Ingescheurd door seks

22-03-2018 20:14 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Sinds kort heb ik een nieuwe vriend met een aardig formaat in zijn broek. Bij het naar binnen gaan heb ik echt een paar minuten nodig om 'op te rekken' voordat we pijnloos seks kunnen hebben. Tijdens de seks heb ik ook geen problemen meer met het formaat. Nu heb ik de laatste keren erg lopen bloeden tijdens de seks en kwam ik er dus achter dat ik ongeveer 2/3 mm ben ingescheurd.

Hoe kan ik dit het beste laten genezen? En hoe kunnen wij dit voorkomen? We hebben lang genoeg voorspel en ik ben ook naar mijn idee goed nat.
anoniem_366807 wijzigde dit bericht op 22-03-2018 20:36
0.19% gewijzigd
Misschien een stomme opmerking maar is een bezoekje aan de huisarts niet verstandig??
Vind het nog al wat 2/3 cm ingescheurd
Mijn vrouw had dat alleen bij de bevalling en werd daarna meteen gehecht...
Ik zou naar de huisarts gaan hiermee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
eric50 schreef:
22-03-2018 20:19
Misschien een stomme opmerking maar is een bezoekje aan de huisarts niet verstandig??
Nou idd o_o
Hoe ben je daar achter gekomen? Heb je het opgemeten? Dat bloed toch enorm, kans op infectie etc. Huisarts dus.
eric50 schreef:
Dit maar het maakt natuurlijk wel uit of het 2-3 diep is of 2-3 cm in de hoogte en een dun snipje. Maar inderdaad huisarts laten beoordelen.
2 à 3 cm of bedoel je tweederde cm (0,6 cm)? Dat maakt nogal uit.

In het eerste geval: naar de huisarts! 😳
In het tweede geval: laten herstellen, kan lang duren. Evt smeren met vaseline. In de toekomst glijmiddel gebruiken, ‘tegenpersen’ bij het naar binnen gaan (dat wat je bij de gyn ook doet) en in missionaris beginnen waarbij hij probeert geen druk te zetten naar beneden (richting perineum).
Excuses, klinkt als ik het zo nalees inderdaad wel erg heftig. Maar het valt gelukkig wel mee! Had mm moeten zijn in plaats van cm. :facepalm:
ippy schreef:
22-03-2018 20:28
2 à 3 cm of bedoel je tweederde cm (0,6 cm)? Dat maakt nogal uit.

In het eerste geval: naar de huisarts! 😳
In het tweede geval: laten herstellen, kan lang duren. Evt smeren met vaseline. In de toekomst glijmiddel gebruiken, ‘tegenpersen’ bij het naar binnen gaan (dat wat je bij de gyn ook doet) en in missionaris beginnen waarbij hij probeert geen druk te zetten naar beneden (richting perineum).
Vaseline ga ik proberen! Bij het 'tegenpersen', komt er dan niet juist meer druk op te staan omdat ik mijn spieren samentrek?
Rozegordijen schreef:
22-03-2018 20:35
Excuses, klinkt als ik het zo nalees inderdaad wel erg heftig. Maar het valt gelukkig wel mee! Had mm moeten zijn in plaats van cm. :facepalm:
In dat geval zou ik het laten genezen zonder tussenkomst van een huisarts. Is het je perineum wat inscheurt? Daar heb je een olietje voor om de boel soepeler te maken, misschien heb je daar baat bij?
eric50 schreef:
euhhh, in de op staat mm? milimeter.
anoniem_67d31913d4817 wijzigde dit bericht op 22-03-2018 20:40
Reden: oh op is gewijzigd... die had ik even gemist
0.16% gewijzigd
pokkewijf schreef:
22-03-2018 20:38
euhhh, in de op staat mm? milimeter.
Zal inmiddels wel aangepast zijn in de OP...
Ik had er niet eens bij stilgestaan maar 2 a 3 centimeter zou ook wel veel zijn geweest ja...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Sophiever schreef:
22-03-2018 20:37
In dat geval zou ik het laten genezen zonder tussenkomst van een huisarts. Is het je perineum wat inscheurt? Daar heb je een olietje voor om de boel soepeler te maken, misschien heb je daar baat bij?
Is inderdaad het perineum wat inscheurt. Olie zal ik voor kijken, heeft dit een speciale naam?

Edit: Heb de OP inderdaad aangepast om verdere verwarring te voorkomen.
Glijmiddel gebruiken? en rustig beginnen...
Rozegordijen schreef:
22-03-2018 20:45
Is inderdaad het perineum wat inscheurt. Olie zal ik voor kijken, heeft dit een speciale naam?

Ik had ervan gehoord tijdens mijn zwangerschap maar de naam weet ik niet. Het wordt aangeraden om inscheuren te voorkomen of verminderen tijdens de bevalling. Even google op die combinatie loslaten.
Rozegordijen schreef:
22-03-2018 20:45

Weleda heeft die olie, kun je denk ik wel vinden bij De Tuinen (Holland&Barret)
Don't cry, buy a bag and move on.
Tja, tegenpersen is misschien niet het goede woord. Hier misschien iemand onlangs bij de gyn geweest die het beter kan uitleggen?

Qua olie denk ik dat je ook met ‘gewone’ olie uit de voeten kunt, het zal vooral met de bijbehorende massage te maken hebbeb: die bevordert de doorbloeding van de huid waardoor deze wat meer kan hebben.
Tegenpersen als in bekkenbodemspieren aanspannen?
Ik vind vaseline niet echt fijn klinken voor zo'n wondje, sowieso opletten met condooms en vaseline mocht dat aan de orde zijn.
Vaseline sluit de wond af zodat er geen vocht bij kan komen, maar idd, het sluit de wond af... 🤔
Bij mij hielp het..?

Aanspannen bb is net wat ik niet bedoel. Volgens mij zei de gyn een beetje te persen, dan gaat je vagina wat open staan
ippy schreef:
22-03-2018 21:31
Vaseline sluit de wond af zodat er geen vocht bij kan komen, maar idd, het sluit de wond af... 🤔
Bij mij hielp het..?

Aanspannen bb is net wat ik niet bedoel. Volgens mij zei de gyn een beetje te persen, dan gaat je vagina wat open staan
Ik weet niet of dat zo verstandig is, zet ze dan niet meer druk op de perineum waardoor het makkelijker scheurt?
Idd, persen.. alsof je moet poepen maar dan via je vagina (hetzelfde als bij bevallen dus).. werkt ook om een eendenbek soepeler naar binnen te krijgen
Als je niet naar HA wil/durft met je probleem, laat het dan minstens volledig herstellen en vermijdt even nieuwe seksuele betrekking. Probeer erna rustig op te bouwen. Seks met een groot formaat penis vraagt inderdaad de juiste voorbereiding en voorspel om the real deal vlot te ontvangen. Voldoende vocht is alvast essentieel, maar ook een partner die geduldig en voorzichtig is.
Inmiddels een maand verder. Eerste 2 weken hebben we heel rustig aan gedaan en is het goed genezen. Nu ben ik gisteravond weer helemaal ingescheurd, nog erger dan eerst. Ook het perineum word steeds kleiner.. Opzich heb ik hier geen last van, ik voel het heel even maar al heel snel is de pijn weg.

Maar dat alles steeds onder het bloed gaat zitten is niet bepaald fijn. Wat kan ik nog meer doen om dit te voorkomen? Ik ben echt goed nat, we hebben ook genoeg voorspel en bouwen het rustig op, maar toch gaat het steeds mis..
Heb je het bij alle standjes?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven