Nieuwe buren
donderdag 5 april 2018 om 16:39
Sinds afgelopen weekend hebben we nieuwe buren. Jonge mensen, leuk want wij zijn ook nog jong. Nu is het zo dat ze enorm aan het klussen zijn en dit gaat gepaard met een hoop lawaai. Ze hebben zich nog niet voorgesteld en die twee dingen samen stuiten me een beetje tegen de borst. We wonen in een twee onder een kap met deuren aan de zijkant van het huis en niet aan de voorkant. We hebben de buren nog niet fysiek gezien. Ik snap gewoon niet waarom ze zich niet even komen voorstellen. Dat deden wij 2 maanden geleden ook bij de toen buren, toen wij daar gingen wonen.
Nu had ik het idee een kaartje in de bus te gooien met iets in de trant van 'We hoorden jullie klussen, welkom'.
Hoe denken jullie hierover?
Ik ben overigens niet boos dat ze aan het klussen zijn. Want dat wisten we toen de exburen vertelden dat ze het huis verkocht hadden. Is hard nodig. Ook het feit dat het gehorig is, is logisch met een jaren 30 woning. Het gaat me erom dat ik het netjes zou zou vinden dat ze even langs komen en zouden zeggen van: als je te veel last hebt, laat het even weten. Niet om er iets mee te doen, maar uit netheid.
edit: Omdat sommige mensen niet verder lezen. We gaan dit weekend even langs om hoi te zeggen en ons voor te stellen.
Nu had ik het idee een kaartje in de bus te gooien met iets in de trant van 'We hoorden jullie klussen, welkom'.
Hoe denken jullie hierover?
Ik ben overigens niet boos dat ze aan het klussen zijn. Want dat wisten we toen de exburen vertelden dat ze het huis verkocht hadden. Is hard nodig. Ook het feit dat het gehorig is, is logisch met een jaren 30 woning. Het gaat me erom dat ik het netjes zou zou vinden dat ze even langs komen en zouden zeggen van: als je te veel last hebt, laat het even weten. Niet om er iets mee te doen, maar uit netheid.
edit: Omdat sommige mensen niet verder lezen. We gaan dit weekend even langs om hoi te zeggen en ons voor te stellen.
anoniem_365027 wijzigde dit bericht op 07-04-2018 11:23
20.70% gewijzigd
donderdag 5 april 2018 om 16:44
donderdag 5 april 2018 om 16:45
Dus jij vind dat mensen naar jou moeten komen om zich voor te stellen? En waarom jij niet? Misschien vinden zij het wel raar dat jullie nog niet zijn langsgeweest om je voor te stellen, jullie hebben toch immers wel gehoord dat zij aan het klussen zijn??
Ik zou gewoon aanbellen of durf je dat niet en wil je daarom een kaartje in de bus doen? Waarom niet gewoon langs: Hallo! Wij zijn de buren! Leuk dat jullie hier zijn komen wonen
Ik zou gewoon aanbellen of durf je dat niet en wil je daarom een kaartje in de bus doen? Waarom niet gewoon langs: Hallo! Wij zijn de buren! Leuk dat jullie hier zijn komen wonen
donderdag 5 april 2018 om 16:46
Misschien hebben ze er nog helemaal niet bij stil gestaan dat een baby een bepaald ritme heeft of last van ze kan hebben. Als je nog geen kinderen (in je omgeving) hebt is het moeilijk je er een voorstelling bij te maken. Geen onwil, het zit gewoon niet in je referentiekader.
Loop dus gewoon een keer binnen. Stel jezelf voor en vraag of je hier afspraken over kunt maken
Loop dus gewoon een keer binnen. Stel jezelf voor en vraag of je hier afspraken over kunt maken
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 05-04-2018 16:47
0.67% gewijzigd
Kan het zijn dat ze er in alle drukte van de verhuizing oprecht nog niet aan toe gekomen zijn? Ik snap dat je het niet netjes vindt, maar in mijn omgeving merk ik gewoon dat niet iedereen dat besef vanaf dag 1 meteen heeft. Het zou zomaar kunnen zijn dat dit hun eerste koophuis is, dat ze uit een flat komen waar je de buren niet eens kende... ik noem maar wat. Er komt gewoon veel op je af in die eerste dagen. Het feit dat jij net bevallen bent, nog verlof hebt etc is misschien simpelweg gewoon nog geen onderdeel van hun belevingswereld. Ze hebben de tuin misschien niet eens goed bekeken.
Kortom, probeer je er niet meteen enorm over te frustreren, want dat proef ik wel een beetje uit je post.
Kortom, probeer je er niet meteen enorm over te frustreren, want dat proef ik wel een beetje uit je post.
Ja eens!Asinum schreef: ↑05-04-2018 16:45Dus jij vind dat mensen naar jou moeten komen om zich voor te stellen? En waarom jij niet? Misschien vinden zij het wel raar dat jullie nog niet zijn langsgeweest om je voor te stellen, jullie hebben toch immers wel gehoord dat zij aan het klussen zijn??
Ik zou gewoon aanbellen of durf je dat niet en wil je daarom een kaartje in de bus doen? Waarom niet gewoon langs: Hallo! Wij zijn de buren! Leuk dat jullie hier zijn komen wonen![]()
donderdag 5 april 2018 om 16:47
Sommige mensen hebben een half jaar zo'n bord in de tuin staan. Ik zou als 'nieuwe buren' niet als eerste prioriteit hebben om me voor te stellen aan de buren.
De eerste keer dat we ze zagen, hebben we ons voorgesteld en een praatje gemaakt. De buurman bleek ploegendiensten te draaien. We hebben daarover afgesproken dat hij elke week zijn slaapuren even doorgaf (dmv briefje). Zo konden we er rekening mee houden wanneer hij sliep of net in slaap wilde vallen.
De eerste keer dat we ze zagen, hebben we ons voorgesteld en een praatje gemaakt. De buurman bleek ploegendiensten te draaien. We hebben daarover afgesproken dat hij elke week zijn slaapuren even doorgaf (dmv briefje). Zo konden we er rekening mee houden wanneer hij sliep of net in slaap wilde vallen.
donderdag 5 april 2018 om 16:48
donderdag 5 april 2018 om 16:49
Ik zou niet zoveel waarde hechten aan dat ze nog niet langs geweest zijn. Als het naambord nog in jullie tuin staat zou ik geloof ik ook niet zo snel aanbellen.
Wat ik overigens bij mijn vorige huis gedaan heb is pas na het klussen mijn buren uitnodigen met een bloemetje voor de overlast.
En als buren zou ik zelf een keertje aanbellen als de nieuwe buren aan het klussen zijn.
Wat ik overigens bij mijn vorige huis gedaan heb is pas na het klussen mijn buren uitnodigen met een bloemetje voor de overlast.
En als buren zou ik zelf een keertje aanbellen als de nieuwe buren aan het klussen zijn.
donderdag 5 april 2018 om 16:51
Niet op de plekken waar ik gewoond heb. In een stad. Wij waren zeer verbaasd dat onze nieuwe buren zich kwamen voorstellen. Hebben koffie gedronken bij ze, erg leuk, maar we hebben dit beiden nooit meegemaakt.
donderdag 5 april 2018 om 16:55
donderdag 5 april 2018 om 16:56
Koop een bosje tulpen en ga bij de buren langs. Gewoon voor een praatje. Laat ze iets vertellen over hun plannen. En vertel zelf dat je onlangs ouders bent geworden.
Ik ken de regel niet dat het gebruikelijk is dat nieuwe buren zichzelf voor moeten stellen.
Ik ken de regel niet dat het gebruikelijk is dat nieuwe buren zichzelf voor moeten stellen.
anoniem_67ae39df89b68 wijzigde dit bericht op 05-04-2018 16:56
0.00% gewijzigd