Tja, vrijheid van meningsuiting
maandag 26 maart 2018 om 22:24
Valt het anderen ook op? Er wordt zoveel weggewuifd en goedgepraat onder het mom van ‘vrijheid van meningsuiting’. Onfatsoenlijk gedrag? Nee hoor, vrijheid van meningsuiting heet dat.
Vandaag ook, ik ben er nog steeds van onder de indruk. Ik stond in de rij bij de kassa in de supermarkt en ik had 3 mensen voor me. Terwijl ik in de rij sta en de caissière de boodschappen over de scanner haalt zie ik dat ze meer aandacht heeft voor haar collega waarmee ze aan het kletsen is door de headset dan voor de klant. “Heb jij die naaktfoto’s al gezien?” “Ja, vraag anders even om die naaktfoto’s!” “Durf je dat niet!? Staat ze voor je?” “Ik ga stuk hier om de naaktfoto’s!”
En zo ging dit 3 klanten lang door. Ik kon het niet laten en vroeg haar of ze zich bewust was dat ze klantcontact heeft. “Klantcontact??” “Ja, ik ben een klant want ik sta hier met mijn boodschappen bij jou aan de kassa.” “Tja, nou en?” “Ik wil er mee zeggen dat je misschien sommige dingen beter niet kunt zeggen, dat is namelijk niet zo netjes als je klanten aan de kassa hebt staan.”
Ze begreep het niet echt en ze gooide het op het feit dat ze alles mocht zeggen. Gewoon alles mocht zeggen, want ja, vrijheid van meningsuiting.
vertel me alsjeblieft dat dit 30 jaar geleden ook zo was en dat het met die mensen ook goed is gekomen.
Vandaag ook, ik ben er nog steeds van onder de indruk. Ik stond in de rij bij de kassa in de supermarkt en ik had 3 mensen voor me. Terwijl ik in de rij sta en de caissière de boodschappen over de scanner haalt zie ik dat ze meer aandacht heeft voor haar collega waarmee ze aan het kletsen is door de headset dan voor de klant. “Heb jij die naaktfoto’s al gezien?” “Ja, vraag anders even om die naaktfoto’s!” “Durf je dat niet!? Staat ze voor je?” “Ik ga stuk hier om de naaktfoto’s!”
En zo ging dit 3 klanten lang door. Ik kon het niet laten en vroeg haar of ze zich bewust was dat ze klantcontact heeft. “Klantcontact??” “Ja, ik ben een klant want ik sta hier met mijn boodschappen bij jou aan de kassa.” “Tja, nou en?” “Ik wil er mee zeggen dat je misschien sommige dingen beter niet kunt zeggen, dat is namelijk niet zo netjes als je klanten aan de kassa hebt staan.”
Ze begreep het niet echt en ze gooide het op het feit dat ze alles mocht zeggen. Gewoon alles mocht zeggen, want ja, vrijheid van meningsuiting.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
maandag 26 maart 2018 om 22:32
Reetspek
rezpect
respekt
dapper, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 26 maart 2018 om 22:32
Ik snap niet wat vrijheid van meningsuiting hiermee te maken heeft.
Natuurlijk valt dit je op. Hoe vaak doet een caissière nou zoiets? Terwijl de 7 andere caissières hun werk wel normaal doen. Maar dat valt niet op. En klaagt niet fijn.
Natuurlijk valt dit je op. Hoe vaak doet een caissière nou zoiets? Terwijl de 7 andere caissières hun werk wel normaal doen. Maar dat valt niet op. En klaagt niet fijn.
pigwidgeon_ wijzigde dit bericht op 26-03-2018 22:34
56.21% gewijzigd
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
maandag 26 maart 2018 om 22:36
maandag 26 maart 2018 om 22:44
Het heeft inderdaad niets met vrijheid van meningsuiting te maken. Ik vertelde haar tot slot ook dat ze gelijk heeft wat betreft de vrijheid van meningsuiting, maar dat dit om fatsoen gaat.
Maar op straat ook, regelmatig hoor ik anderen zeggen “vrijheid van meningsuiting!”
Prima, maar dat betekent niet dat onfatsoenlijk en onbeschoft gedrag ineens acceptabel wordt.
Maar op straat ook, regelmatig hoor ik anderen zeggen “vrijheid van meningsuiting!”
Prima, maar dat betekent niet dat onfatsoenlijk en onbeschoft gedrag ineens acceptabel wordt.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
maandag 26 maart 2018 om 23:11
Ver voor het social media tijdperk zaten de cassieres ook rug aan rug met elkaar te beppen. Ik ook toen ik met mijn vriendinnetje achter de bar stond. Als puber is je eigen leven nou eenmaal veel belangrijker dan je klanten helpen. Als je op je lazer krijgt van je baas dan herpak je je wel weer even maar het boeit je vrij weinig. Komt met de tijd over het algemeen allemaal wel weer goed.
maandag 26 maart 2018 om 23:18
Ik denk dat het meisje niet begreep wat je probleem was? Zij dacht wss dat het erom ging dat je haar mening niet vond kunnen terwijl jij problemen had met het feit dat ze zich onbeschoft naar klanten gedroeg.
Komt hopelijk nog wel goed met haar, wel goed dat je geprobeerd hebt om haar wat fatsoen bij te brengen.
Komt hopelijk nog wel goed met haar, wel goed dat je geprobeerd hebt om haar wat fatsoen bij te brengen.
maandag 26 maart 2018 om 23:19
Dit heb ik eigenlijk nooit op straat gehoord maar het valt me wel op dat mensen dit vaak onder youtube video's zeggen. Vrijheid van meningsuiting betekent dat je niet de gevangenis in gegooid kunt worden als je je mening geeft. Het betekent niet dat jouw woorden geen gevolgen hebben, je kunt namelijk wel ontslagen worden.
maandag 26 maart 2018 om 23:34
Niet zulke heldere lichten en verwende poppenstrontjes weten vaak niet dat 'vrijheid van meningsuiting' niet gelijk staat aan 'alles altijd móeten zeggen'.
Je mág zaken zeggen door vrijheid van meningsuiting. Het moet niet, en het haalt niet weg dat je niet eerst moet nadenken over de gevolgen van de zaken die je van plan bent om uit je mondje te laten komen.
Het is gewoon een nieuwe hippe manier van een asociaal persoon zijn. Elke asocialen van elke generatie heeft zijn eigen slogan. Dit is nu de slogan.
'Wat kijk je nou', 'Heb ik iets van je aan?' 'Nee, jij dan' en 'Whatever' hoor je vandaag niet meer zoveel.
Je mág zaken zeggen door vrijheid van meningsuiting. Het moet niet, en het haalt niet weg dat je niet eerst moet nadenken over de gevolgen van de zaken die je van plan bent om uit je mondje te laten komen.
Het is gewoon een nieuwe hippe manier van een asociaal persoon zijn. Elke asocialen van elke generatie heeft zijn eigen slogan. Dit is nu de slogan.
'Wat kijk je nou', 'Heb ik iets van je aan?' 'Nee, jij dan' en 'Whatever' hoor je vandaag niet meer zoveel.
Bros before hoes
maandag 26 maart 2018 om 23:44
De baas moet dus blijkbaar twee medewerkers aanspreken op hun gedrag, en dat heeft niets met de vrijheid van meningsuiting te maken.
Ik herken het soms.
Jaren geleden wilde ik bij een dure fotozaak een spiegelreflexcamera kopen, maar de dienstdoende heren vonden hun eigen gesprek belangrijker dan een potentiële klant aan een camera van 1700 gulden helpen. Dus zijn we maar weer weggegaan.
Twee weken later was er een fotobeurs bij het hoofdkantoor. Ik heb toen de spullen alsnog gekocht, en de baas verteld dat het met hem prettiger zaken doen was dan met zijn personeel. Hij pakte direct pen en papier en schreef de locatie en het tijdstip op. De betreffende heren heb ik nooit meer in de zaak gesignaleerd.
Ik herken het soms.
Jaren geleden wilde ik bij een dure fotozaak een spiegelreflexcamera kopen, maar de dienstdoende heren vonden hun eigen gesprek belangrijker dan een potentiële klant aan een camera van 1700 gulden helpen. Dus zijn we maar weer weggegaan.
Twee weken later was er een fotobeurs bij het hoofdkantoor. Ik heb toen de spullen alsnog gekocht, en de baas verteld dat het met hem prettiger zaken doen was dan met zijn personeel. Hij pakte direct pen en papier en schreef de locatie en het tijdstip op. De betreffende heren heb ik nooit meer in de zaak gesignaleerd.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
dinsdag 27 maart 2018 om 08:11
Ik herken overigens dit gedrag wel van het personeel bij het vroegere V&D en nog steeds bij de huidige Blokker. Legt je iets neer bij de kassa en met het voorwerp in hun hand blijven ze maar beppen met de andere caissière en jij maar wachten. Het is een zekere hooghartigheid; ze zien zichzelf als veel belangrijker dan de klant. Dat waren die ouderwetse winkels toen de klant tóch wel kwam omdat er verder haast geen andere winkels waren en ze zijn niet met hun tijd meegegaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 27 maart 2018 om 09:13
Mij valt dit ook op. maar je wil niet weten hoe vaak ik dit soort dingen hoor. in verschillende winkels. Roddel en achterklap.Pigwidgeon_ schreef: ↑26-03-2018 22:32Ik snap niet wat vrijheid van meningsuiting hiermee te maken heeft.
Maar ze heeft het begrip vrijheid van meningsuiting niet begrepen en er bestaat ook nog zoiets als goed fatsoen idd.
Goed dat je haar erop hebt aangesproken.
Don't cry, buy a bag and move on.
dinsdag 27 maart 2018 om 09:30
Wauw, door jou zijn deze mensen op straat beland en kunnen nu nauwelijks hun gezinnen onderhouden, omdat je zo nodig je frustratie moest ventileren.Snoesje666 schreef: ↑26-03-2018 23:44De baas moet dus blijkbaar twee medewerkers aanspreken op hun gedrag, en dat heeft niets met de vrijheid van meningsuiting te maken.
Ik herken het soms.
Zo kan je het ook zien.
Dit is mijn motto
dinsdag 27 maart 2018 om 09:38
Dit gebeurde mij laatst ook in een supermarkt! Een 18-jarige jongen en 30-jarige vrouw (schatte ik zo in), hadden het over een collega die vandaag ziek was gemeld. Het gesprek ging ongeveer zo: "Hij had alcoholvergiftiging! Dat had je niet verwacht, hè, alcoholvergiftiging, met zó'n lijf! Want hoeveel moest je dan wel niet drinken?!"
Ik stond met mijn bek vol tanden, waardoor ik op dat moment niet goed wist hoe ik moest verwoorden of ze het normaal vonden om zo over hun collega te praten in het bijzijn van klanten.
Ik stond met mijn bek vol tanden, waardoor ik op dat moment niet goed wist hoe ik moest verwoorden of ze het normaal vonden om zo over hun collega te praten in het bijzijn van klanten.