Ongesteld tijdens nuva-ring
maandag 9 april 2018 om 17:30
Ik zit ergens mee en ik hoop dat jullie me misschien kunnen helpen met jullie eigen ervaring. Ik slikte altijd de pil, maar op een gegeven moment kreeg ik elke maand na 2 weken wat bruin-rode uitvloei. Na een aantal maanden ben ik hiermee naar de dokter gegaan en kreeg ik een sterkere pil, maar hier was ik toch niet echt tevreden mee. Daarom ben ik nu overgegaan op de nuva-ring. Deze heb ik 3 weken in en hierna neem ik altijd een stopweek. Dit gebruik ik nu iets minder dan een jaar en ik was er zeer tevreden mee. Nu ben ik deze maand plots ongesteld geworden (1 week voor mijn geplande menstruatie) terwijl ik de ring wel in had. Ik heb de ring ook gewoon laten zitten tot de dag dat hij er sowieso uit moest (donderdag). Nu heb ik sinds gister veel buikpijn (baarmoederpijn). Ik heb morgen een telefonische afspraak bij de dokter, want het zit me toch niet helemaal lekker. Misschien heeft hier iemand ervaring mee, want ik heb geen idee wat ik ermee moet? En een tweede vraag of ik nu wel veilig zit wat betreft anticonceptie? Alvast bedankt!