“Prive” opvang
vrijdag 30 maart 2018 om 20:52
Eindelijk ga ik weer aan het werk & begint de zoektocht naar opvang.
Familielid wil met liefde oppassen echter wil ik dat niet zonder financiele toelage doen!
Wat is een realistisch bedrag voor 4 dagen, waarvan 2 dagen van 11:00 tot 17:15 & 2 dagen van 08:30 tot 17:15.
“Betalen” gaat hier niet om uurtarieven ala proff. Opvang etc. Zij wil er zelf niets voor, en is hier stellig in
Gezien haar leefsituatie is dit ook geen aanslag op haar leven etc. Zoals als gesteld zij zou dit doen met 1000000% liefde voor het kind & ons.
Wellicht voor velen van jullie niet te begrijpen hoor, kan ik me iets bij voorstellen
Het gaat om 1 kind van 3 & een bijzondere band tussenkind & familielid. Daarnaast is het voor haar een te afgebakende periode (tot ze 4 jr is) en t is alleen in schoolweken, niet in de vakanties
Familielid kan zelf een extra centje gebruiken, dit vertelt ze niet maar weet ik wel.
Familielid wil met liefde oppassen echter wil ik dat niet zonder financiele toelage doen!
Wat is een realistisch bedrag voor 4 dagen, waarvan 2 dagen van 11:00 tot 17:15 & 2 dagen van 08:30 tot 17:15.
“Betalen” gaat hier niet om uurtarieven ala proff. Opvang etc. Zij wil er zelf niets voor, en is hier stellig in
Gezien haar leefsituatie is dit ook geen aanslag op haar leven etc. Zoals als gesteld zij zou dit doen met 1000000% liefde voor het kind & ons.
Wellicht voor velen van jullie niet te begrijpen hoor, kan ik me iets bij voorstellen
Het gaat om 1 kind van 3 & een bijzondere band tussenkind & familielid. Daarnaast is het voor haar een te afgebakende periode (tot ze 4 jr is) en t is alleen in schoolweken, niet in de vakanties
Familielid kan zelf een extra centje gebruiken, dit vertelt ze niet maar weet ik wel.
anoniem_367198 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 21:18
53.67% gewijzigd
vrijdag 30 maart 2018 om 20:57
Tussen 7 en 10 euro per uur kost normale dagopvang. Is dat op die manier ( als je echt realistisch wil betalen) niet heel duur?Digestive schreef: ↑30-03-2018 20:52Eindelijk ga ik weer aan het werk & begint de zoektocht naar opvang.
Is die uren bij reguliere opvang als KVD of gastouder en het ontvangen kinderopvangtoeslag niet beter te behappen?
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 20:58
5.36% gewijzigd
vrijdag 30 maart 2018 om 20:58
Voor een hond? Een kind? Een hele groep kinderen? Ik betaalde mijn oppas in 2014 /2015 8 euro (zwart) voor 1 baby, 3 dagen per week van 8-17 uur.Digestive schreef: ↑30-03-2018 20:52Eindelijk ga ik weer aan het werk & begint de zoektocht naar opvang.
vrijdag 30 maart 2018 om 21:00
Familielid heeft zelf "geen leven" dat ze zo vaak wil oppassen?
Het lijkt me toch écht een fikse belasting om een kind - niet van jezelf - zoveel uur per week op te vangen.
Ik zou kijken wat je kwijt zou zijn aan een gastouder.
Desnoods het netto-bedrag (KOT erafgetrokken) + je eeuwige dank + af en toe een verwenbon.
Het lijkt me toch écht een fikse belasting om een kind - niet van jezelf - zoveel uur per week op te vangen.
Ik zou kijken wat je kwijt zou zijn aan een gastouder.
Desnoods het netto-bedrag (KOT erafgetrokken) + je eeuwige dank + af en toe een verwenbon.
vrijdag 30 maart 2018 om 21:04
Waar dacht je zelf aan? Minder dan 5,50 eur per uur voor één kind is uitzuigen. Nog wat extra voor een tweede of verder kind. Dus reken op zeker 30 x 5,50 = 165 eur per week.
Weet je echt zeker dat familielid vier hele dagen wil en kan oppassen? Dat is een hele forse verplichting. Waarom geen combinatie met professionele opvang?
Weet je echt zeker dat familielid vier hele dagen wil en kan oppassen? Dat is een hele forse verplichting. Waarom geen combinatie met professionele opvang?
vrijdag 30 maart 2018 om 21:04
Als je het reguliere tarief moet betalen en geen toeslag kunt aanvragen omdat het geen 'officiele opvang' is, dan is het bijna onbetaalbaar.Lucifermiauww schreef: ↑30-03-2018 20:57Tussen 7 en 10 euro per uur kost normale dagopvang. Is dat op die manier ( als je echt realistisch wil betalen) niet heel duur?
Is die uren bij reguliere opvang als KVD of gastouder en het ontvangen kinderopvangtoeslag niet beter te behappen?
Bij officiele opvang krijg je bovendien luiers en voeding bij die prijs inbegrepen.
vrijdag 30 maart 2018 om 21:07
Dat ligt per opvang verschillend. Ik moest sowieso altijd zelf luiers meegeven en mijn oudste en jongste hadden speciale voeding helaas.Toverspiegel schreef: ↑30-03-2018 21:04Als je het reguliere tarief moet betalen en geen toeslag kunt aanvragen omdat het geen 'officiele opvang' is, dan is het bijna onbetaalbaar.
Bij officiele opvang krijg je bovendien luiers en voeding bij die prijs inbegrepen.
Maar als TO echt een beetje realistisch dat lieve familielid wil betalen dan word het een heel duur grapje. Want Kinderopvangtoeslag krijgen ze niet.
vrijdag 30 maart 2018 om 21:15
Wow, vier dagen? Dat is wel een flinke belasting voor een familielid! Als je een realistisch bedrag betaalt (dus wat je anders aan kinderdagverblijf of gastouder had moeten betalen) is gigantisch duur want je krijgt geen kinderopvangtoeslag. En minder betalen is eigenlijk per definitie te weinig voor de aanpassing die dit familielid moet doen. Daarnaast vind ik 4 dagen informele opvang riskant qua betrouwbaarheid (als familielid een week ziek is ofzo).
Ik zie twee alternatieven: je laat je kind drie dagen naar een kinderdagverblijf of gastouder gaan, en een dag naar dit familielid. Dat is veel minder belastend, zo blijft het leuk, en zo heb je achtervang: als kind eens ziek wordt op kdv wil familielid misschien wel bijspringen, en als familielid ziek is kan kind misschien een dagje extra naar kdv/go.
Of: jullie kijken of familielid formeel gastouder kan worden. Geen idee of er sprake is van een opleiding of werkachtergrond die dat wat makkelijker maakt. Heb je wel kosten voor een gastouderbureau, maar je krijgt wel kinderopvangtoeslag en het bureau helpt met zoeken van vervanging als familielid ziek is etc.
Ik zie twee alternatieven: je laat je kind drie dagen naar een kinderdagverblijf of gastouder gaan, en een dag naar dit familielid. Dat is veel minder belastend, zo blijft het leuk, en zo heb je achtervang: als kind eens ziek wordt op kdv wil familielid misschien wel bijspringen, en als familielid ziek is kan kind misschien een dagje extra naar kdv/go.
Of: jullie kijken of familielid formeel gastouder kan worden. Geen idee of er sprake is van een opleiding of werkachtergrond die dat wat makkelijker maakt. Heb je wel kosten voor een gastouderbureau, maar je krijgt wel kinderopvangtoeslag en het bureau helpt met zoeken van vervanging als familielid ziek is etc.
vrijdag 30 maart 2018 om 21:22
Waarom wil je dit per se? Ik voorzie een hoop gedoe als familielid toch op een gegeven moment niet meer kan of wil of hij/zij houdt er heel andere opvoedingsmethoden op na dan jij. Hij/zij is bijna vaker bij je kind dan jij zelf dus diegene speelt een grote rol in het leven van je kind. Wil je dat wel? Lijkt mij allemaal veel te dichtbij komen en een recept voor een hoop gedoe.
vrijdag 30 maart 2018 om 21:24
Je wil een zakcentje geven en niet een realistisch bedrag dus?
Ik zou dus kijken wat ik kwijt zou zijn aan netto opvang en daar in de buurt gaan zitten. Maar alleen als het geen oudere opa en oma betreft en hij/zij er geen gedoe mee krijgt.
Maar ik had sowieso geen 4 dagen willen hebben bij iemand die ik ken en die ik amper wat ga betalen.
En waar geen achtervang is bij ziekte en vakanties van die persoon.
Maar heel veel mensen doen het zo hoor TO en zat die helemaal niks betalen voor de opvang van familie.
Ik zou dus kijken wat ik kwijt zou zijn aan netto opvang en daar in de buurt gaan zitten. Maar alleen als het geen oudere opa en oma betreft en hij/zij er geen gedoe mee krijgt.
Maar ik had sowieso geen 4 dagen willen hebben bij iemand die ik ken en die ik amper wat ga betalen.
Maar heel veel mensen doen het zo hoor TO en zat die helemaal niks betalen voor de opvang van familie.
vrijdag 30 maart 2018 om 21:31
Ik zie het in mijn omgeving ook en daar wordt idd gebruik gemaakt van familie zonder deze te betalen. Hoewel de familie het graag doet, is er een wat scheve verhouding ontstaan tussen moeder en de familie. Moeder is vrij dominant en familie durft geen nee te zeggen dus er wordt met regelmat wat manipulatie ingezet om wat voor elkaar te krijgen. Familie kan niet de rol op zich nemen die normaal in die positie wenselijk is. Mijn ding zou het dus echt niet zijn.Lucifermiauww schreef: ↑30-03-2018 21:24Je wil een zakcentje geven en niet een realistisch bedrag dus?
vrijdag 30 maart 2018 om 21:42
Ben niet op mijn achterhoofd gevallen wat betreft de praktijk, maar WOW deze komt hier wel ff binnen!Coco87 schreef: ↑30-03-2018 21:31Ik zie het in mijn omgeving ook en daar wordt idd gebruik gemaakt van familie zonder deze te betalen. Hoewel de familie het graag doet, is er een wat scheve verhouding ontstaan tussen moeder en de familie. Moeder is vrij dominant en familie durft geen nee te zeggen dus er wordt met regelmat wat manipulatie ingezet om wat voor elkaar te krijgen. Familie kan niet de rol op zich nemen die normaal in die positie wenselijk is. Mijn ding zou het dus echt niet zijn.
vrijdag 30 maart 2018 om 21:46
vrijdag 30 maart 2018 om 21:49
TO, je hoeft helemaal geen foute intenties te hebben om toch (onbewust) misbruik te maken van de goedheid van je familielid. Het zal wel om een grootouder gaan?
Vier dagen opvang is veel, dat kan familielid best gaan tegenvallen als hij / zij niet eerder structureel een drukke peuter om zich heen heeft gehad. Maar jij moet naar je werk dus het familielid kan niet zomaar meer terug.
Vier dagen opvang is veel, dat kan familielid best gaan tegenvallen als hij / zij niet eerder structureel een drukke peuter om zich heen heeft gehad. Maar jij moet naar je werk dus het familielid kan niet zomaar meer terug.
vrijdag 30 maart 2018 om 21:49
320,00sneeuwwitje80 schreef: ↑30-03-2018 21:48Wat zou je hiervoor moeten betalen in de reguliere opvang minus de KOT?
vrijdag 30 maart 2018 om 21:52
Het ligt natuurlijk ook aan de personen zelf he. Dominant tegenover "deurmat" (even oneerbiedig) is sowieso een vrij slechte combinatie, maar het lijkt me niet verkeerd om je te bedenken hoe je jouw relatie met het familielid het liefste ziet en welke impact dit zou kunnen hebben.
vrijdag 30 maart 2018 om 21:54
Het is geen familielid op leeftijd waarvan ik zelf de realistische inschatting zou maken mbt belastbaarheid en die ik iberhaupt niet zou belasten.Erizon schreef: ↑30-03-2018 21:49TO, je hoeft helemaal geen foute intenties te hebben om toch (onbewust) misbruik te maken van de goedheid van je familielid. Het zal wel om een grootouder gaan?
Kind is er nu ook kind aan huis, andere setting maar toch.
Het is geen kwestie van oooh zij spreekt uit dat ze t wil e wij maken hier misbruik van. Integendeel! Ze zal het als het een belediging opvatten als we het niet op zn minst proberen