Maleisië Topic
woensdag 28 februari 2018 om 19:24
Intussen is mijn oog ook op the lost world of ... Waterpretpark gevallen. En tempels ipoh. Misschien dat we dan toch beter ipoh ertussen steken?
Waar ergens is het meest logische?
Heb ergens gelezen dat je niet van taman negara naar cameron high kan? Tenzij via jungle tocht? Maar omgekeerd wel, hoe kan dat?
Dat zou dan wel jammer zijn want vanaf cherating lijkt taman negara dichter?
Kan er niet helemaal aan uit...
Waar ergens is het meest logische?
Heb ergens gelezen dat je niet van taman negara naar cameron high kan? Tenzij via jungle tocht? Maar omgekeerd wel, hoe kan dat?
Dat zou dan wel jammer zijn want vanaf cherating lijkt taman negara dichter?
Kan er niet helemaal aan uit...
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
donderdag 1 maart 2018 om 00:15
zondag 4 maart 2018 om 08:19
Eco resort had ik gezien ja. Was wat aan het twijfelen. Andere ga ik eens bekijken bedankt!
Heb nu toch mijn twijfel over coral view.
Ik wilde twee standaard kamers naast elkaar.
Je zei al dat die met airco erg ongezellig zijn.
Ze hebben Idd laten weten dat ze pal naast de generator staan en dat er lawaai is. Klinkt niet leuk.
Maar is met ventilator niet veel te warm?
Ik moet ook aan de kinderen denken....
Hoeveel dagen zouden we daar vol krijgen (ik oneindig, 12 en 9-jarige is misschien toch iets anders?)
Kan je in cherating snorkelen?
Heb nu toch mijn twijfel over coral view.
Ik wilde twee standaard kamers naast elkaar.
Je zei al dat die met airco erg ongezellig zijn.
Ze hebben Idd laten weten dat ze pal naast de generator staan en dat er lawaai is. Klinkt niet leuk.
Maar is met ventilator niet veel te warm?
Ik moet ook aan de kinderen denken....
Hoeveel dagen zouden we daar vol krijgen (ik oneindig, 12 en 9-jarige is misschien toch iets anders?)
Kan je in cherating snorkelen?
zondag 4 maart 2018 om 09:16
Ik slaap daar prima met alleen een ventilator, koelt genoeg af 's nachts, en houd niet zo van slapen in de airco. Overdag ben je er toch niet. En andrs boek je toch een familiehuisje aan het strand. Ik heb al eerder gezegd dat je er ook kunt wandelen door de jungle en/of een duikcursus kan doen, de kinderen ook. Ik kan jou niet vertellen hoeveel dagen je volkrijgt want ik ken je kinderen niet.
Geen idee of je bij Cherating kunt snorkelen, ik neem aan van wel, is dezelfde zee als waar de Perhentians zijn. Je kunt er wel surfles nemen.
Geen idee of je bij Cherating kunt snorkelen, ik neem aan van wel, is dezelfde zee als waar de Perhentians zijn. Je kunt er wel surfles nemen.
woensdag 14 maart 2018 om 14:37
al bedankt voor de tips! ik heb de route wat aangepast. voor perhentian wordt het coral view met ventilator.
ik geraak er echter niet goed uit wat we best doen de laatste dagen.
ik wil eigenlijk wel graag naar Cherating voor de mangrove.
ik vind alleen niet terug hoe we daar best kunnen geraken. Weten jullie raad?
Ik wil het vervoer ivm de kinderen wel echt heel goed en duidelijk geregeld hebben.
Alternatief is Penang, wisselende commentaren maar lees dat jullie het er wel leuk vinden
indien Penang: wat is een leuke en betaalbare accomodatie met zwembad die geschikt is voor kinderen? welke regio nemen we dan best?
dit is zoals ik het nu zou doen met Perhentian in begin met een vlucht. Olifanten doen we vermoedelijk alleen als we naar cherating zouden gaan:
arrival Kuala Lumpur (avond)
kuala lumpur
Kuala lumpur
Kuala lumpur - perhentian
perhentian
perhentian
perhentian
perhentian - taman negara
taman negara
taman negara -camerong high
cameron high
cameron high - cherating of penang of ipoh
cherating of penang of ipoh
cherating / penang of ipoh
cherating - krau wildlife ?
krau wildlife - kuala lumpur
kuala lumpur
return 10:20
ik geraak er echter niet goed uit wat we best doen de laatste dagen.
ik wil eigenlijk wel graag naar Cherating voor de mangrove.
ik vind alleen niet terug hoe we daar best kunnen geraken. Weten jullie raad?
Ik wil het vervoer ivm de kinderen wel echt heel goed en duidelijk geregeld hebben.
Alternatief is Penang, wisselende commentaren maar lees dat jullie het er wel leuk vinden
dit is zoals ik het nu zou doen met Perhentian in begin met een vlucht. Olifanten doen we vermoedelijk alleen als we naar cherating zouden gaan:
arrival Kuala Lumpur (avond)
kuala lumpur
Kuala lumpur
Kuala lumpur - perhentian
perhentian
perhentian
perhentian
perhentian - taman negara
taman negara
taman negara -camerong high
cameron high
cameron high - cherating of penang of ipoh
cherating of penang of ipoh
cherating - krau wildlife ?
krau wildlife - kuala lumpur
kuala lumpur
return 10:20
woensdag 14 maart 2018 om 14:38
donderdag 15 maart 2018 om 15:55
Ik heb vorig jaar ook ruim 2,5 week alles zelf gereden. Geen enkel probleem.
Wij vertrokken in de ochtendspits in de hozende regen vanuit KL; het was uiteraard druk, maar het was echt prima te doen.
Er werd helemaal niet agressief gereden en je krijgt echt wel de ruimte.
Onderweg wel een aantal keren van die busjes gezien die als een gek rijden. Voor mij al een reden om juist niet met van die minibusjes te reizen.
Wij vertrokken in de ochtendspits in de hozende regen vanuit KL; het was uiteraard druk, maar het was echt prima te doen.
Er werd helemaal niet agressief gereden en je krijgt echt wel de ruimte.
Onderweg wel een aantal keren van die busjes gezien die als een gek rijden. Voor mij al een reden om juist niet met van die minibusjes te reizen.
donderdag 15 maart 2018 om 21:37
Inderdaad, dat was ook onze ervaring. Wij waren wel eerst een week in KL voor werk, dus zijn niet rechtstreeks na een vlucht gaan rijden. Terug kwamen we precies in de avondspits bij KL. Dat ging prima, google maps tevoren gedownload dus we hadden goede navigatie. Tolpoortjes vond in soms even spannend, want druk en van veel naar weinig banen bij het wegrijden. Maar echt heel goed te doen, ik reed het drukste stuk.
donderdag 15 maart 2018 om 21:46
Al veel info uit dit topic kunnen halen.
Ook wij zijn onze reis naar Maleisië aan het plannen en omdat ik van gemak houd heb ik wat offertes opgevraagd van georganiseerde reizen. Maar met wat narekenen blijkt dit toch erg duur!
Daarom willen we toch zelf regelen maar ik zou graag vanaf TN een auto huren om via CH naar Penang te rijden. Echter kan ik nergens een pickup vinden in TN (of ik kijk niet goed)
We willen dan vanuit KL de bus en boot pakken naar TN en daarna na ons verblijf doorreizen met auto. Iemand een idee of link?
Ook wij zijn onze reis naar Maleisië aan het plannen en omdat ik van gemak houd heb ik wat offertes opgevraagd van georganiseerde reizen. Maar met wat narekenen blijkt dit toch erg duur!
Daarom willen we toch zelf regelen maar ik zou graag vanaf TN een auto huren om via CH naar Penang te rijden. Echter kan ik nergens een pickup vinden in TN (of ik kijk niet goed)
We willen dan vanuit KL de bus en boot pakken naar TN en daarna na ons verblijf doorreizen met auto. Iemand een idee of link?
vrijdag 16 maart 2018 om 06:27
Man wil echt niet links rijden... Het zal dus openbaar vervoer worden.
Ik durf nl niet op vreemde plaatsen rijden en al helemaal niet in bergen.
Iemand een idee hoe onze route beter kan?
Vervoer van en naar cherating?
Als het te ingewikkeld is skippen we dat... Vervangen door?
Ik durf nl niet op vreemde plaatsen rijden en al helemaal niet in bergen.
Iemand een idee hoe onze route beter kan?
Vervoer van en naar cherating?
Als het te ingewikkeld is skippen we dat... Vervangen door?
vrijdag 16 maart 2018 om 20:01
Je kan met de bus vanuit KL naar Cherating (google is your best friend: 'If you want to get to Cherating as quickly as possible via bus without seeing Kuantan along the way, then head to either Jalan Pekeliling where you will find Pekeliling Bus Terminal or to Chow Kit’s Putra Bus Terminal. Many bus companies make stops at both of these terminals to pick up passengers before they depart Kuala Lumpur. Look for a bus that goes to Kemaman. The buses heading for Kemaman will typically stop for a food break and then stop at Kuantan’s Express Bus Terminal for roughly 30 minutes before travelling further north. After the stop in Kuantan, be prepared to ask the bus driver to drop you off at Cherating Surf Beach along the way to Kemaman. It’s important that you ask the driver in advance because like I mentioned before, Cherating is a small beachside town along the highway. Once you get off the bus it’s only about a 5-10 minute walk to beachside accommodation choices. The bus company we travelled with is called Utama Ekspres.)'
Van Cherating naar Taman Negara kan denk ik alleen per taxi want het ligt niet op de geeikte route. Als je naar Cherating wilt kun je denk ik het beste terug naar Kuantan of KL om verder te reizen.
Van Cherating naar Taman Negara kan denk ik alleen per taxi want het ligt niet op de geeikte route. Als je naar Cherating wilt kun je denk ik het beste terug naar Kuantan of KL om verder te reizen.
vrijdag 16 maart 2018 om 22:49
Al Bedankt!
Van KL had ik al info gevonden dat je een bus kon nemen maar dan wel zeker moest zeggen dat ze aan cherating moeten stoppen. Maar dat was toch nog vaag.
We zouden van cameron high in cherating moeten geraken... En dan dua weer terug naar KL.
Maar misschien zwier ik het er beter uit en dan eindigen we op Penang of Pangkor of...
Of is cherating echt de moeite waard om de moeite ervoor te doen ?
Het lijkt me wel een leuke bestemming hoot en ook wel wat te zien in de omgeving (als je er geraakt) .
Maar het moet het hem waard zijn.
Penang lijkt uiteindelijk ook tof.
Alleen meer risico op slecht weer...
Van KL had ik al info gevonden dat je een bus kon nemen maar dan wel zeker moest zeggen dat ze aan cherating moeten stoppen. Maar dat was toch nog vaag.
We zouden van cameron high in cherating moeten geraken... En dan dua weer terug naar KL.
Maar misschien zwier ik het er beter uit en dan eindigen we op Penang of Pangkor of...
Of is cherating echt de moeite waard om de moeite ervoor te doen ?
Het lijkt me wel een leuke bestemming hoot en ook wel wat te zien in de omgeving (als je er geraakt) .
Maar het moet het hem waard zijn.
Penang lijkt uiteindelijk ook tof.
Alleen meer risico op slecht weer...
zondag 18 maart 2018 om 08:00
Ik had Cherating als suggestie gegeven omdat jij zei dat je strandbestemmingen zocht voor zwemmen/snorkelen ed, maar het is moeilijk zonder huurauto denk ik. Naar KL ervandaan is makkelijk. Wellicht kun je van CH met een minibusje erheen, geen idee.
Penang is iets heel anders, maar ook erg leuk. In Georgetown heb je veel goedkope guesthouses/hotelletjes en duurdere met een zwembad. Er zijn veel tempels (Chinees en Indiaas) en er is veel te zien en te doen. Ook voor kinderen, zoals het Upside down museum en een 3d museum, muurschilderingen, lekker eten etc. Wil je meer rust dan kun je naar Batu Ferringhi aan het strand. Mooie hotels met zwembaden en een avond markt, maar verder niet veel te doen. Goeie busverbinding met Georgetown (doe je 45 minuten over)
Kans op slecht weer heb je overal in Maleisie, niet alleen Penang, maar meestal duurt het een uurtje (uitzonderingen daargelaten want soms duurt het langer)
De verbinding TN-CH-Penang-Kuala Besut is makkelijk. Kan allemaal per minibus. Ik deed het wel met Kang Travel, die halen je overal op en staan weer te wachten om je verder te brengen. En als ze mallotig rijden roep je gewoon 'slow the fuck down' dat deed mijn man ook en werkt prima!
Van Penang kun je ook terug maar KL vliegen met Air Asia
Penang is iets heel anders, maar ook erg leuk. In Georgetown heb je veel goedkope guesthouses/hotelletjes en duurdere met een zwembad. Er zijn veel tempels (Chinees en Indiaas) en er is veel te zien en te doen. Ook voor kinderen, zoals het Upside down museum en een 3d museum, muurschilderingen, lekker eten etc. Wil je meer rust dan kun je naar Batu Ferringhi aan het strand. Mooie hotels met zwembaden en een avond markt, maar verder niet veel te doen. Goeie busverbinding met Georgetown (doe je 45 minuten over)
Kans op slecht weer heb je overal in Maleisie, niet alleen Penang, maar meestal duurt het een uurtje (uitzonderingen daargelaten want soms duurt het langer)
De verbinding TN-CH-Penang-Kuala Besut is makkelijk. Kan allemaal per minibus. Ik deed het wel met Kang Travel, die halen je overal op en staan weer te wachten om je verder te brengen. En als ze mallotig rijden roep je gewoon 'slow the fuck down' dat deed mijn man ook en werkt prima!
Van Penang kun je ook terug maar KL vliegen met Air Asia
zondag 18 maart 2018 om 13:27
zondag 18 maart 2018 om 13:44
Wij hebben afgelopen zomer met eco Cameron travel and tour gereisd tussen Cameron highlands en Kuala besut ( perhentian)Emm_ schreef: ↑18-03-2018 13:27Mayou; volgens jou is het dus niet perse noodzakelijk om een auto te huren op het stuk TN-CH-Penang?
Kang travel is dus een optie om mee te reizen? Ik heb ook iets gelezen over Han travel. Iemand daar ervaring mee? En kun je dat ter plekke regelen of verstandiger vast te leggen?
Ik weet dat ze ook naar Taman Negara en Penang transfers regelen. Als je ze googelt vind je een mailadres. Mijn ervaring is dat ze heel snel reageren en ook meedenken. Succes.
zondag 18 maart 2018 om 17:51
Er zijn genoeg bedrijfjes die mini bus vervoer regelen tussen de geeikte bestemmingen (penang, kuala besut, cameron highlands, taman negara), dus nee daar heb je gee eigen vervoer voor nodig.
In Taman Negara (ik neem aan dat je Kuala Tahan of Jerantut bedoelt) kun je geen auto huren. Misschien wel in Jerantut, dat ligt er vlakbij, maar ik betwijfel het want dat is ook een gat
In Taman Negara (ik neem aan dat je Kuala Tahan of Jerantut bedoelt) kun je geen auto huren. Misschien wel in Jerantut, dat ligt er vlakbij, maar ik betwijfel het want dat is ook een gat
woensdag 28 maart 2018 om 20:46
Ik ben eruit! De laatste dagen gaan we naar penang.
Is dit qua ligging een goed appt/hotel?
https://www.booking.com/hotel/my/11-amp ... type=total&
We willen graag aparte slaapkamers.
Waar slapen we best in taman negara? We hebben liefst aparter kamers of een appartement.
Is dit qua ligging een goed appt/hotel?
https://www.booking.com/hotel/my/11-amp ... type=total&
We willen graag aparte slaapkamers.
Waar slapen we best in taman negara? We hebben liefst aparter kamers of een appartement.
woensdag 28 maart 2018 om 21:05
Of deze ?
https://www.booking.com/hotel/my/vivien ... tal;ucfs=1&
https://www.booking.com/hotel/my/vivien ... tal;ucfs=1&
woensdag 28 maart 2018 om 22:29
Die zijn allebei echt ver van het centrum. Zou ik niet doen. Voor dat geld kun je ook hotel Jen (het vroegere Traders) boeken of een hotel daar in de buurt. Het centrum zit zeg maar tussen Jalan Magazine, Jalan Transfer, Lebuh Farquhar/Light Street en Pengkalan Weld met Chulia street als het middelpunt. Alles daarbinnen is World Heritage. Als je hotel Jen invoert op Booking (of Agoda, ik blijf het zeggen!) krijg je eronder suggesties te zien die vrijwel allemaal in het centrum liggen.
Voor Taman Negara moet je zoeken in Kuala Tahan
(Holiday View Inn ziet er wel goed uit). Ik ken daar alleen Yellow House. Appartementen heb ie daar niet. Je zit in een piepklein dorpje in de jungle...
Voor Taman Negara moet je zoeken in Kuala Tahan
(Holiday View Inn ziet er wel goed uit). Ik ken daar alleen Yellow House. Appartementen heb ie daar niet. Je zit in een piepklein dorpje in de jungle...