Er slechter uitzien door afvallen?
donderdag 5 april 2018 om 20:05
Ik ben 17 kilo afgevallen, heel lekker want ik kan zoveel leuke kleding aan wat ik nooit aan kon/deed. Maar ik zie er tegelijkertijd heel slecht uit. Grauw, geen kleur op mn gezicht, moe. Het lijkt erger te worden want mensen vragen nu aan me of het wel goed met me gaat. Ik ben al weken niet fit, langdurig verkouden, keelontsteking, gewoon een slechte weerstand. Is dit herkenbaar voor mensen die zijn afgevallen? Ik had dit niet verwacht, dacht dat ik er juist frisser uit zou zien maar met een voller gezicht zag ik er gezonder uit dan nu. Aankomen wil ik uiteraard niet, maar valt er iets aan te doen? Ik eet fruit en groente, maar het voelt alsof ik zwaar tekorten heb. (Volgende week laat ik een bloedonderzoek doen)

donderdag 5 april 2018 om 20:11
Toen ik zelf veel was afgevallen, kreeg ik eerst ook een smal koppie
trekt vanzelf weer bij, zeker als je straks door de zon weer een kleurtje krijgt zie je er weer beter uit.
verder lekker veel naar buiten, wandelen of gewoon in de tuin werken, en gezond eten
Wat mij destijds wel opviel is mensen die dat zeggen: wat heb je een mager gezicht, ben je ziek? vaak degene zijn die zelf niet heel slank zijn, alsof ze wat afgunstig zijn
trekt vanzelf weer bij, zeker als je straks door de zon weer een kleurtje krijgt zie je er weer beter uit.
verder lekker veel naar buiten, wandelen of gewoon in de tuin werken, en gezond eten
Wat mij destijds wel opviel is mensen die dat zeggen: wat heb je een mager gezicht, ben je ziek? vaak degene zijn die zelf niet heel slank zijn, alsof ze wat afgunstig zijn
donderdag 5 april 2018 om 20:16
True!pearle schreef: ↑05-04-2018 20:11Toen ik zelf veel was afgevallen, kreeg ik eerst ook een smal koppie
donderdag 5 april 2018 om 20:17
Ik ben 35. Ben op alle gebieden gaan letten op mn eten, andere en betere keuzes. Zo is het geleidelijk gegaan en dus geen streng dieet. Het zijn niet zozeer rimpels, maar vooral er grauw/moe/bleek uitzien. Alsof ik 3 weken niet geslapen heb of heel erg ziek ben. Ik voel me niet ziek, maar ook niet fit dus. Ik straal niets uit, daardoor voel ik me natuurlijk ook niet fijn. Zo jammer, want ik had alleen maar een stralend hoofd verwacht omdat het me eindelijk is gelukt af te vallen.
donderdag 5 april 2018 om 20:18
Dat laatste klopt, maar momenteel hebben ze wel gelijk want ik zie ook dat ik er niet goed uitziepearle schreef: ↑05-04-2018 20:11Toen ik zelf veel was afgevallen, kreeg ik eerst ook een smal koppie

donderdag 5 april 2018 om 20:24
Je schrijft dat je fruit eet en groenten, maar daar zit lang niet alles in.
Eet je wel voldoende vet? Wat veel mensen niet weten is dat vitamine d alleen goed opgenomen wordt door het lichaam als er voldoende vet in je voedsel zit.
En zink en ijzer zijn bijvoorbeeld het beste opneembaar uit dierlijk voedsel en niet uit planten.
Misschien blijf je met wat kleine aanpassingen mooi op dit gewicht en voel je je ook weer fit.
Eet je wel voldoende vet? Wat veel mensen niet weten is dat vitamine d alleen goed opgenomen wordt door het lichaam als er voldoende vet in je voedsel zit.
En zink en ijzer zijn bijvoorbeeld het beste opneembaar uit dierlijk voedsel en niet uit planten.
Misschien blijf je met wat kleine aanpassingen mooi op dit gewicht en voel je je ook weer fit.

donderdag 5 april 2018 om 20:26
Ben je in korte tijd afgevallen? Moet wrl zeggen dat hoe ouder mensen zijn, hoe minder mooi als ze veel afvallen (bedoel dan niet mensen die van obees naar maat 42 gaan ofzo). Van maatje 44 naar maat 36 ofzo ziet er al snel een stuk ouder uit. En bij sommige mensen staat een voller gezicht uberhaupt iets mooier.

donderdag 5 april 2018 om 20:38

donderdag 5 april 2018 om 20:49
Zelfbruiner dan. In ieder geval iets waarmee je een kleurtje krijgt tot je het weer van jezelf krijgt?
donderdag 5 april 2018 om 21:02
donderdag 5 april 2018 om 21:18
Niet fit zijn en veel verkouden kan ook dat grauw zien veroorzaken. Wellicht komt dat helemaal niet door het afvallen maar meer door de tijd van het jaar. Als het straks lekker weer wordt veel naar buiten. Gezond blijven eten. Idd ff bloed laten prikken of je geen tekorten hebt. En zonodig voedingssupplementen gaan slikken.

donderdag 5 april 2018 om 21:57
Wanneer je begint met afvallen dan komt er een moment dat je er mooi uitziet, en iedere kilo die je daarna afvalt is vaak teveel, dit zie je ook vaak bij mensen die eerst heel dik waren en die daarna een maagband hebben geplaatst, in het begin vliegen de kilo's eraf, en dan zien ze er mooi uit, totdat ze doorslaan, dan zien ze er ziekjes uit. Heel jammer.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf

donderdag 5 april 2018 om 22:01
Mee eens! In plaats van dagelijks in de toiletspiegel te kijken naar dat wat echt belangrijk is, kijken ze in de passpiegel naar een randje hier en een randje daar en zien het gezicht en de hals helemaal over het hoofd, tot het te laat is.Miskotto schreef: ↑05-04-2018 21:57Wanneer je begint met afvallen dan komt er een moment dat je er mooi uitziet, en iedere kilo die je daarna afvalt is vaak teveel, dit zie je ook vaak bij mensen die eerst heel dik waren en die daarna een maagband hebben geplaatst, in het begin vliegen de kilo's eraf, en dan zien ze er mooi uit, totdat ze doorslaan, dan zien ze er ziekjes uit. Heel jammer.
donderdag 5 april 2018 om 22:08
Ik ben echt niet mager ofzo, ik zit nu net op een gezond bmi en ik heb echt nog wel vet over. Dus qua gewicht ben ik niet teveel afgevallen, maar ik vraag me of het mn gezicht goed doet. Ik wil nog 2 kilo maar misschien is het ook goed zoals het nu is. Daar ben ik nog niet over uit eerlijk gezegd. Ik wil me vooral weer lekker en fit voelen. Misschien geeft het bloedonderzoek nog iets, en meer vet eten...daar had ik niet aan gedacht maar ik moet wellicht eens goed naar mn eetpatroon kijken.
Ik heb er overigens 8 maanden over gedaan.
Ik heb er overigens 8 maanden over gedaan.