Vakantiewerk in Spanje
zondag 25 maart 2018 om 15:34
Na inmiddels alweer 4 jaar gewerkt te hebben op de mooiste stranden van Spanje vroeg ik mij af of er meer dames zijn die dit doen?
Zelf kan ik het iedereen aanraden. Je wordt bruin, verdient goed (niet overal, maar voor tips stuur gerust een berichtje) en maakt vrienden voor het leven.
Proppers, horecapersoneel en strandverkopers verzamelen!
Zelf kan ik het iedereen aanraden. Je wordt bruin, verdient goed (niet overal, maar voor tips stuur gerust een berichtje) en maakt vrienden voor het leven.
Proppers, horecapersoneel en strandverkopers verzamelen!

zondag 25 maart 2018 om 16:41
Zou je denken, speciaal aangemeld om ervaring uit te wisselen? Of om goedkoop te werven voor meiden en jongens die uitgebuit willen worden op een Spaans strand?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
zondag 25 maart 2018 om 16:46
Goed verdienen is onzin. Meestal worden die jongeren ondergebracht in een afgeragde accommodatie die eigendom is van de werkgever, en dat kost hem vrijwel niks, omdat er geen spat service/schoonmaak/onderhoud wordt verricht. Dan mag je daarnaast 10-12 uur per dag werken tegen een vergoeding van een paar honderd euro per maand. Begrijp me goed, als je 18 bent en je hebt een jaar zin in avontuur en los gaan, vooral doen, maar het is absoluut niet waar dat je dan mega veel geld verdiend en die levenslange vrienden... die kan je thuis ook maken... toch?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zondag 25 maart 2018 om 16:58
Ik begrijp die lol wel hoor.
Propper, danseres of arpersoneel anderszinds zijn in dergelijke oorden....veel vertier, gratis en snelle sex, drankjes binnen handbereik, zon, zee, strand, elke dag een ander vriendje of vriendinnetje, stoere verhalen tav je vrienden en vriendinnen......echter rijk zul je daar idd niet van worden.
Rijk aan ervaringen.......dat wel. En dat is ook wat waard. Als je dat wil, als je dat nastreeft.
Overigens animatiewerk.....dat heb ik ooit in NL gedaan.
Dus op een camping, ooit 1 zomervakantie, als voornamelijk kinderanimatie gewerkt. Echter ook wat werk ge€aan voor volwassenanimatie. Denk aan shows, optreden, grimeren, balspelen bij zwembad etc. Was leuk, voor 1 zomer.
Propper, danseres of arpersoneel anderszinds zijn in dergelijke oorden....veel vertier, gratis en snelle sex, drankjes binnen handbereik, zon, zee, strand, elke dag een ander vriendje of vriendinnetje, stoere verhalen tav je vrienden en vriendinnen......echter rijk zul je daar idd niet van worden.
Rijk aan ervaringen.......dat wel. En dat is ook wat waard. Als je dat wil, als je dat nastreeft.
Overigens animatiewerk.....dat heb ik ooit in NL gedaan.
Dus op een camping, ooit 1 zomervakantie, als voornamelijk kinderanimatie gewerkt. Echter ook wat werk ge€aan voor volwassenanimatie. Denk aan shows, optreden, grimeren, balspelen bij zwembad etc. Was leuk, voor 1 zomer.

zondag 25 maart 2018 om 17:02
zondag 25 maart 2018 om 17:05
Poeh jeetje, dit is wel heel zwartwit.
Ja, er zijn veel bedrijven waar je echt mag bijbetalen voor je zomerbaantje. Maar gelukkig is dit niet overal zo. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen, en wie weet zo zelf ook op een andere betrouwbare bestemming te komen.
Betreft vrienden voor het leven, tuurlijk kan je die ook thuis tegenkomen, 100%. Maar de verschillende nationaliteiten, het feit dat eigenlijk iedereen alleen komt en je daardoor snel mensen leert kennen, en het groepsgevoel wat je krijgt had ik thuis niet kunnen vinden.
Afgelopen jaren was ik op Mallorca, ik zit er nu aan te denken om een half jaar op Ibiza te gaan werken. Iemand ervaring?
Ja, er zijn veel bedrijven waar je echt mag bijbetalen voor je zomerbaantje. Maar gelukkig is dit niet overal zo. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen, en wie weet zo zelf ook op een andere betrouwbare bestemming te komen.
Betreft vrienden voor het leven, tuurlijk kan je die ook thuis tegenkomen, 100%. Maar de verschillende nationaliteiten, het feit dat eigenlijk iedereen alleen komt en je daardoor snel mensen leert kennen, en het groepsgevoel wat je krijgt had ik thuis niet kunnen vinden.
Afgelopen jaren was ik op Mallorca, ik zit er nu aan te denken om een half jaar op Ibiza te gaan werken. Iemand ervaring?
zondag 25 maart 2018 om 17:09
Te gaan werken als wát? En mag ik vragen welk salaris daar dan tegenover staat?vitaminesea schreef: ↑25-03-2018 17:05Poeh jeetje, dit is wel heel zwartwit.
zondag 25 maart 2018 om 17:13
Wat mij goed bevalt is het verkopen van activiteiten. Dit is op Commissiebasis, dus volledig afhankelijk van of je kan verkopen. Ik vind het zelf echt super leuk om te doen. Op sommige dagen verdiende ik niks, maar op een goede dag tussen de 100-200 euro.
Maar ik heb ook gewerkt als propper voor restaurants, dit beviel mij ook altijd goed. Gezellig praatje maken met de toeristen is altijd leuk en dan heb je gewoon een vast uurloon (gemiddeld zo'n 9 euro zwart per uur). Voor clubs zou ik dit niet willen, want dan moet je zelf meedrinken, en werk je de hele nacht.
Maar ik heb ook gewerkt als propper voor restaurants, dit beviel mij ook altijd goed. Gezellig praatje maken met de toeristen is altijd leuk en dan heb je gewoon een vast uurloon (gemiddeld zo'n 9 euro zwart per uur). Voor clubs zou ik dit niet willen, want dan moet je zelf meedrinken, en werk je de hele nacht.
zondag 25 maart 2018 om 17:18
Yep, dat dus. In Spanje verdien je over het algemeen niet goed.
Succes als je op Ibiza wilt gaan werken, accommodatie is daar niet te betalen.
Cum non tum age
zondag 25 maart 2018 om 17:20
Dus toeristen verleiden/met mooie praatjes tot bepaalde investeringen bewegen, zoals huurkoop of timesharing? Sorry, maar dat vind ik geen eerlijke business. Mensen met gladde praatjes verleiden ergens een bijeenkomst te bezoeken, waar ze dan dingen tekenen die ze eigenlijk niet willen of soms niet eens kunnen betalen. En ja, ik weet het, die mensen zijn er zelf bij, maar ik zou daar geen deel van willen zijn.vitaminesea schreef: ↑25-03-2018 17:13Wat mij goed bevalt is het verkopen van activiteiten. Dit is op Commissiebasis, dus volledig afhankelijk van of je kan verkopen. Ik vind het zelf echt super leuk om te doen. Op sommige dagen verdiende ik niks, maar op een goede dag tussen de 100-200 euro.
zondag 25 maart 2018 om 17:20
haha, ik snap je punt. Het verschilt ook wel per propper denk ik. Je herkent proppers direct (veel te bruin, grote fles water en een buiktasje) en hoeft niet met ze te praten. Maar je hebt ook veel toeristen die het wel leuk vinden. Vaak weten de proppers namelijk wel de lekkerste restaurants, de hotspots van je bestemming en waar de beste feestjes zijn.
zondag 25 maart 2018 om 17:22
vitaminesea schreef: ↑25-03-2018 17:13Wat mij goed bevalt is het verkopen van activiteiten. Dit is op Commissiebasis, dus volledig afhankelijk van of je kan verkopen. Ik vind het zelf echt super leuk om te doen. Op sommige dagen verdiende ik niks, maar op een goede dag tussen de 100-200 euro.
9 euro zwart. Vind t belachelijk dat je zwart werkt daar. Ik wordt niet goed van die zwart werk cultuur in Spanje. Vooral alle niet Spanjaarden die daar aan meedoen.
Cum non tum age
zondag 25 maart 2018 om 17:26
@pekeja.
Nee zeker geen timesharing. Dat is pure oplichting, hou ik ook niet van. Denk eerder aan activiteten zoals Quadtours etc. Echt leuke dingen voor de toeristen.
@noa. Prima, maar zo gaat het daar nou eenmaal, dat is Spanje en ik kan dat helaas niet veranderen. Tevens was dat mijn eerste baantje, maar proppen is altijd zwart.
Nee zeker geen timesharing. Dat is pure oplichting, hou ik ook niet van. Denk eerder aan activiteten zoals Quadtours etc. Echt leuke dingen voor de toeristen.
@noa. Prima, maar zo gaat het daar nou eenmaal, dat is Spanje en ik kan dat helaas niet veranderen. Tevens was dat mijn eerste baantje, maar proppen is altijd zwart.
zondag 25 maart 2018 om 17:28
Jij kunt daar wel iets aan doen he. Door er niet aan mee te doen. Dat sommige Spanjaarden in een situatie kunnen dat ze niet anders kunnen, soit, maar jij hebt de keuze wel.vitaminesea schreef: ↑25-03-2018 17:26@pekeja.
Cum non tum age
zondag 25 maart 2018 om 17:41
Ja, het is super leuk en ik kan het iedereen aanraden. Wel moet je stevig in je schoenen staan, en je goed laten informeren.
Anders krijg je inderdaad situaties zoals in de vorige posts genoemd met waardeloze appartementen, veel uren werken en weinig betaald krijgen.
Maar dat is zeker niet overal zo. Ik zou zelf iig nooit voor een groot bedrijf gaan werken, ik koos altijd voor kleine ondernemers die zelf ook op de werkvloer stonden.

maandag 26 maart 2018 om 18:57
Kan, dat je voor een toko die excursies organiseert, promotie maakt of op straat mensen probeert te lokken. Maar zelfs in het beste geval verdien je daar geen 200 euro per dag mee (zoals TO eerder aangaf). Wél als je op commissiebasis mensen probeert over te halen tot een timeshare of andere investering waarin ze geen zin hebben, maar waar ze met gladde praatjes toe verleid worden.Troeteltje schreef: ↑26-03-2018 12:29Activiteiten verkopen daaronder valt denk ik ook bijvoorbeeld een uitje op een boot, een walvissen enorm, zwemmen met dolfijnen, bezoek aan een grot etc.