Geld & Recht alle pijlers

CJIB boetes

09-04-2018 12:52 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ik heb gelezen op een ander forum:
Je moet/kan inloggen op de site van het CJIB en dan kan je kijken of je openstaande boetes hebt. Als in dat je dus geen bekeuringen op de deurmat krijgt?
Mijn vraag is: klopt dit?
En zo ja weten mensen dit in jullie omgeving? Want ik heb hier nog nooit van gehoord.

Groetjes.
It's 5 o'clock somewhere
Probeer het eens..
CJIB verstuurt per post

en als je een bekeuring krijgt, kun je inloggen op een site en checken of het klopt wat er staat. Foto opvragen van de verkeersovertreding bijvoorbeeld.
Persoonlijk zou ik eerder even googelen wat er op overheidssites staat in plaats van vertrouwen op wat er op allerlei fora hierover geschreven wordt : https://www.cjib.nl/www.cjib.nl/berichtenbox
nounou
Nee hoor. Je krijgt ze gewoon per post. Voor overzichten, betalen en betalingsregelingen kun je inloggen op de site met je DigiD. Ook kun je de foto's zien als die er zijn.
Pas op; er gaan e-mails van CJIB rond, die zijn VALS....
CJIB stuurt boetes oer post
Je kan online kijken maar er word nog altijd eerst netjes een brief per post gestuurd. Ze waarschuwen zelf voor emails.
Die sturen ze niet.

https://www.cjib.nl/nieuws/mail-van-het ... -deze-vals
Bedankt voor de reacties. Ik vond het al raar.
It's 5 o'clock somewhere
Je kunt inderdaad inloggen op de site van het CJIB maar je krijgt de boete ook nog gewoon per post en op zogenaamde links die ze versturen moet je dus nooit reageren.
Ik heb laatst een keer ingelogd omdat ik dacht dat ik ergens geflitst was maar dat was niet zo...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Ik kreeg een boete thuis gestuurd. Je kunt inderdaad op site inloggen met je DigiD en dan kun je ook de foto zien. Heb je in elk geval nog iets voor die € 9 administratiekosten (zeker op een boete van € 27 vind ik dat echt grote oplichterij; is gewoon 1/3 extra).
De boetes worden gewoon per post gestuurd, maar je kunt ze ook online inzien (en je foto inzien en direct betalen via Ideal). CJIB stuurt geen mails, dus daar ook nooit op reageren.
girasole3 schreef:
10-04-2018 20:26
Ik kreeg een boete thuis gestuurd. Je kunt inderdaad op site inloggen met je DigiD en dan kun je ook de foto zien. Heb je in elk geval nog iets voor die € 9 administratiekosten (zeker op een boete van € 27 vind ik dat echt grote oplichterij; is gewoon 1/3 extra).
Administratiekosten worden er natuurlijk niet lager van als er een boete van 27 euro of van 527 euro op dat A4tje geprint staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven