Maleisië Topic
dinsdag 26 juni 2018 om 15:00
dankjewel!
intussen stelde mijn man toch maar voor om een auto te huren, hij is alleen bang om links te rijden maar ik neem aan dat het wel snel went. is het erg druk om vanaf de luchthaven naar het binnenland te rijden? ik ben nog aan het twijfelen over vliegen van KL naar Besut / perhentian of rijden (en dan misschien in twee dagen met een stop in de buurt van Kuala ganda of zo, alle suggesties welkom).
wat zouden jullie doen, vliegen of rijden?
wat vinden jullie van dit plan? (hopelijk gaan we er nu eens uit geraken, nog 1.5 maand en we zijn weg)
09/08/18 heenvlucht -21u45
10/8/2018 aankomst Kuala Lumpur (avond)
11/8/2018 kuala lumpur
12/8/2018 kuala lumpur
13/8 kuala lumpur of vertrek kuala ganda + olifanten
14/8 kuala besut - perhentian
15/5 perhentian
16/8 perhentian
17/8 perhentian - besut - cherating
18/8 cherating
19/8 cherating - taman negara
20/8 taman negara
21/8 taman negara - Cameron highlands
22/8 cameron highlands
23/8 cameron highlands - penang
24/8 penang
25/8 penang
26/8 penang
27/8 penang - KL
28/8 terug naar huis
intussen stelde mijn man toch maar voor om een auto te huren, hij is alleen bang om links te rijden maar ik neem aan dat het wel snel went. is het erg druk om vanaf de luchthaven naar het binnenland te rijden? ik ben nog aan het twijfelen over vliegen van KL naar Besut / perhentian of rijden (en dan misschien in twee dagen met een stop in de buurt van Kuala ganda of zo, alle suggesties welkom).
wat zouden jullie doen, vliegen of rijden?
wat vinden jullie van dit plan? (hopelijk gaan we er nu eens uit geraken, nog 1.5 maand en we zijn weg)
09/08/18 heenvlucht -21u45
10/8/2018 aankomst Kuala Lumpur (avond)
11/8/2018 kuala lumpur
12/8/2018 kuala lumpur
13/8 kuala lumpur of vertrek kuala ganda + olifanten
14/8 kuala besut - perhentian
15/5 perhentian
16/8 perhentian
17/8 perhentian - besut - cherating
18/8 cherating
19/8 cherating - taman negara
20/8 taman negara
21/8 taman negara - Cameron highlands
22/8 cameron highlands
23/8 cameron highlands - penang
24/8 penang
25/8 penang
26/8 penang
27/8 penang - KL
28/8 terug naar huis
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
dinsdag 26 juni 2018 om 15:39
dinsdag 26 juni 2018 om 22:15
Eens, ik zou Cherating eruit gooien en langer op de Perhentians blijven (strand is strand, en die mangrove zie je vast nog wel een keer). Daarnaast gaf je zelf aan dat je kinderen onrustig worden van lang reizen, dit is alleen maar meer gereis.
En als je een auto huurt zou ik ook de volgorde omgooien: KL, Perhentians, Penang, Cameron Highlands, Taman Negara, KL tenzij je je auto weer inlevert in Penang en terug vliegt, dan maakt het niets uit.
Links rijden went binnen 5 minuten. Goed uitkijken in de steden. De snelwegen zijn - op KL na - vrij rustig.
En als je een auto huurt zou ik ook de volgorde omgooien: KL, Perhentians, Penang, Cameron Highlands, Taman Negara, KL tenzij je je auto weer inlevert in Penang en terug vliegt, dan maakt het niets uit.
Links rijden went binnen 5 minuten. Goed uitkijken in de steden. De snelwegen zijn - op KL na - vrij rustig.
woensdag 27 juni 2018 om 09:19
Ja ik ben wat stressy. We zijn nog nooit zo ver weg geweest met kinderen. En die van ons zijn dan ook nog " speciallekes".
Moest ik alleen zijn of met twee lag ik er allemaal niet wakker van dan slaap ik desnoods op het strand
woensdag 27 juni 2018 om 15:26
zo, het begint (eindelijk) vorm te krijgen.
we gaan na de perhentians eerst naar penang (waarschijnlijk vliegen)
op penang en ook in kuala lumpur zouden we ons met uber willen verplaatsen om dan met huurwagen naar highlands en taman negara te gaan.
paar praktische vragen
- ik kan nergens vinden hoe lang op voorhand je in de luchthaven moet zijn voor een binnenlandse vlucht , weet iemand dit?
- hoeveel zou ik ongeveer per rit met uber moeten rekenen om bv op penang van georgetown naar een attractie te gaan met 4 personen? loopt dit wat vlot?
op de website kan ik het niet berekenen.
- er staat op internet dat er maar een paar keer per dag een boot gaat naar de perhentians. maar geen uren. we gaan in het hoogseizoen, gaan er dan vaak boten? om te zien wanneer we onze vlucht moeten boeken, om daar niet te lang te moeten wachten.
- is er bv in kuala besut een plaats waar je veilig een deel van je bagage kan achter laten?
we gaan na de perhentians eerst naar penang (waarschijnlijk vliegen)
op penang en ook in kuala lumpur zouden we ons met uber willen verplaatsen om dan met huurwagen naar highlands en taman negara te gaan.
paar praktische vragen
- ik kan nergens vinden hoe lang op voorhand je in de luchthaven moet zijn voor een binnenlandse vlucht , weet iemand dit?
- hoeveel zou ik ongeveer per rit met uber moeten rekenen om bv op penang van georgetown naar een attractie te gaan met 4 personen? loopt dit wat vlot?
op de website kan ik het niet berekenen.
- er staat op internet dat er maar een paar keer per dag een boot gaat naar de perhentians. maar geen uren. we gaan in het hoogseizoen, gaan er dan vaak boten? om te zien wanneer we onze vlucht moeten boeken, om daar niet te lang te moeten wachten.
- is er bv in kuala besut een plaats waar je veilig een deel van je bagage kan achter laten?
woensdag 27 juni 2018 om 17:13
Boot naar Perhentians gaat zodra er eentje vol is; wij hebben een half uur in het kantoortje in Kuala Besut moeten wachten. Vanaf de Perhentians gaat de boot alleen om 08.00-12.00 en 16.00
Wij hadden de boot van 12 .00 en een vlucht om 16.00. Dat was prima. Het is nog een klein uurtje rijden naar de luchthaven.
Voor een binnenlandse vlucht hielden wij toch gewoon 2 uur aan; better safe than sorry..
Bagage achterlaten in Kuala Besut: geen idee. Wij namen alles mee; ging prima.
Uber is goedkoop. Voor ritjes binnen Kuala Lumpur betaalden we max. een paar euro. Naar Batu Caves geloof ik 20 euro maar dan bleef de taxi ook op ons wachten
Wij hadden de boot van 12 .00 en een vlucht om 16.00. Dat was prima. Het is nog een klein uurtje rijden naar de luchthaven.
Voor een binnenlandse vlucht hielden wij toch gewoon 2 uur aan; better safe than sorry..
Bagage achterlaten in Kuala Besut: geen idee. Wij namen alles mee; ging prima.
Uber is goedkoop. Voor ritjes binnen Kuala Lumpur betaalden we max. een paar euro. Naar Batu Caves geloof ik 20 euro maar dan bleef de taxi ook op ons wachten
donderdag 28 juni 2018 om 05:47
zaterdag 30 juni 2018 om 10:51
Hoi bedankt!
We gaan een auto huren vanaf khota baru en stoppen aan belum.
Ik denk er aan om taman negara te schrappen en ipv ervan in belum te overnachten en er een excursie te boeken.
Wie is daar al geweest?mayou, aan te raden?
Aandachtspunten voor daar?
( las al dat er veel muggen zitten. Maar vind er verder niet zo heel veel over)
We gaan een auto huren vanaf khota baru en stoppen aan belum.
Ik denk er aan om taman negara te schrappen en ipv ervan in belum te overnachten en er een excursie te boeken.
Wie is daar al geweest?mayou, aan te raden?
Aandachtspunten voor daar?
( las al dat er veel muggen zitten. Maar vind er verder niet zo heel veel over)
zaterdag 30 juni 2018 om 16:12
Waar kunnen we het goedkoopst excursies boeken voor belum? Ik vind her precies allemaal nogal prijzig. Goedkoopst is Bird watching maar dan nog 165 euro voor 4 voor halve dag. Zijn dat normale prijzen? Lijkt me niet in verhouding tot de kost van het dagelijks leven in maleisie en bv kosten openbaar vervoer ed.
zondag 1 juli 2018 om 19:48
Ha dat heb ik net ook vastgelegd!
Ik heb ergens gelezen dat er op voorhand toelating moet aangevraagd worden om het park in te mogen. Is dat nog zo?
Excursies via hotel geboekt?
Zijn nu voor prijzen huurwagen aan het kijken. Valt me toch wat tegen met de extra verzekering erbij...
maandag 2 juli 2018 om 10:18
hoe zou je nog in belum kunnen geraken vanaf kuala besut ?
ik vermoed enkel taxi, maar is dat betrouwbaar als je dat op voorhand vastlegt?
wat is daarvoor een normale prijs?
ook om van Belum in Ipoh te geraken ...
van daaruit gaan er bussen naar penang ed.
huurwagen is eenvoudigst maar voor 9 dagen tegen de 400 euro en dat vind ik wel heel veel geld.
ik vermoed enkel taxi, maar is dat betrouwbaar als je dat op voorhand vastlegt?
wat is daarvoor een normale prijs?
ook om van Belum in Ipoh te geraken ...
van daaruit gaan er bussen naar penang ed.
huurwagen is eenvoudigst maar voor 9 dagen tegen de 400 euro en dat vind ik wel heel veel geld.
maandag 2 juli 2018 om 12:11
dinsdag 3 juli 2018 om 12:20
dinsdag 3 juli 2018 om 15:14
Dat is een goede tip. Bedankt. Het is natuurlijk niet zeker dat ze gaan willen stoppen en zou dat wel een beetje op voorhand willen weten. Heb je nog een idee welke maatschappij het was?
Het is niet dat ik geen bus wil hoor.
Alleen niet 8 uur of meer omdat de kinderen dat niet trekken vrees ik.
Het is niet dat ik geen bus wil hoor.
Alleen niet 8 uur of meer omdat de kinderen dat niet trekken vrees ik.
dinsdag 3 juli 2018 om 20:22
donderdag 5 juli 2018 om 21:07
idd Mayou daar heb je een punt. Wordt toch een auto. dat gaat ons zoveel meer vrijheid geven ... de vraag is of we deze zouden huren voor de hele periode vanaf perhentian tot terugvlucht of inleveren in penang en in penang zien hoe we ergens geraken.
hoe is het verkeer in Penang Mayou (behalve in Georgetown, zou erg druk zijn? )
over Belum
welke excursies zijn aan te raden?
ze bieden er verschillende aan, ze zijn wel duur en er staat nergens bij hoe lang het wandelen is ...
alleen de jungle in is geen optie vermoed ik?
of ter plaatse met een bootje mee?
op een andere site kwam ik deze tegen, zou die goed zijn?
http://belum.com.my/tour/half-day-temen ... e-reserve/
hoe is het verkeer in Penang Mayou (behalve in Georgetown, zou erg druk zijn? )
over Belum
welke excursies zijn aan te raden?
ze bieden er verschillende aan, ze zijn wel duur en er staat nergens bij hoe lang het wandelen is ...
alleen de jungle in is geen optie vermoed ik?
of ter plaatse met een bootje mee?
op een andere site kwam ik deze tegen, zou die goed zijn?
http://belum.com.my/tour/half-day-temen ... e-reserve/
vrijdag 6 juli 2018 om 08:04
Verkeer in Penang en ook GT is druk tijdens de spits en normaal de rest van de dag. Je moet alleen goed uitkijken omdat veel mensen daar slecht rijden en dus lak hebben aan verkeersregels. Geldt voor heel het land
Waar je je auto inlevert is aan jou, dat kunnen wij niet voor je beslissen. Van Penang naar KL is een uur of 5 rijden
Over Belum, wij hebben toen een boottocht gemaakt en zijn oa ook bij dat Orang Asli dorp geweest. Ter plekke geregeld, dus geen idee verder. Die trip van die site ziet er hetzelfde uit. Of die goed is, geen idee, geen ervaring mee.
Waar je je auto inlevert is aan jou, dat kunnen wij niet voor je beslissen. Van Penang naar KL is een uur of 5 rijden
Over Belum, wij hebben toen een boottocht gemaakt en zijn oa ook bij dat Orang Asli dorp geweest. Ter plekke geregeld, dus geen idee verder. Die trip van die site ziet er hetzelfde uit. Of die goed is, geen idee, geen ervaring mee.
woensdag 18 juli 2018 om 14:21
Ik heb een vraag aan Mayou (of iemand anders die dit zou kunnen weten)
over 1,5 week vertrek ik met mijn dochters naar Maleisie voor 3 weken, dit is mijn plan (ook grotendeels al accomodaties gereserveerd):
Dag 1: KL
Dag 2: KL
Dag 3: vertrek met huurauto naar Taman negara
Dag 4: Taman Negara (ik wil hier niet lang blijven, ben niet gek van jungle maar de kinderen willen heel graag
)
Dag 5: vertrek naar Cameron Highlands
Dag 6 en 7: cameron Highlands
Dag 8: vertrek naar georgetown
Dag; 9, 10, 11, Georgetown/penang
Dag: 12 Vertrek naar Kota Bharu, hier lever ik de huurauto in en blijven we 1 nacht.
Dag: 13 Vertrek naar perhetian islands
De derde week blijven op perhetian om te snorkelen en luieren.
Dag 20 vliegen we met een binnenlandse vlucht van Kota Bharu naar KL en dan diezelfde avond weer naar Nederland
Ik heb de reis zelf uitgestippeld en als ik hem naast de standaards leg is hij een beetje andersom dan veel andere mensen doen. Maar ik heb alle afstanden bekeken en het moet te doen zijn met de huurauto. Ik wilde graag deze volgorde zodat we aan het eind lekker rustig aan kunnen doen. Maar ik merk dat het me toch wat nerveus maakt of ik iets geks over het hoofd zie.
Ik twijfel wel een beetje over de autorit van Georgetown naar Kota Bharu. Die is 350 km maar ziet er erg 'rustig', ik zie bijv. geen benzinestations onderweg. De maps geeft ook aan dat het 6 uur rijden is, dus heuvels of bergen?
Ik twijfel of ik de auto in Penang zal inleveren en een bus zal nemen. Of dat makkelijker/veiliger is?
over 1,5 week vertrek ik met mijn dochters naar Maleisie voor 3 weken, dit is mijn plan (ook grotendeels al accomodaties gereserveerd):
Dag 1: KL
Dag 2: KL
Dag 3: vertrek met huurauto naar Taman negara
Dag 4: Taman Negara (ik wil hier niet lang blijven, ben niet gek van jungle maar de kinderen willen heel graag
Dag 5: vertrek naar Cameron Highlands
Dag 6 en 7: cameron Highlands
Dag 8: vertrek naar georgetown
Dag; 9, 10, 11, Georgetown/penang
Dag: 12 Vertrek naar Kota Bharu, hier lever ik de huurauto in en blijven we 1 nacht.
Dag: 13 Vertrek naar perhetian islands
De derde week blijven op perhetian om te snorkelen en luieren.
Dag 20 vliegen we met een binnenlandse vlucht van Kota Bharu naar KL en dan diezelfde avond weer naar Nederland
Ik heb de reis zelf uitgestippeld en als ik hem naast de standaards leg is hij een beetje andersom dan veel andere mensen doen. Maar ik heb alle afstanden bekeken en het moet te doen zijn met de huurauto. Ik wilde graag deze volgorde zodat we aan het eind lekker rustig aan kunnen doen. Maar ik merk dat het me toch wat nerveus maakt of ik iets geks over het hoofd zie.
Ik twijfel wel een beetje over de autorit van Georgetown naar Kota Bharu. Die is 350 km maar ziet er erg 'rustig', ik zie bijv. geen benzinestations onderweg. De maps geeft ook aan dat het 6 uur rijden is, dus heuvels of bergen?
Ik twijfel of ik de auto in Penang zal inleveren en een bus zal nemen. Of dat makkelijker/veiliger is?
woensdag 18 juli 2018 om 17:54
Nee hoor, kan makkelijk. Het is een super mooie weg en je doet er een uur of 5 over omdat je de berg over moet. Als ik me niet vergis zijn er een stuk of 3 pompen onderweg, waarvan eentje boven op de top (uitstappen want erg mooi uitzicht!). No worries!
En de volgorde maakt niets uit, linksom of rechtsom... En eindigen op de Perhentians is heerlijk!
En de volgorde maakt niets uit, linksom of rechtsom... En eindigen op de Perhentians is heerlijk!