Kattenniesziekte

05-04-2018 07:25 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze kitten, 6 maand oud, heeft waarschijnlijk de kattenniesziekte ondanks haar vaccinaties. Ik heb gisteravond contact gehad met de dierenarts maar hij zag geen noodzaak om de kat gisteravond nog te zien omdat ze goed eet.
Vandaag ga ik met haar naar onze eigen dierenarts. Heeft iemand hier ervaring mee en was de kat ook gevaccineerd?
Hoe lang duurde het ziekteverloop? En heeft de kat restverschijnselen aan de ziekte overgehouden? Alvast bedankt.
luca12 wijzigde dit bericht op 05-04-2018 08:16
Reden: spelling
0.22% gewijzigd
ja, die ervaring heb ik. En kwam goed
Het was wel hardnekkig, zeer hardnekkig. Veel spuiten en oogdruppels.
Ik maak me flinke zorgen maar goed om te horen dat het goed kwam om 09.15 naar de dierenarts.
Luca12 schreef:
05-04-2018 08:16
Ik maak me flinke zorgen maar goed om te horen dat het goed kwam om 09.15 naar de dierenarts.
succes!
(ook met het toedienen van de oogdruppels...)
Mijn dochter heeft een kat met chronische niesziekte. Volgens de dierenarts is dat niet ernstig. Alleen als het erger wordt, kan hij medicatie krijgen. Nu werkt dat voor een kitten vast anders.

Het dier komt ook met niesziekte uit het asiel en daar zat hij bij andere katten.
Later is nu
Deze dame is gevaccineerd dus ik dacht (dom) dat ze het niet kon krijgen. Ze wast zich wel en eet ook nog maar is duidelijk niet lekker.
Luca12 schreef:
05-04-2018 08:56
Deze dame is gevaccineerd dus ik dacht (dom) dat ze het niet kon krijgen.
Krijgen kunnen ze het wel (wist ik voor dat het gebeurde ook niet hoor), maar ze komen er wel sneller van af
Mijn kat was vreselijk ziek door de niesziekte, maar hij is al een stuk ouder. Hij is wel gevaccineerd, maar desondanks toch longontsteking gekregen als complicatie.
Daar is hij goed van opgeknapt gelukkig, maar nu heeft hij wel chronische niesziekte. Daar is verder niets aan te doen, ik moet alleen goed in de gaten houden of hij niet weer last van zijn longen krijgt.
Waarom denk je dat de kat niesziekte heeft?

Ik heb trouwens een keer gehad dat kat bleef niezen en het bleek een grasspriet te zijn die vast zat in de neus. Een hele lange ook.

Je gaat al naar de DA. Wacht gewoon af wat die zegt.
1 van mijn katten heeft ook chronische niesziekte ondanks vaccineren. Hij kont ook uit het asiel. We letten er op dat hij in goede conditie is en op een goed gewicht. Zijn ideale gewicht is bv 4kg maar wij houden hem in overleg met de dierenarts wat zwaarder zodat hij letterlijk wat reserves heeft voor als hij weer een slechte periode heeft. Meestal sluipt het erin. Af en toe een niesje, af en toe een pretje in zijn oogje en dan dan continue snotogen en niesen. Steeds slechtere vacht en conditie. Meestal moet er dan een kuurtje tegen aan om het weer op te lossen. Maar even afkloppen want inmiddels is hij alweer ruim een jaar klachtenvrij en ziet er super uit.
en?
Het lijkt op de niesziekte maar we zijn er op tijd bij. Haar longen zijn schoon. Antibiotica (ter ondersteuning) en koortsremmers mee. Oogdruppels waren nu nog niet nodig.. Na het weekend moet het beter gaan en anders terug. Duimen dat ze zich snel beter voelt.
Hoe gaat het nu met je kitten, To?
dolfine wijzigde dit bericht op 08-04-2018 09:59
1.49% gewijzigd
Mijn vorige kat heeft ook niesziekte gehad, terwijl hij ertegen gevaccineerd was.
Maar volgens mij verliep de ziekte wel veel milder.
Gen restverschijnselen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven