Gezondheid alle pijlers

Gezichtsdeodorant, bestaat dat?

26-03-2018 23:28 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hmmm lastig in welke categorie ik dit moest plaatsen, maar de aanleiding is mijn gezondheid.
Door chronische ziekte kan ik de laatste paar jaar mijn lichaamstemperatuur steeds slechter zelf regelen. Ijskoud en niet warm te krijgen wisselt razendsnel met bloedhitte en daarbij enorme zweetaanvallen.
Het zweet drupt dan van mijn gezicht en mijn haar is zeiknat. In iets minder heftige aanvallen heb ik een zogenaamde zweetsnor en -sik.
Nu de zomer weer in aantocht is zal het zweten er niet minder op worden. Voor mijn oksels heb ik de perfecte Deo gevonden. En ik slik ginkgo biloba voor het (hopelijk) iets beter regelen van mijn lichaamstemperatuur.

Maar nu de vraag: bestaat er zoiets als gezichtsdeodorant? Desnoods een recept om dat zelf te fabriceren. Ik vind dat zweten in mijn gezicht echt onprettig en genant ook.

Iemand een :lightbulb:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Ik heb er nog nooit van gehoord. Er zijn wel verzorgende en verfrissende facemists?

Komen dit soort zweetkwaaltjes niet in aanmerking voor botox? Lijkt mij echt heel vervelend! Botox wordt ook wel eens gebruikt bij overmatig zweten in de oksels. Misschien kan het ook in het gezicht?
Huisarts eens vragen. Er bestaan middeltjes die je bijvoorbeeld met een watje op de huis kunt deppen.
Vroeger gebruikten oudere vrouwen 4711 eau de cologne.

Er zijn ook verfrissingsdoekjes die je zou kunnen gebruiken.

Verder bestaat er ook een blok deodorant, heel ouderwets, dat je onder je neus zou kunnen wrijven, maar ben helaas de naam kwijt.

Meer weet ik niet te verzinnen.

Succes. :)
Wat een vervelend probleem! Als je gezicht alleen een beetje zou glimmen dan zou je poeder (make-up) kunnen proberen maar dat gaat natuurlijk niet helpen als het zoveel is. Waarschijnlijk bedoel je zo'n deo met aluminium er in, die werken inderdaad geweldig maar het lijkt me niet zo gezond om dat op je gezicht te smeren.. Ik hoop dat je een oplossing vindt!
Aluinsteen? (wordt ook gebruikt na het scheren van baard, dus kan op gezicht).
anoniem_313733 wijzigde dit bericht op 26-03-2018 23:44
75.28% gewijzigd
Bros before hoes
@HvP Maar dan staat je hele gezicht stijf van de botox dat lijkt me ook niet ideaal haha
StefBros schreef:
26-03-2018 23:40
Aluinsteen?
Jaaaa!!!! :proud:

Die deodorant in dat kleine flesje, dat je met een watje op moet brengen is misschien ook wel een plan. Odorex dacht ik.
HakunaMatata8 schreef:
26-03-2018 23:41
@HvP Maar dan staat je hele gezicht stijf van de botox dat lijkt me ook niet ideaal haha
Haha dat is ook mijn eerste gedachte hoor. Maar als botox “medisch” wordt gebruikt gebruiken ze het niet op dezelfde manier en in dezelfde hoeveelheid als dat ze het “cosmetisch” gebruiken.

Ken iemand die botox heeft gekregen in verband met migraine en daar zie je echt niets van.
ik denk dat in je gezicht botox de enige optie is die écht helpt
Je kunt bij de huisarts ook navraag doen naar oxybutinine
In beide gevallen betekent het wel dat je iets in je lichaam moet stoppen, de vraag is of je dat wilt
Oh, bekend met het probleem. Flink overgewicht (dus al zweten) en niet te bloot willen (want geen gezicht) zorgden voor een onmogelijke situatie.

Toentertijd groot fan van Odorex, zowel de lotion als dat flesje met doorzichtig spul. Dat flesje gebruikte ik 's avonds geloof ik, en dan in de ochtend de lotion onder mijn make-up. Werkte al een tierelier.
Lijkt me een lastig probleem, misschien weet de huisarts raad?

Huismiddeltjes zijn trouwens niet altijd zo onschuldig als ze klinken. Aluin is kadmiumaluminiumsulfaat, en zeker niet beter dan deo’s met aluminium erin.
dkb22 schreef:
27-03-2018 00:26
Oh, bekend met het probleem. Flink overgewicht (dus al zweten) en niet te bloot willen (want geen gezicht) zorgden voor een onmogelijke situatie.

Toentertijd groot fan van Odorex, zowel de lotion als dat flesje met doorzichtig spul. Dat flesje gebruikte ik 's avonds geloof ik, en dan in de ochtend de lotion onder mijn make-up. Werkte al een tierelier.
ik gebruik die odorex wel eens voor m’n oksels maar dat prikt als een gek. moet er niet aan denken dat op mijn gezicht te smeren...
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik deed vroeger weleens Odorex Dry op voorhoofd en handen, maar dat voelde niet prettig aan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Er is een deo voor onder de oksels die de porieen afsluit.
Toen ik die gebruikte ging ik heel erg op mijn gezicht/voorhoofd zweten.
Het zweet moest er natuurlijk gewoon uit en zocht andere uitgangen zeg maar.

Misschien die op je voorhoofd smeren?

Ik zeg ook maar wat hoor, misschien helpt het.
Ik weet niet welke deo je onder je oksels gebruikt maar ik had er een waardoor ik juist in mijn gezicht meer ging zweten ( alsof de hitte een andere uitweg zocht). Was zo'n extra 48 uur droog geval oid.
Ik gebruik Salt of the Earth Spray, een natuurlijke deo-pompspray. Zit geen geur aan en zitten alleen natuurlijke producten in (volgens het etiket...)

Ik spray na het douchen onder mijn oksels, over mijn schouders en in mijn gezicht. Het scheelt op warme dagen twee pakjes tissues.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
OpenHaardVuur schreef:
27-03-2018 08:34
Ik gebruik Salt of the Earth Spray, een natuurlijke deo-pompspray. Zit geen geur aan en zitten alleen natuurlijke producten in (volgens het etiket...)

Ik spray na het douchen onder mijn oksels, over mijn schouders en in mijn gezicht. Het scheelt op warme dagen twee pakjes tissues.
Dat bedoel ik dus. In die spray is het tweede ingrediënt potassium alum, oftewel aluin, en ook dat bevat aluminium. Het is de vraag of het kwaad kan, maar ‘natuurlijk’ staat dus echt, echt, echt niet gelijk aan ‘gezonder’. Maar wij leken laten ons daar wel gemakkelijk door om de (kruiden)tuin leiden.
voornu schreef:
27-03-2018 07:56
Ik weet niet welke deo je onder je oksels gebruikt maar ik had er een waardoor ik juist in mijn gezicht meer ging zweten ( alsof de hitte een andere uitweg zocht). Was zo'n extra 48 uur droog geval oid.
Hahahaha, ja! Mijn oksel blijven droog maar het zweet loopt tegenwoordig uit mijn haar. :-D
Het moet toch érgens vandaan komen om je temperatuur te reguleren.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
hebjehaarookweer schreef:
27-03-2018 08:48
Dat bedoel ik dus. In die spray is het tweede ingrediënt potassium alum, oftewel aluin, en ook dat bevat aluminium. Het is de vraag of het kwaad kan, maar ‘natuurlijk’ staat dus echt, echt, echt niet gelijk aan ‘gezonder’. Maar wij leken laten ons daar wel gemakkelijk door om de (kruiden)tuin leiden.
Hmmm... dat is toch best wel jammer. Maar heel eerlijk gezegd weet ik niet of ik terug wil naar me kapotzweten. Afgezien van dat een rood zwetend hoofd er niet aantrekkelijk uitziet, voel ik me dan echt naar.

Wat zijn de negatieve effecten van aluin?
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Een andere tip.
Veeeel water drinken.
Dat ontgift je lichaam waardoor je vanzelf minder gaat zweten.
Bedankt voor alle tips!! Ik ga ze gewoon allemaal proberen (behalve de boot haha).
Ik ga op een dag dat ik de deur niet uit hoef eens geen deo onder mijn oksels smeren. Kijken of dat helpt.
Veel water drinken doe ik al, ik drink sowieso niks anders (ok op een kopje koffie pd na) en er gaat zeker twee liter doorheen.

Bedankt!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
daenerys79 schreef:
27-03-2018 06:43
ik gebruik die odorex wel eens voor m’n oksels maar dat prikt als een gek. moet er niet aan denken dat op mijn gezicht te smeren...
Dat is het rare, onder mijn oksels deed ie dat ook; in mijn gezicht niet? Ik heb gewoon een rare huid misschien, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven