Wat voor soort vloer?
zondag 25 maart 2018 om 07:51
Goedemorgen,
4 jaar geleden laminaat vloer gelegd in woonkamer. Was geen dure vloer, ook niet allergoedkoopste. Met de komst van honden in huis heeft de vloer veel te lijden gehad en zit er op meerderen plekken vochtschade.
Nu ben ik aan het oriënteren op een nieuwe vloer. We wonen in een huurhuis. Dus de investering in bv een gietvloer is wel een ding en wat ik zo snel vind wel boven het budget.
We blijven hier nog wel een tijd wonen dus het is wel de moeite om de vloer te vervangen voor iets wat beter past.
De vloer moet hard zijn (zware meubels, dus geen zeil waarna overal afdrukken staan) dierproef en zonder groeven.
Rond de 20-25 euro per m2
Wat raden jullie aan om naar te kijken? En adresjes in Zuid Holland zijn ook welkom.
Alvast bedankt!
4 jaar geleden laminaat vloer gelegd in woonkamer. Was geen dure vloer, ook niet allergoedkoopste. Met de komst van honden in huis heeft de vloer veel te lijden gehad en zit er op meerderen plekken vochtschade.
Nu ben ik aan het oriënteren op een nieuwe vloer. We wonen in een huurhuis. Dus de investering in bv een gietvloer is wel een ding en wat ik zo snel vind wel boven het budget.
We blijven hier nog wel een tijd wonen dus het is wel de moeite om de vloer te vervangen voor iets wat beter past.
De vloer moet hard zijn (zware meubels, dus geen zeil waarna overal afdrukken staan) dierproef en zonder groeven.
Rond de 20-25 euro per m2
Wat raden jullie aan om naar te kijken? En adresjes in Zuid Holland zijn ook welkom.
Alvast bedankt!
zondag 25 maart 2018 om 08:22
Geen tips maar ik lees even mee. De vloer in ons huurhuis lag er al in, maar hangt van ellende aan elkaar. Toen we erin gingen was er geen tijd/budget om er iets anders in te leggen.
Hou je er wel rekening mee dat verhuurder kan eisen dat de vloer er bij beëindigen van de huurovereenkomst uit gaat? M.a.w. gieten of verlijmen zou ik vooraf even overleggen...
Hou je er wel rekening mee dat verhuurder kan eisen dat de vloer er bij beëindigen van de huurovereenkomst uit gaat? M.a.w. gieten of verlijmen zou ik vooraf even overleggen...
zondag 25 maart 2018 om 08:49
Je budget is veel te laag in relatie tot je wensen.
Ik zou voor PVC gaan is van industriële kwaliteit maar dan heb je wel het 3 dubbele budget nodig. Er moet immers ook nog een ondervloer onder neem ik aan. Met dit budget kun je hooguit weer laminaat kopen.
Ik zou voor PVC gaan is van industriële kwaliteit maar dan heb je wel het 3 dubbele budget nodig. Er moet immers ook nog een ondervloer onder neem ik aan. Met dit budget kun je hooguit weer laminaat kopen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 25 maart 2018 om 09:34
Ik heb zelf paar jaar geleden een marmoleum vloer laten leggen. Ik wilde graag een gietvloer maar dat ging niet in mijn huis vanwege houten ondervloeren. Ik heb twee grote honden, dus vloer moest daar goed tegen kunnen. Toen heb ik op aanraden naar marmoleum gekeken. Je hebt keuze uit veel verschillende kleuren, ik heb een lichtgrijs gekozen met een hele lichte marmer erin. Daardoor lijkt het op een gietvloer / gepolijst beton. Ik ben er nog steeds enorm blij mee. Ook enorm makkelijk schoon te maken.
..and that's the way the cookie crumbles.
zondag 25 maart 2018 om 09:45
Thanks for the tips! Doorsparen is misschien wel een goed idee:) het voelt dubbel om veel geld uit te geven in een huurhuis, anderzijds hebben we helemaal geen optie om te gaan kopen en zitten we er prima dus toch maar die drempel over.
Kun je pvc makkelijk zelf leggen? Lees nu over vloer egaliseren enzo.... hiervoor zaten er plavuizen in die de woningstichting eruit heeft gehaald. De vloer is toen glad gemaakt gewoon met beton. Is dat voldoende?
Kun je pvc makkelijk zelf leggen? Lees nu over vloer egaliseren enzo.... hiervoor zaten er plavuizen in die de woningstichting eruit heeft gehaald. De vloer is toen glad gemaakt gewoon met beton. Is dat voldoende?
zondag 25 maart 2018 om 11:05
Wij hebben voor onze bovenverdieping gekozen voor Quickstep Impressive (Ultra) laminaat. Dat is behoorlijk krasvast, geschikt voor intensief gebruik en waterproof. Als je goed googelt, is de gewone Impressive voor onder de 20 euro te vinden en de Impressive Ultra vanaf 28 euro per m2. (Het verschil tussen deze twee is de dikte van het laminaat).
zondag 25 maart 2018 om 12:44
Ik heb beneden ook PVC genomen vanwege mn hond en kinderen. De vloer kan alles hebben, je kunt het zelfs dweilen. Het is wel wat duurder maar dan heb je ook wat. Boven hebben we laminaat want daar komt de hond niet en daar hebben we geen zware meubels.
Ik zou nog even doorsparen zodat je PVC kunt kopen. Je hebt er zoveel plezier van en je hoeft niet bang te wezen dat je dat na een paar jaar moet gaan vervangen.
Ik zou nog even doorsparen zodat je PVC kunt kopen. Je hebt er zoveel plezier van en je hoeft niet bang te wezen dat je dat na een paar jaar moet gaan vervangen.
zondag 25 maart 2018 om 12:51
Het zou kunnen maar het ligt wel aan de kwaliteit van je PVC. De grote planken kun je gewoon eruit halen maar de kleine stukjes kan je niet echt hergebruiken. Je moet dan meer PVC kopen dan dat je eigenlijk nodig hebt om opnieuw kleine stukjes te zagen.Saartjepoes schreef: ↑25-03-2018 12:47Kun je een klikpvc in theorie ook eruit halen en opnieuw leggen?
zondag 25 maart 2018 om 12:53
Pvc zelf leggen kan maar dan moet je ondervloer echt glad/strak zijn. Egaline is duur dus ik kan mij niet voorstellen dat de woningbouw dat heeft gedaan. Waarschijnlijk is er een nieuwe dekvloer ingegaan en die is nooit glad. Wij hebben op zolder zelf gelegd op beton, met plamuurmes alles gladgestoken en daarna de vloer geplakt. Het ziet er geweldig uit totdat de zon erop schijnt. Dan zie je duidelijk dat de vloer gewoon niet strak was.
Ik zou doorsparen totdat je budget wel bij je wensen past.
Ik zou doorsparen totdat je budget wel bij je wensen past.
Ik doe mijn best
zondag 25 maart 2018 om 12:55
Bijkopen is vaak geen optie omdat er kleurverschillen tussen verschillende partijen kunnen zitten.sleeping_sun schreef: ↑25-03-2018 12:51Het zou kunnen maar het ligt wel aan de kwaliteit van je PVC. De grote planken kun je gewoon eruit halen maar de kleine stukjes kan je niet echt hergebruiken. Je moet dan meer PVC kopen dan dat je eigenlijk nodig hebt om opnieuw kleine stukjes te zagen.
Wat mensen wel vaak doen is de vloer van de benedenverdieping uit het oude huis hergebruiken voor bijv de slaapkamers in een ander huis. Dan heb je vaak minder m2 nodig en kom je een eind met wat je effectief kunt hergebruiken.
TO, een click-vloer is alleen te hergebruiken als deze niet extra verlijmd is.
zondag 25 maart 2018 om 13:04
Daar dacht ik inderdaad aan dat ik altijd dan een slaapkamer er mee kan beleggen in een volgend huis.
Ik heb de neiging om over mijn laminaat heen te leggen.... dat is superstrak en de deuren zouden het toelaten volgens mij....
De vt wonen pvc is nu zwaar afgeprijsd bij de karwei, iemand ervaring toevallig
Bedankt voor alle reacties en het meedenken! Ik ga alle opties op m’n gemak even googelen!
Ik heb de neiging om over mijn laminaat heen te leggen.... dat is superstrak en de deuren zouden het toelaten volgens mij....
De vt wonen pvc is nu zwaar afgeprijsd bij de karwei, iemand ervaring toevallig
Bedankt voor alle reacties en het meedenken! Ik ga alle opties op m’n gemak even googelen!