Parrtime werken
dinsdag 20 maart 2018 om 10:54
Misschien goed om in therapie te kijken wat voor jou haalbaar is?
Part time werken en respectloos volg ik niet, is toch ieders keuze. Mensen die ziek zijn kunnen dan op elke wel werkende jaloers gaan zijn.
Ik werk part time, vriend helaas niet maar zou het wel graag willen. Ken echt best veel mensen die part time werken, en niet alleen mensen met kinderen.
Part time werken en respectloos volg ik niet, is toch ieders keuze. Mensen die ziek zijn kunnen dan op elke wel werkende jaloers gaan zijn.
Ik werk part time, vriend helaas niet maar zou het wel graag willen. Ken echt best veel mensen die part time werken, en niet alleen mensen met kinderen.
dinsdag 20 maart 2018 om 10:55
Parttime werken is prima, maar wie zegt dat je dan niet de kantjes er vanaf loopt? Het is respectloos tegenover mensen die dolgraag willen werken en zich 100 procent willen geven voor hun werk dat jij gewoon niet komt opdagen en bijna elke dag te laat komt. Het is respectloos tegenover je werkgever dat je je niet inzet voor het bedrijf. Dus ga vooral parttime werken, maar doe dan ook je best.
dinsdag 20 maart 2018 om 11:00
Gezien al je problemen in de verschillende topics, lijkt het me verstandiger dat je nu eerst na de huisarts gaat. Print alles wat je hier geschreven hebt uit, en neem dat mee.
Je hebt serieus hulp nodig met je leven weer structuur te geven, en goed en gezond voor jezelf te zorgen.
Je hebt serieus hulp nodig met je leven weer structuur te geven, en goed en gezond voor jezelf te zorgen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
dinsdag 20 maart 2018 om 11:02
Ik heb alleen tijdens mijn studie full time gewerkt. Het ligt eraan wat je eisen zijn.
Ik heb tot mijn 30e op een kleine goedkope huurwoning gewoond en dat was prima. Nooit een auto of rijbewijs gehad maar alles verder gedaan waar ik zin in had, inclusief reizen, uitjes, kleding etc
Mijn man heeft een andere standaard, om daaraan tegemoet te komen heb ik een tijd part time maar goed betaald werk gedaan. Nu dat ok is werk ik weer minder en wat relaxter qua niveau.
Laatst weer een collega heel blij gemaakt met extra uren waar ik geen zin in heb, dus dat aso gedeelte snap ik ook niet.
Ik heb tot mijn 30e op een kleine goedkope huurwoning gewoond en dat was prima. Nooit een auto of rijbewijs gehad maar alles verder gedaan waar ik zin in had, inclusief reizen, uitjes, kleding etc
Mijn man heeft een andere standaard, om daaraan tegemoet te komen heb ik een tijd part time maar goed betaald werk gedaan. Nu dat ok is werk ik weer minder en wat relaxter qua niveau.
Laatst weer een collega heel blij gemaakt met extra uren waar ik geen zin in heb, dus dat aso gedeelte snap ik ook niet.
dinsdag 20 maart 2018 om 12:14
Dit. Ga naar de huisarts en laat je door verwijzen.hamerhaai schreef: ↑20-03-2018 11:00Gezien al je problemen in de verschillende topics, lijkt het me verstandiger dat je nu eerst na de huisarts gaat. Print alles wat je hier geschreven hebt uit, en neem dat mee.
Je hebt hulp nodig. Iemand die depressief is, kan zelf niet op tijd z'n bed uit komen of gezond eten voor zichzelf maken.
Zoek hulp!
dinsdag 20 maart 2018 om 14:10
Ook bij een part time baan moet je altijd op tijd komen. Als je dat niet lukt dan word elke baan onhoudbaar. Heeft niks met part time of full time te maken.Meneerklein schreef: ↑20-03-2018 10:50Een fultime baan weet ik altijd te verkloten, misschien is het te veel van het goede. Tegenwoordig kom ik altijd 3 tot 4 dagen optijd en meestal daarna kom ik niet opdagen of verslaap ik me ernstig. Dit is wel bij tientallen baantjes gebeurd, nou wil ik parttime gaan werken. Alleen mensen zeggen dat dat respectloos is, tegenover de zieke mensen die heel graag willen werken en dat niet kunnen. Ik hoor ook dat als je parttime werkt dat je dan niet rond kan komen en het niet voor de rest van je leven kan blijven volhouden. Ik vroeg me af of iemand hier anders over dacht ? Want voor mij lijkt er geen andere optie te zijn, ook in verband met 1 dag therapie in de week wat ik elke week ook vrij moet vragen voor me werk.
dinsdag 20 maart 2018 om 14:31
Meneerklein, je realiseert je dat jij je eigen leven vreselijk aan het saboteren bent. Wanneer jij nu niet vrijwillig hulp gaat zoeken, dan kan je er donder op zeggen, dat er op een bepaald moment ingegrepen wordt omdat het om wat voor reden ook fout gaat lopen.
Wil jezelf de controle houden, dan moet JIJ niet hulp gaan zoeken en deze ook aanvaarden. Anders gaan andere voor je beslissen.
Wil jezelf de controle houden, dan moet JIJ niet hulp gaan zoeken en deze ook aanvaarden. Anders gaan andere voor je beslissen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
dinsdag 20 maart 2018 om 14:53
Wat is de reden dat je het uiteindelijk een dag verkloot? (Te laat komen, niet komen). Heb je geen energie meer uiteindelijk omdat 40 uur te veel is voor je? of hunker je gewoon meer naar vrije tijd? Of is het iets anders?
Ik kan een roep naar minder dan 40 uur werken in ieder geval goed snappen. Daar is niks respectloos aan (uiteraard wel wanneer je niet komt opdagen en alleen maar te laat komt, maar dat staat los aan de uren die je werkt dus niet relevant).
Wat betreft geld en niet rondkomen: onzin. Ja het is een feit dat je 20% minder krijgt als je bijvoorbeeld 32 uur werkt, maar heb je die 20% nodig? Kijk als jij met iemand samenwoont en maar 1 van de partners werkt ja dan kan ik goed begrijpen dat mensen zeggen dat het niet makkelijk is, maar als je alleen bent of je partner ook gewoon werkt, kan het prima.
Ik kan een roep naar minder dan 40 uur werken in ieder geval goed snappen. Daar is niks respectloos aan (uiteraard wel wanneer je niet komt opdagen en alleen maar te laat komt, maar dat staat los aan de uren die je werkt dus niet relevant).
Wat betreft geld en niet rondkomen: onzin. Ja het is een feit dat je 20% minder krijgt als je bijvoorbeeld 32 uur werkt, maar heb je die 20% nodig? Kijk als jij met iemand samenwoont en maar 1 van de partners werkt ja dan kan ik goed begrijpen dat mensen zeggen dat het niet makkelijk is, maar als je alleen bent of je partner ook gewoon werkt, kan het prima.