beetje teleurgesteld

15-03-2018 20:16 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds ruim 3 jaar heb ik een relatie met een heel leuke lieve man. Hij heeft een vriendengroep en ik ga regelmatig met hem mee naar die groep (babyshowers, verjaardagen et cetera). Die groep is al 15 jaar samen en bestaat uit 50/50% mannen en vrouwen. Ik had zelf wel het idee dat ik erbij hoorde.. maar nu de eerste twee gaan trouwen en er een vrijgezellenfeest wordt georganiseerd, blijkt achteraf dat ik niet ben uitgenodigd. Ik heb een van de andere vrouwen gevraagd en de reden was, dat ik niet vanaf het begin van de groep erbij was en daardoor niet zo'n 'goede' vriendin ben. Ook ben ik ziek geweest tussendoor, en heb ik daardoor een periode weinig mee heb kunnen komen naar feestjes en borrels en dergelijke.

Ik voel me best wel teleurgesteld! Vooral omdat ik zelf dacht dat ik er wel bij hoorde eigenlijk. Vriend vindt het jammer, maar hij zegt ook dat de rest elkaar al veel langer kent, en dat dat misschien inderdaad een reden kan zijn voor de bruid. Wel vindt hij het ook jammer en had hij dit niet verwacht. Natuurlijk is het haar feestje en mag zij het inrichten zoals ze wil, maar ik vind het gewoon echt best balen. Het doet best een beetje pijn. Ik heb veel geïnvesteerd in deze vriendengroep, ze weten veel persoonlijke dingen van me en ik sta/stond altijd klaar als er bijvoorbeeld verhuisd moest worden.

Ik vraag me af, overdrijf ik? Wat vinden jullie?

(Het kan zijn dat ik later ivm herkenbaarheid de post ga aanpassen)
Het is inderdaad niet leuk voor jou en ook niet voor je vriend.
Ik vind het goed dat je het hebt nagevraagd. Je man zou dit ook nog even kunnen doen, dan weet het echtpaar dat dit niet goed is gevallen.
en ik zou er alleen om een punt te maken ook wel op terugkomen als er de eerste keer herrinneringen word opgehaald.
Geen drama van maken maar wel een keer 'oja, toen was ik niet uitgenodigd, waarom eigenlijk niet' even de bruid aankijken, gewoon zakelijk.

Die bruid mag best voelen dat dit van haar een erg onhandige actie is geweest. Ik zou ook zeker niet meer meegaan op een last minute uitnodiging nu.
Bruid heeft haar punt gemaakt door je niet uit te nodigen, en mag na de bruiloft ook de rotzooi opruimen die nu is ontstaan in de vriendengroep.
Ik zou geen heel emotionele toestand van maken maar wel je grens trekken en het zeker niet makkelijker voor haar maken na de bruiloft.
Hoe zijn de verhoudingen in het algemeen bij jullie? Investeert jouw vriend evenveel tijd in jouw vrienden of familie als andersom? Want anders heb je niet alleen een probleem als het ooit uitraakt, omdat je dan zijn vriendengroep weer kwijtraakt. Maar ook omdat jullie zijn belangrijke contacten hebben onderhouden, en jouw belangrijke contacten hebben verwaarloosd.

Een vriendengroep kan veel tijd opslokken. De activiteiten zijn misschien wel leuk, maar de druk om deel te nemen is vaak ook nogal hoog.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Tja, natuurlijk mag je teleurgesteld zijn, maar op zich snap ik het wel. Op zo'n vrijgezellenfeest komen misschien ook nog zussen, nichtjes, collega's en andere vriendinnen. Je kunt niet iedereen uitnodigen en dan moet er een schrifting gemaakt worden. Was je nu een hele goede vriendin van de bruid was, dan was 'nieuw' geen argument. Maar als je gewoon een vriendin bent dan wel. Ik denk niet dat het de bedoeling was om jou te kwetsen, want met jou, zijn er waarschijnlijk nog een aantal anderen die niet uitgenodigd zijn. Alleen ken je die niet.

Niet te veel van aantrekken. Ja het is jammer, maar niet onoverkomelijk. Ze geven verder ook aan dat er niets bijzonders speelt. Om gelijk de relatie op te zeggen of de bruid te laten voelen dat ze het verkeerd heeft gedaan, lijkt mij nogal overtrokken. En dan zijn ze zeker blij dat je niet uitgenodigd was...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wat een rotstreek, ja echt dat vind ik. Je mag altijd wel leuk mee komen doen en dan krijg je nu te horen dat je er niet bij hoort. Ik zou niet meer naar de bruiloft gaan, en ook niet meer komen doen of ik bij de vriendengroep hoor.
Hoe dat dan weer loopt met je vriend weet ik ook niet. Hij zou van mij mogen omgaan met wie hij wil, maar ik laat me niet dwingen 'voor de lieve vrede' steeds mee te gaan.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 16-03-2018 09:10
0.12% gewijzigd
Altijd pijnlijk als je je eigen belang in een relatie blijkt te overschatten. Maar wel duidelijk nu, je bent niet welkom in die groep, je wordt getolereerd.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Zie jij de bruid ook echt als een persoonlijke goede vriendin?
ben je wellicht zijn 2e 'vriendin' en hoorde de eerste ook al bij de groep? Dat het uit loyaliteit naar de eerste vriendin komt?
pearle schreef:
15-03-2018 20:41
Ik lees nergens dat ze afhankelijk is van haar vriend, ze heeft zelf ook vrienden en kennissen waarmee ze af en toe optrekt.
Niet iedereen heeft 50 'vrienden

Laatste gedeelte van je zin is ook weer lekker positief...
dit
iemand kan een leuke vriendinnen groep wensen en vervolgens er vrede mee hebben dat het niet lukt
en blij zijn met wat ze wel heeft,
nergens lees ik dat ze afhankelijk van haar vriend

inmiddels uitleg gelezen en herken dat wel, ik las eerst wat anders :)
mamsvan wijzigde dit bericht op 16-03-2018 09:50
7.00% gewijzigd
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
dianaf schreef:
16-03-2018 08:35
Tja, natuurlijk mag je teleurgesteld zijn, maar op zich snap ik het wel. Op zo'n vrijgezellenfeest komen misschien ook nog zussen, nichtjes, collega's en andere vriendinnen. Je kunt niet iedereen uitnodigen en dan moet er een schrifting gemaakt worden. Was je nu een hele goede vriendin van de bruid was, dan was 'nieuw' geen argument. Maar als je gewoon een vriendin bent dan wel. Ik denk niet dat het de bedoeling was om jou te kwetsen, want met jou, zijn er waarschijnlijk nog een aantal anderen die niet uitgenodigd zijn. Alleen ken je die niet.

Niet te veel van aantrekken. Ja het is jammer, maar niet onoverkomelijk. Ze geven verder ook aan dat er niets bijzonders speelt. Om gelijk de relatie op te zeggen of de bruid te laten voelen dat ze het verkeerd heeft gedaan, lijkt mij nogal overtrokken. En dan zijn ze zeker blij dat je niet uitgenodigd was...
Dat zou ik ook niet doen. Sowieso weet je niet of het de bruid was die heeft bepaald wie er wordt uitgenodigd, want meestal is zo'n vrijgezellenfeest een verrassing en organiseren anderen dat. Plus dat ik het te ver vind gaan om de voorpret van haar trouwdag te gaan verpesten door haar een rotgevoel te geven.

Maar ik zou in de toekomst niet meer gaan helpen als er verhuisd moet worden. Of meegaan naar een babyshower of afstudeerborrel of wat dan ook als ik iets leukers te doen heb die dag. Dat vind ik dan ook meer dingen voor the inner circle. Als je daar op de leuke momenten niet bijhoort dan mag je de sociale verplichtingen ook zonder enig schuldgevoel aan je voorbij laten gaan. Als die vriendengroep een beetje logisch nadenkt snappen zij dat zelf ook wel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Maar nu de positieve kant hiervan belichten: je hoeft je nooit meer lullig te voelen als je geen zin hebt in een babyshower of om te helpen verhuizen etc. Alleen nog de kersjes op de taart voor jou :-]
Cum non tum age
noa schreef:
16-03-2018 09:27
Maar nu de positieve kant hiervan belichten: je hoeft je nooit meer lullig te voelen als je geen zin hebt in een babyshower of om te helpen verhuizen etc. Alleen nog de kersjes op de taart voor jou :-]
:proud:
(Dead Kennedys)
Annelleke schreef:
16-03-2018 09:13
Zie jij de bruid ook echt als een persoonlijke goede vriendin?

Eerder, ziet de bruid jou wel als een echt persoonlijke vriendin. En dan nog heb je daar gradaties in. Je kunt ook niet iedereen uitnodigen voor een vrijgezellenfeestje.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Mensen zijn heel verschillend, blijkt maar weer. Ik zou god op m’n blote knietjes danken als ik niet naar een vrijgezellenfeest hoefde. Ik zou met liefde een keer extra helpen verhuizen als de knutsel- en kookworkshop aan mij voorbijgingen.

Kan me dus echt niet inleven. Heb je niks aan, natuurlijk. Eh.. kop op, dan maar?
dianaf schreef:
16-03-2018 09:36
Eerder, ziet de bruid jou wel als een echt persoonlijke vriendin. En dan nog heb je daar gradaties in. Je kunt ook niet iedereen uitnodigen voor een vrijgezellenfeestje.
Hoe gaat dat dan normaal gesproken als mensen veel vrienden hebben? Je bent toch zelden van beide kanten even hoog op de ladder? Het lijkt me heel naar om een beste vriendin te hebben voor wie jij nummer 6 bent.
laatst was een grappig topic over waarom mensen hier babyshowers en vrijgezellen feest hekelde,
wees blij TO
misschien hoef je nu geen penis te kleien en versieren :D
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
nononono schreef:
16-03-2018 09:41
Mensen zijn heel verschillend, blijkt maar weer. Ik zou god op m’n blote knietjes danken als ik niet naar een vrijgezellenfeest hoefde. Ik zou met liefde een keer extra helpen verhuizen als de knutsel- en kookworkshop aan mij voorbijgingen.

Kan me dus echt niet inleven. Heb je niks aan, natuurlijk. Eh.. kop op, dan maar?
Ik krijg van het hele concept “vriendengroepje” al rode vlekken in mijn nek en braakneigingen. Hoewel, dat laatste kan ook een virusje zijn.
(Dead Kennedys)
Wat rottig, ik snap je wel.
Hoe was jouw contact met de bruid? Wellicht met andere meiden in de groep beter contact?
Dit is de keuze van de bruid, dus niet perse van al die dames. Misschien zit er in de contacten verschil voor jou en doe je er bij anderen wel toe.
Je betrekt het nu, na mijn idee, op alle dames. Klopt dat?
Voor haar ben je waarschijnlijk niet meer dan een kennis, de vriendin van een goede vriend.

Het is inderdaad pijnlijk om te ontdekken dat je minder belangrijk bent voor iemand dan iemand voor jou is.

Jij ziet haar dus wel als en vriendin? Spreken jullie ook vaak 1 op 1 af?

Mijn man heeft ook wel vrienden die hier met hun partner over de vloer komen. Ik ben dan uiteraard beleefd en vriendelijk tegen die partner maar voor mij zijn het geen vriendinnen maar gewoon kennissen. Ik heb ook geen 1 op 1 relatie met ze.

Dat is voor mij toch wel een criterium van vriendschap: is het iemand met wie ik ook persoonlijk buiten alle sociale banden en verplichtingen om 1 op 1 contact mee heb?
nononono schreef:
16-03-2018 09:41

Maar daar gaat het toch niet over?

TO werd niet uitgenodigd omdat de groep vindt dat ze er niet voldoende bij hoort, terwijl TO wel al drie jaar investeert in deze groep.

Dan vind ik TO's teleurstelling best wel terecht en zou ze zich kunnen beraden over hoeveel tijd en energie ze nog in deze groep wil steken als ze na drie jaar blijkbaar nog altijd niet meetelt.
TO schatte het contact met de groep duidelijk hoger in dan omgekeerd, en dat zal best wel pijnlijk zijn.
MonicaG schreef:
16-03-2018 10:25
Maar daar gaat het toch niet over?

TO werd niet uitgenodigd omdat de groep vindt dat ze er niet voldoende bij hoort, terwijl TO wel al drie jaar investeert in deze groep.
Als jij het zegt. Ik snap het hele concept ‘vrijgezellenfeest’ niet goed. Ik dacht dat dat was met de vriendinnen van de bruid. Niet met de vriendinnen van de vrienden uit de vriendengroep.

Ik snap ook niet wat er voor een zelfverklaarde introvert voor lol aan is om met een groep op te trekken, terwijl je lekker thuis bij de kachel kunt zitten lezen, met een goed glas wijn binnen handbereik.

Maar goed, to vindt het jammer, dus, to: kop op. Ze deugen niet, die vriendinnen zijn misselijke schepsels en dat huwelijk houdt vast geen jaar stand. Of zo.
MinkeDeWit schreef:
16-03-2018 09:43
Hoe gaat dat dan normaal gesproken als mensen veel vrienden hebben? Je bent toch zelden van beide kanten even hoog op de ladder? Het lijkt me heel naar om een beste vriendin te hebben voor wie jij nummer 6 bent.
Nou ja, ik denk dat je dan gewoon goed bevriend bent. En er zijn ongetwijfeld mensen die 3 bff's hebben. Maar persoonlijk denk ik dat dát toch wel een term is voor een exclusieve relatie.
Dat je niet bij de vrijgezellentoestand bent, kan ik me nog voorstellen. Maar die bruiloft zelf... ronduit onbeschoft. Je bent al jarenlang samen met je vriend, ze hadden jou gewoon voor alles moeten uitnodigen bij de bruiloft. Echt, zo'n kul, dit soort gescheiden toestanden. Leuk signaal naar je vriend ook.. not.
Huh, ze is toch gewoon daggast op de bruiloft, of heb ik iets gemist en is dat inmiddels ook alweer veranderd?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
16-03-2018 11:14
Huh, ze is toch gewoon daggast op de bruiloft, of heb ik iets gemist en is dat inmiddels ook alweer veranderd?
Ja, ze is dus voor een deel uitgenodigd. Ik vind het onbeschoft om onderscheid te maken. Hun goede vriend heeft een relatie met TO, al jaren. Dus bij dit soort dingen hoort ze er gewoon helemaal bij. Iets met goede manieren.
Susan schreef:
16-03-2018 11:14
De vraag is natuurlijk wel of dat ze daggast is omdat ze haar graag als daggast erbij wil hebben of dat ze daggast is omdat haar vriend dat is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven