Afwijkend dieet kind zonder allergie/overgevoeligheid
vrijdag 6 april 2018 om 10:07
Hoi forumleden,
Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?
TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?
TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
dinsdag 1 mei 2018 om 15:46
.Driewieler01 schreef: ↑01-05-2018 15:431. dietist die granen niet belangrijk vindt, ook niet voor opgroeiende kinderen
2. boeken
3. onderzoeken
Ja jullie shoppen toch ook, als je het voedingscentrum gelooft, gaje toch ook niet ineens andere onderzoeken als waar aannemen?
Maar dan bén je toch bij een voedingsdeskundige geweest. Heeft deze dietist wél voedingsleer gedaan?
Wij shoppen niet, wij gaan uit van gedegen wetenschappelijk onderzoek. Zelfs binnen de variaties, die aangedragen worden, is er een zekere basis, waar ónderzoek elkaar overlapt en met elkaar eens is.
Jij leest boeken. Als dat het Moermandieet, Atkinsdieet en het Montignac is, zit je nog steeds niet echt bij een gedegen advies voor kinderen in de groei
Later is nu
dinsdag 1 mei 2018 om 15:51
Hoe kom je erop dat ik aan het rommelen ben? Je denkt toch niet dat ze alleen eieren eet? Ze eet ELKE dag ei(eren) niet ENKEL eieren.Dreamer schreef: ↑01-05-2018 15:43.
Al die uiteenlopende adviezen volgen nog steeds bepaalde essentiele voedingstoffen. En ik vraag mij af of jouw kind die binnenkrijgt, aangezien je zelf maar wat aan het rommelen bent. Van een voedingsdeskundige kun je informatie krijgen wat jouw kind nodig heeft en hoe het dat binnen kan krijgen binnen het dieet van jouw overtuiging.
maar daar wil jij maar niet aan. Rauwe eieren vervangen door gebakken exemplaren, geeft nog steeds geen volledig palet een voedingststoffen.
Elke dag ei, fruit, groente, boter, melk, yoghurt, 1-2x per week vis. Af en toe rijst/pasta/brood zeg 1x per week. Olijven 1-2x per week (dan 10 stuks ofzo)
dinsdag 1 mei 2018 om 16:16
.Driewieler01 schreef: ↑01-05-2018 15:51Hoe kom je erop dat ik aan het rommelen ben? Je denkt toch niet dat ze alleen eieren eet? Ze eet ELKE dag ei(eren) niet ENKEL eieren.
Elke dag ei, fruit, groente, boter, melk, yoghurt, 1-2x per week vis. Af en toe rijst/pasta/brood zeg 1x per week. Olijven 1-2x per week (dan 10 stuks ofzo)
Je was aan het rommelen; Je had gehoord dat eieren wel goed waren en dús gaf je je kind 4 rauwe eidooiers. Ik kan me niet voorstellen dat er een boek is of dietiste of wie dan ook, die jou dat heeft aangeraden. Het voelde goed aan, kennelijk. Niet goed genoeg, want (gelukkig) informeerde je hier op het forum wat anderen daarvan dachten.
EN ja, dat ze de rest ook at (pasta is nieuw, volgens mij, maar goed) dat weet ik. Maar zomaar op gevoel je kind 4 rauwe eieren geven, valt voor mij onder de noemer "aanrommelen" met wat informatie, die je hier en daar weggehaald hebt.
En ik kan me zo voorstellen dat je dus op andere vlakken ook met voeding aanrommelt, omdat jij ervan overtuigd bent, dat het zo goed is
Later is nu
dinsdag 1 mei 2018 om 16:26
dus jij leert je kind aan, dat sommige dingen wel mogen, onder sociale drukDriewieler01 schreef: ↑01-05-2018 15:41Daarom ook niet dagelijks, alleen als het sociaal kan belemmeren (visite, ontbijt elders, mee eten met anderen)
Dus die gaat straks, roken, drinken En blowen

dinsdag 1 mei 2018 om 17:35
Al vanaf de steentijd bestaat het dagelijkse voedingspatroon van de mens grotendeels uit graan.

dinsdag 1 mei 2018 om 17:36
Ik shop helemaal niet. Ik baseer mijn kennis op basis van de wetenschappelijke standaard. Dat is dus niet 1 boek of 1 dietist maar wereldwijd langjarig onderzoek.Driewieler01 schreef: ↑01-05-2018 15:431. dietist die granen niet belangrijk vindt, ook niet voor opgroeiende kinderen
2. boeken
3. onderzoeken
Ja jullie shoppen toch ook, als je het voedingscentrum gelooft, gaje toch ook niet ineens andere onderzoeken als waar aannemen?
dinsdag 1 mei 2018 om 17:48

dinsdag 1 mei 2018 om 18:03
Ook al zo’n onzinterm.davo1979 schreef: ↑01-05-2018 17:48Ik zou toch eerder gaan kijken naar een paleo etensstijl als je schoner wilt eten. Dit vind ik gewoon onverantwoord wat je nu doet voor je kind en daarnaast gevaarlijk. Je kind hoort niet zo eenzijdig te eten. Gebruik noten en zaden om aan te vullen, diverse groentes en vlees.
dinsdag 1 mei 2018 om 18:05
Driewieler01 schreef: ↑01-05-2018 15:37Wat is niet goed? Ik ben ervan overtuigd dat elke dag een ei WEL goed is.
Prima. Jouw kind.
I wanna live my life with the volume full!