1e liefde
dinsdag 3 april 2018 om 21:30
Hallo allemaal,
Ik ben een student van 21 en heb al 2 jaar een vriend waar ik nog steeds gek op ben. Alleen is hij 6 jaar ouder en heeft hij al een full time job aan de andere kant van het land. Voor mij gaat het nog wel even duren voordat ik zover ben.
Ik zit een beetje in dubio want hij is mijn eerste liefde en de kans dat je in 1x de goeie te pakken hebt is erg klein, toch voelt het wel zo en wil ik hem zeker niet kwijt. Maar aan de andere kant ben ik nog jong en wil ik graag onafhankelijk zijn en doen wat ik wil.
Graag hoor ik jullie ideeën/ervaringen over deze situatie. Ik weet het namelijk niet meer....
Ik ben een student van 21 en heb al 2 jaar een vriend waar ik nog steeds gek op ben. Alleen is hij 6 jaar ouder en heeft hij al een full time job aan de andere kant van het land. Voor mij gaat het nog wel even duren voordat ik zover ben.
Ik zit een beetje in dubio want hij is mijn eerste liefde en de kans dat je in 1x de goeie te pakken hebt is erg klein, toch voelt het wel zo en wil ik hem zeker niet kwijt. Maar aan de andere kant ben ik nog jong en wil ik graag onafhankelijk zijn en doen wat ik wil.
Graag hoor ik jullie ideeën/ervaringen over deze situatie. Ik weet het namelijk niet meer....
dinsdag 3 april 2018 om 21:36
Ik was 0, partner 1, intussen al een halve eeuw samen. Geen spijt. Niks gemist. Maar goed, ik vind individualisme ernstig overschat en het idee niks te willen missen puberale aanstellerij, dus aan mij heb je niks.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
dinsdag 3 april 2018 om 22:09
Kijken maar hoe het draait en of jullie relatie bestand is tegen die afstand en 't feit dat hij werkt en jij studeert?
En vooral geen stappen (stoppen met studeren, verhuizen, kinderen) nemen enkel "omdat hij 6 jaar ouder is".
Hier was ik 21 en student. Hij 35 en werkend.
12 à 13 jaar verder en we zijn nog samen.
Het enige voordeel: We woonden geen half land uit elkaar.
Dan was ik er waarschijnlijk niet eens aan begonnen of waren we uit elkaar gegaan.
En vooral geen stappen (stoppen met studeren, verhuizen, kinderen) nemen enkel "omdat hij 6 jaar ouder is".
Hier was ik 21 en student. Hij 35 en werkend.
12 à 13 jaar verder en we zijn nog samen.
Het enige voordeel: We woonden geen half land uit elkaar.
Dan was ik er waarschijnlijk niet eens aan begonnen of waren we uit elkaar gegaan.
woensdag 4 april 2018 om 08:50
Ik kees dat wel vaker en vind dat altijd zo vreemd dat mensen zeggen; “ik wilde eerst nog even rondkijken” of “ik had nog geen vergelijkingsmateriaal”. Als je nog stapelgek op je vent bent, dan zet je hem om die reden toch niet aan de kant? Als je twijfels hebt, oké. Maar als je relatie verder goed is, wat wil je dan nog meer?
woensdag 4 april 2018 om 20:18
Ja, oké, dan is het logisch toch, dat je verder kijkt...