Chinees eten
woensdag 14 maart 2018 om 21:44
woensdag 14 maart 2018 om 21:45
woensdag 14 maart 2018 om 21:52
[quote=Babs33 post_id=28263674 time=1521060629 user_id=366325]
Het punt is heb het al gegeten.
En later dacht ik van ow shit volgens mij had ik daar beter ff mee kennen wachten.
Ik.voel de kleine nog steeds lkkr bewegen.
En moet morgen naar de verloskundige toe
Maar maak me nu wel een beetje druk daarom omdat het ook met ei was enzo
heb soms echt van die dingen pfff
Het punt is heb het al gegeten.
En later dacht ik van ow shit volgens mij had ik daar beter ff mee kennen wachten.
Ik.voel de kleine nog steeds lkkr bewegen.
En moet morgen naar de verloskundige toe
Maar maak me nu wel een beetje druk daarom omdat het ook met ei was enzo
woensdag 14 maart 2018 om 22:23
Wat voor verhalen?
Je kind is af, in deze fase van de zwangerschap kan je kind geen schade meer oplopen door wat jij eet of drinkt. Je kunt hooguit zelf ziek worden. Als dat het geval is, moet je zorgen dat je niet uitdroogt.
woensdag 14 maart 2018 om 22:59
Ik wil niemand bang maken laat ik dit voorop stellen.
maar:
Ik heb 2 maal een behoorlijke voedselvergiftiging opgelopen bij een chinees restaurant. Nu eet ik best vaak chinees, zowel afhaal als in het restaurant en al zeer veel jaartjes. Het probleem is dat je het dus niet hoeft te proeven als het mis is. Er worden nogal wat kruiden gebruikt en ik hou van pittig eten dus dan is het nog moeilijker te constateren.
Mijn advies is om naar een chinees restaurant te gaan die als zeer goed bekent staat want een voedselvergiftiging is echt gevaarlijk, zeker als je zwanger bent!!
maar:
Ik heb 2 maal een behoorlijke voedselvergiftiging opgelopen bij een chinees restaurant. Nu eet ik best vaak chinees, zowel afhaal als in het restaurant en al zeer veel jaartjes. Het probleem is dat je het dus niet hoeft te proeven als het mis is. Er worden nogal wat kruiden gebruikt en ik hou van pittig eten dus dan is het nog moeilijker te constateren.
Mijn advies is om naar een chinees restaurant te gaan die als zeer goed bekent staat want een voedselvergiftiging is echt gevaarlijk, zeker als je zwanger bent!!
woensdag 14 maart 2018 om 23:02
ouwewijsneus schreef: ↑14-03-2018 22:59Ik wil niemand bang maken laat ik dit voorop stellen.
maar:
Ja, en als iemand bij de slager per ongeluk zijn handen niet gewassen heeft ben je ook de Sjaak. Kom op zeg, je kunt overal een voedselvergiftiging oplopen.
woensdag 14 maart 2018 om 23:10
Als het zo onhygiënisch zou zijn zouden er allang geen Chinese restaurants meer zijn.ouwewijsneus schreef: ↑14-03-2018 22:59Ik wil niemand bang maken laat ik dit voorop stellen.
maar:
Veel kruiden in bami met een omelet? In een zak paprika chips zitten meer kruiden.
Zelden zoveel dom gezwets gelezen
woensdag 14 maart 2018 om 23:12
Ik begrijp je reactie, maar ik durf stellig te zeggen dat ik kan proeven en ruiken als er iets mis is met voedsel. Ik kijk nooit naar THT data maar ik ruik en daarna proef ik of iets (nog) eetbaar is. En toch ben ik 2 maal op m'n bek gegaan, uitgerekend bij de chinees.Knuffelheks schreef: ↑14-03-2018 23:02Ja, en als iemand bij de slager per ongeluk zijn handen niet gewassen heeft ben je ook de Sjaak. Kom op zeg, je kunt overal een voedselvergiftiging oplopen.
Als je kijkt naar de lijstjes met producten die worden ontraden aan zwangere vrouwen staan het vol met kansen dat het fout gaat die nihil zijn!
Mijn dochter is zwanger en ik maak zelf vaak sushi die zij gerust mee eet, maar voor geen goud haal ik chinees!
woensdag 14 maart 2018 om 23:16
Misschien heeft jouw lokale chinees een hygiëne probleem, waarom kom je daar dan nog?ouwewijsneus schreef: ↑14-03-2018 23:12Ik begrijp je reactie, maar ik durf stellig te zeggen dat ik kan proeven en ruiken als er iets mis is met voedsel. Ik kijk nooit naar THT data maar ik ruik en daarna proef ik of iets (nog) eetbaar is. En toch ben ik 2 maal op m'n bek gegaan, uitgerekend bij de chinees.
Als je kijkt naar de lijstjes met producten die worden ontraden aan zwangere vrouwen staan het vol met kansen dat het fout gaat die nihil zijn!
Mijn dochter is zwanger en ik maak zelf vaak sushi die zij gerust mee eet, maar voor geen goud haal ik chinees!
Zeker de standaard gerechten komen (meestal) rechtstreeks van de groothandel, hup zo de magnetron in
woensdag 14 maart 2018 om 23:17
ouwewijsneus schreef: ↑14-03-2018 23:12Ik begrijp je reactie, maar ik durf stellig te zeggen dat ik kan proeven en ruiken als er iets mis is met voedsel. Ik kijk nooit naar THT data maar ik ruik en daarna proef ik of iets (nog) eetbaar is. En toch ben ik 2 maal op m'n bek gegaan, uitgerekend bij de chinees.
Die lijstjes zijn er niet voor niks, daarvan is uit onderzoek gebleken dat het een risico zou kúnnen vormen.
En dat jij het kan ruiken is mooi, maar voedsel vergiftiging is slechts 1 van de dingen waar je als zwangere niet blij mee moet zijn.
Parasieten in rauwe vis zijn toch echt een stuk ernstiger, dat jij rustig sushi serveert (wat dus écht afgeraden wordt) aan je zwangere kind vind ik dus nog veel gekker.
woensdag 14 maart 2018 om 23:28
Dat is gewoon niet waar wat je schrijft.anoniem345890123567 schreef: ↑14-03-2018 23:16Misschien heeft jouw lokale chinees een hygiëne probleem, waarom kom je daar dan nog?
Zeker de standaard gerechten komen (meestal) rechtstreeks van de groothandel, hup zo de magnetron in
Ik ben jaren kok van beroep geweest en heb nog steeds vrienden die dit beroep uitoefenen. Ik hou van authentiek eten en daarom eet ik ook in kleine Chinese restaurantjes in bijvoorbeeld Amsterdam. Daar is het ook echt fout gegaan. Ik heb ook aangegeven dat je het risico beperkt door te gaan eten in een restaurant dat als goed bekent staat.
Trouwens hoe vaak hoor je mensen niet zeggen ik kan toch niet goed tegen eten van de chinees, ik had toch weer dunnere ontlasting.
Het loopt niet snel uit de hand, maar het is de vraag van een zwanger iemand!
woensdag 14 maart 2018 om 23:32
Ja hoor wat een vooronderstelling!Knuffelheks schreef: ↑14-03-2018 23:17Die lijstjes zijn er niet voor niks, daarvan is uit onderzoek gebleken dat het een risico zou kúnnen vormen.
En dat jij het kan ruiken is mooi, maar voedsel vergiftiging is slechts 1 van de dingen waar je als zwangere niet blij mee moet zijn.
Parasieten in rauwe vis zijn toch echt een stuk ernstiger, dat jij rustig sushi serveert (wat dus écht afgeraden wordt) aan je zwangere kind vind ik dus nog veel gekker.
Natuurlijk maak ik voor haar geen sushi met vis waar eventueel parasieten in zouden kunnen zitten. Sushi met komkommer en andere groentes, tonijnsalade met tonijn uit blijk (en geen kilo tonijn uit blik)
Kortzichtige opmerking, alsof ik mijn kind met haar baby in de problemen wil storten!!
Ik waarschuw alleen maar een vraagsteller die zwanger is.
woensdag 14 maart 2018 om 23:34
ouwewijsneus schreef: ↑14-03-2018 23:28
Trouwens hoe vaak hoor je mensen niet zeggen ik kan toch niet goed tegen eten van de chinees, ik had toch weer dunnere ontlasting.
Grote kans dat dat aan de Ve-tsin ligt en niet aan de betreffende Chinees