Afwijkend dieet kind zonder allergie/overgevoeligheid
vrijdag 6 april 2018 om 10:07
Hoi forumleden,
Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?
TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?
TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
maandag 9 april 2018 om 16:14
.
Nou, je komt niet bijster wetenschappelijk over, zeg maar.
Ik hoop dat je wat doet met mijn tekst, dat je informatie in gaat winnen bij een dietist, eventueel meer, zodat je meerdere visies krijgt. EN dan ééntje met een gedegen opleiding, niet iemand die mensen adviseert op een Atkinsforum.
Later is nu
maandag 9 april 2018 om 16:14
Gaat om de kankercellen..
Lijkt me dat mijn kind dan niet zo goed zou krijgen, wat het wel doet.
maandag 9 april 2018 om 16:15
je hebt geen idee waar je het over hebtDriewieler01 schreef: ↑09-04-2018 16:11Ik weet wat een snoeptomaatje is.. kleine tomaatjes, dacht je dat dat gezond was? Leeg nachtschade water
Nachtschade is de familienaam van de plant (oa: aardappel en tomaat)
wat jij bedoelt is solanine ( gifstof, die onder invloed van licht ontstaat in de schil en in de uitlopers van aardappelen)
Tomatine in tomaten. Maar dat komt alleen voor in onrijpe (groene!) tomaten.
een snoeptomaatje is diep rood, en puur gezond
.Driewieler01 schreef: ↑09-04-2018 16:14Gaat om de kankercellen..
Mijn vader, in de 80, heeft kanker. Volgens zijn oncoloog heeft hij geluk dat hij ouder is, want dan groeien cellen minder snel, dan bij een jonger iemand. Alle cellen, dus ook die van de kanker.
Later is nu
je zit zeker niet in de voedingswetenschap
wellicht in de elektrotechniek?

Wat?Driewieler01 schreef: ↑09-04-2018 16:14Gaat om de kankercellen..
maandag 9 april 2018 om 16:16
Je hebt geen idee waar ik het over heb, te zien aan je reactie.lilalinda schreef: ↑09-04-2018 16:15je hebt geen idee waar je het over hebt
Nachtschade is de familienaam van de plant (oa: aardappel en tomaat)
wat jij bedoelt is solanine ( gifstof, die onder invloed van licht ontstaat in de schil en in de uitlopers van aardappelen)
Tomatine in tomaten. Maar dat komt alleen voor in onrijpe (groene!) tomaten.
een snoeptomaatje is diep rood, en puur gezond
De hoeveelheid nachtschades in het Nederlandse dieet is gewoonweg niet gezond (tomaat, aardappel)
Had het dus niet over solanine

maandag 9 april 2018 om 16:17
er zijn mensen die het telefoonboek uit hun hoofd kennenDriewieler01 schreef: ↑09-04-2018 16:12Lieve schat, volgens mij weet ik meer in zorgtermen dan jij.
zegt niks hoor
maandag 9 april 2018 om 16:17
absolute lulkoekDriewieler01 schreef: ↑09-04-2018 16:16Je hebt geen idee waar ik het over heb, te zien aan je reactie.
De hoeveelheid nachtschades in het Nederlandse dieet is gewoonweg niet gezond (tomaat, aardappel)
Had het dus niet over solanine![]()
maandag 9 april 2018 om 16:21
bedoelde groeien
maandag 9 april 2018 om 16:21
.Dreamer schreef: ↑09-04-2018 15:42Driewieler, ik neem aan dat je deze levenswijze gekozen hebt, voor de gezondheid van jullie gezin. Hoe denk je erover dat zoveel mensen dan toch vinden dat je heel ongezond bezig bent met/voor je kind? Schrik je daar niet van?
Ik zou je eerlijk gezegd willen vragen eens met een dietiste te praten. Niet om je over te halen granen te gaan eten, maar om ten eerste te leren waarom je bepaalde producten nodig hebt en daarnaast objectief te horen hoe je deze producten zo gezond mogelijk op een gevarieerde manier kunt vervangen.
Er staat mij iets van bij, bijvoorbeeld, dat mensen die streng koolhydraatarm eten een grotere kans hebben op nierklachten. Dat gaat dan om volwassenen, uitgegroeid en zo'n 70 kg zeg maar. Ben je niet bang dat je je kind, dat in de groei is, blijvende schade zult aandoen met wat jij gezond acht?
Bij een goede dietist zul je én objectieve voorlichting krijgen én gezonde alternatieven, mocht je bij jouw overtuiging blijven dat granen slecht zijn. En mogelijk zijn er dan ook nog tips voor op school en onderweg.
Verder zegt het mij niet zoveel dat er dieren zijn, die (over)leven op alleen maar rauwe eieren. Koeien eten bijvoorbeeld alleen maar gras en walvissen krill, maar wanneer je iemand tegen zou komen die haar kind alleen maar sla of garnalen zou geven, zou je ook even achter je oren krabben, of niet?
Daarnaast zijn er apen, die leven van alleen fruit. Er zijn ook apen, die doodgaan van een stukje fruit.
Misschien had je 'm gemist.
Misschien heb je geen zin hierop te reageren
misschien vind je het lulkoek.
Ik vind het verder doodzonde dat jullie dus per dág 6-7 eiwitten weggooien. Maak daar dan schuimpjes van, vul er iets anders mee, maar ook daarin zitten gezonde voedingsstoffen. En die gooi je wég. Bespottelijk.
Later is nu
maandag 9 april 2018 om 16:23
Astrologie.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
Nee ik schrik er niet van dat zoveel mensen denken dat ik ongezond bezig ben, ik denk dat juist jullie het bij het verkeerde eind hebben.Dreamer schreef: ↑09-04-2018 16:21.
Misschien had je 'm gemist.
Misschien heb je geen zin hierop te reageren
misschien vind je het lulkoek.
Ik vind het verder doodzonde dat jullie dus per dág 6-7 eiwitten weggooien. Maak daar dan schuimpjes van, vul er iets anders mee, maar ook daarin zitten gezonde voedingsstoffen. En die gooi je wég. Bespottelijk.
Dat is inderdaad zonde en dom van me.

Hij zou ook groeien als je hem elke dag twee frikandellen zou geven hoor.
maandag 9 april 2018 om 16:25
.Driewieler01 schreef: ↑09-04-2018 16:23Nee ik schrik er niet van dat zoveel mensen denken dat ik ongezond bezig ben, ik denk dat juist jullie het bij het verkeerde eind hebben.
Maar heb je dan helemaal niet de neiging om eens met iemand hierover te praten, die er écht verstand van heeft. Die je goed kan voorlichten over de voedingsbehoefte van een KIND. Want die is gewoon heel anders dan die van een volwassene. Bovendien breng je onbedoeld misschien grote schade aan.
Krijgt je kind wel noten, bijvoorbeeld?
Later is nu
maandag 9 april 2018 om 16:26
Ken je die mop van die spookrijder?Driewieler01 schreef: ↑09-04-2018 16:23Nee ik schrik er niet van dat zoveel mensen denken dat ik ongezond bezig ben, ik denk dat juist jullie het bij het verkeerde eind hebben.

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

Zolang het kind niet krimpt is TO tevreden, begrijp ik.Dreamer schreef: ↑09-04-2018 16:25.
Maar heb je dan helemaal niet de neiging om eens met iemand hierover te praten, die er écht verstand van heeft. Die je goed kan voorlichten over de voedingsbehoefte van een KIND. Want die is gewoon heel anders dan die van een volwassene. Bovendien breng je onbedoeld misschien grote schade aan.
Krijgt je kind wel noten, bijvoorbeeld?
maandag 9 april 2018 om 16:27
heel laagdrempelig, begin eens hier: https://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn- ... euter.aspxDreamer schreef: ↑09-04-2018 16:25.

maandag 9 april 2018 om 16:27
Dat is de broodmaffia.lilalinda schreef: ↑09-04-2018 16:27heel laagdrempelig, begin eens hier: https://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn- ... euter.aspx
maandag 9 april 2018 om 16:33
Driewieler,
Ik begrijp dat je heel erg overtuigd bent en eigenlijk vindt dat iedereen die het niet met je eens is er gewoon niet genoeg van begrijpt.
Ga je weleens naar het consultatiebureau, of heb je daar ook geen vertrouwen in?
Zijn er überhaupt mensen - je huisarts bijvoorbeeld, of een kinderarts? - die je vertrouwt?
Ik zou je graag willen uitdagen om het dieet van je kind irl met een professional met meldplicht te bespreken. Durf je dat? Als je er zo van overtuigd bent moet dat toch geen probleem voor je zijn?
Ik begrijp dat je heel erg overtuigd bent en eigenlijk vindt dat iedereen die het niet met je eens is er gewoon niet genoeg van begrijpt.
Ga je weleens naar het consultatiebureau, of heb je daar ook geen vertrouwen in?
Zijn er überhaupt mensen - je huisarts bijvoorbeeld, of een kinderarts? - die je vertrouwt?
Ik zou je graag willen uitdagen om het dieet van je kind irl met een professional met meldplicht te bespreken. Durf je dat? Als je er zo van overtuigd bent moet dat toch geen probleem voor je zijn?
Am Yisrael Chai!