Miskraam-groep Eind 2017- begin 2018

18-01-2018 16:03 474 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan al veel miskraam groepen , maar die bestaan al langer en sommigen zijn daar alweer zwanger.
Misschien steunend om een nieuw groepje te starten ?
Ik heb in 2017 2 miskramen gehad en 1 zwangerschap afgebroken omdat er zeer ernstige , niet met het leven verenigbare, afwijkingen op de echo werden gezien.

Ik ben bijna 40 jaar en heb best wel angst dat ik geen moeder meer zal worden.
We hebben nu in ieder geval besloten dit nu eerst echt te verwerken, voordat we weer overhaast aan zwanger worden beginnen, als we dat al willen proberen....
Gezellig.

Ik voel me gewoon kut. Kan ieder moment in huilen uitbarsten. Geen idee meer waar ik het moet zoeken. Moeten we het nog eens proberen moeten we het opgeven. Toch weer naar het ziekenhuis terwijl ik daar echt het gevoel kreeg dat ze me niet willen helpen. Bang voor nog een miskraam maar ook bang voor mijn dochter te kort te doen als ze alleen blijft.
Ik kom hier ook meeschrijven want heb dat even nodig. Ik ben Bibi en heb een zoontje van 2 jaar. Vorig jaar twee miskramen gehad (bij 8 en 10 weken). Wij hebben het chromosomenonderzoek en stollingsonderzoek gedaan en daar kwam niks uit. Inmiddels ruim 14 maanden verder en nog geen goede zwangerschap gehad. We zijn afgelopen maandag naar de huisarts geweest. Ik moest toen bloedprikken op schildklier, lever, nieren en hb maar daar kwam niks uit. Nu ben ik weer doorgestuurd naar de gynaecoloog en heb daar 9 april een afspraak. Vind deze afspraak wel spannend want las de onderzoeken (in het bijgeleverde folder) en daar word ik ook niet vrolijk van (waaronder ze ne borsten en beharing bekijken). Daarnaast heb ik twee weken terug te horen gekregen dat mijn zus zwanger is van de 3e en in de eerste ronde het gelijk raak was. Daarbij vertelde ze dat ik er misschien niet te veel mee bezig moest zijn en niet te vaak seks moet hebben. Harde woorden dus die mijn verdriet alleen erger maken. Ik heb nog steeds last van mijn miskramen. Ben regelmatig verdrietig en boos. Reageer ook erg geagiteerd naar mijn man terwijl hij dat eigenlijk niet verdient.

Ik lees jullie berichten ook met veel verdriet. Angel je vierde miskraam. Wat moet dat ontzettend zwaar zijn zeg! Ik leef met je mee en hierbij mijn digitale knuffel aan jou!

Thisisme voor jou ook heftig zeg weer een miskraam. Ik werd bij mijn tweede zwangerschap ook twee weken terug gezet. De gynaecoloog zei ook dat dat niet kon aangezien ik mijn eisprong duidelijk weet te vinden.

Voor alle andere meiden die dit nodig hebben. Heel veel sterkte en een knuffel voor iedereen
:hug: groepshug! welkom bibi! jammer dat je bij ons in de groep "hoort" :cry:

meiden ik ben echt heel blij met onze groep.. ik vind echt steun hier..

so bibi wat een rot opmerkingen van je zus!! teveel seks??? weet ze niet dat dot gewoon lekker is :mrgreen: (zonder humor zijn we nergens) maar getver zeh wat zou ik pissed zijn.. volgens mij is iedereen bezig met zwanger worden als de wens er eenmaal is.

meiden, we mogen de hoop niet verliezen he :redrose: we kunnen dit, dat is bewezen en dat drukte de gynaecoloog mij ook op t hart!
bibi hoe oud ben jij? ook zon oude oma als angel en mij? kippie kunnen we niet n simpel tabelletje maken met onze leeftijd en aantal kinderen ofzo? mn geheugen is n vergiet :facepalm:
Wat een lieve woorden! Ik wil mij ook bij jullie aansluiten om het gewoon wat beter af te kunnen sluiten. Mijn zus heeft uiteindelijk wel haar excuses gemaakt. Ze had zich niet goed ingeleefd in mij. Ik denk dat mensen mij pas echt begrijpen als ze het zelf een keer hebben meegemaakt (al gun ik dit niemand natuurlijk)

Ik ben jonger dan jullie. Ik ben 29 jaar.
83angel schreef:
27-03-2018 12:41
Kom erbij liggen thisisme. Ik lig nu ook op de bank en doe niks.

Zo oneerlijk allemaal. Die kwaaltjes zijn dan ook klote. Die heb je mooi voor niks. Sterkte

Mrs duggar wat voor onderzoeken heb jij gehad

Ik krijg dezelfde onderzoeken als jij, chromosoom en anti stolling, en ik ga verzoek doen om
Fhs en amh te prikken om te zien wat mijn eicelvoorraad nog is. Als deze ernstig verlaagd zijn kan het zijn dat ik in het voorstadium van de overgang zit ( wat heel vroeg zou zijn maar het kan) en in dat geval is voor ons de kous af.

Over 10 dagen ongeveer heb ik Mn afspraak.

Heb van t weekend de miskraam gehad, vruchtje , zakje, placenta weefsel en heel veel bloed en stolsels maar nu is t bloeden heel duidelijk afgenomen. Ook zijn mijn testen nagenoeg negatief.

Thisisme wat onwijs klote. Ik had exact hetzelfde en heb afgewacht. Drie weken na de eerste slechte echo is het los gekomen zonder medicatie of curretage
Heftig duggar! ik twijfel zo of ik wacht of medicatie neem.. hoop dat t zelf komt. goed dat je testen negatief zijn (bijna).

ik las trouwens dat deze vitaminen extra zoude kunnen helpen..

– tarwekiemolie
– zwanger multi viatimine
– vitamine D
– Omega 3 hart
– Vitamine b12

de 1e 2 gebruikte ik inderdaad voorafgaans bij mn 1e zwangerschap. denk dat ik de tarwekiem weer ga halen.

gelukkig bibi, fijn dat ze excuus maakte. en wat je zegt klopt. je weet t pas tot je t meemaakt. ik heb de heftig heid zwaar onderschat! nu piep ik helaas anders!
He jeetje meiden wat een kaknieuws allemaal! Echt balen, wat moeten jullie je teleurgesteld en verdrietig voelen.
Ik heb nu een maand na de mk al 3 dagen licht bruinverlies, klinkt iemand dit bekend?
Ha Roffa komt mij wel een beetje bekend voor. In september een miskraam gehad. Na het verliezen werd ik weer netjes na 29 dagen ongesteld. Die cyclus daarna was een drama. Ik had tussentijds regelmatig Bruinverlies. Toen weer een dagen daarna weer een aantal dagen niet. Heb toen de verloskundige gebeld en die zei dat je lichaam na een miskraam ontregeld kan zijn. Ze geven er 3 maanden de tijd voor. Bij mij was het net voor die tijd over.
Nog even een update over de test met het lichte streepje.
Vandaag een clearblue test gedaan waarop zwanger tevoorschijn kwam! 1-2 weken.
Ben wel erg bang nu weer dat het mis gaat.. kan er nog niet echt blij van zijn, gek he?
nee hoor meis, ik snap je helemaal! maar stiekem gefeliciteerd en ik hoop dat de weken voorbij vliegen :heart:
duggar, wel spannend die onderzoeken! ik hoop dat ze juist positieve uitkomsten hebbem! hoe jong ben je?
Ook ik zou hier graag aansluiten want de drang om erover te kunnen spreken met iemand die hetzelfde heeft meegemaakt is erg groot.
Hier heel kort mijn verhaal (31 jaar):

* 24/10/2017: verwijderen spiraal
* 27/01/2018: positieve test (Clearblue)
* 31/01/2018: bloedtest HCG 455
* 15/02/2018: kleine bloeding + eerste echo -> kloppend hartje
* 22/02/2018: tweede echo -> geen kloppend hartje meer
* 23/02/2018: curretage
* 23/02 tem 10/03: lichte bloedingen (bruin tot rood)
* 21/03 tem nu: lichte bloedingen (helderrood)
* 26/03: bloedtest HCG 212
* 29/03: nacontrole bij de gynaecoloog

Van mijn curretage heb ik niet zo veel tot geen last gehad. Emotioneel was het wel zwaar natuurlijk. De wens voor een eerste kindje is zo groot....

Momenteel ben ik wel erg in de war. Heb eind vorige week precies wat zwangerschapssymptomen gehad (moe, trekkende onderbuik, enorm wisselvallig humeur). Dit in combinatie met een HCG van 212 zo een dikke 4 weken na een curretage doet je weer hopen. Ook heb ik al sinds vorige week donderdag een trekkend gevoel in min onderbuik aan de rechtse kant en ik heb al meerdere positieve testen gedaan na de curretage. Mijn man en ik hebben ook al op verschillende dagen betrekking gehad.

Maar dan aan de andere kant, ik heb bloedverlies sinds vorige week donderdag... Soms weet ik het echt allemaal niet meer zo goed. Alles doet me twijfelen.

Hebben jullie bovenstaande ook meegemaakt of wat denken jullie ervan?

Lieve groetjes,
Sds
Thisisme1980 schreef:
28-03-2018 11:25
duggar, wel spannend die onderzoeken! ik hoop dat ze juist positieve uitkomsten hebbem! hoe jong ben je?
Ha, ik ben de oudste hier, 40+ :)
Sds, heb Je al een negatieve test gehad na je curretage? 312 vier weken na je curretage lijkt me best erg hoog eigenlijk
Mrs -Duggar: neen. Al drie keer een positive Clearbleu in mijn handen gehad. Een na 1 week curretage, een na 3 weken curretage en een na 4 weken curretage. Allemaal positief... Ik snap er niets meer van....
@sds dat is wel heel vreemd. Je kan niet zo snel na je curettage -in een week- al zwanger zijn natuurlijk...maar hcg kan er lang over doen na een curettage.

Ik zit op dag 4 bruinverlies, bah. Geduld is een schone zaak, en ik heb het niet ;)

Gefeliciteerd Bulbasaur, snap dat je voorzichtig bent.
Dag dames, had even forum stilte. Beetje in de knoop met mezelf door de hormonen denk ik in combinatie met het op gang komen van een cyclus hoop ik. Hebben jullie veel last gehad hiervan? Ik voel me net een angstige springveer zodra ik wakker word! Weet dan niet waar ik het zoeken moet!

Wat een verdeidige berichten van Angel en thisisme! Heftig dat jullie dit nu alweer moeten meemaken. Heel veel sterkte, wees maar extra lief voor jezelf en je lijf!

Sds ik test 3 weken na curettage ook nog positief. Heb geen bloed laten prikken, dus weet niet hoe hoog het is. Ik ben in ieder geval niet opnieuw zwanger, maar begrijp dat die kans bij jou wel aanwezig is! Spannend!

Hoe gaat het met Sanseveria?
@Kippetje_S: ik heb sinds een paar dagen ook wat stemmingwisselingen. Meteen na mijn curretage was ik vrij emotioneel maar rond 2-3 weken is dat gaan liggen. Ik probeer zo rationeel mogelijk om te gaan met mijn miskraam en denk dat dat goed is voor de verwerking...

@Roffa38: ik vind dat ook bizar hoog. Zeker als je weet dat ik 4.5week na de curretage 212 had. Waarschijnlijk is het al eerder met het vruchtje fout gegaan... Heel vervelend allemaal. Want ik wil zo snel mogelijk op 0 staan zodat ik niet mega blij ben met een test terwijl het nog resthormoon is....
Sds, dat is nog erg hoog!
Ik heb nu 6 weken geleden een curretage gehad van een molazwangerschap en sta nu op 3,5 HCG. Ik moet elke week bloed prikken hiervoor.

Mijn verloop na curettage:
Net voor curettage: 77 500
week 1: 1580
week 2: 185
week 3: 43
week 4: 15
week 5: 6
week 6: 3,5

Ik zou het hier niet zo maar bij laten en aandringen op echo of iets. Misschien zit er nog restweefsel. Dat kan HCG aanmaken. Ik hoop dat je ook geen mola hebt, want dan ben je nog verder van huis.
Ik moet trouwens onder 3 raken, ik hoop volgende week, dan hoef ik nog maar maandelijks bloed te prikken!

Heb nu al een week erg last van rug en opgeblazen gevoel en soms krampen... Heb ik nog nooit gehad. Ik kan nu echt niet meer vertrouwen op mijn lijf, maar ongesteld worden zou wel fijn zijn.
@Sanseveria: inderdaad na een curretage zo hoog blijven is niet normaal. Morgen een echo bij de gynaecoloog op de controle. Hopelijk dan meer gerustgesteld.
Sds schreef:
28-03-2018 14:01
Mrs -Duggar: neen. Al drie keer een positive Clearbleu in mijn handen gehad. Een na 1 week curretage, een na 3 weken curretage en een na 4 weken curretage. Allemaal positief... Ik snap er niets meer van....
Bah wat vervelend. En heb je al eens een controle echo laten doen om te zien of er geen rest weefsel is
Blijven zitten? Je kunt natuurlijk opnieuw zwanger zijn, ik zou toch even contact liggen met je gyneacoloog en vragen hoe if wat. Of nog een keer bloedprikken. Bij verdubbeling van je hcg kun je er vanuit gaan dat het een nieuwe zwangerschap betreft
Sds schreef:
28-03-2018 14:01
Bah wat vervelend. En heb je al eens een controle echo laten doen om te zien of er geen rest weefsel is
Blijven zitten? Je kunt natuurlijk opnieuw zwanger zijn, ik zou toch even contact liggen met je gyneacoloog en vragen hoe if wat. Of nog een keer bloedprikken. Bij verdubbeling van je hcg kun je er vanuit gaan dat het een nieuwe zwangerschap betreft
Oh ik had je laatste post niet gezien, ben benieuwd wat ze morgen melden. Mijn testen zijn nu vijf weken na de eerste echo en bij a 1 week na het verliezen van t vruchtje negatief. Maar Ik heb al die tijd nog wel positief getest. Had een week na t ontdekken dat t mis was een hcg van 8700

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven