Werk & Studie alle pijlers

Cursus werk

09-04-2018 08:28 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Woensdag hebben een aantal collega's en ik een cursusdag in Utrecht, altijd leuk om dingen te leren.
Maar, deze cursus begint om 09.00 uur. In eerste instantie zou ik de eerste bus om 07.00 uur moeten hebben, wat op zich nog meevalt.
Nu blijkt dat ik de bus van 06.34 moet pakken!
Dit om nog voldoende tijd te hebben om daar te komen, mochten er vertragingen zijn bv. EN om nog ergens een bakkie te kunnen doen!
Ik ben sowieso niet van het ergens iets drinken, neem gewoon eigen drinken mee ofzo...
En daarbij moet ik dus al om 05.30 opstaan wil ik nog voldoende tijd hebben om wakker te worden, te douchen en te ontbijten.
Mag een werkgever verwachten dat je zo vroeg opstaat voor een cursusdag?

Ik bedenk me net dat ik al om 06.15 op te fiets moet zitten om naar de bus te gaan
Michella_1991 schreef:
09-04-2018 10:45
Alles bij elkaar moeten we 2 uur reizen.
Zelf kan ik best 2 uur zonder koffie, maar je hebt mensen die dat niet kunnen..
Dan neem je voor die mensen een isoleerkan mee met koffie. Koekje erbij. En je bent een top collega.

Ik ken ze ook hoor....die mensen die buiten werktijd graag met elkaar snorren en borren. Echter ik hou daar ook niet van.
Jij legt jezelf de sociale etiquette op van die betreffende collega’s. Er bestaan ook organisaties waar iedereen op eigen houtje reist. En of dat nou 10 mensen elk met hun eigen auto zijn of 10 mensen die elk in een eigen coupe in de trein zitten. Echt.....doe het zoals jij het fijn vind.
Troeteltje schreef:
09-04-2018 11:43
.die mensen die buiten werktijd graag met elkaar snorren en borren.

grappige uitdrukking, waar komt dan vandaan?
Die uitdrukking komt van de enige echte Troeteltje. Zelf bedacht. Je mag met mijn toestemming plagiaat plegen hoor.
Michella_1991 schreef:
09-04-2018 10:31
Kan niemand lezen of zo?
We reizen als groep en gaan onderweg koffie drinken. Dus nee, ik kan er niet onderuit komen.
's avonds gezamenlijk eten zou ik helemaal onzin vinden
Nou zeg waar komt die air vandaan? Mensen geven tips en inzichten en jij reageert zo?

Kun jij niet lezen? Iedereen vindt dat je zeurt. Denk ff na dan.

Dus... als je er niet onderuit kun, dan ga je mee (met een beter humeur dan nu hoop ik) meer smaken zijn er niet.
Het is vroeg, maar ook weer niet belachelijk vroeg. Ik moet zelf elke dag ongeveer om dezelfde tijd op en dat is best te doen.
Ik ben trouwens echt geen ochtendmens en zou het 'gezellige' bakje koffie lekker laten gaan en op eigen houtje die kant op gaan, kun je weer een kwartiertje/half uurtje langer blijven liggen.
Paar quootjes;:

Nou ja, het wordt min of meer verwacht dat we als groep reizen

Kan niemand lezen of zo?
We reizen als groep en gaan onderweg koffie drinken. Dus nee, ik kan er niet onderuit komen.

Of dat koffie drinken besproken is weet ik niet, vogens mij niet.
Ik las het vanochtend in mijn mail en de mensen die gereageerd hebben zijn positief (is maar een groepje van 5)
Als ik nu als enige ga zeggen dat ik niet mee ga wordt dat misschien als raar gezien.

Wat is het nou? Maak gewoon een keuze. Zo te lezen ben je nergens toe verplicht, maar durf je gewoon niet je eigen plan te trekken.
Dan kun je nog lang door blijven miepen
Michella_1991 schreef:
Kan niemand lezen of zo?
Jij zelf evident niet. Lees voor het gemak gewoon je eigen vraag nog eens.

En misschien wat minder lomp reageren?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Update: ik ga wel gewoon met de groep mee en vertrek gewoon om 06.30 uur, het is maar eenmalig.
Michella_1991 schreef:
Kan niemand lezen of zo?
's avonds gezamenlijk eten zou ik helemaal onzin vinden
Ik zou gewoon niet reizen als groep. Je bent toch niet een groep huisvrouwen op weg naar de huishoudbeurs? Ik zou mededelen dat ik alleen reist. Punt. Groepen trek ik niet, zeker niet als het nog vroeg is.
Michella_1991 schreef:
11-04-2018 06:01
Update: ik ga wel gewoon met de groep mee en vertrek gewoon om 06.30 uur, het is maar eenmalig.
Nou, dat wordt vast heel gezellig... Sterkte.
Fauna69 schreef:
11-04-2018 07:17
Nou, dat wordt vast heel gezellig... Sterkte.
Het was een gezellig dagje hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven