Op naar de NIPT...

29-05-2017 21:54 3318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg van "Slechte uitslag combinatietest". zwanger/slechte-uitslag-combinatietest/ ... #p22759353

Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.

We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.

In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...

Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc

:cheer2: Hoera, ze is er!! :cheer2:
flipje2 wijzigde dit bericht op 28-11-2018 05:37
95.11% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Lieve Flipje, ik lees al een hele tijd mee en leef erg met jullie mee. Ik hoop zo dat het deze keer goed gaat!! Ik duim net als iedereen mee voor een gezond kindje in jullie armen in november, het is jullie zo gegund!!
Moet even klagen hoor...

Intussen twee dagen verder en ik ben nu 60% van de goede vibes al wel weer kwijt vrees ik. Ik wil zó graag voorbij de 10-12 weken zijn en duidelijk die armpjes en beentjes op de echo kunnen onderscheiden en dan GEEN vocht of andere gekke dingen zien...
En dan heb ik het nog niet eens over de NIPT.

Poeh, wat is dit een ontzettend zware tijd...
Net even alle komende afspraken in mijn hoofd op een rijtje gezet. De periode tussen deze twee echo's is voorlopig het langst. Door alle verschillende artsen die allemaal even moeten kijken is de periode tussen de 8 en 12 weken behoorlijk goed ingedekt (zacht uitgedrukt):

- 6w6d: eerste echo IVF-centrum
- 8w4d: extra echo IVF-centrum
- 9w?d: intake gynaecoloog
- 10w?d: exit IVF-centrum
- 11w?d: echo bij NIPT

Dus nu even de komende 10 dagen uitzitten en daarna in elk geval elke week even een check-up/geruststelling.
flipje2 schreef:
31-03-2018 11:41
Moet even klagen hoor...

Intussen twee dagen verder en ik ben nu 60% van de goede vibes al wel weer kwijt vrees ik. Ik wil zó graag voorbij de 10-12 weken zijn en duidelijk die armpjes en beentjes op de echo kunnen onderscheiden en dan GEEN vocht of andere gekke dingen zien...
En dan heb ik het nog niet eens over de NIPT.

Poeh, wat is dit een ontzettend zware tijd...
Kan het me levendig indenken Flipje. Je hebt de echo gehad en struisvogelen wordt dan moeilijk.
Sterkte.
Wel heel fijn dat je na de volgende echo iedere week controles krijgt.
Dat wachten iedere keer lijkt me ook loodzwaar.
:hug:
Heel heel veel sterkte tijdens deze lange weken :hug:
Oooh zo moeilijk! :hug: voor al dat wachten...
ondertussen blijf ik hier steeds maar door duimen!
Herkenbaar Flip... struisvogelen was het enige dat hielp
Morgen intake voor ICSI+PGS in Gent.. had de afspraak liever willen verplaatsen naar de eerst volgende mogelijkheid zou dan pas eind augustus zijn. Dus toch maar zo gelaten.

Maar echt helemaal geen zin in nu... :@@:
Nee dat kan ik me zo goed voorstellen maar wel goed dat je wel gaat! Kop in de wind en baby in je buik en gaan met die banaan. Je kunt dit echt. Je hebt al zo vreselijk veel doorgemaakt en je bent er nog steeds, ook dit kun je :)
Ja wachttijd is lang in Gent. Ik kan er ook pas eind augustus terecht. Vorige week afspraak gemaakt.

Maar snap dat het heel dubbel is. Je bent nu zwanger en dan ga je het hebben over een volgende zwangerschap. Hopelijk ga je er voor niks heen en gaat deze zwangerschap gewoon goed
Kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt.
Kun je er in Gent geen extra echo uitslepen?;)
Ik hoop dat morgen compleet verspilde tijd is Flip! Hou vol (niet dat je een andere optie hebt) :bigkiss:
Ooohhh lieve meiden ik word ook helemaal gek de laatste dagen.

Ik slaap ZOOO slecht. Continu een heel onrustig gevoel in mijn hele lijf. Voortdurend draaien en woelen, lang wakker liggen en vaak (elke 1-2 uur) wakker worden.
Hoop niet dat het door 'de eerste trimester hormonen' komt want dit houd ik echt niet nog 6 weken vol. :"-(

Straks even contact met de huisarts, hopen dat die on demand een verwijzing wil geven... die zou ik afgelopen maand al krijgen maar het heeft te lang geduurd. Vandaag naar UZ Gent.
Succes in Gent vandaag Flipje! wat verwacht je van je bezoek aan het ziekenhuis daar? Of sta je er redelijk blanco in?

Hopelijk komt de huisarts snel met de verwijzing over de brug.
het is wat het is
Net gebeld en de verwijzing blijkt al twee weken klaar te liggen! Gelukkig.

Ik verwacht/ hoop op een volledige intake, zodat we daar in elk geval 'in het systeem' zitten voor het moment dat het nodig zal zijn. Anders is de wachttijd namelijk erg lang (maanden)...
Als het nu mis gaat willen we daar meteen verder kunnen, maar als het nu wel goed gaat willen we t.z.t. voor een tweede ook liever in Gent verder dan in Amsterdam.
Ben benieuwd hoe de intake in Gent is verlopen, hoe zij omgaan met jullie situatie. En nog even stiekem gespiekt in je buik?
Ik ben ook heel benieuwd! Hopelijk zijn jullie er met een positief gevoel weggekomen.
Spannende tijden Flip.. Ik duim door voor jullie!
Heel positieve dag gehad in Gent. Men had absoluut begrip voor onze komst, ook met de huidige zwangerschap. Dossier besproken en de gang van zaken bij ICSI+PGS doorgenomen.

Ze zeiden allemaal hard voor ons te duimen dat het deze keer gewoon goed gaat en dat ze ons dus voorlopig niet terug zullen zien.

Ook nog even gekeken, hartje klopt nog steeds en embryo nu ruim 1cm groot. Vandaag 7w5d.
Oh dat is heel fijn. Geeft wellicht wat lucht. En ook mooi dat jullie nog even mochten kijken.
Laten we hopen dat dit de 1e en laatste keer was dat jullie naar Gent gingen...
Op de echo zien we wel weer een flinke zwarte vlek bij het vruchtje... we hebben het nog nagevraagd of dat normaal was en volgens de arts was dat zo en groeit dat in een later stadium nog 'dicht'.
Toch zijn we nu/ben ik wel weer bang voor opnieuw een (sterk) verdikte nekplooi... benieuwd hoe de volgende echo eruit ziet...
Hebben ze uitgelegd wat het was? Ik lees op internet iets over hersenkamers en dat het normaal is. Kan me goed voorstellen dat het je ongerust maakt. :rose:
flipje2 schreef:
05-04-2018 06:45
Op de echo zien we wel weer een flinke zwarte vlek bij het vruchtje... we hebben het nog nagevraagd of dat normaal was en volgens de arts was dat zo en groeit dat in een later stadium nog 'dicht'.
Toch zijn we nu/ben ik wel weer bang voor opnieuw een (sterk) verdikte nekplooi... benieuwd hoe de volgende echo eruit ziet...
Dit! De arts zegt dat niet voor niks. Die heeft honderden, zo niet duizenden echo's gezien. Blijf dat vertrouwen hebben, anders maak je jezelf echt gek meis. Over een nekplooi kun je in dit stadium absoluut niks zeggen nog. Sterkte!
Het is gewoon zo moeilijk. Na alles wat er gebeurd is..

Ik heb al vaker gezegd dat ze me het beste dat hele eerste trimester onder narcose zouden kunnen brengen en ik denk nog steeds dat dat eigenlijk beter voor me zou zijn.

[fotoverwijderd]
flipje2 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 13:16
3.85% gewijzigd
Flip, zo begrijpelijk :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven