieke medewerker belde vandaag 15 minuten voor afspraak af omdat ze een begrafenis had. Vorige keer niet op komen dagen bij reintegratiegesprek dus nu wantrouwen. Vertoond na officiele waarschuwing (heeft ook al een van ons de opmerking gekregen dat ze naar alcohol rook) raar gedrag dus wij hadden vermoeden dat ze voor pampus met kater op de bank lag. Op pad dus... door de regen. Was ze niet thuis
quote:athena schreef op 26 februari 2009 @ 16:33:

Jullie mogen zondag wel oordoppen gaan uitdelen aan de andere gasten daar... .We hebben een aparte ruimte
quote:dropje schreef op 26 februari 2009 @ 23:48:

Ik zie net dat de bestelling uiterlijk 2 dagen vantevoren moet worden doorgegeven, als ik nu aangeef dat ik kom, kan het dan nog?Kan vast wel alleen moet er dan wel een paar bijelkaar op schoot vrees ik Met 16 zou het al krap zijn. Nou ja, hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
Kan iemand nog één keertje alle Vrolijkerds opschrijven die er a.s. zondag bij zijn..? Zit me af te vragen of ik me niet vergis in het aantal.

Moussaka-recepten: ah.nl

Nummer 4 lijkt me het meest authentiek.
Da's ook leuk, een kwartertje bij de buren
Ik ben er!

Moussaka, ik schrijf het zo ongeveer op want doe niets afwegen.

500 gram rundergehakt

3 grote aubergines

4 grote tomaten

1 blik tomatenblokjes

aardappels

boel knoflook

2 uien

snufje kaneel

snufje oregano

klein snufje komijn

zout/peper

optioneel: kaas/feta

Bechamel:

boter, bloem, melk, zout, peper

Aubergines snijden, zouten en uit laten lekken voor 15 minuten en daarna grillen in oven totdat ze goudbruin zijn of in pan mikken

Knoflook, uien fruiten en dan gehakt erbij

tomatenblokjes erbij en alle snufjes kruiden erin doen

even laten pruttelen en op smaak brengen met zout, peper en als het scherp is met snufje suiker neutraliseren.

Ondertussen aardappels in plakjes snijden, tomaten in plakjes snijden en ovenschaal beetje invetten.

Bechamelsaus maken door boter te laten smelten, roux te maken door bloem bij te doen en scheutje melk erbij te doen. Op smaak brengen met zout en peper.

In ovenschaal aardappels, tomaat en aubergines dakpansgewijs neerleggen, gehaktmengsel erop (als je wil de feta verkruimelen en ertussendoen en dan bechamel erbij, dit herhalen tot minimaal 2 lagen. Als je wilt kaas erop en in oven schuiven voor minimaal 1 uur op 200 graden hete lucht oven. Let er wel op dat al je aardappels zacht zijn!
Veel plezier Wind morgen! Have fun :-)
Hidihi, zomaar tegelijk met Vrolijk en ik heet niet eens Drop. Ik ga wel naar bed nu (en diegene met die wallen, dat ben ik zondag ).

Pfew, hoe jullie dat toch doen, zo laat naar bed....
quote:lien schreef op 27 februari 2009 @ 23:54:

Hidihi, zomaar tegelijk met Vrolijk en ik heet niet eens Drop. Ik ga wel naar bed nu (en diegene met die wallen, dat ben ik zondag ).

Pfew, hoe jullie dat toch doen, zo laat naar bed....

Hetzelfde net als jij Tandenpoetsen, snoet wassen, kleertjes uit en dan bedje induiken

Truste meid. Ik ga me nu alvast mentaal voorbereiden op zwemmen morgen brrr...
Ely, ben je gesloopt van kinderfeestje van Zootje? Hoe ver ben je nu eigenlijk? Ik heb het idee dat je al heeeeel lang zwanger bent!

Drop, nog ff op de valreep
Goed, hier mijn combi van 2 Griekse moussakagerechten.

voor 4 personen

750 gram rundergehakt

2 grote vleestomaten

1 grote ui

2 dl. vleesbouillon

3 aubergines

genoeg aardappels om voor alle porties 2 laagjes aardappelschijfjes te maken

1 teentje knoflook

(koffie/thee)kop rode wijn

kaneel/peper/zout

2 laurierblaadjes

kop olijfolie

kop bloem

bloem

ca. 2 ons kefalotirikaas (harde Griekse kaas) en als je dat niet hebt (zit er dik in) parmezaanse kaas, dat lijkt er het meest op

half melk, half runderbouillon heet

1. aubergines inclusief schil in plakken van 1 cm schillen en in een teil of pan met zout minstens een uur laten weken om de bittere smaak eruit te krijgen

vervolgens de schijven aubergine uit laten lekken, door de bloem halen en gaar bakken in koekenpan in olijfolie

2. aardappelen half gaar koken en in plakjes schillen, vervolgens gaar bakken in koekenpan in olijfolie

(stap 1 en 2 kunnen ook in frituurpan maar daar ben ik geen fan van. Officieel is stap 2 zonder voorkoken, maar dat vind ik te vet).

3. ondertussen het gehakt rul bakken en vervolgens met in blokjes gesneden vleestomaat, gesnipperd ui, geperste knoflookteen, peper en zout even laten bakken en afblussen met bouillon en rode wijn. 2 blaadjes laurier toevoegen, snuif kaneel erdoorheen en net zo lang laten pruttelen totdat het nagenoeg is drooggeprutteld. Laurierblaadjes verwijderen.

Bechamelsaus maken door de olie te verhitten, bloem door hete olie te roeren totdat alle bloem is opgenomen door de olie en er vervolgens in eerste instantie kleine delen het bouillon/melkmengsel (ongeveer 50/50) eraan toe te voegen. Blijven roeren met een houten lepel, anders klontert het. Als de saus op de gewenste dikte is, zout en peper toevoegen, en de kaas. Houd een klein beetje van de kaas over.

Grote ovenschaal/bakplaat/kleine ovenschaaltjes p.p. licht invetten en beginnen met een laag van het gehakt/tomaat/uimengsel. Vervolgens een laag gebakken aardappel, dakpansgewijs. Dit een keer herhalen. Laatste laag is weer gehaktmengsel. Hierbovenop de bechamelsaus, en daar weer bovenop de rest van de kaas. Ongeveer een half uur in een hete oven, totdat de kaas lichtbruin begint te kleuren. Dan even af laten koelen alvorens aan te snijden.

In plaats van de bechamelsaus kun je ook tomaten in plakken snijden en bovenop leggen, en daar bovenop de kaas, maar de bechamelsaus hoort er wel echt bij, net als bij pastitio. Een deel van de authentieke smaak is de bechamelsaus.

Combineren met bv een insalata choriatiki (boerensalade) en tzatziki en turks brood. Errug lekker.
En nu heb ik honger.

Dank voor jullie lieve berichtjes t.a.v. mijn vriendin. Ik kan gewoon heel slecht tegen haar verdriet en ongerustheid.

Laat naar bed? Mwah, valt wel mee. Ook dit ritme is een ritme . Morgen geen zwemles met de kinderen, yeah! Laatste zaterdag van een schoolvakantie is er geen les. Dat geeft voor morgen ineens een zee van ruimte! We moeten maar eens douchedeuren gaan kijken, het wordt tijd, is best koud douchen zo open...

Had ik al verteld dat de kinderen een badje verder zijn, en dat ze nu nog in principe 7 lessen 'moeten' voordat ze af kunnen zwemmen? Tenzij het deze laatste lessen nog niet zo goed gaat natuurlijk, dan mogen ze nog even door. Maar in principe kunnen ze voor de zomervakantie hun A+B diploma hebben, B schijnt alleen een verlengstuk van A te zijn. Bizar dat ze ineens heel snel 2 diploma's kunnen hebben!

Zeg, ik dacht op de ak te lezen dat er om 1230 was gereserveerd? Of is het nu 1130u?
heb even gekeken naar die recepten op ah.nl en die laatste is volgens mij het meest authentiek. Ik moet er niet aan denken om puree uit een pakje door mijn moussaka te doen, yak!

Heb vanavond met vent eerst Xfactor zitten kijken (vind ik nog steeds leuk, erg he) en daarna een dvd gekeken, een onbekende film, 'Cleaner' met o.a. Eva Mendes en Samuel L. Jackson. Onverwacht goed! Laatst op de kop getikt in een witte boekhandel.

En nu maar naar bed, het is alweer bijna 1u, time flies.
** newsflash **

BNJMN kan gewoon zittend op zijn knietjes zitten en zich omhoog trekken. Snelle Jelle.
Dropje, er is om 12 uur gereserveerd .

En hoe lang hebben Suske en Wiske dan over hun diploma gedaan? Voor mijn gevoel niet eens zo enorm lang toch? Als ze afzwemmen tenminste over 7 lessen maar dat zal vast wel!

Knappe BNJMN!

Het gaat hier beter qua gezondheid, ben al twee dagen vroeg naar bed gegaan en dat doet me goed. Volgens mij was/ben ik ook wel een beetje oververmoeid naast buikgrieperig. Dus vanavond weer op tijd erin, want morgen wordt dan weer een drukke dag.

Heb net de beneden verdieping opgeruimd, is ook altijd fijn, geeft ruimte en rust in mijn hoofd. Boven moet ook nog en de was nog gestreken maar dat laat ik maar even. Ga straks even met mijn moeder winkelen. Al mijn kleren van na de zwangerschap zijn te groot, en van voor de zwangerschap oud. Er is hier veel te weinig geld maar kleren moeten nou eenmaal . En Harrie kan gelukkig van de week eindelijk weer eens aan het werk. Jammer alleen dat we dan weer stress krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven