L-Fenylalanine
donderdag 22 maart 2018 om 14:50
Hallo allemaal!
Ik ben half december gestopt met roken en sindsdien ben ik heel erg moe, slaap veel en voel me lusteloos. Nou ben ik erachter gekomen dat het heel lang kan duren eer ik weer dopamine aan ga maken en me dus weer beter voel.
Ik las dat L-Fenylalanine ervoor zorgt dat dopamine weer gaat stromen en ik heb het dan ook besteld, kijken wat het doet, maar ik zoek naar ervaringen.
Wat kan ik verwachten? Werkt het echt snel? Werkt het sowieso? Wie het weet mag het zeggen.
Mijn dank is groot.
Ik ben half december gestopt met roken en sindsdien ben ik heel erg moe, slaap veel en voel me lusteloos. Nou ben ik erachter gekomen dat het heel lang kan duren eer ik weer dopamine aan ga maken en me dus weer beter voel.
Ik las dat L-Fenylalanine ervoor zorgt dat dopamine weer gaat stromen en ik heb het dan ook besteld, kijken wat het doet, maar ik zoek naar ervaringen.
Wat kan ik verwachten? Werkt het echt snel? Werkt het sowieso? Wie het weet mag het zeggen.
Mijn dank is groot.
donderdag 22 maart 2018 om 15:19
Ik zit net te googlen en vond een topic uit 2015, waar ik nagenoeg dezelfde vraag stel, alleen zonder het stofje waar ik nu naar vraag. Destijds ben ik weer begonnen met roken en voelde me gelijk weer topfit en dat wil ik nu voorkomen.
Dankje voor de cheer, maar helaas word ik van niet roken geen haar beter en dat valt zwaar tegen, dat gezond doen geen positief effect heeft op mijn leven van alledag.
donderdag 22 maart 2018 om 15:22
Het is wel een aparte situatie, kan me voorstellen dat er afkick verschijnselen zijn maar je hebt er inderdaad aardig wat last van. Een vriend van me is toevallig nu zo'n 3 weken gestopt en die heeft echt nergens last van, behalve dat hij nu meer eet waarschijnlijk als alternatief voor het roken.Cateautje schreef: ↑22-03-2018 15:19Ik zit net te googlen en vond een topic uit 2015, waar ik nagenoeg dezelfde vraag stel, alleen zonder het stofje waar ik nu naar vraag. Destijds ben ik weer begonnen met roken en voelde me gelijk weer topfit en dat wil ik nu voorkomen.
Dankje voor de cheer, maar helaas word ik van niet roken geen haar beter en dat valt zwaar tegen, dat gezond doen geen positief effect heeft op mijn leven van alledag.
Was je een hele zware roker? Denk in ieder geval maar zo - het is nu even extra kut maar zodra je hiervan af bent zal het niet roken je beter doen!
donderdag 22 maart 2018 om 15:26
Ik rookte zo'n 20 sigaretjes per dag, dus dat is gemiddeld. Ik voel me nu al 3 maanden zo en vraag me dan af hoelang dat nog gaat duren, want dit zet geen zoden aan de dijk.Raflesia schreef: ↑22-03-2018 15:22Het is wel een aparte situatie, kan me voorstellen dat er afkick verschijnselen zijn maar je hebt er inderdaad aardig wat last van. Een vriend van me is toevallig nu zo'n 3 weken gestopt en die heeft echt nergens last van, behalve dat hij nu meer eet waarschijnlijk als alternatief voor het roken.
Was je een hele zware roker? Denk in ieder geval maar zo - het is nu even extra kut maar zodra je hiervan af bent zal het niet roken je beter doen!
Meer eten doe ik niet en kom ook niet aan, dus dat is het punt niet.
Bizar dit, wil me gewoon goed voelen, niet eens feestelijk.
donderdag 22 maart 2018 om 15:26
Wat goed dat je gestopt bent met roken!
Een van de dingen die je kunt doen is stoppen met veel slapen. Het voor je dopamine aanmaak beter om een hazenslaapje (max 20 minuten) te doen dan langer te slapen.
Verder natuurlijk gezond eten, lekker bewegen, zonlicht, minder stress, etc en de andere open deuren.
Zolang je geen Parkinson hebt, is het niet nodig om medicatie of supplementen te nemen. Parkinson komt door een dopamine groot dopamine te kort.
Een van de dingen die je kunt doen is stoppen met veel slapen. Het voor je dopamine aanmaak beter om een hazenslaapje (max 20 minuten) te doen dan langer te slapen.
Verder natuurlijk gezond eten, lekker bewegen, zonlicht, minder stress, etc en de andere open deuren.
Zolang je geen Parkinson hebt, is het niet nodig om medicatie of supplementen te nemen. Parkinson komt door een dopamine groot dopamine te kort.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
donderdag 22 maart 2018 om 15:27
donderdag 22 maart 2018 om 15:28
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ge ... ingen.html
https://www.dokterdokter.nl/gezond-leve ... e-aanmaak/
Ik vind het wel wat eenzijdig om dan fenylalanine te gaan slikken.
In het artikel van hoe meer dopamine aan te maken wordt ook gezegd dat je fenylalanine het beste kunt halen uit natuurlijke voeding.
Daarom heb ik een lijstje van de bijwerkingen bijgevoegd.
Zeker zo belangrijk is het om gezond te eten; weinig suikers en geraffineerde witmeelproducten en om volwaardige voeding te eten en te varieren en om voldoende te bewegen.
Er bestaat geen wondermiddel; dopamine is een neurotransmitter en als je die over-gestimuleerd hebt is het geduld hebben en gezond leven en je tijd uitzitten totdat je weer een natuurlijke balans hebt gevonden.
Het helpt om je daarin te berusten; dat het tijd nodig hebt waarin je in de tussentijd jezelf soms wat minder fijn zult voelen.
Wat ook kan helpen is om jezelf bewust te ont-prikkelen en onder-stimuleren, zodat je daarna weer kunt genieten van het gewone (saaie) leven.
In het artikel van hoe meer dopamine aan te maken wordt ook gezegd dat je fenylalanine het beste kunt halen uit natuurlijke voeding.
Zeker zo belangrijk is het om gezond te eten; weinig suikers en geraffineerde witmeelproducten en om volwaardige voeding te eten en te varieren en om voldoende te bewegen.
Er bestaat geen wondermiddel; dopamine is een neurotransmitter en als je die over-gestimuleerd hebt is het geduld hebben en gezond leven en je tijd uitzitten totdat je weer een natuurlijke balans hebt gevonden.
Het helpt om je daarin te berusten; dat het tijd nodig hebt waarin je in de tussentijd jezelf soms wat minder fijn zult voelen.
Wat ook kan helpen is om jezelf bewust te ont-prikkelen en onder-stimuleren, zodat je daarna weer kunt genieten van het gewone (saaie) leven.
donderdag 22 maart 2018 om 15:44
Dankjewel voor je links en je advies,shisha schreef: ↑22-03-2018 15:28https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ge ... ingen.html