Ontslag genomen, maar feestdag?
maandag 2 april 2018 om 11:23
Hey allemaal,
Ik werk sinds een paar weken via een uitzendbureau. Het is niet mijn droombaan, maar ik dacht altijd beter als werkloos thuis te zitten totdat ik wel wat beters heb kunnen vinden. Nu heb ik inderdaad iets beters gevonden (kreeg net te horen dat ik ben aangenomen) en heb zonet via de mail gelijk ontslag genomen. Daarna heb ik nog even nagebeld, maar kwam erachter dat ze vandaag zijn gesloten ivm tweede paasdag. Daarna heb ik naar mijn werk gebeld om het te laten weten dat ik er morgen niet ben, maar ook hun zijn gesloten. Gek dat de ene bedrijf wel open is en de andere niet, maar oke het is natuurlijk wel een feestdag.
Nu zit ik dus met een mini probleempje. Mailtje wat ik mijn uzb heb verstuurd krijgen ze dus pas morgen te zien. En ik heb morgen een shift can 11 tot 19 uur maar ik ga dus niet. Is al 1 uur rijden en vind het lullig om 1 uur daar heen te rijden alleen maar om te zeggen dat ik niet kom. Hoe zouden jullie dit oplossen?
En nog fijne pasen btw
Ik werk sinds een paar weken via een uitzendbureau. Het is niet mijn droombaan, maar ik dacht altijd beter als werkloos thuis te zitten totdat ik wel wat beters heb kunnen vinden. Nu heb ik inderdaad iets beters gevonden (kreeg net te horen dat ik ben aangenomen) en heb zonet via de mail gelijk ontslag genomen. Daarna heb ik nog even nagebeld, maar kwam erachter dat ze vandaag zijn gesloten ivm tweede paasdag. Daarna heb ik naar mijn werk gebeld om het te laten weten dat ik er morgen niet ben, maar ook hun zijn gesloten. Gek dat de ene bedrijf wel open is en de andere niet, maar oke het is natuurlijk wel een feestdag.
Nu zit ik dus met een mini probleempje. Mailtje wat ik mijn uzb heb verstuurd krijgen ze dus pas morgen te zien. En ik heb morgen een shift can 11 tot 19 uur maar ik ga dus niet. Is al 1 uur rijden en vind het lullig om 1 uur daar heen te rijden alleen maar om te zeggen dat ik niet kom. Hoe zouden jullie dit oplossen?
En nog fijne pasen btw
maandag 2 april 2018 om 11:27
Nee geen opzegtermijn. Zit nog steeds in mijn soort van 'proeftijd'.
maandag 2 april 2018 om 11:28
Ja ze waren gewoon open. Vond het ook al vreemd.
maandag 2 april 2018 om 11:30
Wanneer ga je beginnen bij het nieuwe bedrijf?
Als dat niet morgen is kun je dus gewoon nog morgen bij het andere bedrijf werken. Rond het netjes af, je weet nooit hoe je die mensen zakelijk weer eens tegen komt.
Je kunt natuurlijk ook je nieuwe baan bellen dat je woensdag pas kunt beginnen omdat je nog iets af te ronden hebt.
Als dat niet morgen is kun je dus gewoon nog morgen bij het andere bedrijf werken. Rond het netjes af, je weet nooit hoe je die mensen zakelijk weer eens tegen komt.
Je kunt natuurlijk ook je nieuwe baan bellen dat je woensdag pas kunt beginnen omdat je nog iets af te ronden hebt.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 02-04-2018 11:32
21.47% gewijzigd
maandag 2 april 2018 om 11:30
Ja dan mag het wel, maar netjes is het niet.Glanzendhaar schreef: ↑02-04-2018 11:27Nee geen opzegtermijn. Zit nog steeds in mijn soort van 'proeftijd'.
maandag 2 april 2018 om 11:34
maandag 2 april 2018 om 11:37
Ik zou ook niet gaan. Zij kunnen zo van je af en andersom. Dan maar niet netjes.
Ik heb nooit zo medelijden als er uitzend of flexcontracten mee gemoeid zijn maar dat is omdat ik wel altijds netjes dingen wilde afhandelen.
En de werkgevers of bureau's dat nooit met mij waren.
En in dit geval is er ook nog een proeftijd.
Maar je kon vanochtend meteen bellen begrijp.. had ik dat gedaan.
Ik heb nooit zo medelijden als er uitzend of flexcontracten mee gemoeid zijn maar dat is omdat ik wel altijds netjes dingen wilde afhandelen.
En de werkgevers of bureau's dat nooit met mij waren.
En in dit geval is er ook nog een proeftijd.
Maar je kon vanochtend meteen bellen begrijp.. had ik dat gedaan.
maandag 2 april 2018 om 11:40
Wat asociaal. Dat een werkgever dat kan, wil nog niet zeggen dat iedere werkgever iemand zomaar op straat zet. Dat een werknemer het kan, wil nog niet zeggen dat iedere werknemer zijn werkgever maar moet laten stikken. Je kan het ook gewoon netjes afhandelen. Sommige mensen denken ook echt alleen maar aan zichzelf hè.Lucifermiauww schreef: ↑02-04-2018 11:37Ik zou ook niet gaan. Zij kunnen zo van je af en andersom. Dan maar niet netjes.
maandag 2 april 2018 om 11:43
Overdrijven is ook een vak.pamelacourson schreef: ↑02-04-2018 11:40Wat asociaal. Dat een werkgever dat kan, wil nog niet zeggen dat iedere werkgever iemand zomaar op straat zet. Dat een werknemer het kan, wil nog niet zeggen dat iedere werknemer zijn werkgever maar moet laten stikken. Je kan het ook gewoon netjes afhandelen. Sommige mensen denken ook echt alleen maar aan zichzelf hè.
Als je verder leest zie je waarom ik dat nu wel zou doen. Iets met ervaring.
En zou ik nooit meer bij een uitzendorganisatie gaan werken.
maandag 2 april 2018 om 11:53
Dit inderdaad!Gatinmijnsok schreef: ↑02-04-2018 11:29Hoe zit dat met uitzendwerk, kan je dan op de dag zelf laten weten dat je niet meer komt? Er wordt toch op je gerekend? Ik vind dit niet netjes, zelfs zonder opzegtermijn.
Tralalalala
maandag 2 april 2018 om 11:54
Ik vind dat niet overdrevenLucifermiauww schreef: ↑02-04-2018 11:43Overdrijven is ook een vak.
Als je verder leest zie je waarom ik dat nu wel zou doen. Iets met ervaring.
En zou ik nooit meer bij een uitzendorganisatie gaan werken.
Persoonlijk zou ik mezelf er niet lekker bij voelen om mensen op de dag zelf te laten zitten.
Dus ik zou morgen wel gaan en netjes zeggen dat dit mijn laatste werkdag is.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 2 april 2018 om 11:56
Dat mag, ik deed dat ook altijd. Maar nu zou ik dat dus niet meer doen. Ieder zijn ervaringen zullen we maar zeggen.Summerdance schreef: ↑02-04-2018 11:54Ik vind dat niet overdreven
Persoonlijk zou ik mezelf er niet lekker bij voelen om mensen op de dag zelf te laten zitten.
Dus ik zou morgen wel gaan en netjes zeggen dat dit mijn laatste werkdag is.