Cursus werk
maandag 9 april 2018 om 08:28
Woensdag hebben een aantal collega's en ik een cursusdag in Utrecht, altijd leuk om dingen te leren.
Maar, deze cursus begint om 09.00 uur. In eerste instantie zou ik de eerste bus om 07.00 uur moeten hebben, wat op zich nog meevalt.
Nu blijkt dat ik de bus van 06.34 moet pakken!
Dit om nog voldoende tijd te hebben om daar te komen, mochten er vertragingen zijn bv. EN om nog ergens een bakkie te kunnen doen!
Ik ben sowieso niet van het ergens iets drinken, neem gewoon eigen drinken mee ofzo...
En daarbij moet ik dus al om 05.30 opstaan wil ik nog voldoende tijd hebben om wakker te worden, te douchen en te ontbijten.
Mag een werkgever verwachten dat je zo vroeg opstaat voor een cursusdag?
Ik bedenk me net dat ik al om 06.15 op te fiets moet zitten om naar de bus te gaan
Maar, deze cursus begint om 09.00 uur. In eerste instantie zou ik de eerste bus om 07.00 uur moeten hebben, wat op zich nog meevalt.
Nu blijkt dat ik de bus van 06.34 moet pakken!
Dit om nog voldoende tijd te hebben om daar te komen, mochten er vertragingen zijn bv. EN om nog ergens een bakkie te kunnen doen!
Ik ben sowieso niet van het ergens iets drinken, neem gewoon eigen drinken mee ofzo...
En daarbij moet ik dus al om 05.30 opstaan wil ik nog voldoende tijd hebben om wakker te worden, te douchen en te ontbijten.
Mag een werkgever verwachten dat je zo vroeg opstaat voor een cursusdag?
Ik bedenk me net dat ik al om 06.15 op te fiets moet zitten om naar de bus te gaan
maandag 9 april 2018 om 10:17
Ja, ik werk in het onderwijs, ik word regelmatig op dit soort dingen verwacht naast mijn werktijd. Niet gaan wordt gezien als zeer oncollegiaal en daar worden mensen regelmatig op aangesproken. Niet altijd is werktijd zo duidelijk.
Maar dan nog zou ik dat bakkie voor 9.00 uur mooi overslaan.
maandag 9 april 2018 om 10:24
Michella_1991 schreef: ↑09-04-2018 09:30Precies, het is maar 1 keer. dat valt te overzien.
Koffie hebben ze daar vast ook wel en drinken kan je ook zelf meenemen. Wat ik bedoel te zeggen is dat als je niet ergens wat gaan drinken je misschien later kunt vertrekken.
Maar klagen doe ik niet
Dat lijkt me vrij duidelijk hè. Hoezo misschien?
Dan ga je toch gewoon niet mee koffie drinken? Ik zie het probleem niet zo.
maandag 9 april 2018 om 10:25
Ik zou op tijd zijn voor de cursus en weer weg als het klaar is.
Er is echt helemaal niemand die je gaat verplichten om koffie te drinken of te gaan eten.
Verplichte curus is werktijd. Misschien de reistijd ook maar dat ligt er aan wat er in je cao staat. Of de baas zelf heeft geregeld.
Maar koffie drinken en uit eten kan echt niemand je verplichten.
Er is echt helemaal niemand die je gaat verplichten om koffie te drinken of te gaan eten.
Verplichte curus is werktijd. Misschien de reistijd ook maar dat ligt er aan wat er in je cao staat. Of de baas zelf heeft geregeld.
maandag 9 april 2018 om 10:26
Nou ja, het wordt min of meer verwacht dat we als groep reizenGatinmijnsok schreef: ↑09-04-2018 10:05Maar word je nou verwacht bij dat bakkie onderweg, is dat min of meer verplicht? Nou hoe dan ook, ik zou zeggen dat ik iedereen daar om 9.00 uur wel zie.
maandag 9 april 2018 om 10:29
Gaat je baas ook mee?Michella_1991 schreef: ↑09-04-2018 10:26Nou ja, het wordt min of meer verwacht dat we als groep reizen
Als ik alleen met collega’s zou zijn zou ik het wel tegen ze kunnen zeggen dat ik dus pas later aansluit vanwege het vroege opstaan.
maandag 9 april 2018 om 10:30
Ik zou dan eens met collega’s overleggen wat zij van dat samen reizen en koffie drinken vinden, waardoor ze veel eerder weg moeten. Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die dat zien zitten. Na de cursus wat drinken oké, maar ik zou er ‘s ochtends ook niet op zitten te wachten (zelfs al ben ik een ochtendmens en vaak al om 5 uur wakker). Als je er met zijn allen wat van zegt, wordt het misschien eerder begrepen.
Anders zou ik voor die ene keer gewoon vroeg gaan en meedoen, het eenmalig en je moet wat overhebben voor je werkgever.
Anders zou ik voor die ene keer gewoon vroeg gaan en meedoen, het eenmalig en je moet wat overhebben voor je werkgever.
maandag 9 april 2018 om 10:31
Kan niemand lezen of zo?
We reizen als groep en gaan onderweg koffie drinken. Dus nee, ik kan er niet onderuit komen.
's avonds gezamenlijk eten zou ik helemaal onzin vinden
maandag 9 april 2018 om 10:34
Joh ik moest ruim 2 jaar dagelijks of half 6 op staan, uiterlijk 6 uur om op tijd op school te komen om half 9 in een andere stad. Soms had ik geluk en sloten de bus en de trein allemaal perfect aan zodat ik binnen een uur op school was. Vaker reed de bus net weg of had de trein vertraging waardoor ik minimaal anderhalf uur onderweg was.
maandag 9 april 2018 om 10:35
Of dat koffie drinken besproken is weet ik niet, vogens mij niet.pamelacourson schreef: ↑09-04-2018 10:30Ik zou dan eens met collega’s overleggen wat zij van dat samen reizen en koffie drinken vinden, waardoor ze veel eerder weg moeten. Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die dat zien zitten. Na de cursus wat drinken oké, maar ik zou er ‘s ochtends ook niet op zitten te wachten (zelfs al ben ik een ochtendmens en vaak al om 5 uur wakker). Als je er met zijn allen wat van zegt, wordt het misschien eerder begrepen.
Ik las het vanochtend in mijn mail en de mensen die gereageerd hebben zijn positief (is maar een groepje van 5)
Als ik nu als enige ga zeggen dat ik niet mee ga wordt dat misschien als raar gezien.
maandag 9 april 2018 om 10:36
Michella_1991 schreef: ↑09-04-2018 10:31Kan niemand lezen of zo?
We reizen als groep en gaan onderweg koffie drinken. Dus nee, ik kan er niet onderuit komen.
's avonds gezamenlijk eten zou ik helemaal onzin vinden
Nou dan blijf lekker klagen en zeuren.
maandag 9 april 2018 om 10:37
Ja en?Michella_1991 schreef: ↑09-04-2018 10:35Of dat koffie drinken besproken is weet ik niet, vogens mij niet.
Ik las het vanochtend in mijn mail en de mensen die gereageerd hebben zijn positief (is maar een groepje van 5)
Als ik nu als enige ga zeggen dat ik niet mee ga wordt dat misschien als raar gezien.
maandag 9 april 2018 om 10:45
Alles bij elkaar moeten we 2 uur reizen.closednote schreef: ↑09-04-2018 10:37En waarom ergens onderweg een bakkie doen? Hoe lang zit je dan wel niet in de trein? Wat is er mis met gewoon op lokatie aankomen en dan een bakkie pakken voordat de cursus begint?
Zelf kan ik best 2 uur zonder koffie, maar je hebt mensen die dat niet kunnen..
maandag 9 april 2018 om 10:47
Want?Michella_1991 schreef: ↑09-04-2018 10:35Of dat koffie drinken besproken is weet ik niet, vogens mij niet.
Je kan gewoon tikken dat je op eigen gelegenheid gaat en ze bij de aanvang van de cursus ziet.
En daarna ga je gewoon naar huis, je hebt al plannen die dag dus kan niet mee met het eten ( als dat al word aangehaald in die mail)
Daar is niks raars aan.
maandag 9 april 2018 om 10:50
Michella_1991 schreef: ↑09-04-2018 10:45Alles bij elkaar moeten we 2 uur reizen.
Zelf kan ik best 2 uur zonder koffie, maar je hebt mensen die dat niet kunnen..
Dan neemt iemand een thermoskan koffie mee
maandag 9 april 2018 om 10:57
maandag 9 april 2018 om 11:16
Wakker worden in de trein... dan loop je eerst slaapwandelend naar het station, pakt de juiste trein, en als de trein in beweging komt, word jij wakker. "O... ik dacht dat ik in mijn bed wakker zou worden, maar ik word in de trein wakker!"
World of Warcraft: Legion
maandag 9 april 2018 om 11:20
maandag 9 april 2018 om 11:38
Die bestaat nog alleen is het nu een grote rugzak. Alleen de kans is groot dat je die ook niet tegenkomt. Bij mijn laatste treinreis vanaf Utrecht zag ik er wel iemand mee lopen maar dat is echt zelden.
Wel erg zeg dat mensen blijkbaar zo verslaafd zijn aan koffie dat ze niet 2 uur zonder kunnen. Ik zou daar dus niet aan mee doen.
maandag 9 april 2018 om 11:38
+100Lucifermiauww schreef: ↑09-04-2018 10:25Ik zou op tijd zijn voor de cursus en weer weg als het klaar is.
maandag 9 april 2018 om 11:42
Verwachtingen versus verplichtingen. Dat zijn gwee totaal. Erschillende dingen.Michella_1991 schreef: ↑09-04-2018 10:26Nou ja, het wordt min of meer verwacht dat we als groep reizen
Je bent nog jong denk ik, gezien je nickname met 1991?
Nog niet zo lang werkend? Nog niet zo bekend met wel en wee op de werkvloer etc?
Dat is niet erg, hier leer je via ons dat je niets moet als het die kop koffie betreft. Tuurlijk staat het leuk en collegiaal als je wel meedoet, echter als puntje bij paaltje komt is het niet verplicht, want los cursustijd en zelfs van bijbehorende reistijd. Want je moet er nóg eerder voor vertrekken.