Op naar de NIPT...

29-05-2017 21:54 3318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg van "Slechte uitslag combinatietest". zwanger/slechte-uitslag-combinatietest/ ... #p22759353

Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.

We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.

***********************************

In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...

************************

Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc

******************

:cheer2: Hoera, ze is er!! :cheer2:
flipje2 wijzigde dit bericht op 28-11-2018 05:37
95.11% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Al van Gent gehoord?
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Ik hoop dat alles goed met jullie gaat!
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik was ff weg van het forum.

Moederdag was ehhh... anders. Toch nog steeds wel een rare dag, en ook veel aan F gedacht. Ik merk dat ik het commerciële "alle moeders moeten in het zonnetje worden gezet (en liefst met zoveel mogelijk cadeaus en toeters en bellen)" nog steeds niet echt kan plaatsen. :A: Wat mij betreft mag de boodschap zijn: wees maar heel heel heel blij dat je moeder mag zijn.
Was hier dus een doodgewone dag, maar wel met een mooie knutsel van de opvang. :)

Gent zijn we inmiddels al geweest, en ik heb de afspraak zelfs nog wat moeten uitstellen, want omdat ze ons daar nu "kennen" konden we direct komen. Ook bij hen geldt dat een terugplaatsing echt pas wordt gedaan vanaf minimaal een jaar na een keizersnede.

Ik had bedacht dat we de behandeling misschien wel al eerder konden gaan doen, omdat toch alles in de vriezer gaat vanwege het PGS onderzoek. Dan is er geen haast, en dan zijn de uitslagen al bekend tegen de tijd dat we wel verder zouden mogen gaan. In principe vinden ze dat inderdaad prima, maar ze mogen geen behandeling starten zolang we nog een embryo in een ander ziekenhuis over hebben. Dan zijn er drie mogelijkheden:
(1) eerst de terugplaatsing in Amsterdam afwachten, en daarna pas in Gent beginnen.
(2) het embryo naar Gent laten verplaatsen, daar laten ontdooien, 24h verder kweken, een biopt nemen voor PGS screening, het embryo weer terug invriezen, de uitslag afwachten en indien die goed is daarna het embryo opnieuw ontdooien voor een tp (uhhhh :bonk: )
(3) het embryo in Amsterdam laten vernietigen (no way!)

Ze zou nog wel even in het artsenoverleg navragen of we ondanks dat embryo niet toch zouden mogen starten, maar eigenlijk wist ze al vrijwel zeker dat dat i.v.m. de regels gewoon niet mogelijk zou zijn. We spraken dus af dat we voor optie 1 zouden gaan. Wel kon ze ons mededelen dat er in principe geen wachtlijst is, maar dat ik wel nog een serie bloedonderzoeken moet laten doen voordat we daadwerkelijk kunnen starten. Maar dat kan ook gewoon in NL, dus daar zou ze me de papieren nog voor mailen. De definitieve beslissing van het artsenoverleg zou ze me nog telefonisch laten weten.

Een paar dagen later belde ze me terug en wat blijkt nu.... de artsen hebben besloten dat ze het ethisch wel degelijk te verantwoorden vinden om ons toch eerst met de poging in Gent te laten starten!
:cheer2:

En dat is echt geweldig nieuws, want niet alleen levert dat ons straks een paar maanden tijdwinst op, maar vooral kunnen we straks dankzij de PGS ein-de-lijk antwoord krijgen op de vraag of er nu écht iets met onze embryo's 'mis' is, of dat we tot nu toe gewoon mega veel pech hebben gehad. Stel dat de embryo's allemaal toch gezond blijken te zijn, dan geeft ons dat voldoende vertrouwen om alsnog eerst dat embryo in Amsterdam terug laten plaatsen. Stel dat er wel iets mis blijkt te zijn, dan bewaren we dat ene (niet geteste) embryo natuurlijk liever tot er echt geen andere mogelijkheden meer zijn.

Wij zijn natuurlijk ontzettend blij met deze totaal onverwachte wending.

Verder gaat alles goed hier. A is een droom van een baby, de ontwikkeling gaat supergoed en ze is niet moeilijk. Ik moet me nog elke dag inhouden om haar niet helemaal plat te knuffelen. :loveys:
flipje2 wijzigde dit bericht op 07-06-2019 11:42
48.26% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
07-06-2019 11:00

Ik merk dat ik het commerciële "alle moeders moeten in het zonnetje worden gezet (en liefst met zoveel mogelijk cadeaus en toeters en bellen)" nog steeds niet echt kan plaatsen. :A: Wat mij betreft mag de boodschap zijn: wees maar heel heel heel blij dat je moeder mag zijn.
Was hier dus een doodgewone dag, maar wel met een mooie knutsel van de opvang. :)
Wat ontzettend herkenbaar - en dat heb ik nog steeds, twee moederdagen verder, maar echt wennen doet het nog steeds niet en ik betwijfel of dat ooit komt, want het moederschap is toch iets dat ik niet als vanzelfsprekend ervaar. :hug:

Heel veel succes in Gent t.z.t.!! En wat ben ik blij dat jij nu jouw lieve A. hebt (en wat is het een plaatje)! :flirting:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Flip wat een super nieuws! Zouden jullie bvb nu ook al echt beginnen of na de zomer ofzo?
Dat van oederdag heeft inderdaad ech 2 kanten. De commercieele heb ik niets mee. Wel leuk idd van het kdv en later als ze met papa naar de winkel zou gaan om wat te kopen is wel leuk natuurlijk maar nu weet ze niet wat t is.

Dat knuffelen, ze is nu 15 mnd maar echt, ik doe t ook vaak en hoor dan nog net niet mamm wat doe je nou rot op. Ze kijkt alleen maar verbaasd zo van moet dat nou steeds haha.
Wij als moeders van de gelukjes gaan denk ik ook echt anders om met bepaalde situaties. Ik kan me ook echt nog steeds niet druk maken om een jammerend kind. Ik zucht n keer en denk ach ja hoort erbij.

Fijn dat A het zo goed doet!
Alle reacties Link kopieren
Nee, ergens na de vakantie pas inderdaad. Ben nu direct wel de bv maar alvast gaan afbouwen. Cyclus lijkt ondanks borstvoeding trouwens alweer op gang, heb net mijn tweede menstruatie gehad en daar zat 30 dagen tussen (was bij mij 27-28 dagen). Dus ben benieuwd hoe dat straks zal gaan...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
denk dat t na de bv wel weer terugzakt naar de 28 dagen hoor.
Mijn ms was direct na de bevalling destijds weer op gang.
Raar he. Voor jou natuurlijk alleen maar mooi.
Fijn Flipje dat het goed gaat met jullie.
Alle reacties Link kopieren
Psssst.... Ik ga binnenkort weer een nieuw topic beginnen! :duckie: :heart:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Oooo, Flipje wat spannend.
Ik moest toevallig afgelopen week aan je denken en nu zie ik je berichtje 🙂
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
11-08-2019 12:45
Psssst.... Ik ga binnenkort weer een nieuw topic beginnen! :duckie: :heart:
Spannend Flipje! Ik lees nog steeds graag mee :)
Ik leg de lat lekker hoog. Dan kan ik er makkelijker onderdoor.
Alle reacties Link kopieren
Spannend!!! Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Arrrghhh die stomme viva site. Bericht weg. :frusty:

Heel erg spannend natuurlijk, ik kan t.z.t wel weer wat support gebruiken denk ik (vandaar ook dat ik me dus weer hier meld). Ik heb wel heel veel vertrouwen in de weg die we nu kiezen (buitenland, ICSI & PGS, heb ik eerder al wel genoemd hier).

En we weten nu ook dat een gezond kindje mogelijk elk geval mogelijk is (dochter gaat als een speer!! :redrose: ), en we hebben haar nu in elk geval - geen lege handen meer. Dat maakt het allemaal wel heel anders.

Al zijn we de geschiedenis natuurlijk net vergeten en blijft het ook wel eng (en enigszins traumatisch).

Het gaat nog wel even duren voordat er echt actie is, maar er is al het een en ander in gang gezet in België, en er is toestemming van mijn verzekering. De intake en het vooraf vereist bloedonderzoek i.v.m. de miskramen zijn ook al gedaan (geen bijzonderheden). Nu nog minimaal 1x naar België voor een gesprek met de klinisch geneticus, daarna mogen we al starten met de ICSI, waarbij er nog geen terugplaatsing wordt gedaan.

Terugplaatsing mag op zijn vroegst 12 maanden na de keizersnede. Als we in het najaar de behandeling en bevruchting etc. al kunnen doen, dan zullen de uitslagen van het genetisch onderzoek van de embryo's tegen die tijd al wel bekend zijn.
flipje2 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 21:09
0.77% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Jeetje, wat spannend weer flipje!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, wat spannend! Alvast heel veel succes en wat fijn dat jullie dochter jullie de afleiding zal bieden om je hier weer doorheen te slaan samen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Leuk, een update. Fijn dat met dochter alles goed gaat Flipje! En wat ontzettend dapper dat jullie het nog een keer aandurven, met de nodige voorzorgsmaatregelen. Ik lees graag mee met een vervolgtopic en zal duimen dat een broertje of zusje voor jullie dochter wat minder lang op zich zal laten wachten.
Alle reacties Link kopieren
Adaline schreef:
11-08-2019 22:14
Leuk, een update. Fijn dat met dochter alles goed gaat Flipje! En wat ontzettend dapper dat jullie het nog een keer aandurven, met de nodige voorzorgsmaatregelen. Ik lees graag mee met een vervolgtopic en zal duimen dat een broertje of zusje voor jullie dochter wat minder lang op zich zal laten wachten.
Ik hoop dat het een heel kort topic wordt! ;-D
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Daar gaan we dan....
zwanger/nieuw-begin/list_messages/447948
:heart:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven