Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (3)

13-10-2017 22:22 3114 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
anoniem_63a904d38f0f6 wijzigde dit bericht op 13-10-2017 22:38
42.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
justme_37 schreef:
18-04-2018 23:35
Ze nemen mij niet serieus als ik dat vertel, of ze geloven me niet. Bij de hulpverlening wordt ik vooral overgoten met dooddoeners als " jan jaap van de wal is ook onaantrekkelijk maar hij kan toch ook iemand krijgen?" of " Ik ken een patiënt die is ook jouw leeftijd en heeft ook nooit een relatie gehad maar die zit er totaal niet mee" of "Uiterlijk is totaal onbelangrijk in het vinden van een partner" De collega's overlegden ook met elkaar en kwamen wel tot de conclusie dat ik niet vooraan gestaan heb in de rij wat uiterlijk betreft. Zeg dan gewoon eerlijk dat ik een kop als een grindtegel in plaats van dat politiek correcte gedoe denk ik dan.
Dat soort dingen, en het wordt me ook op een dwingende wijze verteld. Ze zijn maar wat graag aan het woord. En als ik dan zeg dat het misschien een idee is om met iemand anders te praten dan wordt er gezegd van "ja maar jij vertelt nu al 3 jaar lang hetzelfde verhaal en daar kunnen mijn collega's verder ook niks mee"
Of als ik zeg dat ik maagd ben wordt er gezegd, "nou en wat maakt dat nou uit? je bent gewoon niet de juiste persoon tegengekomen. En wat maakt het nou uit dat je maagd bent" Nooit wordt er verteld dat ik misschien maar eens een prostituee moet uitnodigen of zo.... dat heb ik ook maar gewoon zelf bedacht en per toeval trof ik een geweldige dame aan die dit totaal ongedwongen doet en er nog plezier in heeft ook omdat ze het met mate doet.
Het is alsof dit een compleet onbekend gebied is voor de hulpverlening.

En nogmaals deze ervaring met de prostituee is me bijzonder goed bevallen. Het was echt geweldig. Natuurlijk ben ik blij dat ik nu weet hoe vrouwelijke aanrakingen voelen, dat was echt bijzonder aangenaam. Ik voelde echt wat stress wegvallen en de dagen erna was ik ook emotioneler dan ik normaal gesproken ben (dan ben ik ongevoelig en voel ik me niet menselijk meer). De menselijkheid keerde weer voor even terug.
Aan de andere kant kan ik mij nu een voorstelling maken wat ik allemaal gemist heb en nog steeds mis en dat doet pijn.
Wat voor idiote hulpverleners tref jij in vredesnaam? Opmerkingen als " jan jaap van de wal is ook onaantrekkelijk maar hij kan toch ook iemand krijgen?" die verwacht je hooguit van iemand op dit forum of zo, maar echt niet van een hulpverlener!

Vraag je huisarts eens om een goede doorverwijzing.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik zat van de week alleen.
Nadat ik ergens was geweest.
Ik dacht, ik ga ff drankje doen.
Even bijkomen.

Drankje werd koffie met slagroom. :yum:
Ik zat te wachten op mijn bestelling en zag een bekend gezicht.
Ff praatje gemaakt.
Bijna plank door dat gepraat.
Hij ging weg en ik zat te wachten op mijn koffie.
Kwam hij terug en weer een praatje. Ik dacht nog, geen houten plank worden. :bonk:
Hij wilde net weggaan en ja hoor daar kwam de koffie met toeter slagroom.
Ik dacht nog: hij zal wel denken.
Gaf mij zijn kaartje.

Keer erop zag ik hem weer, liep lang hem en hij vroeg wil je wat drinken?
Ik ging net weg en zei dat ook.
Volgende keer dan hier?
Ja, is goed zei ik.
Afgesproken.
Dat is mijn date.
Ik laat de plank wel thuis.
Ik denk dat hij dat niet zo heeft gemerkt en al zou hij wel....boeiend.
Ik ben altijd wel praterig.
Van binnen voelt het dan anders.
Bij sommige.
Hij is ontzetend aardig, weet niet of hij mijn type is.
Dan denk ik van niet, later weer van wel.
Dat ga ik ondervinden. :biggrin:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
tonkje schreef:
19-04-2018 10:29
Wat voor idiote hulpverleners tref jij in vredesnaam? Opmerkingen als " jan jaap van de wal is ook onaantrekkelijk maar hij kan toch ook iemand krijgen?" die verwacht je hooguit van iemand op dit forum of zo, maar echt niet van een hulpverlener!

Vraag je huisarts eens om een goede doorverwijzing.
Nou ja daar voegt ze wel aan toe dat hij geweldige humor heeft (ik vind het een kwal maar goed). En ik kom volgens haar telkens met hetzelfde verhaal, wat ook zo is natuurlijk. Ik kan ook wel begrijpen dat mensen moe worden als ik telkens met hetzelfde verhaal kom aanzetten. Dat is hoe ik denk van binnen, ik uit het niet naar buiten toe. Maar van binnen sta ik al 20 jaar stil.
justme_37 schreef:
19-04-2018 13:08
Nou ja daar voegt ze wel aan toe dat hij geweldige humor heeft (ik vind het een kwal maar goed). En ik kom volgens haar telkens met hetzelfde verhaal, wat ook zo is natuurlijk. Ik kan ook wel begrijpen dat mensen moe worden als ik telkens met hetzelfde verhaal kom aanzetten. Dat is hoe ik denk van binnen, ik uit het niet naar buiten toe. Maar van binnen sta ik al 20 jaar stil.
Een goede hulpverlener zou je dan helpen die stilstand te doorbreken.
Of als dat echt niet lukt, dan zou een hulpverlener eerlijk moeten zeggen dat hij/zij je niet verder kan helpen. Want me in jouw geval niet echt zou verbazen: Jij zult aan het werk moeten, uiteraard met hulp, maar als jij niks doet, kan een hulpverlener op goed moment ook niks meer.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
justme_37 schreef:
19-04-2018 13:08
Net wat Tonkje zegt.
Van een hulpverlener.
Toch zeg je het niet, vind ik.
Niemand hoort dat te doen.
Laat ze lekker zelf eens in de spiegel kijken.
eslarealidad wijzigde dit bericht op 19-04-2018 15:15
Reden: Spelvoud.
0.25% gewijzigd
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
biobitch1984 schreef:
18-04-2018 23:55
Als je op je 39e alleen maar korte relaties en ons'en hebt gehad dan zal t toch echt wat aan haar karakter mankeren...
Dit vind ik geen prettige opmerking binnen deze reeks.
Iedereen in dit topic is toch immers aardig?
Is het gemis van romantiek in hun leven te wijten aan een onprettig karakter?
Ik denk van niet.
Ik denk dat de mensen in deze reeks vriendelijk, loyaal en bijzonder zijn.
Met natuurlijk ook minpunten, maar die heeft iedereen.
Wat ik hier lees zijn verhalen van heel kleurrijke karakters.
Je zou het voor een script niet kunnen verzinnen.
Echt fantastisch.
Een nieuw deel is beschikbaar voor al uwer zielsroerselen en steun.
Dinaaaaaaaa, hoi. :cheer2:
Ik ga op zoek.
Naar het nieuwe deel.
Goedlopend topic van jou.
Net een soap hier, met verschillende scenario's.

Ik denk dat die vrouw biobitch19'84 boos heeft gemaakt en dan zeg je weleens wat in je emotie.
Dina80 schreef:
19-04-2018 18:08
Dit vind ik geen prettige opmerking binnen deze reeks.
Iedereen in dit topic is toch immers aardig?
Is het gemis van romantiek in hun leven te wijten aan een onprettig karakter?
Ik denk van niet.
Ik denk dat de mensen in deze reeks vriendelijk, loyaal en bijzonder zijn.
Met natuurlijk ook minpunten, maar die heeft iedereen.
Wat ik hier lees zijn verhalen van heel kleurrijke karakters.
Je zou het voor een script niet kunnen verzinnen.
Echt fantastisch.
Ik kan je verzekeren dat deze persoon absoluut niet in dit topic zou komen, immers heeft deze continu relaties.. En zeker wel iets vervelends aan haar karakter, ik ben een heel zachtaardig type maar dit mens bracht me zo op de kast (kennen elkaar niet eens) dat ze t voor elkaar krijgt om 19 uren aardig te doen, mijn aandacht te willen opeisen (ze wou elke dag contact) en dan nog ruzie met me te maken ook.

Nou sorry, maar dan mankeert er wel wat aan haar echt waar.
Dina80 schreef:
19-04-2018 19:46
Een nieuw deel is beschikbaar voor al uwer zielsroerselen en steun.
Hoi Dina, ik kan het nieuwe deel niet vinden of ben ik nu :blond: (blonDt) bezig. :D
relaties/voor-wie-nog-nooit-een-relatie ... #p28408133
Dankjewel Safrat!
Esla, heb je vandaag je date?
francieneke schreef:
22-04-2018 10:26
Esla, heb je vandaag je date?
Ja, lees maar terug.
Was wel wat onduidelijk geschreven maar hij is daar vandaag en gaan een drankje doen.

Tot zo in deel 4. :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven