Nieuwe buren
donderdag 5 april 2018 om 16:39
Sinds afgelopen weekend hebben we nieuwe buren. Jonge mensen, leuk want wij zijn ook nog jong. Nu is het zo dat ze enorm aan het klussen zijn en dit gaat gepaard met een hoop lawaai. Ze hebben zich nog niet voorgesteld en die twee dingen samen stuiten me een beetje tegen de borst. We wonen in een twee onder een kap met deuren aan de zijkant van het huis en niet aan de voorkant. We hebben de buren nog niet fysiek gezien. Ik snap gewoon niet waarom ze zich niet even komen voorstellen. Dat deden wij 2 maanden geleden ook bij de toen buren, toen wij daar gingen wonen.
Nu had ik het idee een kaartje in de bus te gooien met iets in de trant van 'We hoorden jullie klussen, welkom'.
Hoe denken jullie hierover?
Ik ben overigens niet boos dat ze aan het klussen zijn. Want dat wisten we toen de exburen vertelden dat ze het huis verkocht hadden. Is hard nodig. Ook het feit dat het gehorig is, is logisch met een jaren 30 woning. Het gaat me erom dat ik het netjes zou zou vinden dat ze even langs komen en zouden zeggen van: als je te veel last hebt, laat het even weten. Niet om er iets mee te doen, maar uit netheid.
edit: Omdat sommige mensen niet verder lezen. We gaan dit weekend even langs om hoi te zeggen en ons voor te stellen.
Nu had ik het idee een kaartje in de bus te gooien met iets in de trant van 'We hoorden jullie klussen, welkom'.
Hoe denken jullie hierover?
Ik ben overigens niet boos dat ze aan het klussen zijn. Want dat wisten we toen de exburen vertelden dat ze het huis verkocht hadden. Is hard nodig. Ook het feit dat het gehorig is, is logisch met een jaren 30 woning. Het gaat me erom dat ik het netjes zou zou vinden dat ze even langs komen en zouden zeggen van: als je te veel last hebt, laat het even weten. Niet om er iets mee te doen, maar uit netheid.
edit: Omdat sommige mensen niet verder lezen. We gaan dit weekend even langs om hoi te zeggen en ons voor te stellen.
anoniem_365027 wijzigde dit bericht op 07-04-2018 11:23
20.70% gewijzigd
donderdag 5 april 2018 om 18:33
Nee hoor, geen verborgen boodschappen voor een kop koffie. Gewoon vriendelijk welkom heten..Maar het is net hoe je er tegen aan kijkt.
donderdag 5 april 2018 om 18:34
Wat ben jij toch een energiezuiger, zeg. Zet die mensen niet zo onder druk. Jij verveelt je echt, kan niet anders. Of je wil gewoon ergens dominant in zijn, dingen naar je hand zetten. Thuis kan dat niet dus zijn je buren de klos.Suikerwafel schreef: ↑05-04-2018 18:09Vriendin gaat een taart bakken en dan gaan we daar binnenkort langs als ze hier het weekend nog niet zijn geweest. Met baby overigens, ondanks dat dat gek is volgens sommigen. Het is pas echt gek om een baby thuis te laten.
En ik vind het niet erg dat ze klussen. Zoals ik last heb van hun geklus, krijgen/hebben zij dat inderdaad van onze baby. Ging meer om het principe.
Je baby van 5 weken?! meesjouwen is raar. Je gaat toch aan de deur staan. Mens, ze hebben je niet uitgenodigd!!!
En ga een lunch klaarmaken voor ze als je niet kunt bakken. Doe je nog iets nuttigs.
donderdag 5 april 2018 om 18:37
Mijn vriendin is mijn partner, als zij een taart wil bakken prima toch. Mijn baby laat ik niet alleen thuis. Ja ik kom daar alleen even aan de deur.Ksenija schreef: ↑05-04-2018 18:34Wat ben jij toch een energiezuiger, zeg. Zet die mensen niet zo onder druk. Jij verveelt je echt, kan niet anders. Of je wil gewoon ergens dominant in zijn, dingen naar je hand zetten. Thuis kan dat niet dus zijn je buren de klos.
Je baby van 5 weken?! meesjouwen is raar. Je gaat toch aan de deur staan. Mens, ze hebben je niet uitgenodigd!!!
En ga een lunch klaarmaken voor ze als je niet kunt bakken. Doe je nog iets nuttigs.
Nou en? Dat flikker je dat ding toch weg. Je laat het geen 5 weken staan!!!Suikerwafel schreef: ↑05-04-2018 18:29Krijg je van anderen. Tenminste in ons geval stond hij er toen we uit het ziekenhuis kwamen. En ja als je baby is geboren wil je ergens dat de hele wereld dat weet, ook al weet je ook dat het niemand wat kan interesseren.
Kul. Zo ben jij. Anders zou heel NL vol staan met die idiote borden. Hele wereld?! Droom verder, zeg.
Nee dat was zeer duidelijk. Wees er van bewust dat jij op dit moment alleen maar met jezelf en je nieuwe baby bezig bent hé. En de rest van de wereld moet dat maar aanvoelen blijkbaar.Suikerwafel schreef: ↑05-04-2018 17:08O ja. Dat kan natuurlijk ook. Die kant had ik nog niet bedacht.![]()
donderdag 5 april 2018 om 18:38
Ben je een man of een lesbienne?Suikerwafel schreef: ↑05-04-2018 18:37Mijn vriendin is mijn partner, als zij een taart wil bakken prima toch. Mijn baby laat ik niet alleen thuis. Ja ik kom daar alleen even aan de deur.
En ja, die taart is wel lief. Eerlijk is eerlijk. Ik zeg niet alleen thuis laten, maar je bent toch niet alleenstaand?!
donderdag 5 april 2018 om 18:38
Vriendelijk welkom heten kan ook zonder etenswaar. Maar goed, ik ben allergisch voor vinexwijk(gedrag) en daar associeer ik dit toch een beetje mee.
donderdag 5 april 2018 om 18:39
donderdag 5 april 2018 om 18:40
Waarom ga je nou met je hele gezin langs met zelfgebakken waar? Ik begrijp niet zo goed wat je nou wilt. Dat komt echt heel opdringerig over, je kan toch gewoon zelf even langs gaan (of je vriendin) zonder baby en met een bloemetje? Dat komt veel minder opdringerig over. Dan vraag hoe het het met het klussen gaat en wens je ze veel succes. Ik snap niet waarom je zo nodig de nadruk op je baby wilt leggen.
Want echt, die mensen zijn aan het klussen en ik geloof direct dat je een schattige baby hebt, maar die mensen zitten er hoogstwaarschijnlijk niet op te wachten.
Want echt, die mensen zijn aan het klussen en ik geloof direct dat je een schattige baby hebt, maar die mensen zitten er hoogstwaarschijnlijk niet op te wachten.
anoniem_356609 wijzigde dit bericht op 05-04-2018 18:42
0.35% gewijzigd
donderdag 5 april 2018 om 18:41
Ik vind het gebaar wel attent (al had ik die taart weggeflikkert) Een lunch hebben ze meer aan tijdens het klussen, maar ok.
donderdag 5 april 2018 om 18:41
Asinum schreef: ↑05-04-2018 16:45Dus jij vind dat mensen naar jou moeten komen om zich voor te stellen? En waarom jij niet? Misschien vinden zij het wel raar dat jullie nog niet zijn langsgeweest om je voor te stellen, jullie hebben toch immers wel gehoord dat zij aan het klussen zijn??
Ik zou gewoon aanbellen of durf je dat niet en wil je daarom een kaartje in de bus doen? Waarom niet gewoon langs: Hallo! Wij zijn de buren! Leuk dat jullie hier zijn komen wonen![]()
Hier sluit ik mij bij aan.
donderdag 5 april 2018 om 18:42
donderdag 5 april 2018 om 18:43
Door t kijkgaatje checken wie er voor de deur staat en door de brievenbus roepen dat ze de taart wel neer mogen zetten. taart an sich sla ik niet af
Ik krijg een beetje Bree van der Kamp visioenen (Desperate Housewives). Mandje met muffins en grote strik eromheen..
donderdag 5 april 2018 om 18:45
Hm oke en ik woon nog wel in het oosten sindskort. Maar ja, van oorsprong een Amsterdammer als in: 3 hoog zonder enig idee van onder-boven-links-rechts. Dus buren blijven een heikel puntje.
donderdag 5 april 2018 om 18:46
Je bent echt nog heel hormonaal. Zo'n kleintje leg je even weg als de tijd daar is, pak je de babyfoon en loopt even naar de andere kant van je huis. Je gaat geen uren weg hé en geen kilometers. Om voor die 8 meter? je pasgeborene de straat op te slepen vind ik pas raar. En ik zou alleen even gedag zeggen en de taart laten voor wat ie is. Daar heb je helemaal geen tijd voor als je klust.Suikerwafel schreef: ↑05-04-2018 18:37Mijn vriendin is mijn partner, als zij een taart wil bakken prima toch. Mijn baby laat ik niet alleen thuis. Ja ik kom daar alleen even aan de deur.
In sommige regionen is het normaal als je je als nieuwe buren voorstelt, in andere gebieden doen de oude bewoners juist het verwelkomen van nieuwe gezichten en soms.... is het juist ongewoon om jezelf voor te stellen. Vooral in de grote steden in appartementsgebouwen en flats. Zie je het voor je op zo'n galerij? Hoeveel deuren moet je nemen dan 1, 2 of 5?
En het is trouwens nog niet eens één hele week! Echt check je hormonen meter.
donderdag 5 april 2018 om 18:47
Ja dit.Kasboom schreef: ↑05-04-2018 18:40Waarom ga je nou met je hele gezin langs met zelfgebakken waar? Ik begrijp niet zo goed wat je nou wilt. Dat komt echt heel opdringerig over, je kan toch gewoon zelf even langs gaan (of je vriendin) zonder baby en met een bloemetje? Dat komt veel minder opdringerig over. Dan vraag hoe het het met het klussen gaat en wens je ze veel succes. Ik snap niet waarom je zo nodig de nadruk op je baby wilt leggen.
donderdag 5 april 2018 om 18:51
Ik wel. Zeker van iemand die net nog met poepluiers bezig was.
donderdag 5 april 2018 om 18:53
Dat is niet de andere kant van haar huis, hoor?!nina1966 schreef: ↑05-04-2018 18:46Je bent echt nog heel hormonaal. Zo'n kleintje leg je even weg als de tijd daar is, pak je de babyfoon en loopt even naar de andere kant van je huis. Je gaat geen uren weg hé en geen kilometers. Om voor die 8 meter? je pasgeborene de straat op te slepen vind ik pas raar. En ik zou alleen even gedag zeggen en de taart laten voor wat ie is. Daar heb je helemaal geen tijd voor als je klust.
In sommige regionen is het normaal als je je als nieuwe buren voorstelt, in andere gebieden doen de oude bewoners juist het verwelkomen van nieuwe gezichten en soms.... is het juist ongewoon om jezelf voor te stellen. Vooral in de grote steden in appartementsgebouwen en flats. Zie je het voor je op zo'n galerij? Hoeveel deuren moet je nemen dan 1, 2 of 5?
En het is trouwens nog niet eens één hele week! Echt check je hormonen meter.
Je baby laat je toch geen seconde alleen?!! In drie tellen kan er wat mis gaan. Nee, dat zou ik niet doen. Zeker niet voor zo'n onnodig optreden.
donderdag 5 april 2018 om 18:54
Bloemen geven aan mensen die nog klussen is nog idioter. Zonde van het geld. Alsof die nu een vaas gaan opzetten in die puin
anoniem_106277 wijzigde dit bericht op 05-04-2018 18:56
12.55% gewijzigd
donderdag 5 april 2018 om 18:55
Eens. Geef die taart gewoon even af. Eén van jullie dus.Kasboom schreef: ↑05-04-2018 18:40Waarom ga je nou met je hele gezin langs met zelfgebakken waar? Ik begrijp niet zo goed wat je nou wilt. Dat komt echt heel opdringerig over, je kan toch gewoon zelf even langs gaan (of je vriendin) zonder baby en met een bloemetje? Dat komt veel minder opdringerig over. Dan vraag hoe het het met het klussen gaat en wens je ze veel succes. Ik snap niet waarom je zo nodig de nadruk op je baby wilt leggen.
donderdag 5 april 2018 om 18:57
Laat ik nu net niet in een vinexwijk wonen. Met de kerst krijg ik trouwens ook een hele lekkere schaal met koekjes. Verder komen wij nooit bij elkaar op bezoek.
donderdag 5 april 2018 om 19:13
Misschien is dit stom gedacht van mij maar stel de nieuwe buren komen even langs en zeggen wat er wanneer gaat gebeuren en hoe lang de verbouwing gaat duren. En dat als je echt last hebt het door kan geven. Zeg je dan bedankt voor het doorgeven of ga je dan in overleg van: Kan dit en dat niet dan en dan? Kan dat niet eerder/later? Of sta je dan juist niet eerder op de stoep omdat je last hebt en de buren aangaven dat je het kon zeggen? Ik neem aan dat die buren het ook lastig vinden voor de buren dat ze nu even moeten verbouwen maar het moet nou eenmaal gebeuren. Dan kun je toch niet overal rekening mee houden?