Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie (deel 8)
vrijdag 16 maart 2018 om 18:13
Het vervolg op deel 7 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kam hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.
Wees welkom
Je kan hier zelf je Nod datum aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Naam: wachters
Zo kan je zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.
Je kam hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.
Wees welkom
Je kan hier zelf je Nod datum aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Naam: wachters
Zo kan je zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.
| Naam | NOD |
|---|---|
| baby12345 | 3 juli |
| JuffrouwToos | 5-7 juli |
| Appeltje-- | 6-9 juli |
| Stippeltjesbehang | 12 juli |
| Shonan | 12-14 juli |
| Edsheeran | 16 juli |
| OkkiePetite | 17 juli |
| Maris86 | 19 juli |
| pindaeter | 16/23 juli |
| Maya88 | 26/28 juli |
| arcticfox1 | 27/28 juli |
| Vlindertjezs | 28 juli |
| wonderwens89 | 28 juli |
| Bloomaday | 1 augustus |
| DEM89 | 6 augustus |
| Tulpenveld_1 | ??? |
| August18 | ??? |
| Juffiejuffie | ??? |
| TB84 | ??? |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:45
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
55.14% gewijzigd
woensdag 21 maart 2018 om 14:44
@evelien hartstikke balen maar ik denk wel dat het aanvankelijk wel een zwangerschap was. Het lichaam voelt dan dat er iets niet klopt en stopt het alsnog af (wat uiteindelijk maar beter is). Meestal gebeurt dit zonder dat je het door hebt maar jij had was er toch achter gekomen.
@foodies ik vind het toch wel goed klinken, waarom zou het niet gewoon raak kunnen zijn?
Hier op dag 23 cyclus en dag 2 met heel licht bloedverlies (echt lichtroze heel weinig, kan hele dag met een inlegkruisje af). Toch denk ik dat het gewoon spotting is. Wel stekend zere borsten als ik aan de zijkant duw, dat heb ik normaal niet. Ik wacht tot mijn nod (vrij/zat) en dan ga ik toch even testen als het nog niet heeft doorgezet..
@foodies ik vind het toch wel goed klinken, waarom zou het niet gewoon raak kunnen zijn?
Hier op dag 23 cyclus en dag 2 met heel licht bloedverlies (echt lichtroze heel weinig, kan hele dag met een inlegkruisje af). Toch denk ik dat het gewoon spotting is. Wel stekend zere borsten als ik aan de zijkant duw, dat heb ik normaal niet. Ik wacht tot mijn nod (vrij/zat) en dan ga ik toch even testen als het nog niet heeft doorgezet..
woensdag 21 maart 2018 om 15:20
Wat balen evelien:(
Helaas hier ook vanmiddag ongesteld geworden. Ik was er op ingesteld en voelde vanmiddag al de bekende menstruatiekrampen. Afgelopen weken heb ik gezond geleefd en geen alcohol gedronken. Komende dagen allenaal leuke feestjes op de planning dus ga daar heerlijk van genieten met een wijntje:)
Helaas hier ook vanmiddag ongesteld geworden. Ik was er op ingesteld en voelde vanmiddag al de bekende menstruatiekrampen. Afgelopen weken heb ik gezond geleefd en geen alcohol gedronken. Komende dagen allenaal leuke feestjes op de planning dus ga daar heerlijk van genieten met een wijntje:)
anoniem_65319b2a9d2f5 wijzigde dit bericht op 21-03-2018 15:21
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
3.63% gewijzigd
woensdag 21 maart 2018 om 15:30
Wauw meiden wat gaat t hier ineens hard! Welkom aan alle nieuwe meeschrijvers.
Truus hoe voel je je? is t nieuws al een beetje geland? Bedankt voor je tip over de cafeïne, ik hou echt van cola dus maar eens proberen of ik dat wat kan minderen..
Evelien wat jammer! als je de test binnen de tijd hebt afgelezen zou ik toch eerder denken aan een hele vroege miskraam. De innesteling was er wel maar daarna misschien toch fout gegaan.
Balen cactus, maar wel fijn dat je zonder zorgen en gekke excuses naar je feestjes kan!
Jammer loeloe, maar je bent nog jong en pas net van de anticonceptie af dus ik snap je huisarts wel eerlijk gezegd. Gewoon verstand op 0 en lekker zien hoe t gaat de komende tijd. Heb je een reden om te vermoeden dat je evt vervroegd in de overgang bent?
Twilight ik ga met je mee in t niet te vroeg testen. Ik hou niet van witte testen, geeft alleen maar teleurstelling en t zegt je nog niets.
Foodies t klinkt wel goed, je nod duurt nog even zie ik dus gespannen afwachten maar!
Juffie hoe lang is je cyclus normaal dat je nu al spotting vermoed? Ik duim toch gewoon voor een innesteling
Hier is t humpweek!
Truus hoe voel je je? is t nieuws al een beetje geland? Bedankt voor je tip over de cafeïne, ik hou echt van cola dus maar eens proberen of ik dat wat kan minderen..
Evelien wat jammer! als je de test binnen de tijd hebt afgelezen zou ik toch eerder denken aan een hele vroege miskraam. De innesteling was er wel maar daarna misschien toch fout gegaan.
Balen cactus, maar wel fijn dat je zonder zorgen en gekke excuses naar je feestjes kan!
Jammer loeloe, maar je bent nog jong en pas net van de anticonceptie af dus ik snap je huisarts wel eerlijk gezegd. Gewoon verstand op 0 en lekker zien hoe t gaat de komende tijd. Heb je een reden om te vermoeden dat je evt vervroegd in de overgang bent?
Twilight ik ga met je mee in t niet te vroeg testen. Ik hou niet van witte testen, geeft alleen maar teleurstelling en t zegt je nog niets.
Foodies t klinkt wel goed, je nod duurt nog even zie ik dus gespannen afwachten maar!
Juffie hoe lang is je cyclus normaal dat je nu al spotting vermoed? Ik duim toch gewoon voor een innesteling
Hier is t humpweek!
woensdag 21 maart 2018 om 16:05
Ha humpertjes en eierzoekers en wachtbankzitsters,
Ik heb een dilemma: in principe lukt het mij prima om vanaf de vruchtbare dagen tot de menstruatie niet te drinken.
Als mijn ei bevrucht is, zal de innesteling dit weekend zijn.
Drie keer raden wat er voor dit weekend op de planning staat:
Een wijnweekend met vrienden....uhhhmmmm...shit. Met proeverijen en dergelijke. Die weten niet dat we ‘bezig’ zijn dus als ik niet drink valt dat op. Wat voor rotsmoes kan ik gebruiken om weinig of niet te drinken? Het zijn allemaal dokters, dus ‘ik slik antibiotica’ daar kan ik niet mee aankomen want ik ga al stotteren als ze vragen welke dan haha.
Nog geen symptomen, wat ook niet gek is op 6 DPO.
Ik heb een dilemma: in principe lukt het mij prima om vanaf de vruchtbare dagen tot de menstruatie niet te drinken.
Als mijn ei bevrucht is, zal de innesteling dit weekend zijn.
Drie keer raden wat er voor dit weekend op de planning staat:
Een wijnweekend met vrienden....uhhhmmmm...shit. Met proeverijen en dergelijke. Die weten niet dat we ‘bezig’ zijn dus als ik niet drink valt dat op. Wat voor rotsmoes kan ik gebruiken om weinig of niet te drinken? Het zijn allemaal dokters, dus ‘ik slik antibiotica’ daar kan ik niet mee aankomen want ik ga al stotteren als ze vragen welke dan haha.
Nog geen symptomen, wat ook niet gek is op 6 DPO.
woensdag 21 maart 2018 om 16:16
Even snel berichtje: roffa, als je het ab-excuus wil gebruiken, kun je zeggen dat je antibiotica slikt ivm vaginale schimmel (bacteriële vaginose). Dat is zon beetje de enige AB waarbij je echt geen alcohol mag, tot een aantal dagen na de kuur. Dus dan kan je bv op vrijdag je laatste pil hebben geslikt en het hele weekend nog niet mogen drinken.
Neem dan wel carpaccio of filet americain ofzo, dan zijn alle zwangerschapsvermoedens gelijk de kop in gedrukt.
Neem dan wel carpaccio of filet americain ofzo, dan zijn alle zwangerschapsvermoedens gelijk de kop in gedrukt.
woensdag 21 maart 2018 om 16:19
woensdag 21 maart 2018 om 16:21
JuffieJuffie misschien een innesteling bij jou? Laten we het hopen!
Het zou prima kunnen maar een beetje zelfbescherming denk ik. Als ik hele goede hoop heb en dan toch ongesteld word is de teleurstelling weer zo klote.
He shit Cactus! Fijn dat je alweer kan uitkijken naar een gezellig weekend met feestjes en lekkere wijntjes
Hump ze Roos!!
Ja lastig he Roffa! Wij hebben binnen de vriendengroep afgesproken elkaar ons eigen ding te laten doen en niet te gaan vissen als iemand een keer niet drinkt maar is het een optie dat je met de auto moet komen en jij BOB bent? Of je hebt nu ineens buikgriep en wil het aankomend weekend toch maar even rustig doen met de drank?.
Hier weer 3 zwangerschapsaankondigingen in mijn omgeving de afgelopen dagen. Kan er niks aan doen maar het steekt toch altijd voordat Ik blij kan zien voor iemand...
Het zou prima kunnen maar een beetje zelfbescherming denk ik. Als ik hele goede hoop heb en dan toch ongesteld word is de teleurstelling weer zo klote.
He shit Cactus! Fijn dat je alweer kan uitkijken naar een gezellig weekend met feestjes en lekkere wijntjes
Hump ze Roos!!
Ja lastig he Roffa! Wij hebben binnen de vriendengroep afgesproken elkaar ons eigen ding te laten doen en niet te gaan vissen als iemand een keer niet drinkt maar is het een optie dat je met de auto moet komen en jij BOB bent? Of je hebt nu ineens buikgriep en wil het aankomend weekend toch maar even rustig doen met de drank?.
Hier weer 3 zwangerschapsaankondigingen in mijn omgeving de afgelopen dagen. Kan er niks aan doen maar het steekt toch altijd voordat Ik blij kan zien voor iemand...
anoniem_355950 wijzigde dit bericht op 21-03-2018 16:23
1.90% gewijzigd
woensdag 21 maart 2018 om 16:22
Lastige kwesties zijn dat roffa! Ik vind de tips van Flomo wel goed, en anders kan je van tevoren zeggen dat je het idee hebt dat je een beetje grieperig bent. Dan bijv. 1 of een paar drankjes meedoen en vervolgens afhaken met het excuus 'ze smaken me niet' of 'ze vallen niet zo lekker'. Daar gaat ook niemand vragen over stellen, lijkt me.
Wat balen Evelien dat je toch ongesteld geworden bent! Een indroogstreepje zou kunnen maar lijkt me niet logisch als je de test binnen de tijd hebt afgelezen. Zou nog eerder denken dat 't wel raak was maar het eitje niet is blijven plakken. Volgende ronde hopelijk meer succes!
Wat balen Evelien dat je toch ongesteld geworden bent! Een indroogstreepje zou kunnen maar lijkt me niet logisch als je de test binnen de tijd hebt afgelezen. Zou nog eerder denken dat 't wel raak was maar het eitje niet is blijven plakken. Volgende ronde hopelijk meer succes!
woensdag 21 maart 2018 om 16:35
Wat lastig Roffa. Ik heb dit weekend ook wat feeestjes staan en wil ook geen alcohol drinken, maar ben bang dat iedereen dan vraagt of ik ‘weer’ zwanger ben.. dus lees even mee met de tips!
Ik ben de hele dag al lichtjes misselijk, maar dat vind ik vervelend omdat ik pas over 5 dagen mag testen en mezelf nu gek maak. Kun je je misselijkheid verbeelden, of bij pms klachten tellen? Verder nergens last van, vorige zwangerschap zag ik het al aan mijn borsten maar nu dus niks..
Ik ben de hele dag al lichtjes misselijk, maar dat vind ik vervelend omdat ik pas over 5 dagen mag testen en mezelf nu gek maak. Kun je je misselijkheid verbeelden, of bij pms klachten tellen? Verder nergens last van, vorige zwangerschap zag ik het al aan mijn borsten maar nu dus niks..
woensdag 21 maart 2018 om 16:36
Roffa: ik vind de combo van Springtouw en Flomo wel iets haalbaar
Daarnaast kan je met Roffaman afspreken dat hij af en toe jouw glas neemt? Toen ik vertelde dat ik effectief zwanger was aan mijn beste vrienden (vrij vroeg want we hebben nogal een vrij sociaal leven met veel alcohol) dan zeiden de meesten dat ze zelfs nog niet hadden opgemerkt dat ik geen alcohol dronk lol. Ik denk dat het voor ons zo hard opvalt omdat we er zo mee bezig zijn, maar als je inderdaad gewoon 1 à 2 x nipt (of zelfs doet alsof, er niemand dat gaat merken...
Of je let wat op je gewicht en alcohol is echt een boosdoener dan
Of je let wat op je gewicht en alcohol is echt een boosdoener dan
woensdag 21 maart 2018 om 17:58
Het is alleen dus een wijnweekend. Met wijnproeverijen. En diners met wijnarrangementen. Dan gaat roffaman denk ik dood als hij al mijn wijn moet opdrinken. Liefst drink ik helemaal niet, omdat alcohol innesteling kan verpesten. En het is 3 hele dagen. Een dag migraine kom ik wel mee weg, maar een heel weekend? Ergens ben ik bang voor weer een mk terwijl ik eerst maar weer zwanger moet zijn. Kan je een early test doen op 9dpo? Haha. Ik ga denk toch voor de Flomo-Springtouw combinatie
woensdag 21 maart 2018 om 18:16
woensdag 21 maart 2018 om 18:21
Soms aan het meeschrijven maar meestal alleen lezend breek ik even in om mijn smoes om niet te drinken te delen met roffa!
Ik wilde absoluut niets delen over dat we aan het proberen waren. Dus ik heb een soort van challenge ( nep) aan het opzetten met mijn collega’s ( die overigens geen idee hadden Hahah)
Wie het langst geen alcohol kon drinken.
Ik heb dit toen meteen verteld ( 1,5 jaar lang vol moeten houden helaas) en er gingen ook vrienden meedoen

Nooit kreeg ik vragen over waarom ik niet dronk. Iedereen hielp me juist en vroegen of ik het een beetje kon volhouden.
Maar dat opzetten vlak voor een wijnproeverij is misschien wat vreemd
Ik wilde absoluut niets delen over dat we aan het proberen waren. Dus ik heb een soort van challenge ( nep) aan het opzetten met mijn collega’s ( die overigens geen idee hadden Hahah)
Wie het langst geen alcohol kon drinken.
Ik heb dit toen meteen verteld ( 1,5 jaar lang vol moeten houden helaas) en er gingen ook vrienden meedoen
Nooit kreeg ik vragen over waarom ik niet dronk. Iedereen hielp me juist en vroegen of ik het een beetje kon volhouden.
Maar dat opzetten vlak voor een wijnproeverij is misschien wat vreemd
woensdag 21 maart 2018 om 19:43