Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (3)

13-10-2017 22:22 3114 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
anoniem_63a904d38f0f6 wijzigde dit bericht op 13-10-2017 22:38
42.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
18-03-2018 16:36
Balen dat je toch weer gezwicht bent!
Maar op een dag zal je sterk genoeg zijn om hem te kunnen weerstaan.
Ik dacht eerst ook dat ik altijd zwak zou blijven voor mijn collega, maar ik heb nu toch eindelijk haar omhelzing kunnen afwenden.
Ik weet wel dat een omhelzing anders is dan seks, maar ik denk dat het mechanisme in jouw en mijn situatie wel ongeveer hetzelfde is.
Het is toch het wel sterk willen zijn, en vol goede moed zijn, maar als ze dan voor ons staan toch niet goed meer kunnen denken en ons laten 'verleiden'.
Maar het is echt mogelijk om zelf weer het heft in handen te nemen, en geloof me maar, het voelt heel goed om die controle in zo'n situatie weer terug te hebben.
Dank Dina. Jouw berichten over je collega hebben mij ook geïnspireerd om ervan uit te gaan dat het inderdaad ooit gaat lukken. Alleen gewoon dubbel gevoel nu.
"After all this time?" "Always."
@Dina: wonderlijk dat ze opeens weg was!
Je hebt dit wel heel leuk, lief en goed aangepakt vind ik!!
Ik ben benieuwd of je haar nog een tegen zult komen. En ook waarom ze op de stoep zat en moest huilen..
Ach, vrouwen he, wie zal ze ooit snappen...
Bijzondere ontmoeting. Job well done!
Fijn dat je weer terug bent, Jonas.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
18-03-2018 16:45
Jonas, gast... gewoon 'hallo' was ook prima geweest, hoor! ;)
:flag:
safrat schreef:
18-03-2018 20:58
Fijn dat je weer terug bent, Jonas.

Zeker!!! :-)
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
18-03-2018 16:57
Goed gedaan, man! Tip van mij: Probeer nu niet in de valkuil te stappen dat je gelijk wil proberen haar als versiermateriaal te zien, maar probeer het eens als neutraal contact te zien, waarin mislukkingen niet bestaan. Gaat er iets mis: Dan is het een leermoment. Gaat het goed: Dan heb je er weer een succes bij.


Dat komt doordat je totale momenten van interactie in aantal heel laag zijn. Om het inzichtelijk te maken: In het tijdsbestek dat jij 1 contactmoment hebt met iemand, heeft een gemiddeld mens er misschien 100.
Ik heb elke dag wel interacties die jij zou bestempelen als 'mislukt' maar omdat ik veel meer interacties heb, zitten er ook veel meer 'gelukte' bij.
In absolute aantallen heb ik veel meer 'mislukte' interacties dan jij.
Neutraal contact, kan daar een knuffel bij? Leermomenten moet ik 'forceren' maar die vriend en zijn vriendin waar ik van sprak willen mij converteren van een rationeel wezen naar een gevoelsmatig wezen. Afstotelijk en een conflict wat ik wens te beëindigen maar het dringt niet echt door. Dat terzijde.
Leermoment: probeer Jonas niet te converteren op de wijze zoals zij doen want dat draait verkeerd uit... :clown:

Yeah, statistisch gezien, en uiteindelijk praktisch ook, is dat volledig correct. Daar ben ik me ook van bewust. Het enige verschil is de impact wat wel gevoelsmatig is want puur rationeel zou ik er anders geen last van hebben...
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
18-03-2018 18:48
Dat is desastreus voor een contact/vriendschap inderdaad.
Dat moet je niet willen; het is vernederend en storend voor jou, en voor hen waarschijnlijk (uiteindelijk) frustrerend.
Of ze voelen zich beter omdat ze zich redders voelen.
Hoe dan ook geen evenwichtig, wederkerig contact.
Maar daar moet je geen ruzie om maken, joh. Gewoon afkappen.
Ik heb het in het vorige bericht gezegd maar aangezien je het hier specifiek benoemd:
klopt volledig en dat is de reden waarom ik het ter sprake bracht.
De boel was al ontploft maar anders was dat wel de oorzaak...
Ik verduidelijk dat ik het aanvoel als hulpverlener en da's dan geen rationeel perspectief wat ik inbreng maar het is per definitie niet correct wat ik zeg. Zei ik het anders, was ik ook fout. Ik ZAL EN MOET een gevoelsmens worden want anders moeten de mensen en uiteindelijk de maatschappij mij niet.

Ehm, weet je, ik ben niet uniek uniek dus er zijn nog mensen (liefst vrouwelijk) die in mijn (of een vergelijkbare) situatie zitten dus ik zoek wel contact met hen.

Ik wil praten maar blijkbaar zit ik niet op oplossingen te wachten. Ik ben van mening dat door te praten er ook wel een minder dwingende oplossing komt. Spontaner want door het contact merk je uiteindelijk wel of het klikt en wat eruit kan komen.

Ik moet nog 2 sessies van "Upgrade your Mind" volgen en eigenlijk ook nog op school met hen bezig zijn. Best kut want ik weet niet wat ik moet doen. Er wacht nu een hoop berichten op antwoord en ze zijn ook controlerend. Letterlijk net een bericht gehad dat ik online ben gekomen en dat ik geen mobiele data heb dus dat valt natuurlijk wel op. Na trein- en busreis.
Achja. Ik ga weer antwoorden en weer een bommetje laten ontploffen denk ik. Het begint hilarisch te worden...

Ik laat de geanonimiseerde berichten zien aan een 15-jarige en die concludeerde dat het fucked-up is... :whistle:
Ik kom dus wel met mensen overeen maar een beperkt aantal. Als in echt overeenkomen. Vind ik best ok maar nu moet ik die nog in real life vinden :jump:
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
18-03-2018 20:58
Fijn dat je weer terug bent, Jonas.
francieneke schreef:
18-03-2018 21:10
Zeker!!! :-)
:high5:
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
18-03-2018 20:18
Ach, vrouwen he, wie zal ze ooit snappen...
Ik vind het heel knap dat je het zo hebt aangepakt.
Je hebt haar vermoedelijk het duwtje in de rug gegeven om er terug tegenaan te kunnen.
Ik vermoed dat het best eigenaardig is, ik zou zelf ook niet weten wat ik ermee zou moeten aanvangen.

Very good job!
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
18-03-2018 20:18
Ach, vrouwen he, wie zal ze ooit snappen...
Jij pakte haar hand en dat deed haar góed. Kreeg ze tranen van.
Het lijkt wel toen jij haar op de stoep zag zitten dat ze haar huis uitgezet is?
Op dat moment?
Of snap ik vrouwen ook niet? o_o ;)
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
JonasV91 schreef:
18-03-2018 21:14
Yeah, statistisch gezien, en uiteindelijk praktisch ook, is dat volledig correct. Daar ben ik me ook van bewust. Het enige verschil is de impact wat wel gevoelsmatig is want puur rationeel zou ik er anders geen last van hebben...
De impact is groter juist door de weinige interacties. Wanneer jij op een dag 20 interacties zou hebben waarvan er 1 'mislukt' en 19 'lukken' dan heeft die ene 'mislukte' veel minder impact omdat er 19 'gelukte' tegenover staan.
JonasV91 schreef:
18-03-2018 21:14
Neutraal contact, kan daar een knuffel bij?
Ja hoor, zolang het past bij het moment.
JonasV91 schreef:
18-03-2018 21:29
Ik vind het heel knap dat je het zo hebt aangepakt.
Je hebt haar vermoedelijk het duwtje in de rug gegeven om er terug tegenaan te kunnen.
Ik vermoed dat het best eigenaardig is, ik zou zelf ook niet weten wat ik ermee zou moeten aanvangen.

Very good job!
Dank je wel. Ja, dat hoop ik, dat ik haar wellicht in een klein moment gesteund heb.
Ik wel dat juist een klein gebaar veel kan betekenen, maar op dat moment dacht ik niet echt na en handelde ik op gevoel.
Achteraf gezien was het wel eigenaardig, maar ook wel mooi. Het heeft iets mysterieus zo'n passant in het leven.
Eslarealidad schreef:
18-03-2018 22:18
Jij pakte haar hand en dat deed haar góed. Kreeg ze tranen van.
Het lijkt wel toen jij haar op de stoep zag zitten dat ze haar huis uitgezet is?
Op dat moment?
Of snap ik vrouwen ook niet? o_o ;)
Haar huis uitgezet? Hm, aan die optie had ik nog niet gedacht. Het zou kunnen, maar het zou ook iets anders kunnen zijn.
Ze heeft me best met vragen achtergelaten eigenlijk.
Severus_Snape schreef:
18-03-2018 20:13
Dank Dina. Jouw berichten over je collega hebben mij ook geïnspireerd om ervan uit te gaan dat het inderdaad ooit gaat lukken. Alleen gewoon dubbel gevoel nu.
Het gaat je lukken! :high5:
francieneke schreef:
18-03-2018 20:17
@Dina: wonderlijk dat ze opeens weg was!
Je hebt dit wel heel leuk, lief en goed aangepakt vind ik!!
Ik ben benieuwd of je haar nog een tegen zult komen. En ook waarom ze op de stoep zat en moest huilen..
biobitch1984 schreef:
18-03-2018 20:34
Bijzondere ontmoeting. Job well done!
Dank jullie wel. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd, maar ik ga ervan uit dat het hierbij blijft. Hopelijk is ze nu minder verdrietig.
Op dat moment voelde het contact 'logisch' maar achteraf vind ik het toch ook wel bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
19-03-2018 09:38
Dank je wel. Ja, dat hoop ik, dat ik haar wellicht in een klein moment gesteund heb.
Ik wel dat juist een klein gebaar veel kan betekenen, maar op dat moment dacht ik niet echt na en handelde ik op gevoel.
Achteraf gezien was het wel eigenaardig, maar ook wel mooi. Het heeft iets mysterieus zo'n passant in het leven.
Jaaaa zo "een klein gebaar" geeft iemand weer kracht om door te gaan. Mysterieus is het zeker.
Voelt voor jou ook goed.
We zijn allemaal 'maar' mens en :couple: :cat: :hug: :'( :sun: het voelt goed (emotionele bui).

Ben je nog weleens op de plek geweest of lees ik eroverheen?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Eslarealidad schreef:
19-03-2018 12:48
Ben je nog weleens op de plek geweest of lees ik eroverheen?
Welke plek?
De plek waar je de op-de-stoep-zittende-en-later-huilende-mevrouw aantrof?

Eslarealidad las over het woord net heen.
Oh, nee vandaag ben ik alleen naar en van mijn werk gefietst en dat is een andere route.
Alle reacties Link kopieren
hi iedereen,

aangezien ik mijn zoveelste blauwtje heb gelopen(zie andere topic)
heb ik vraagjes.
ik ben 21 en heb nog nooit een vriendin gehad(wil er wel graag 1)

maar...
ik heb nu redelijk wat blauwtjes gelopen dat je er beetje onzeker van wordt of je het nog aan andere meisjes moet vragen.
ik spreek alleen meisjes op werk en om daar nou een naam achter me aan te krijgen is ook weer zo wat.
dus waar ontmoet je meisjes echt? ik ga soms wel is naar uit maar meer poolen dan met vrienden en niet naar de clubs en om bij dat poolen nou op een groep af te stappen.
op tinder,okcupid,happn heb ik(heel soms) wel matches maar ik heb geen idee hoe ik dan het gesprek moet beginnen. ik begin meestal gewoon met hey of hi ofzo. maar nooit een antwoord terug.
Was jij die van dat topic dat ze nep huilde in je schort?
Ja, dus. Ik zag je topic.
21 en nu al zoveel blauwtjes gelopen, kan je het niet beter wat rustiger aan doen?
In je topic kwam je over als een gevoelige jongen, met ook nog een bepaalde onbevangenheid in de liefde die ik herken van toen ik zelf zo oud was, maar die ik nu kwijt ben.
Maar jij gaat wel heel hard als je op je 21e al zoveel blauwtjes hebt gelopen, ik ben bang dat je dan dadelijk nog voor je 25e al ook die onbevangenheid kwijt bent. Dat zou zonde zijn toch.
Want je gevoeligheid is echt een groot goed, je moet je helemaal niet schamen dat je stond te trillen toen ze je op je wang kuste, want het is juist mooi dat je dat kan voelen. Dus dat moet je zien te behouden, maar dan wel zonder dat je nu al verbitterd raakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven