Trap nieuwbouwwoning

02-04-2018 08:30 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week is onze hardhouten trap geplaatst.
De bedoeling is dat je deze alleen aflakt.

Nu is er alleen een soort huishoud folie omheen gedaan heel dun. Aangezien het huis nog niet klaar is en er vele bouwvakkers omhoog gaan ben ik bang dat die trap niet mooi blijft zo.

Ik zeg we moeten dit even goed inpakken/beschermen straks even naar de bouwmarkt en regelen.

Mijn vriend zegt; bouwer is in principe verantwoordelijk stel dat we hem inpakken en er toch nog beschadigingen komen zij dan kunnen zeggen tja jullie hebben hem zelf ingepakt dus proberen het dan weer op ons af te schuiven.

Wat is jullie tip of ervaring hierin?
Stucloper werkt perfect. Overleg met de aannemer, een goede aannemer denkt met je mee.
Ja mijn idee was ook om stucloper te kopen. Vandaag even afplakken en dan is het goed. Maar mijn vriend twijfelt dus of dit onze verantwoording en zij dit niet gewoon moeten regelen.
Ach voor die 14 euro zou ik geen risico lopen...
Bij ons geen bescherming opgedaan en er is nog heel wat over heen gelopen maar geen beschadigingen.
Je moet straks toch nog gaatjes opvullen, schuren, grondverf, schuren, verven, schuren, verven.
Is een vurenhouten trap trouwens.
Zolang de woning niet is opgeleverd moet je de verantwoording laten waar hij ligt; namelijk bij de aannemer. Zodra je zelf gaat klooien, verschuift ook de verantwoordelijkheid, en als er dan iets mis gaat krijg je een welles/nietes-geschil.
Nummer*Zoveel schreef:
02-04-2018 09:04
Zolang de woning niet is opgeleverd moet je de verantwoording laten waar hij ligt; namelijk bij de aannemer. Zodra je zelf gaat klooien, verschuift ook de verantwoordelijkheid, en als er dan iets mis gaat krijg je een welles/nietes-geschil.
Mee eens.
En straks zit de stucloper niet goed vast en kukelt een bouwvakker van de trap af.

Bij de oplevering goed controleren, dan moeren zij het fixen.
Zebra123 schreef:
02-04-2018 08:57
Bij ons geen bescherming opgedaan en er is nog heel wat over heen gelopen maar geen beschadigingen.
Je moet straks toch nog gaatjes opvullen, schuren, grondverf, schuren, verven, schuren, verven.
Is een vurenhouten trap trouwens.
Vurenhout is een wereld van verschil met hardhout. Een hardhouten trap hoeft niet meer opgevuld, geschuurd, gegrond, geschuurd en geverfd te worden itt een vurenhouten trap.

TO ik zou hem goed beschermen. De aannemer gaat bij beschadigen echt de trap er niet meer uithalen en vervangen. Dus beter het zekere voor het onzekere nemen.
Hardhout zou ik olieën of zepen en verder zo laten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mieky80 schreef:
02-04-2018 09:18
Vurenhout is een wereld van verschil met hardhout. Een hardhouten trap hoeft niet meer opgevuld, geschuurd, gegrond, geschuurd en geverfd te worden itt een vurenhouten trap.

TO ik zou hem goed beschermen. De aannemer gaat bij beschadigen echt de trap er niet meer uithalen en vervangen. Dus beter het zekere voor het onzekere nemen.
Oke mijn fout dat wist ik niet.
Het is inderdaad hardhout geen vurenhout.

Hmmm lastig ik lees hier ook verschillende reacties. Waarvan idd dat je de verantwoordelijkheid gaat verschuiven en anderzijds dat ze inderdaad ook niet meer de trap eruit gaan halen....
Ga gewoon in overleg. Je wilt het gedoe niet.

Stucloper kan je goed strak bevestigen, koop dan ook de bijbehorende tape.
Mieky80 schreef:
02-04-2018 09:18

Je moet de aannemer de trap laten beschermen, eventueel tegen betaling. Als je het zelf gaat doen neem je, zoals iemand anders als schreef, de verantwoordelijk over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven